Ga naar inhoud

Domie85 : 6 november 2013 : Dr. Posma : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

hoi meiden!

Hierbij wil ik me even voorstellen en wellicht wat tips oppikken :) Ik ben 28 jaar en eindelijk zover dat ik een operatie wil. Heb een consult gehad bij Bergman in Den Haag, voelde goed, maar wil nog wel vergelijkingsmateriaal, dus nog 2 consulten elders plannen. Ik heb nu een 70AA en hoop naar een grote B/kleine C te gaan.

Bergman Consult was bij Dr. Posma, lekker duidelijk en directe man en had een goed gevoel bij dit gesprek. Achter de borstspier, 240cc ongeveer en via mn oksel. Wel las ik nu hier van alles over achter de borstspier en sporten, dat dit niet de ideale combi is. Nu kreeg ik te horen dat mijn borstspier erg ontwikkeld is en dat ik die niet meer moet trainen voorlopig, dus daar ben ik maar vast braaf mee begonnen. Ik heb gevraagd waarom niet voor mn borstspier, hij gaf aan met mijn huidige formaat, dat dit niet mooi zou worden. Zijn er mensen die begonnen zijn vanuit AA cup en veel sporten? Wat is jullie ervaring?

Omdat ik nu net een nieuwe baan heb, ga ik niet op heel korte termijn overstag, dus de volgende 2 consulten wil ik tegen de zomer inplannen en dan wellicht eind zomer eindelijk onder het mes.

Mensen goede ervaringen met klinieken in de regio Rotterdam-Den Haag-Leiden-Haarlem?

Groetjes Domi85

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je eindelijk da stap durft te zetten!!

Het is soms moeilijke beslissing!

Ik had ongeveer dezelfde maat en dezelfde wensen als jij... ik heb 280cc via de oksel laten doen, achter de spier, dus als je een resultaat wil zien, kijk gerust es naar mijn foto (wel nog maar 2,5week ver, dus nog geen eindresultaat)

Ik heb het wel in kliniek in Gent laten doen door een andere pc...

Achter de spier doet idd meer pijn (naar lezen ook) en het duurt ook langer tgn dat het herstelt is, maar het resultaat is wel heel mooi

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zal je waarschijnlijk achter de spier adviseren gezien het feit dat je slank bent. Indien je heel slank bent en de huid is dun op je borstbeen dan zie je de prothese gauw zitten (de rand) en dat is heel lelijk. Mijn PC zei dat geen enkele sport een probleem is, behalve topzwemmers: die zou hij op de spier adviseren. Ik sport ook ontzettend veel en ben dus ook voor mijn operatie gestopt met mijn borstspieren trainen. Ik kan je dus niet zeggen hoe het nu gaat: ik ben pas 3,5 week PO. Bij achter de spier krijg je ook een meer anatomische vorm doordat de spier de bovenkant wat plat drukt. Er staan hier verschillende voorbeelden van op en achter de spier. Vergelijk het met je eigen postuur en je kunt een weloverwogen beslissing nemen. Ik heb een half jaar rond gekeken w.b. hoe en wat. Niet w.b. de PC, daar was ik meteen van overtuigd. Ben blij dat ik het in de winter heb laten doen: nu alle tijd om te herstellen en dadelijk in een mooie bikini..! Succes met je voorbereiding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt heel erg aan de voorkeur van de pc. De een plaats liever achter de spier en za ldit zeker ook promoten en de ander plaats liever voor de spier en zal hier weer alle voordelen bij vertellen. Je moet doen waar je je goed bij voelt en bij welke pc je je goed bij voelt. Als je erg slank ben, plaats men liever achter de spier, maar er zijn zeker ook goede protheses die toch voor de spier geplaats kunnen worden als je wat slanker ben. als je erg gespierd ben zou ik toch echt voor de spier willen, zeker als je veel sport. De kans is heel groot dat je borsten erg onnatuurlijk mee gaan bewegen zodra je je borstspieren aanspant. Buiten dat oogt voor de spier meestal een stuk natuurlijker. Zeker in combinatie met de ronde prothese met cohesive I vulling. deze is wat zachter en flexibeler en komen het dichts bij echt borsten. Ik weet niet welke pc wat voor prothese plaats en hoe, maar weet dat Dr. de Meyere in Gent liever voor de spier plaats en als je wat slanker ben, heeft hij anatomische prothese met een wat vlakkere bovenkant zodat je nooit de bovenkant. Maar nogmaals....... de keuze is helemaal aan jou!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de reacties, ik ben inderdaad slank, dus zal dan daar ook wel mee te mken hebben. Ik sport best veel, maar ben niet heel gespierd,dus denk als ik jullie reacties zo lees dat achter de spier goed is. Natuurlijk ga ik ook nog ergens anders op consult, dus kan ik altijd op doorvragen.

