Ga naar inhoud

Ville: 30 november 2012/8 maart 2013 : Dr. Verpaele : Coupure Centrum


Aanbevolen berichten

Hier ook binnen 3 maand gewisseld voor meer projectie, ik had eerst 450cc medium profile 4.2

Maar kwam niet op mijn gewenste maat uit, en borsten waren heel erg breedt. En nu heb ik 545cc extra high profile 6.3 projectie. Dus eigenlijk maar 95cc meer, maar ze zijn echt al erg mooi geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste Reactie

Betalen jullie dan ook het volle bedrag als je al na 3 maanden voor een wissel gaat ? Vroeg het me af zie zoveel snel voor een wissel gaan alsof het maar een paar nieuwe schoenen zijn , ben zelf helemaal niet tevreden maar als ik alles moet betalen voor een wissel zou ik het skippen , alsof je dan 4400 EUR voor niks door toilet heb gespoeld want het is een hoop geld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat vroeg ik mij ook af inderdaad...

Betalen jullie dan ook het volle bedrag als je al na 3 maanden voor een wissel gaat ? Vroeg het me af zie zoveel snel voor een wissel gaan alsof het maar een paar nieuwe schoenen zijn , ben zelf helemaal niet tevreden maar als ik alles moet betalen voor een wissel zou ik het skippen , alsof je dan 4400 EUR voor niks door toilet heb gespoeld want het is een hoop geld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pc heeft voor de wissel ook maar de helft van zijn loon aangerekend, hoewel hij nu toch een pak meer werk heeft (vorige implantaten voor de spier verwijderen, en nieuwere - wegens groter- achter de spier plaatsen)... Zou anders inderdaad ook pijn doen in mijn portemonnee..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast liesje83

Ik moet dan idd gewoon de volle mep betalen denk ik. Heb namelijk precies gekregen wat ik gevraagd had, een C. Alleen ben ik er dus achteraf niet tevreden over. Dus vind het op zich ook wel logisch dat ik het zelf moet betalen (kan me zelf ook wel voor mijn kop slaan dat ik niet voor meer ben gegaan). Ga nu ook wel netjes sparen en dan hopelijk eind van het jaar weer.. hoop wel dat een wissel goedkoper is dan een volledig eerste operatie.

Wat ik me nog afvraag, heeft jullie pc ook nog iets gezegd over complicaties bij een wissel (dat die er meer zijn)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet dan idd gewoon de volle mep betalen denk ik. Heb namelijk precies gekregen wat ik gevraagd had, een C. Alleen ben ik er dus achteraf niet tevreden over. Dus vind het op zich ook wel logisch dat ik het zelf moet betalen (kan me zelf ook wel voor mijn kop slaan dat ik niet voor meer ben gegaan). Ga nu ook wel netjes sparen en dan hopelijk eind van het jaar weer.. hoop wel dat een wissel goedkoper is dan een volledig eerste operatie.

Wat ik me nog afvraag, heeft jullie pc ook nog iets gezegd over complicaties bij een wissel (dat die er meer zijn)?

Hm... als jij voor een wissel gaat, zonder dat je complicaties hebt.. dan kost een wissel evenveel als een gewone bv..... :(
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast liesje83

Echt? Dan moet ik nog even doorsparen... Ik heb die conclusie ook wel zelf getrokken trouwens uit de prijzen op de website (scheelt zo'n 1200,- tussen volledige operatie en wissel wat me hoopvol maakte) dus zit er vast naast. Nou ja, jammer dan. Als ik er echt voor ga, en het borrelt steeds meer op dus ik denk het wel, dan moet ik er ook voor betalen. Gelukkig ga ik dan aan het eind van het jaar dus dat wordt zuinig aan doen haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Dag dames!



Met wat vertraging: mijn 2 operatieverslagen! Ik had pas de moed om het te posten nadat ik tevreden mijn wissel had ondergaan ;) Sorry voor de lànge tekst, maar is direct het volledige verhaal over 4 maand heen :)



28 jaar, en zoals zovelen onder jullie na jàren frustratie over mijn 75A, de stap gezet. Ben via een kennis beland bij dokter Verpaele (zeer vriendelijke man) in het Coupure centrum / EMC2 in Gent. Mijn wens was een volle C, na enkel passessies kwamen we uit op 255cc moderate profile en 315 cc high profile (die borst was kleiner en platter), anatomische prothesen voor de spier. Heb een erg lieve vriend die me - ondanks dat hij de bv totaal niet nodig vond - enorm steunt!



30 november 2012 om 7u30 was het zover (vind ik geruststellender dan de laatste te zijn vlak voor het weekend begint ;) ). Gezien ik steeds erg misselijk ben na een narcose, had ik een overnachting gevraagd. Moderne kamer, design badkamer, eigen terras, en wat ik wenste als avondeten en ontbijt werd vers gehaald... leek wel 4sterrenhotel! Als dat op de operatietafel even goede service werd, zag ik het volledig zitten ;) Alles verliep in een zeer rustige en vriendelijke sfeer, ben erg tevreden van het team!



