Ga naar inhoud

Verschil België en Nederland


Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Ik ben op consult geweest in de Velthuis Kliniek. Daar kost mijn BV ruim 4500 euro. Nu zie ik hier op verschillende forums dat in België hetzelfde (anatomische) voor al 2700 euro staat.

Waar zit dat verschil in? Gebruiken ze daar in België andere kwaliteit of andere vultypes? Of zit dat in de uurlonen of wat?

Kan iemand daar een beetje duidelijkheid in scheppen?

xxx ienieminiemuis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word zelf in Belgie geholpen voor 3000 bij een goede pc waarover ik niks dan positieve reactie heb gelezen op dit forum. Belgie is in het algemeen een goedkoper land dan Nederland. Ik heb bij sommige klinieken wel eens acties gezien voor spotgoedkoop. Dat zou ik nooit doen, dat vind ik maar iets vaags, een actie. Maar als het je 1500 scheelt zou ik toch even de grens over gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook in België geopereerd, bij Beaucare voor 2650. Het enige minpuntje vind ik de nazorg daar. Ik lees op het forum dat andere meiden na hun BV best vaak op controle moeten. Dat lijkt me best fijn, vooral op het begin, dan wil je toch gerustgesteld worden. Ik kan als ik er behoefte aan heb pas tussen de 3 en 6 maanden op controle... Ondanks dat zou mijn keuze toch op België zijn gevallen, aangezien het zoveel in de kosten scheelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kies ervoor in Nederland te gaan, dat als er complicaties of wat dan ook zullen optreden, ik niet iedere keer na België moet! En kwa kosten verschilt het in nl ook nogal! Ik betaal voor protheses 3850 waar je ergens anders in nl 4650 betaalt. En ziekenhuizen of klinieken moet ook een verschil zijn. Al kies ik voor een kliniek, omdat ik gewoon een geweldige klik met de chirurg had mbt tot het consult.

Succes ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm Veldhuis kliniek!! :76: Wat denk je van alle reclames die ze daar maken. Nu weer veel op tv. Wie denk je dat dat moet betalen??? In Belgie hebben ze meer kleinschalige prive klinieken met maar 1 pc, 1 anasehtist en een aantal verpleegsters. Dat scheelt heel veel in de kosten en zij mogen geen reclame maken.En de nazorg is ook geweldig in Belgie, je mag altijd langskomen als je vragen heb. Werken met alleen maar de beste protheses (die in amrerika goedgekeurd zijn). Dus (buiten de tijd en afstand) wat houdt je tegen! Niet je portonemee.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, ikzelf ben 18 maart geopereerd in België. In de Wellness Kliniek in Genk. Net over de grens.

Met kwaliteit etc doet België absoluut niet obder voor Nederland. Nederland is gewoon een erg duur land als het gaat om medische kosten.

Ik heb 2395,- betaald, dus rij daarvoor met alle plezier de grens over. Scheelde meer dan de helft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is vanuit groningen België echt te ver ijden zeker voor na ontrole etc.

Maar idd de uurloon etc is veel lager nl i gewoon duur.

Succes met je keuze n kijk ook na je eigen portemonnee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom ook van Veldhuis vandaan,de kwaliteit staat er wel hoog,je word goed geholpen ,en je zal zeker tevreden zijn over de operatie zelf,je word ontzettend op je gemak gesteld,maaaaaaaaar..............

het kost een berg en de klinieken in Belgie zijn net zo goed denk ik,het scheelt je alleen heel erg veel geld,ik zou een 2de keer zeker ook liever naar Belgenland gaan,vond het achteraf toch te duur vergeleken met derest .

4400,00 was ik kwijt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 4850 euro betaald bij de Bergman kliniek. Inderdaad zal veel geld zijn voor alle reclame die ze maken, maar ze hebben wel een naam hoog te houden. Wat mij betreft niets dan lof over de kliniek, ik ben er vanaf mijn eerste consult tot nu bijna 3 maanden later, geweldig geholpen en te woord gestaan. Niets was teveel.