Hoor wel goede verhalen over de klinieken in Belgie, maar aan de andere kant lijkt het me ook fijn om dichter bij huis te zijn (snel thuis na operatie en makkelijker met controles of evt complicaties (je weet het nooit).

Maar zal toch eens naar die kliniek in gent kijken.

Ga nu jullie foto's bekijken :-)

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 months later...

Zo pff, terug van heel lang weggeweest en een hoop te vertellen!!

Inmiddels ben ik afgelopen 6 november geopereerd bij de Bergman kliniek in Den Haag (Dr. Posma) en heb ik eindelijk boobiesssss!!!

in het kort de weg er naartoe: Na mijn 1e consult bij Bergman ook nog bij het Reinier deGraaf ziekenhuis in Voorburg geweest bij dr Timmenga. Ik vond dit geen prettige man. Zijn 1e vraag was: "heeft u mijn website ook gezien?" Deze had ik niet specifiek bekeken en BAM ik had een stempel www.timmenga.com op mijn vragenblaadje staan. De toon was gezet... Daarnaast vertelde hij zonder naar mn borsten te kijken dat hij dual plane 240cc zou plaatsen. Ik voelde me niet persoonlijk behandeld en echt een nummertje. Daarna gelijk Bergman gebeld dat ik een 2e consult wilde voor mijn laatste vragen en een optie voor een operatiedatum. Dit kon en was aboluut geen probleem! JOEHOEEEEEE! Conclusie: ik krijg ongeveer 240c (kan iets meer of iets minder zijn) achter de borstspier via mn oksel. aantal cc's zouden afhankelijk zijn van wat mooi oogt want ik ben een tenger en klein meisje (1.60m en 49kg).

Woensdag 6 november 2013 werd mijn datum! Dan ga ik van een 70AA naar een 70B/70C, whoehoeee!

Deweg erheen was ik eigenlijk helemaal niet zenuwachtig, heel gek. Vriendjelief overigens wel, al wekenlang hihihi! 2 weken vrij genomen van werk en laat die boobies maar komen. Bij het maken van de "before" foto's kreeg ik nog meer de bevestiging dat ik de juiste keuze had gemaakt.

Dan 6 november, D-Day...of eigenlijk B(oobie)-Day :-)

Om 9.30 uur zou k onder het mes gaan, dus vriendjelief en ik op tijd aanwezig, met superlieve verpleegkundige gesproken, sexy operatiepakje aan, vragen beantwoorden, foto's, kusje en naar de operatiekamer. En wat was het koudddd daarbinnen!! Ook ik had de grappige Spaanse anesthesist, dus dat was wel leuk en goed voor de zenuwen. De narcose was een gek gevoel, wel grappig want ik wilde kletsen: "oh ja ik voel heeeeeeet..." and I'm out! haha!

Ik had het gevoel dat ik 5min later wakker werd in mn bed en mn 1e vraag was "hoeveel cc is het geworden?" antwoord: 240, jeej!!! toen wilde ik kijken, maar ik was nog zo suf dat dat echt voor geen meeeeter ging...zelfs niet toen ik heel erg mn best deed, nog 1 oogje toekneep...dus dat zou later wel komen. Lekker die warme stofzuigerachtige slang onder mn deken en opwarmen en slapen. Ik moest een cijfer geven voor de pijn (1 ia geen pijn, 10 heel veel pijn) en gaf een 2-3, dus ging prima. Tijd voor thee en koekjes, dus ik moes rechtop zitten. Toen ging t ff mis, werd helemaal naar en bloeddruk daalde heel hard. Toch nog maar ff wachten, infuusje erbij en ook de misselijkheid zakte. Om half 3 mocht mn vriend me ophalen en die was blij dat ik zoveel praatjes had.

Dan nog het infopraatje van de verpleging. Dat was wel echt een domper :-( ze begon met verontschuldigen dat ze niet alles wist want ze was net teug van zwangerschapsverlof en was het 1 en ander veranderd. Nu okee, das niet erg, dat kon ze evt navragen zei ze. Maar wat me tegenviel was dat ze blijkbaar niet de moeite had genomen om mijn dossier te bekijken. Bijv dat ik na een week terug zou komen voor controle en dat mn hechtingen dan zouden worden verwijderd. Eerder verpleegkundige had gezegd dat ze oplosbaar waren, dus ik gaf dat aan en kreeg verbaasde blik van haar...en toen "ohja, ze zitten in de oksel, die zijn idd oplosbaar". hmm okee...

next: "je hebt niet betaald voor de bh toch?" Uhm, jawel! die staat op mn factuur en daarnaast heb ik sowieso net 4000eu betaald voor mn operatie, dan kan die bh van 50eu er toch gvd wel vanaf??? anyways, het kwam er op neer dat ik eigenlijk alleen de borstband hoef te dragen, maar gezien ik voor de bh heb betaald en deze ook wilde hebben, krijg ik die ook. Medicijnen waren ook niet volledig, moest ze nog even regelen. Uiteindelijk kon ik om half 5 op huis aan.

