Ga naar inhoud

Ville: 30 november 2012/8 maart 2013 : Dr. Verpaele : Coupure Centrum


Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

Een paar maand geleden liet ik een BV uitvoeren. Ik ben 1m70, 58 kg en wou van 75A naar een volle C. De chirurg stelde anatomische prothesen van 255 en 315 cc voor (die borst was kleiner), geplaatst voor de spier. Mooi resultaat, maar de maat is slechts een volle B-kleine C.

Ik ging dus terug met de vraag naar nieuwe prothesen. hij zou er 110 en 140 cc aan toevoegen.

Nu stel ik me de vraag of dit wel voldoende / logisch is.

Als ik met 255 en 315cc van 75A naar volle B-kleine C ging, is dat dan wel logisch om met slechts 110 - 140 cc erbij (zou worden: 395 cc en 425 cc) nog een volledige cup-maat (zijnde: volle C) erbij te krijgen?

Lijkt mij wat vreemd dat er van volle B naar volle C véél minder bij moet dan van A naar volle B.

Uiteraard zal ik ook mijn chirurg contacteren, maar had graag ook even jullie ervaringen gehoord.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi Ville

Welkom op het forum!

Of je die cupmaat gaat behalen, ligt aan het merk en het profiel van de prothese...

Zou je eens willen kijken wat er op het paspoortje staat van je prothesen? Merk, en nummers. Ik kan wel eens voor je opzoeken wat je nu hebt.

Misschien dat we dan kunnen achterhalen wat je gaat krijgen en of dat, in principe, genoeg zou moeten zijn. Ik moet er wel bij zeggen, dat ik een leek ben, maar kijk wel vaker naar de soorten prothesen en hun projectie. Misschien dat het wat helpt :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Bedankt voor je antwoord en voorstel tot opzoeken!

Heb intussen net een antwoord had van mijn chirurg dat ik met mijn type prothesen per volle cupmaat bij 200 cc extra zou moeten rekenen. Dus ga ik nog even terug op consult om nog eens te passen en zeker de juiste keuze te maken.

Ik zie dat ik dan op 450 cc zou uitkomen, zoals jij. Mag ik even uit nieuwgierigheid vragen welke sprong in cup-maat jij hiermee hebt gemaakt? 450 cc lijkt me immers zo gigantisch om slechts van A naar volle C te willen gaan.

Ik zal toch ook even mijn paspoortje raadplegen.

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

ik weet niet zoveel als BB, maar ik heb ook de mentor high profile van 450cc, en ik kwam zelf van 75aa, je kan even kijken in me galerij. zelf weet ik nog niet welke maat ik ben nu, maar het zou wel eens richting de D kunnen gaan. maar het ligt ook helemaal aan jouw bouw natuurlijk. een vriendin van mij had 345cc gekregen en die zit nu ook op 75D, terwijl ik toch zo een 100cc meer nodig had om ook op D terecht te komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Bedankt voor je reactie! Heel mooi resultaat trouwens! Ik las op andere topic dat je je gisteren dezelfde bedenking als ik maakte qua cup maat, maar dat meten geeft niet altijd een correct beeld, zeker in het begin, best eens BH's passen na 3-4 weken en zien wat past :-)

Dat is ook wat waar ik wat bezorgd over ben: jij bent met 450 op borstspier (dus wat ik ook zou nemen) van 75AA naar D gegaan, en je vriendin had nog minder cc nodig... Dat verschilt zo extreem per persoon.

Dus het dilemma hé: schrik voor teveel (heb graag dat het nog een beetje logisch lijkt op mij figuur: heb maat 36) of teweinig (wil niet voor een 3de vergroting gaan)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het viel me best tegen, maar na stiekem toch gister een bh aan te passen die ik ooit gekocht had voor 5 euro, en via een andere site voor metingen kwam ik toch op 75D uit.

en zij is ook een maatje S, en haar D cupje staat echt geweldig bij haar, ook met haar figuur. ik zou dan zelf voor net iets meer gaan, en dat ik dan meer kans heb op iets teveel dan te weinig. want zodra je ze hebt en je er aan gewend bent valt het heel erg mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet te bang zijn om een D-cup te krijgen meid ;)

Heb je al eens een D-cup gepast in jouw omtrekmaat en die gevuld met zakdoeken en dan een truitje erover? Nee? Ff naar een pashokje met een D-cup en vullen maar. Soms lijkt het dan toch wel heel mooi bij je te staan.


Niet schrikken he.. ik ben met 450 cc van mentor, high profile van een 75B naar een 75F gegaan, maar het ziet er niet TE uit.
Ik ben 1.69 en weeg 64 kg

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben met slechts 265cc ook naar een 70F/75E gegaan (afhankelijk van het merk bh).

Schrok me rot de 1e keer toen ik voor een nieuwe bh ging. Ik heb ook maatje 36. Maar zoals BB zegt, het is echt niet te!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor jullie reacties!

