Hannah_28 Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Hallo,Ik ben nieuw op dit forum en zal mij daarom even voorstellen. Mijn naam is Hannah en ik ben 28 jaar. Ik ben trotse moeder van 3 kinderen.Mijn laatste bevalling was in de zomer 2012 en sindsdien ben ik vreselijk ontevreden over mijn borsten.Ik ben weer volledig op mijn oude gewicht, en daar ben ik trots op. Maar na 3x borstvoeding geven zijn mijn borsten gewoon echt verdwenen. Ik overdrijf niet. Zelfs de kleinste cups passen mij niet. En met de zomer weer in zicht, word ik daar steeds ongelukkiger van.Het beheerst gewoon mijn humeur. Herkenbaar voor iemand?Ik had al niet veel voor mijn zwangerschappen maar nu is er dus echt helemaal niks meer van over. Vorige week heb ik dan ook de knoop doorgehakt. Ik kies eens voor mezelf! En alhoewel ik het allemaal echt doodeng vind, ik kijk er vreselijk naar uit om een borstvergroting te laten doen. Ik wil me ook weer gewoon zelfverzekerd voelen en ik wil zonder schaamte door het leven.Nu ben ik mij al een tijdje aan het verdiepen in wat er allemaal bij komt kijken in de wereld van de borstvergroting. Ik ben terecht gekomen bij de accz kliniek in Zevenaar. Ik hoop hier ervaringen te kunnen lezen over deze kliniek. Want het is nogal een beslissing...Groetjes, Hannah. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hannah_28 Posted March 25, 2013 Author Share Posted March 25, 2013 Ik heb nog wat vragen:1. Ik heb 3 kinderen, de jongste is nog geen jaar. Mijn man doet veel in huis maar ik sta er dus ook regelmatig overdag alleen voor. Hij kan een week thuisblijven na de operatie. Moet ik daarna nog hulp hebben (liever niet). Hoe lang duurt het voor je zelf weer wat kan?2. Wanneer kun je weer aan het werk? (onderwijs) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeepbelx Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 hoi ik ben nu 3weken PO, en kan nu geleidelijk aan terug dingen doen met mijn dochtertj (18maand) mijn vriend heeft haar in bed moeten steken, aankleden, pampers... haar naar de crèche doen.. Heffen mag je sowieso niet doen de eerste weken (week of 4), dus je vriend zal veel moeten doen die eerste weken werken mag je normaal al na een week mss twee, hangt beetj vanaf wat en hoe, en hoe je je voelt... maakt ook verschil als je voor of achter de spier plaats (die van mij is achter) De eerste week is het moeilijkst, (kon zelf ni eigenhandig kleren aan doen of uit bed komen) maar in de tweede week kon ik al mijn eigen kleren aan doen (duurt wel efkes niet overhaasten) 'k snap hoe het is om met een klein kindj te zittn thuis, en er niet voor kunnen zorgn, maar het is iets dat je voor jezelf moet doen... (nu kan ik al goed spelen met men dochtertj! (wel oppassen dat ze niet tgn me valt ofzo) maar ze komt bij me zittn en we spelen met blokken, zolang je het rustig aan doet, lukt alles wel!!! veel succes allesinds Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piepke Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Hoi Hannah, Welkom op het forum Ik denk dat je verhaal heel herkenbaar is voor velen. Uiteindelijk zit het gros hier vanwege te kleine boobies Het is, zoals je zelf al zegt, nogal een beslissing en er zijn vele keuzes. Niet alleen de wirwar van klinieken en chirurgen waar uit te kiezen valt, maar dan ook nog eens de vorm van het implantaat, het merk, de vulling, de manier van plaatsing.. om af en toe gek van te worden Maar je hebt besloten om naar ACCZ te gaan, of ben je al geweest? Nouja, als het meteen goed aanvoelt dan zul je weinig vragen meer hebben na een consult. Als het merk, de vorm en de manier van plaatsen je aanspreekt en je hebt een klik met de chirurg dan kom je er 'snel mee weg' Ikzelf heb geen persoonlijke ervaring met ACCZ, maar er zijn genoeg anderen hier die dat wel hebben. Je vraagt hoe lang het duurt voordat je zelf weer wat kan. Hmz.. dat is erg persoonlijk. In ieder geval zou je de eerste 6 weken