Rond 11u30 ontwaakt: geen pijn en niet ziek van de narcose! Al snel mocht ik terug naar mijn kamer, waar ik mijn nieuwe boobies checkte. “Hmmm... is dat een C?” KliniekBH was ook slechts 80B... Even laten bezinken en thuis herbekijken. Daar had ik hetzelfde idee. In vooraanzicht kleine C, maar niet in projectie (van opzij bekeken): zo kwam ik zeker niet aan de volle C die ik vroeg.


Heb mijn teleurstelling geuit bij mij retourafspraak in het ziekenhuis; Ze waren zeer verwonderd toen ik het woord “wissel” uitte, blijkbaar zijn ze dat daar niet gewoon... Pc zei me: wissel kan over 3 maand, maar eerst nog even laten bezinken. Ben niet van idee veranderd: ik wou meer volume (had misschien beter “een kleine D” vernoemd als wens ipv “een volle C”) én meer projectie.



Voor de wissel rekende hij maar de helft van zijn loon aan. De nieuwe prothesen zijn high en extra high prof., nu achter de spier omwille van de grootte. Ook omdat ik na de 1ste bv bij 1 borst de rand van de prothese naar buiten voelde drukken (aan binnenkant van borsten). Mijn grote twijfel (het moest nu toch wel de moeite zijn!) was 395 en 425 cc, OF 445 en 480 cc. Na véél goede raad van BestBoobie (de schat!!) uit veiligheid voor de kleine gekozen (de andere zouden te breed kunnen zijn)... Tot ik bij de pc kwam en bleek dat de pasprothesen van mijn voorkeur, overeenstemden met de grootste maat... Dit zou volgens hem nog lukken en “hij wou het mij niet aandoen een 3de keer terug te keren gezien het bij mij de 1ste keer al kleiner uitviel”... Finaal dus samen met pc toch voor 425 en 480 cc gegaan.



Al snel was het 8 maart: tijd voor de wissel :) Was er gerust in, maar was toch even schrikken bij het ontwaken: de vorige keer was ik 30 min na ontwaken uit narcose actief, nu heeft dat meer dan 4 uur geduurd... Volgens de verpleegster kon dit zijn doordat dit slechts 3 maand na mijn vorige narcose was...



Maar het belangrijkste: de boobies :) KliniekBH was 80C, thuis paste ik in een 75D (yes!) en ze leken me direct perfect zoals ik het wou! Deze keer wel wat meer pijn door plaatsing achter de spier, maar te dragen (alleen op de rug slapen is een hel).


Ben ZO blij! Enige tegenvaller: in dezelfde borst kan ik terug enorm de protheserand voelen (vreemd, wat zat nu achter de spier): bovenaan en midden van borst, maar enkel als ik rechtop zit, niet bij liggen. Volgens pc is mijn spierweefsel daar dunner, ik moet me niet echt zorgen maken, maar kreeg toch een extra retourafspraak op 2 april. Bovendien mag ik na deze bv de 1ste maand absoluut niet op mijn zij slapen, om te vermijden dat de rand nog verder naar buiten komt. Dit als minpunt; ben er verder heel blij mee!



groetjes,


Ville

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi BB, ja dat is idd. bij de prothese die 0,5cm breder is dan de andere. Volgens pc was spierweefsel daar dunner, anderzijds hoorde ik achteraf van verpleegster dat de vorige prothese daar reeds erg in het weefsel ingegroeid zat en hij daar behoorlijk wat weefsel moest los snijden..

Dit zoals jij hier ergens beschreef als nadeel van poly-urethaan prothesen: hoe zit dat met een wissel gezien die in het eigen weefsel ingroeien..

Nogmaals bedankt voor alles, je bent een schat!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Liesje,

ik heb mijn wissel net gehad, 3maand na de 1ste bv, voorlopig is mijn enige complicatie dat ik veel meer last had van de narcose doordat het zo snel na de 1ste was... indien er complicaties volgen, post ik het :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan uiteraard :53:

Ik denk dat het een kwestie van geduld zal zijn.. Kijken hoe het zich zal ontwikkelen... Wel jammer dat net aan die borst waar je een bredere prothese kreeg, hij meer heeft moeten wegsnijden... :wacko: Echt zonde!!

maar niks aan te doen...

Hij zal vast heel goed weten wat hij doet, laten we dat voor ogen houden :)

Maarrrr!!! Stel dat je die rand blijft voelen, ondanks alle goede adviezen van hem.... dan laat het er niet zomaar bij zitten he ;) Al is dat allemaal voor later. Het is goed dat hij je extra terug laat komen :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat bedoel je met er niet bij laten zitten? Hij kan toch moeilijk extra weefsel creëren, dus had idee dat daar geen oplossing voor is...? Heb ook niet echt adviezen gekregen, enkel rustig houden + op rug slapen om het niet te verergeren...

bij mijn 1ste bv voelde ik in diezelfde borst ook erg de rand (toen enkel aan stuk tussen borsten, toen nog niet bovenaan).