En OMG wat ben k blij met mn boobies!

Het is nu dag 5 po en ik voel me best goed. Dag 1 was naar, kreeg advies van verpleging om de paracetamol, diclofenac en tramadol allemaal te slikken want hoor niet zoveel pijn te hebben. Gedaan en toen werd t wat beter. Die nacht werd ik wakker om 5 uur s nachts en toen was ik onwijs duizelig en misselijk...bah bah bah! elk half uur kotsen, maar ik was leeg dus extra naar. Nu slikt mijn moeder ook tramadol en weet ik van haar misselijkheid, dus die slik ik niet meer! Kotsen met boobiepijn = niet cool!!!

Dag 3 bijkomen van de kotserie en ging al beter. Dag 4 had ik voor het eerst zin in bezoek, leuk leuk leuk! En ik wilde heeeeel graag douchen en wat was dat een genot! Las hier ergens iets dat je van narcose een vette kop krijgt, nu begrijp ik waar die glimkop vandaan kwam!

Ik kan nu redelijk wat dingetjes, ik kan een broodje maken, drinken inschenken en naar de wc. had 5 dgn niet gepoept haha en wilde ook niet want kon niet bij mn bips. Inmiddels in 1 uur tijd 2x geweest en opgelucht :-) haha!

Mn voornaamste kwaaltjes nu zijn die borstband die snijd in mn oksels (ja nu snap ik het sokken-afknip-verhaal, had ik eerder moeten doen, voordat ik wondjes had...) en last van mn nek van het zitten en zittend slapen. Nu heb ik al een gek gevoelig nekje van mezelf, dus werkt niet echt mee, maar wie mooi wil zijn... :-)

Ben wel benieuwd naar ervaringen van meiden die na 2 wk weer gingen werken (ik werk in een winkel en hoef niet te tillen enzo).Geen of weinig pijn meer? tips & tricks?

En enig idee hoe ik mn fotos kan uploaden?

XXXX Domi85

PS ik weet niet hoe k een nieuw topic begin,dus moest het ff zo doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Gefeliciteerd met je boobies meid!!!!

Wat een lekker uitgebreid verslag heb je gemaakt. Erg leuk om te lezen.

Vervelend dat toch een aantal dingen niet zo soepel gingen. De verpleegster had zich inderdaad wel even kunnen inlezen in jou dossier. Zou toch wat zijn dat je 4000,- neerlegt en er dan geen bh vanaf zou kunnen. Zullen ze vast wel in grote aantallen voor leuke prijsjes kunnen inkopen hihi

Voor foto's neer te zetten ga je naar galerij daar kun je rechts boven op uploaden klikken.

Ik zal je titel even aanpassen en je topic verplaatsen naar operatieverslagen

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Domi!

Toevallig, ik ben ook in het RDGG geweest (heb ongeveer dezelfde ervaring als jij dus ik het niet geworden). Leuk verhaaltje, super dat je nu al zo blij bent met je boobies! De eerste paar dagen zullen best lastig zijn maar daarna wordt het alleen maar beter! Ik ga je topic even volgen want ik wil ook een b/c cup (ben wel iets breder), dus ik ben benieuwd hoe het er uit ziet bij jou!

X Bo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeej fotos uploaden is gelukt via een link in de Shoutbox. Zal volgende x direct via gallerij doen.

@ Boho Wat spannend ook he! Weet jij inmiddels al waar je het wil laten doen of ben je nog aan het rondneuzen?

Vandaag (over 4 uur) 1e controle en ik ben alweer wakker slapen is echt het stomste moment van de dag . Ben benieuwd, als het goed is mag het tape er dan vanaf, heeeeerlijk!

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo consult gehad en verpleging was tevreden, yay!

Littekens zagen er goed uit in mn oksel dus dus mag zonder pleisters, gaasjes en tape verder.

Zit overigens wel heeeeelemaal onder de plak van die tape bovenlangs mm boobs maar net uitgevogeld dat ik dit er met nagellakremover vanaf krijg haha. Dus vriendjelief en ik gaan vamaaf mijn boobs ontplakken

Vannacht ga ik mijn 1e poging tot zijslapen doen, verheug ik me op!!!

Ennnn officieel mag ik komende wk fietsen of autorijden, maar dat lijkt

Mij nog geen strak plan, dus doe ik nog ff niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.