herstel in acht moeten nemen. Dat wil niet zeggen dat je 6 weken plat moet liggen, maar dat je in ieder geval de wond ook inwendig goed laat herstellen en dan je overmatige kapselvorming probeert te voorkomen. SOms heb je dit niet altijd in de hand, maar je zou het ook niet in de hand moeten werken. Kortom, de eerste 6 weken is het verstandig om weinig te doen, je borstspieren minimaal gebruiken en niet rekken, strekken, duwen en trekken en tillen. Met je bovenarmen tegen je bovenlijf aan kom je ook een heel eind, door op die manier je armspieren te gebruiken ipv je borstspieren. Ik persoonlijk kon na een week zelfstandig vooruit met mijn kids, maar de jongste was toen al 1,5 jaar en kon bijv zelf meelopen naar de auto en in het stoeltje gaan zitten. Werkzaam in het onderwijs, ik neem aan dat je dan voor de klas staat/zit. Dit zou na 2 weken weer prettig zijn denk ik zelf. Na een week ben je ook al aardig pijnvrij maar zoals ik al schreef, het is toch een inwendige wond en als je de kans krijgt om bij 2 of zelfs 3 weken niet te hoeven werken, dan zou ik daar voor kiezen. Heel veel succes met je zoektocht en consulten Link to comment Share on other sites More sharing options...
soof81 Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Hey Hannah, Heel herkenbaar jouw verhaal. Ik heb zelf 2 meiden van 5 en 1. Twee keer borstvoeding gegeven. Van m'n borsten is niks meer overgebleven. Bij mij zijn ze ook nooit groot geweest, maar nu is het echt niks meer. Zorgt voor heel veel frustratie en irritatie!!! Aanstaande vrijdag krijg ik m'n bv. Kan niet wachten om eindelijk borsten te hebben!!! Succes met zoeken en een keuze maken. Gr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mommy D Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Hoi hier alleenstaande moeder van twee kids (5 en 2). Ben nu een week po en alweer aan het werk!Ik kan verder zelf bijna alles weer (zelf douchen /aankleden en etc)Behalve zwaar tillen kan ik niet en wil ik ook niet.Voor de rest vind het prima te doen maar goed de een herstelt sneller als de ander.Ps zorg voor verhoog krukjes heb boven 1 staan en beneden. als ik uit de kast of keukenkastjes iets moet hebben ga ik gewoon op een krukje staan. Succes!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francien Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Hoihoi, ik ben ook een alleenstaande moeder, maar dan van tieners, dat scheelt weer. In 2007 heb ik mijn BV gehad, ik ben na drie dagen weer voor de klas gaan staan, dat ging prima. Zes dagen geleden heb ik een explantatie (verwijdering van de prothesen) en lift gehad, een uitvoerige operatie was dat. Maar vandaag ben ik weer begonnen met werken, ook autorijden gaat prima, als ik mijn armen maar laag houd.Dat wil niet zeggen dat dit na jouw BV ook allemaal mogelijk is, iedereen herstelt in haar eigen tempo, en bij de een is dat snel, bij de ander zullen daar weken overheen gaan.Belangrijk behalve het herstel van de borsten is ook het herstellen van de narcose: sommige mensen zijn na een paar dagen weer helemaal helder, anderen hebben daar ook weken voor nodig.Ik wil dan ook niemand aanraden te snel weer in de auto te stappen.Ja, je ziet: een eenduidig antwoord is gewoon niet te geven. Je moet ook een beetje geluk hebben!Ik eet gezond en heb antibiotica meegekregen van de kliniek, ik heb het gevoel dat het beide bijdraagt aan een snel herstel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dana88 Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Ìk heb ze voor de spier en ook 2 kids van 6 maanden en 4,5 jaar.. de kleinste weegt al 10 kilo.. ik heb hier gelezen en er is tegen mij gezegd dat tillen niet erg is als je ze voor de spier geplaats hebt, alsnog til ik zo min mogelijk maar ja moet toch wel rond sjouwen met mijn zoontje.. vandaag ben ik 3 weken PO. 1ste week had ik hulp maar erna niet meer. over ACCz weet ik niet, (vriendin is er wel geweest en heeft er goede ervaring mee) ikzelf ben bij kliniek beaucare geweest.. weet ook niet wat je budget is.