Nu kan ik niet oordelen over België, zie hier hartstikke mooie resultaten. Toch hoor ik vaak in de hunkemoller hier van verkoopsters dat ze de "belgische borsten" er zo uit pikken, dat veel meiden ze daar hebben laten verpesten. Dat wordt toch vast niet voor niks gezegd. Ik heb het er niet op gegokt en heb een pokke eind gereden naar de Bergman kliniek haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja ik kan me voorstellen als je het geld niet hebt dat je misschien kiest voor een goedkopere pc. Begrijpelijk! Voor mij speelde geld gelukkig geen rol en ik wil op mijn eigen lichaam ook niet bezuinigen. Als je er tien jaar mee doet, kost het je nog maar 1,33 euro per dag hahaha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er tien jaar mee doet, kost het je nog maar 1,33 euro per dag hahaha.

:154: Hahahahaha. Zo heb ik het nog niet bekeken. Een pak Optimel is duurder! :44:

Maar inderdaad..Wij kunnen natuurlijk ook niet in jouw portemonnee kijken. Ik zou zeggen kijk ook naar alle resultaten bij iedereen hier, dan kun je ook een beetje kijken wat het resultaat per PC is. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, ikzelf ben 18 maart geopereerd in België. In de Wellness Kliniek in Genk. Net over de grens. Met kwaliteit etc doet België absoluut niet obder voor Nederland. Nederland is gewoon een erg duur land als het gaat om medische kosten. Ik heb 2395,- betaald, dus rij daarvoor met alle plezier de grens over. Scheelde meer dan de helft.

helemaal mee eens :35:

Ik durfde het alleen toen nog niet aan ,nu weet ik wel beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht altijd dat NL lagere btw had?

of is dat voor andere 'luxeproducten' want ik heb nog in een kledingszaak gewerkt en daar waren dezelfde kleren in de nederlandse winkel zo'n 5 tot 10 euro goedkoper...

is dat een ander btw-ranking ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 4850 euro betaald bij de Bergman kliniek. Inderdaad zal veel geld zijn voor alle reclame die ze maken, maar ze hebben wel een naam hoog te houden.

Als je een goede naam heb, hoef je niet zoveel reclame te maken. Mond op mond reclame is nog steeds de beste reclame! En die reclame op tv moet toch betaald worden. Wat mijn pc vertelde is dat de Belgische meisjes meer van de zogemaande "ski schans" borsten houden en de Nederlandse meisjes toch meer bolling van boven willen. Dus Belgische borsten kun je er idd uithalen. Er zijn zowel goede als slechte pc's in nl en België. Daar is dit forum voor. Net zolang zoeken tot we de goede vinden. :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfffff, allemaal bedankt voor jullie reacties.

Eigenlijk maken jullie reacties het er niet makkelijker op een keuze te maken, maar heb wel veel geleerd.

Morgen ga ik eens een consult aanvragen in Genk.

Kijken wat ik daar voor gevoel aan over houdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In nederland (Nijmegen) via Diana Gabriels heb je voor 2600 euro ook al erg mooie borsten hoor, rond en dan bijv achter de spier (ziet er ook vaak erg natuurlijk uit. Zelfs rond voor de spier kan ook erg mooi zijn, dacht eerst dat dat alleen bij anatomisch kon en das toch niet zo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm toch denk ik dat het niet voor niks is dat Bergman als beste uit de test kwam bij consumentenbond. Weet niet, mij had het een extra prettig gevoel. Natuurlijk vindt iedereen haar eigen pc het beste, dat is logisch :)

Consumentenbond is alleen in Nederland. En geloof idd dat het een van de beste is, maar ik denk dat naam bekendheid ook wel mee telt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey ik ben ook in België geweest,

Na veel research was ik er van overtuigd dat het absoluut een goede kliniek is. Ik kon genoeg klachten vinden, maar als je bekijkt hoeveel behandelingen ze jaarlijks uitvoeren en dan dat in verhouding met de klachten, dan stellen de klachten niet veel voor in tegenstelling met andere klinieken.

En als je meer duidelijkheid wil hebben over je vraag dan moet je misschien met Dr Visser een afspraak maken.. zei werkt en in genk en ergens boven in Limburg.

In genk kost het 2350 en die in Limburg rond de 5000...

Dus als iemand jou een goed antwoord kan geven dan zal zij het zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.