Ga naar inhoud

Houdt 25 % vd vrouwen pijnklachten na BV??


anais

Aanbevolen berichten

Hallo forum dames,

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij de pc voor een eerste gesprek. Pas in februari hoor, dus ik heb nog eventjes.

Nu kwam vandaag man-lief thuis met het verhaal dat hij op internet had gelezen over een recent onderzoek naar bv's. Daaruit blijkt dat een kwart van de vrouwen pijnklachten houdt na een bv. Ik schrok daar best wel van. Eerlijk gezegd had ik inmiddels voor mezelf de knop omgedraaid en wil ik nu heel graag een bv, maar als ik zoiets hoor, begint de twijfel toe te slaan.

Hoe ervaren jullie het? Zijn er inderdaad veel blijvende pijnklachten?

Liefs Anais

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik kan wel zeggen dat ik "blijvende pijnklachten" heb.....

Terwijl mijn operatie toch echt AL 12 dagen geleden was... :P

Dit bovenstaande is natuurlijk een grapje he! :38:

25% lijkt me wat overdreven maar ik denk wel dat als er een gedegen onderzoek gedaan zou worden, er best wat vrouwen zijn die na jaren nog wat klachten aangeven. Of dat echt pijn is weet ik niet. Misschien een strak gevoel..of soms wat steken...of andere ongemakken?

Ik heb geen idee of deze onderzoeken bestaan eigenlijk. Ik kan het wel eens aan iemand vragen die als stafsecretaresse werkt voor een paar plastische chirurgen in het UMC...

Maar Anais, ik kan me voorstellen dat zo'n bericht je wel even aan het denken zet. :116:

Succes bij je voorbereidingen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, denk dat het wat overdreven is. Denk dat een klein percentage inderdaad altijd wel wat last zou blijven houden. Niet bij iedereen kan alles goed gaan. Maar dat is het risico die je neemt en je hoopt dat je bij het zeeeer grote deel zit wat geen fysieke klachten meer heeft.

Ik ben zelf nu 4 week PO en heb eerlijk gezegd na 2 week PO amper tot geen last meer (op de logische dingen na als niet op je buik slapen)..

Kan me niet voorstellen dat ik blijvende pijn houd :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu 3 maanden verder en heb nergens last van. Om eerlijk te zijn heb ik sowieso bijna nergens last van gehad.

Ik moest me echt inhouden want ik stond 3 dagen na mijn operatie al het matras van het bed af te trekken en wou al meer doen dan ik mocht/kon.

Ik denk dat 25% echt veel te veel is.

Als ze 10% zouden zeggen zou ik het eerder geloven... 1 op de 4 is superveel.. en ik zie hier ook niet 1 op de 4 vrouwen die er pijn aan blijft houden.

Ik snap dat je bezorgd ben, maar denk dat je het gewoon moet doen. Want wat de rest voelt, hoef jij niet te voelen hé. Stel dat ik er wel last van had gehad, hoeft het niet te betekenen dat jij het ook krijgt. Of andersom. Misschien heb jij er later wel last van, maar ik betwijfel dat hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dat vandaag in de krant gelezen en dacht dus ook meteen 'zou je ni denken als je op 't borstenforum leest' .

Maar ... hoeveel vrouwen blijven hier 'plakken' na hun bv , de meesten haken na een maand of 3 af ...

Zelf had ik tot een half jaar PO kleine kwaaltjes zoals zeer erg geïriteerde tepels , zeurende borst(-en) , spierpijn bij zware inspanning .

Desbetreffend artikel(-tje) is online te lezen op de website van 'Het Laatste Nieuws' :

Een kwart van de vrouwen die een borstvergroting hebben laten uitvoeren, houdt aan de ingreep chronische pijn over. Het positieve effect van de cosmetische ingreep gaat door de pijn verloren. Dat stelt anesthesioloog Monique Steegers in haar promotieonderzoek aan het Universitair Medisch Centrum St Radboud in Nijmegen.

Twee jaar nadien

De onderzoekster ondervroeg 265 vrouwen over hun borstvergroting. Een kwart van de ondervraagde vrouwen kampte twee jaar na de ingreep nog met pijn. De grootte van de implantaten had geen invloed op de ontwikkeling van chronische pijn.