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hannah_28 Posted March 25, 2013 Author Share Posted March 25, 2013 Wauw, bedankt voor alle reacties!Fijn dat er veel herkenning is.@Zeepbelx, jij hebt dus ook een kleine. Fijn dat je na een week alweer redelijk voor haar kon zorgen zonder hulp. Mijn oudste 2 zijn al redelijk zelfstandig maar mijn jongste is natuurlijk echt nog volledig afhankelijk. Ik zou niet weten hoe ik het zo moet organiseren dat ik hem 3 weken niet hoef te tillen.@Piepke, ik heb nog niks besloten hoor maar het is hier in de buurt en daarom zou het een makkelijke optie zijn. Maar er is idd zoveel aanbod dat je door de bomen het bos niet meer ziet. En dan die kosten, die lopen ook enorm uiteen. En iets zegt me dat ik vooral niet voor het goedkoopste moet gaan. Nu heeft accz kliniek een aanbieding en ik weet niet of dat nu juist goed is of niet. (qua kwaliteit dan).@Soof81, heel herkenbaar inderdaad. Heel veel succes!!!@MommyD, wauw wat heb jij een fijn en vlot herstel!! Ben je tevreden met het resultaat??@Francien, leuk om eens te lezen hoe snel een ander weer voor de klas stond. Het zegt natuurlijk niks maar het geeft wel wat goede hoop op een vlot herstel! Fijn dat je na deze laatste operatie weer op de goede weg bent.@Dana88, dankjewel voor je ervaring. Jij dus ook een kleine. De mijne weegt ongeveer hetzelfde. Over voor of achter de spier, daarin moet ik mij echt nog laten adviseren. Het budget is hier niet het grootste probleem. Ik zal niet voor de duurste kiezen maar ook zeker niet zo snel voor de goedkoopste (al beweert accz dat zij dat zijn). Ik dacht van tevoren aan rond de €3,500 euro.Ik ben gewoon echt mega onzeker. Ik weet dat het anno 2013 geen taboe meer is maar toch houd ik het het liefst volledig geheim, voor zover mogelijk. Ik zal enkel mijn ouders, zus en natuurlijk mijn man inlichten maar liever niet meer. Ik hoop daarom dat het in de zomervakantie kan, als ik 6 weken vrij ben. Maar dan zullen vele artsen waarschijnlijk zelf weg zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosanne Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Ik zou een pc kiezen waarbij je je op je gemak voelt.Accz is 3400,- Inc prothese en BH.Succes met je keuze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juliette Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Hallo, ook hier hetzelfde verhaal. Ik heb twee dochtertjes, oudste is 3,5 jaar en jongste 9 maanden. Ik heb ook twee keer borstvoeding gegeven en sinds ik gestopt ben (januari), schiet er niets meer van over!!!De kleinste BH maat past me ook niet!! :-( Ik heb wel een klein trukje, ik doe nu twee BH's boven elkaar waardoor ze onder t-shirt of pull groter lijken. Dit omdat het niet voor iedereen zou opvallen, van niets naar C-D, tzou anders te duidelijk zijn. Groetjesx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corine Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Hier nog een, zeer herkenbaar. Twee kindjes van 2,5 en net 1 jaar. De jongste vind dat tillen wel makkelijk, doet nog geen poging tot lopen! Ik ben net twee weken po en tilde mijn jongste al na twee dagen. Ging na 5 dagen weer werken. Mocht alles doen ( niet te gek natuurlijk) alleen 4 weken niet met de ellebogen boven de schouders uitkomen. Dat doe ik af en toe soms toch wel, maar zet geen kracht, dus alleen even mijn haar in een staart doen of iets uit het keuken kastje pakken. Maar ik heb ook ronde, zachte prothes voor de spier geplaatst. Veel sneller herstel en zo goed als geen pijn. En een meer natuurlijker uiterlijk, maar dat ligt ook aan je eigen lichaam. Veel succes met je keuze! Houdt er wel rekening mee dat de pc ook zijn eigen voorkeur heeft en je deze zal aanpraten. Dus weet wat je wil en een goed gevoel krijg bij de dokter, dat is het belangrijkste! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.