Ga naar inhoud

Voorstellen Puck


puck

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

ik ben puck 47 jaartjes jong.

op mijn 42ste kreeg ik borstkanker, na vele chemo's, bestralingen en uiteindelijk operatie van gehele verwijdering van mijn borsten.

nu ben ik al 5 jaar schoon en heb gelukkig geen uitzaaiingen.

ik zit ff rond te neuzen hier qua info, ben er namelijk nog niet overuit of ik protheses laat plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Puck

Welkom op het forum!!!

En gefeliciteerd met je eerste belangrijke 5 jaren vrij zijn van je kanker!! Dat is super, want de kans op een recidief is vanaf nu veel kleiner :35: Maar dat weet je allemaal.

Uiteraard kun je hier een heleboel informatie vinden over borstvergrotingen, al zijn voor jou alleen de vergrotingen achter de spier van toepassing, omdat bij een borstreconstructie altijd de prothese achter de spier geplaatst wordt...

Zoek een chirurg die veel met borstreconstructies werkt! Dan heb je kans op het beste resultaat. Bij jou moet er namelijk meer gebeuren dan simpelweg vergroten van de borst.. Het litteken dat je nu hebt, moet mooi gemaakt worden, en evt. kun je tepels laten tatoëren.

Het kan heel mooi worden, maar zoek daarom wel echt naar een chirurg met ervaring :)

Heel veel succes!!

Heb je vragen, dan stel ze gerust in dit topic. Er is vaak wel iemand (alhoewel reconstructies niet zo heel vaak voor komen hier) die misschien een antwoord weet op je vraag.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je voor je reactie. bb

ik ben er nog niet overuit hoor, ben allang blij dat ik nog mag bestaan.

lees veel hier op de site, maar kom ook negatieve onderwerpen tegen, zoals veel pijn, ontstekingen enz.

daarnaast is mijn weerstand nog lang niet op normale peil...snap je en stel dat ik 't doe moet mijn weerstand helemaal top zijn want ontstekingen kan ik niet hebben want dan keldert mijn weerstand direct weer naar beneden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel begrijpelijk!!

Lees rustig wat hier en bedenk het je.

En het is wat je zegt.... Ga je het risico nemen, beinvloed je huidige situatie je dagelijks leven genoeg, dat je het risico wilt nemen... Moeilijke keuze, zeker als je achter de rug hebt wat jij achter de rug hebt.

Heel veel succes!! :35:

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heftig zeg! Maar ik kan me voorstellen dat je erover denkt om protheses te laten plaatsen. Heb je al een consult gehad of ben je nu pas echt aan het orienteren? Zoals bb zegt: kies een GOEDE arts die ervaren is in reconstructies, neem de beslissing niet te snel. Het is voor jou helemaal belangrijk dat het goed gedaan wordt als je ervoor gaat,

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Wat super dat je het overwonnen hebt, jij moet eeb heftige tijd achter de rug hebben en nog steeds.

Ik kan me voorstellen dat er voor jou erg veel twijfel in voors en tegens is.

Mocht je een keer een consult willen om eens te informeren en te overleggen met een pc (je zit nergens aan vast dan natuurlijk maar hebt wel een eerlijke visie en specifieke vragen die zo iemand kan beantwoorden) dan schijn Jo van Oorbeek een geweldig man te zien op gebied van reconstructie.

Overhaast vooral niets en geniet lekker waar je genieten kan.

Gr ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank jullie wel voor 't advies.

maar op 't moment is voor mij idd 't risico te groot. eerst mijn weerstand op peil hebben en mijn conditie niet te vergeten want wat dat betreft voel ik me echt oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je helemaal gelijk in. Zorg maar goed voor jezelf, die borsten komen eventueel daarna wel weer.

Doe het niet, zolang je je er niet goed bij voelt. Maar het is wel goed om er over na te denken, en misschien voel je je over een tijd wel goed genoeg ervoor. Dan weet je meteen waar je nog voor meer informatie terecht kunt ;)

Succes!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 months later...

Oeff heftig zeg.. Ik ben enorm blij dat je het overwonnen hebt!

Zal een zware tijd geweest zijn.

Ik heb zelf een goedaardige tumor in mijn borst (fibro adenoom), dus heb ook eerst flink wat onderzoek laten doen in het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen, t kan niet kwaadaardig worden en een bv kon gewoon.

Ik snap jou helemaal, je wil zeker weten of t geen kwaad kan etc.

Ik had dit ook, ik zou je zeer goed laten informeren, bijvoorbeeld door twee verschillende academische ziekenhuizen ipv 1?

Heb het er ook goed met mijn pc over gehad en nog vele malen gebeld met het ziekenhuis.

Nadat ik alles tot op t bot ondervraagd had en alle duidelijkheid had, heb ik de bv laten doen.

Ik ga nu wel elk jaar op controle, heb ik me zeker voorgenomen, ondanks dat ze zeggen dat t niks kan worden.

Ik hoop dat je veel informatie op kunt doen in dit forum en wanneer er vragen zijn kun je die aan ons allemaal stellen!

Maak goede keuzes en maak deze pas als je er zeker van bent:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.