Effect

Bij de vrouwen zonder chronische pijn nam de kwaliteit van leven na de borstvergroting toe. "Bij vrouwen met pijnklachten doet de pijn het positieve effect van de ingreep teniet", aldus Steegers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

thanks voor jullie reacties en relativerende woorden :) Het zal idd best wel meevallen en er spelen natuurlijk bij alles wat je doet (of niet doet ;)) risico's mee. Ik was alleen echt geirriteerd door dat bericht, gezien ik pas net volledig om was en nu heeeeeeeeel graag een bv wil haha. Zal je net zien dat je dan zo'n bericht hoort. Ach ja, er zullen altijd wel zulke berichten te horen zijn hier en daar over bv's.

Ik heb nu dus 2 afspraken, eentje bij de eerste pc op 1 feb. en de tweede bij een andere pc op 9 feb. Woon nu dus in Australie en ben benieuwd hoe het er hier aan toe gaat. Kan evt. altijd nog besluiten om ermee te wachten tot we weer in Nl. zijn.

Liefs Anais

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me geen zorgen maken hoor... De eerste 2 weken waren ECHT NIET fijn, maar na 4 weken was ik al zo goed als pijnloos en ik heb nu helemaal nergens meer last van! Ook niet als ik op mijn buik lig, de hele dag in een bikini loop die geen steun biedt etc... Ik denk echt dat er tegenwoordig niet veel mis meer kan gaan als een goede pc en kliniek hebt en als je je aan alle regeltjes en voorschriften houdt. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De onderzoekster ondervroeg 265 vrouwen over hun borstvergroting. Een kwart van de ondervraagde vrouwen kampte twee jaar na de ingreep nog met pijn.

Ik vind een onderzoek onder 265 ook niet echt een goed onderzoek. In Nederland gaan alleen al zo'n 6000 vrouwen per jaar onder het mes heb ik gehoord.

Zo'n betrouwbaar onderzoek vind ik het niet, ze hebben sowieso ons allemaal al niet gevraagd. Dus ik zou me niet zo druk maken om die uitslagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

hello lady's,

ik heb me suf :blink: gezocht op het forum maar dan uiteindelijk toch wat gevonden.

want ik heb dus wel pijn als ik wat gedaan heb. :139:

ben morgen 8 weken po... mag toch aannemen dat ik nu alles weer kan/mag doen.

gewoon autorijden,het huishouden en werken.

tijdens het werken in huis en in de salon krijg ik pijn. zeurende vlagen,steken... echt niet lekker :angry: als ik ga zitten zakt het ook weer wel weg hoor.

zou ik dat een hele langzame genezer zijn?

maak me er wel een beetje druk over eerlijk gezegd... want heb voorheen (net na de bv) dus helemaal geen pijn gehad,

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot een half jaar had ik nog last van pijntjes hier en daar hoor (scroll hier even naar boven voor een eerder bericht van mij) niet ongerust maken .

Een spier heeft véél tijd nodig om te herstellen , het is dat wat je voelt : die borstspier die overbelast wordt omdat die nog niet goed genezen is :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zeult een kilo extra mee zie ik , zal wel zijn dat je lichaam tijd nodig heeft om zich aan te passen .

Had het nog niet gezien voor je me'r op wees . Nou ! Zal geen deugd doen denk ik zo'n grote prothese , mag er niet aan denken want vond mijn herstel al zwaar genoeg .

Okay , op de spier of niet , je hebt toch 2 wonden die moeten genezen hé .

Vraag me nu ook af of dat na een tijd niet gaat zakken ? (ben een leek op gebied van grote protheses en weet graag veel :rolleyes: ) Dacht dat ze zo'n grote onder of zeker tussen de spier plaatsten om later doorhangen te vermijden ? < lekker 'of topic' ...

