Ga naar inhoud

sporten en plaats van prothese


I233

Aanbevolen berichten

Hoi!

2 april heb ik een consult bij dr. de Blecourt in Vlietlandziekenhuis. Ik heb nu alleen al een vraagje over de plaats waar de prothese gaat komen.

Ik sport erg veel, en train daarbij ook mijn borstpier. Kan het zijn dat hierdoor de prothese niet of juist wel achter de borstspier geplaatst moet worden?

Ik vind sporten erg leuk en belangrijk, en hoop dat ik ook gewoon alle spiergroepen kan blijven trainen (natuurlijk niet de eerste weken na de operatie).

Februari 2012 had ik ook al een consult gehad en werd aangeraden 200-250cc voor de borstspier, inmiddels ben ik bijna 10kg afgevallen, maar hoop nog steeds dat het voor de borstspier kan, en anders dual plan.

Zijn er meiden die mij wat meer kunnen vertellen over de invloed van ontwikkelde borstspier en het plaatsen van de prothese?

x.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeker niet voor dual plane kiezen maar voor de spier als dat idd kan.

Dual plane is dan niet fijn als je sport,dit is mij op t consult niet verteld trouwens,enkel dat ik de eerste 6 wkn niet mocht sporten.

Ik vind het ook een raar effect geven met sporten,voelt vreemd.

Hier nog een topic erover :

http://www.borstenforum.com/topic/2104-dynamiek-dual-plane-iemand-fotos/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag de prothese zeker niet achter de spier laten plaatsen als je veel sport. Ik ken een meisje waar de prothese tijdens het paaldansen van verschoven is en zij moest een 2de operatie laten doen. Bij mij gaat de prothese onder de spierfascia geplaatst worden (ik sport ook heel veel) en ga mijn borstvergroting 8 augustus 2013 laten doen bij dr. Nelissen.

Hieronder vind je de uitleg wat dit juist is:

In de meeste gevallen plaats ik de prothese subfasciaal of onder de spierfascia; dit is een methode die de laatste jaren erg in opmars komt, omdat dit de voordelen van onder de spier (submusculair) combineert met het natuurlijke aspect van boven de spier. Indien er onvoldoende eigen weefsel als bedekking aanwezig is, kies ik voor de dual-plane techniek van Dr Tebbets uit Dallas, waarbij een deel van de spier wordt gebruikt als extra bedekking bovenaan en de rest van de prothese wordt dan achter de klier geplaatst zodat deze mooier kan opgevuld worden. Hierbij is de kans op het "double bubble fenomeen" haast onbestaande,waarbij de prothese volledig vast blijft zitten achter de spier en na verloop van tijd de borstklier over de spier heen naar beneden zakt en het dan lijkt of je net twee borsten boven elkaar hebt (“double bubble fenomeen”). Bij de prothese onder de spier is er de eerste dagen wel meer pijn te verwachten maar hiervoor kan je extra pijn medicatie innemen.
Ik gebruik ook enkel 100% gevulde prothesen ( normaal 80%) en hierdoor is de kans op plooivorming dan ook minimaal en door de cohesive gel voelt de prothese ook heel natuurlijk aan.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep, advies is inderdaad voor de spier!! Nog een bijkomend voordeel is sneller herstel en beduidend minder pijn. Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heyy,

Ik heb ook een 2e consult bij dr. de Blecourt in Vlietlandziekenhuis op 2 april. Ik heb wel al een datum gepland staan op 12 april voor de operatie bij dr blecourt. Ik krijg ze ook voor de spier. De laatste consult was vorig jaar ergens in mei. Ik hoop wel dat ik ze nog steeds voor de spier geplaats krijg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heyy,

Ik heb ook een 2e consult bij dr. de Blecourt in Vlietlandziekenhuis op 2 april. Ik heb wel al een datum gepland staan op 12 april voor de operatie bij dr blecourt. Ik krijg ze ook voor de spier. De laatste consult was vorig jaar ergens in mei. Ik hoop wel dat ik ze nog steeds voor de spier geplaats krijg!

Spannend! ben je in mei ook bij blecourt in vlietlandziekenhuis geweest?

En mag ik weten wat jij voor deze BV moet betalen? Bij Bergman kost het 4000 en hoorde dat het in het ziekenhuis goedkoper zou zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik ben vorig jaar in mei bij hem geweest in het vlietlandziekenhuis. Ik heb 3400 betaald, dat is een stuk goedkoper dan bij de bergman.

Spannend! ben je in mei ook bij blecourt in vlietlandziekenhuis geweest?