BB, een 75D zie ik inderdaad zeker zitten (vandaar mijn wens voor volle C, is al bijna hetzelfde), maar dat is wel mijn limiet. Heb al gevuld en gepast, een F zie ik niet zozeer op mijn lichaam. Want als ik zie dat jij 4 maten bijhaalde met 450cc en ik er met datzelfde maar 2 maten bij wil...

Toch opmerkelijk hoezeer dat verschilt: ik las al van velen op het forum die met minder dan 300cc een F behaalden. Het zijn bij mij anatomische implantaten voor de spier (dus normaal zou ik geen cc verliezen zoals achter de spier), maar toch raakte ik niet van A naar C cup met mijn huidige 255 cc..

BB: op mijn paspoortje staat enkel dat mijn implantaten van Polytech zijn (polyurethaan gecoat -> geen lekken en minimale kans op kapselvorming), plaatsing pre-pectoraal en periareolary (= via tepel). Weet jij daar iets meer mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens gekeken op de polytech website en ik denk (want er zijn veel soorten implantaten met 255 cc) dat je een moderate profile hebt, met rond de 4 cm projectie.

Dat zou verklaren waarom je op een C cup bent blijven steken.

Een mentor prothese, high profile met 400 cc, heeft een projectie van ongeveer 5 cm. Daar zou je die D cup mee kunnen bereiken!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

BB, je bent geniaal! :105: Net ook gevonden! en zag extra cijfers op mijn pas: 30736: volgens Polytech site is dat round base, anatomical profile, moderate profile :-) Andere borst (was iets kleiner) kreeg wat meer cc en blijkt volgens cijfer high profile.

Thanx! xx

:53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi iedereen,

Paar maand geleden kreeg ik een bv, 255cc moderate profile, anatomische prothesen voor de spier van Polytech.

Doel was hiermee van 75A naar volle C te gaan.

Ben echter blijven steken op kleine 75C. Nu ga ik voor een wissel. Gezien mijn volume teveel in de breedte zat en te weinig naar voor, ga ik nu voor meer projectie. Concreet (op aanraden van pc): 395 cc high profile, met 5,5 cm projectie ipv momenteel 4,2.

Heb al véél info gehad van BB (dankjewel hiervoor!!), maar vroeg me af wie nog een wissel had met slechts een klein extra volume en toch een relevant resultaat? Of goede ervaring doordat meer projectie met toch klein aantal cc erbij?

Bij mij zou er dus slechts 140 cc bij komen om van kleine C naar volle C - kleine D te willen gaan.

Iemand ervaring nog mee?

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

CC zeggen niet zoveel ;) Het gaat juist om de maten van de prothese. Wat je zelf al zegt je huidige prothese heeft een projectie van 4,2 en je gaat naar 5,5. Dus je gaat 1,3 cm erop vooruit! Lijkt me mooi om daar mee over te gaan naar zeker een goede C. Misschien zelfs wel een D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci! En Andrea, klopt wat je zegt van BB, had er met haar al over gesproken, maar gezien ik bij de uitzonderingen hoor die cc's lijken te "vreten", wou ik graag nog wat extra ervaringen horen van ladies die een wissel met klein extra volume kregen :) Want ik zie bij jou, zoals bij velen, dat er bij jouw wissel toch 200 cc bij kwam... Een goed herstel gewenst trouwens!

Vandaar ook Enibas, dat ik hoop op die kleine D, maar wat vrees dat het bij de wissel weer te klein uitvalt...

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je angst wel hoor. Ik wilde zelf eigenlijk 150 cc extra, maar de pc vond dat niet genoeg om het goed op te vullen. Ik heb wel schrik als ik mijn eigen foto's zie nu, vind ze echt groot. Maar in het echt vind ik het erg meevallen. Hoe zit het met de breedte van je nieuwe prothese?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even gepiept en vind je nieuwe borsten er zeer natuurlijk uitzien, wauw, en dat met zoveel cc!

Zoals iedereen hier zegt went je grootte wel snel hoor ;)

Vandaar ook mijn bedenking over slechts 140 cc bij.. Ben wel vrij fijn gebouwd, maatje 36 en ong. 1m70. BB gaf me vandaar ook het idee mee dat een grotere prothese van 445 cc met nòg 0,5cm breder misschien wel erg breed wordt..

Mijn huidige prothese van 255cc is 11,8 breed en 4,2 projectie.

Voor de nieuwe met high prof. van 395 cc is breedte 12,8 en 5,5 projectie.

Dus 1cm bij in breedte en 1,3 bij naar voor... en nu maar hopen dat dat toch een cupmaat verschil geeft :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel!

Dat verschilt aan de voorkant dus 2 cm in de breedte, 1cm per borst. Dat is best wel wat. Ik ging in de breedte een halve cm per borst vooruit en projectie 1,6 cm. Je spreekt dus eigenlijk over 3 mm verschil tussen wat jij en ik erop vooruit gaan qua projectie. Moet je maar eens kijken naar de prothese die voor jou een maatje meer zou zijn dan 395, de projectie is dan misschien 2 mm hoger.