Enfin , zou me'r toch niet al te druk om maken hoor : je lichaam 'vraagt' wat gas terug te nemen dus mss toch maar doen ? :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat klopt wel....

nee voor ik wat deed voelde ik er nix van,van dat gewicht :106:

en heb van de wond geen last hoor maar de boobs op zich.

en tja? ik zal met de tijd heus wel aan een lift moeten ja (kon ik nu al maar wil ik nog niet,stoor me aan die littekens) en die doorhang had ik al hahaha. en geeft toch nix,ff off topic.:38:

ik weet eigenlijk niet of ze dat dan altijd doen (grote prothese achter/dualplane plaatsen)? blijkbaar niet. ik wilde ook voor de spier hoor. ik zie over 10-15 jaar weer wel haha

tja,dat gas terug nemen gaat nu ff niet. ik moet mams verzorgen,de salon draaien nu en tja,thuis moet er ook wel wat gedaan worden. maar doe echt mijn best om zo min mogelijk te doen hoor!!!

thnx voor je reactie B-Cupje

Link naar reactie
Delen op andere sites

En jij bedankt voor je eerlijke antwoord !

Eens fijn te lezen dat je'r nuchter tegenover staat en weet wat de gevolgen van zo'n grotere protheses zijn , velen staan er niet bij stil denk ik .

Zou er echt tegenop zien om weer een bv te moeten laten doen (of een lift , beikes) al zit dat eerste er waarschijnlijk wel in zeker ? Levenslang gaat dat niet mee denk ik ook al lees je (weinig) dat er nu al vrouwen zijn met protheses van 20 jaar . Ik kan altijd hopen :rolleyes:

En nu ben ik ook eens met me'n neus op de feiten gedrukt dat niet iedereen de 'luxe' heeft om 't kalmer aan te doen . Respect !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja B-Cupje,

hoewel als ik (weer) eerlijk ben,ik heb niet echt een keuze gehad met de maat prothese. ik wilde mijn volle borsten weer terug en het liefst een maatje groter. als Bruno erin gedaan had wat hij wilde doen (280cc/300cc) waren de protheses verdwenen en had ik nog geen vollere borsten. en dan heb ik nu liever een maatje meer dan minder. ben ook erge liefhebber van grote borsten hoor!

ik had natuurlijk voorheen al een D en heel veel huid over. vandaar dus. maar ben er zeker blij mee!!!!!

en daar moet ik je gelijk in geven,de meest denken daar niet over na. omdat er toevallig een aantal veel cc's gekregen hebben willen andere dat ook meteen maar... maargoed :106:

en idd,dan straks maar een lift/wissel. wie dan leeft wie dan zorgt toch?! :38:

en tuurlijk kan je hopen. hoop voor jou mee,zou wel geweldig zijn. en idd,daar hoor je zeer weinig over. ik denk dat die er nu ook nog niet zijn. misschien vanaf nu tot over 20 jaar wel ivm levenslange garantie op de protheses die nu gegeven wordt. zullen er dan misschien wel zijn die met dualplane niet meer onder het mes hoeven.

ja dat heb ik al eens meer gezegt; ik vind het jammer dat ik niet in de gelegenheid ben/was om 6 weken niets te doen en daarna rustig aan te beginnen.. maargoed,ik ben beetje gerust gesteld en probeer echt mijn gemak te houden!

:109:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

Ik ben officieel pas net na de 6 weken dus nog net even korter hersteld dan jullie (patries en moontje) maar ik voel me ook nog niet normaal hoor! Ben voor t eerst weer begonnen met wat dingen die ik 6 weken had laten liggen.... wat meer tillen, de zwaardere dingen in het huishouden, 's avonds die bh/band even uit, en dan voel ik het meteen hoor! Volgens mij moeten we ons niet teveel focussen op die 6 weken. Dat zal wel een gemiddelde zijn denk je niet? Maja, laten we hopen dat het snel overgaat he, ik ga er toch niet vanuit dat het altijd blijft hoor, haha! Poeh, moet je niet aan denken!

Liefs

Becky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd..als je veel doet gaat dat pijn doen,je lichaam geeft dat wel aan als je teveel doet gelukkig.

Maar je moet niet vergeten: 520 OP de spier is echt heel zwaar,ik heb 500 (dual plane) half onder de spier en voel ze ook als ik vooroverbuig..mag ik je fotos zien? ben wel heel benieuwd hoe t eruit ziet bij jou.. :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.