En mag ik weten wat jij voor deze BV moet betalen? Bij Bergman kost het 4000 en hoorde dat het in het ziekenhuis goedkoper zou zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast liesje83

Ik heb ze dual plane (kon voor de spier, maar pc twijfelde dus uiteindelijk toch dual plane) en ik heb de afgelopen 7 maanden nergens last van gehad. Maar de laatste tijd heb ik toch wel last van mijn prothese en spier, als ik kracht zet dan voelt het heel naar alsof de prothese plopt. Dus ik zou zeker voor de spier doen als het kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn zelfs anatomische protheses die voor de spier kunnen worden geplaatst, zelfs als je weinig weefsel heb. Deze is aan de bovenkant wat platter. Maar ook je pc heeft een voorkeur en zal je deze willen aanpraten. Dus wil je echt voor de spier, zorg dan dat je een pc kiest die ook die voorkeur heeft. Er zijn dokters die bijna alleen maar dual plane opereren en je dit toch willen aanpraten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn zelfs anatomische protheses die voor de spier kunnen worden geplaatst, zelfs als je weinig weefsel heb. Deze is aan de bovenkant wat platter. Maar ook je pc heeft een voorkeur en zal je deze willen aanpraten. Dus wil je echt voor de spier, zorg dan dat je een pc kiest die ook die voorkeur heeft. Er zijn dokters die bijna alleen maar dual plane opereren en je dit toch willen aanpraten.

Daar sluit ik me volledig bij aan!! :35:

Corine joh! Jij bent goed ingelezen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor jullie reacties!! denk dat hij nog steeds wel voor borstspier wil plaatsen, nog even en dan weet ik het!! en dan heel snel operatiedatum plannen!! vind het onwijs spannend en eng, maar ook zo veel zin in!! en al die foto's en berichtjes hier maken dat ik er nog meer zin in krijg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Corine joh! Jij bent goed ingelezen ;)

Lees al jou berichtjes!! Whoehahaha :154:

I233, spannend he! Ik ben benieuwd (heb je toegevoegd) :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gezegd dat ik soms naar de fitness ga en toch heeft de pc dual plane gestoken.

Nu vraag ik mij af hoe voorzichtig ik moet zijn bij het sporten.

ik mag pas binnen 2,5weken, maar toch....

Ik doe voornamelijk de Miha-cirkel (http://www.lifestylefitness.be/fit-in-44-minuten-en-miha-cirkel/) waarbij dus ook de borstspier getraind wordt.

Is er een maximum aan gewicht dat je mag doen?

of iets anders waar je moet op letten?

En, buiten het rare gevoel, hoe schadelijk kan het zijn voor de prothese/vorm?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gezegd dat ik soms naar de fitness ga en toch heeft de pc dual plane gestoken.

Nu vraag ik mij af hoe voorzichtig ik moet zijn bij het sporten.

ik mag pas binnen 2,5weken, maar toch....

Ik doe voornamelijk de Miha-cirkel (http://www.lifestylefitness.be/fit-in-44-minuten-en-miha-cirkel/) waarbij dus ook de borstspier getraind wordt.

Is er een maximum aan gewicht dat je mag doen?

of iets anders waar je moet op letten?

En, buiten het rare gevoel, hoe schadelijk kan het zijn voor de prothese/vorm?

Nou moet je geen lastige vragen gaan stellen he :45:

(sorry, ik weet het antwoord echt niet.... hoop iemand anders wel! en anders misschien even je pc vragen :) )

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou moet je geen lastige vragen gaan stellen he :45:

(sorry, ik weet het antwoord echt niet.... hoop iemand anders wel! en anders misschien even je pc vragen :) )

xxx BB

:45: neenee, geen lastige vragen :D

Maar mss dat hier iemand op het forum zit die de ervaring al heeft... =)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zojuist terug van consult (verslag staat in mijn andere topic)

PC adviseerd me nu Dual plane. door het afvallen ben ik iets te veel vetweefsel boven mijn borsten kwijt geraakt ( en ik had al niet zo veel:p). nog gevraagd of het niet voor de borst spier kon, maar dan zal je de rand echt gaan zien en dat wil hij niet, en ik al helemaal niet!!

weet trouwens geen antwoord op de vrag van de gewichten.. maar geloof niet heel erg veel, miss toch maar ff met de PC bellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey I233

Dr blecourt heeft mij nu ook dual plane geadviseerd, dit omdat ik ook ben afgevallen. Ik vertrouw op de pc dat dual plane ook mooi kan worden. alleen de herstel zit ik een beetje tegen op. Ik zou effe contact opnemen met de pc dan weet je het zeker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi anoniempje!

Ik was ook wel ff verbaasd dat hij nu anders wilde:p maar heb liever dual plane dan dat je het gaat zien en ik vertrouw erg op zijn ervaring en kunde! Hij gaf aan dat in de ongeveer afgelopen 1000bv die hij heeft gedaan er maar 6x een complicatie is opgetreden. Stelt me wel erg gerust!! Nu heel snel een afspraak maken voor de datum!

Jij bent gewoon al bijna!! Hoe voel jij je daarbij? Vibd je het eng of heb je nog twijfels oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey I233,

idd daar vertrouw ik ook op! Dat klink goed dan, maar 6x een complicatie van de 1000 bv. spannend nu nog een datum plannen I233 :P Ik kan haast niet meer wachten, wil liever morgen al! Mijn twijfels zijn helemaal weg nu, vanmiddag wezen passen, bleef maar staren na de spiegel :P

Het enigste wat ik nog wel eng vind is dat ik drains krijg, klink zo eng. Hij zegt dat het mee valt dus ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.