Ik heb ff gegoogled. Als je een maat meer neemt kom je op 445 en dan heb je 2 mm meer projectie, maar zijn ze wel een halve cm breder, dus dan heb je in totaal 3 cm breder vooraanzicht zeg maar.

Het is lastig hè al die keuzes....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm dit vind ik ook wel interessant dus ik lees mee. Ik heb nu 275cc en ben van 75a naar 75c/d gegaan. Het ziet er alleen zo klein uit, meer als een volle b, juist omdat het bij mij ook in de breedte zit. Naakt valt het dus wel mee, want dan zie je ook de breedte, maar in kleding is het niets. Overweeg nu ook een wissel (ben half jaar po) en volgens mijn pc kan er als ik nog een half jaar wacht in ieder gevaal 100cc meer in. Vraag me alleen af of je dat wel zal zien dan en of het de moeite waard is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken me volledig in je verhaal, Liesje: naakt is het mooi, maar in kledij lijkt het zelfs maar kleine B. Vandaar dat ik nu ook van moderate naar high profile ga. En zoals ik al zo vaak las op het forum hier: 'nepborsten' lijken kleiner dan dezelfde cupmaat naturel, heb dat ook al gemerkt!

Bedoel je dan dat er op dit moment, 6 maand post op toch nog geen 375 cc in kan bij jou? Ik wil geen half jaar extra wachten: zomer = topjes en bikiniweer: zou raar zijn dat ik dan plots platter zou zijn dan met mijn vroegere maximizer-BH's ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt inderdaad kleiner! Dat had ik van te voren ook wel begrepen, maar ik kon me er toen zo weinig bij voorstellen. Achteraf gezien had ik misschien moeten vragen om een volle D, maar omdat je op voorhand niet weet hoe het uitpakt en ik toch bang was dat ze te groot zouden worden (want je hebt eerst niets, dus wat is dan groot?) ben ik gegaan voor een volle C. Ik heb dus ook wel precies gekregen wat ik wou, ik vul ook echt wel een 75C bh helemaal op.

Maar ik had een verkeerd beeld van een volle c (de mensen waarvan ik denk dat ze een volle c hadden hebben waarschijnlijk toch iets meer) en ik ben er denk ik al aan gewend... Eerst waren ze precies goed, met al het vocht nog :) Maar toen begonnen ze te slinken en nu heb ik voor mijn gevoel toch nog steeds kleine borsten. Het oogt idd als een b in kleding en soms betrap ik me erop dat ik weer een bh met vulling aan wil doen. Overigens zie ik als ik kijk naar mijn voor en na foto's wel heel goed dat ze groter zijn geworden.

Ik heb bij mijn consult 3 maanden po al wel aangegeven toch een wissel te willen. Haar antwoord was eigenlijk dat ik toch eerst moet wachten om zo mijn lichaam te laten herstellen. Na 1.5 tot 2 jr zou het aan de binnenkant genezen zijn en zou de binnenkant van de borst weer een natuurlijke ruimte hebben gecreerd waardoor het makkelijker is om er meer in te doen. Zou ik het nu doen, dan zou dat misschien teveel zijn en mijn huid op spanning laten staan en ik moet zeggen dat ik nu oog helemaal geen pijn heb gehad. Ik zou het dus ook niet erg vinden om nog even te wachten, want ik moet toch ook even sparen.

Er zou dan bij mij 100cc inkunnen, ik weet niet of dat maximaal is want dat ben ik vergeten te vragen. Zou dan van 275 naar 375 gaan. Op zich klinkt 375 wel veel, maar 100 cc is net een mond vol water bij wijze van. Ben dus heel erg bang dat ik het amper ga zien of dat ik er weer zo snel aan ga wennen en dan nog steeds niet tevreden ben (dat klinkt heel naar, want ik heb echt wel hele mooie borsten waar ik blij mee ben).

Nu twijfel ik wel, zo laten en gewoon eens leren tevreden te zijn of er toch voor gaan. Denk dan ook wel gelijk aan alle risico's, nu heb ik mooie borsten zonder enige vorm van complicaties. Wat als het nu niet goed gaat/ik complicaties krijg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug: ik herken me in je verhaal (behalve dat het bij mij wel iets kleiner is uitgevallen dan volle C), maar het lijkt nòg kleiner en ik had ook een groter beeld van een C (idd. als je van niks komt lijkt alles je groot en heb je schrik voor een D, die achteraf gezien een veel logischere keuze lijkt ;) )

Door altijd maximizer-BH's te dragen heb ik mezelf ook wel wat bedrogen: want nu zie ik in mijn kleren zeker niet dat ik grotere boobs heb, integendeel :D Dus ja: nu die wissel, maar vrees ook dat ik het amper ga zien met in 1 borst 110 cc extra en in de andere 140; en daar weer 3500 euro voor betalen.. anderzijds wordt het anders misschien te groot en breed voor mijn lichaam..

ik begrijp je heel goed en laat ons duimen dat het resultaat van onze wissel even mooi, pijnloos en complicatieloos wordt :) Of dat je toch kan genieten van je mooie borsten als je geen wissel zou doen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.