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou.. ja was misschien wat cru gezegd hahaha. Ik bedoelde eigenlijk.. hij heeft jou zelf die bredere prothese laten kiezen, wat dit soort dingen natuurlijk extra in de hand werkt..

Er is natuurlijk weinig aan te doen, maar ik bedoel meer, dat je hem wel eens kunt vragen, waarom hij dan toch de bredere wilde plaatsen..

Ik bedoel niets verkeerds hoor, zie nu ook dat ik een beetje raar getypt heb hierboven Sorry :106:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast liesje83

Ow ben je echt al geweest? Hoeveel heb je nu genomen dan? Hopelijk is alles goed gegaan en hoop dat je nu gekregen hebt wat je wou! Ik ga eind van het jaar :) Goed herstel gewenst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

ben wel voor de grotere gegaan: 160 en 190 cc erbij (heb nu 445 en 480 cc): zo ben ik van een volle B (kleine C) naar een volle C gegaan, ben er dus wel blij mee dat ik niet slechts voor de 110 cc ben gegaan. maar in 1 borst voel ik jammer genoeg terug volledig de rand van de prothese zitten... bij de wissel moest de pc daar blijkbaar ook meer weefsel lossnijden, en had ik van mezelf daar ook al wat minder weefsel. Nuja, had dit wellicht ook gehad als ik toch voor slechts 110 cc erbij had gekozen, want bij mijn 1ste bv voelde ik in diezelfde borst ook enorm de rand (toen enkel in midden, nu jammer genoeg ook bovenaan borst, ondanks dat ze nu onder de spier zitten...)

bedankt en jij veel succes met de operatie en het sparen ervoor, laat maar weten als je vragen zou hebben tegen het einde van het jaar of zo ;)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Dag dames,

vanuit het motto " 3 maal is scheepsrecht"... hopelijk.. :)

Eind 2012 kreeg ik een BV, in het coupure centrum in Gent. Ik wou mijn 75A omzetten in een grote, volle C. Ik kreeg anatomische prothesen voor de spier, links 255cc moderate profile en rechts 315 high profile (die borst was iets kleiner).

Die volle C vullen lukte echter niet, had veel te weinig projectie. Bovendien voelde ik in 1 borst aan de binnenkant enorm de rand uitsteken..

Vandaar de beslissing tot een nieuwe operatie, nu achter de spier, in maart: links 445 cc high prof, rechts 480 cc extra high prof., De cupmaat (80C -75D) is nu prima, behalve dat in 1 borst nu bovenaan de rand erg voelbaar en soms zichtbaar is. En die prothese leek mij daar ook hoger geplaatst dan in de andere borst (was zichtbaar in een BH).

Nu 3 maand na mijn heroperatie zag de pc (eindelijk) dat die inderdaad te hoog geplaatst was. Oplossing: DERDE operatie (enkel aan die 1 borst) om de prothese wat te verlagen...

Allemaal goed en wel, maar verdorie zeg, 3 operaties voor een paar borsten te willen...

Wéér spier lossnijden, wéér excuus moeten vinden op mijn werk, nu heb ik nog maar 1 week verlof over om te herstellen, 3 keer snijden op 8 maand tijd (hoe sterk is mijn weefsel nog..)

De verpleegster zei me bij mijn 2de operatie al dat de prothese in 1 borst erg was ingegroeid en moeilijk los te snijden was (heb van die 'fantastische' polyuretaan prothesen, had hier op het forum pas achteraf de nadelen gelezen).

Dus: toch maar eens de raad volgen van ons lieve BB en alle positieve reacties hier en even polsen bij Bruno Demeyere... :)

Tegen mijn 30ste verjaardag (heb nog 2 jaar) is het hopelijk allemaal opgelost :D

ik hou jullie op de hoogte ;)

Liefs,

Ville

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd.. wat een pech allemaal...

deze keer GAAT het goedkomen!! (ik ga er in ieder geval al kaarsjes voor branden! ;) )

En ja, ga nou eens naar onze dokter met de gouden handjes haha...

Weet alleen niet of dat zo gunstig is voor mezelf.. Hoe eerder die man binnen is, hoe eerder hij ophoud met werken en hoe minder kans ik zelf heb om nog voor een wissel terug te gaan bij hem over pakweg 15 jaar :unsure:

:45:

xxxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je Francien en BB,

en haha, dat kaarsje zal het verschil maken :)

moest hij weten hoeveel positieve dingen jij hier over hem zegt: hij zou je over 15j een GRATIS wissel moeten geven :D

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.