Ga naar inhoud

PIJN..gaat OVER


Aanbevolen berichten

Voor iedereen,

Ik lees hier vaak de vragen en antwoorden over pijn en het valt me op dat het soms lijkt of de ene de ander nog banger wil maken dan de volgende....ik zeg niet dat dat de bedoeling is....maar soms komt het zo over.

Persoonlijk heb ik heel veel gehad aan het forum en heb ik dat nog steeds...maar laten we elkaar helpen zoeken naar oplossingen en niet elkaar banger maken dan nodig is.

Bij deze wil ik het volgende dus graag even hier over kwijt:

Dames voor iedereen..inderdaad pijn is niet fijn...en je eerste reactie zal misschien zijn als ik dit had geweten had ik het nooit gedaan...maar goed...dat gaat gewoon over en neem al snel af...de pijnstilling doet wonderen en uiteindelijk komt alles goed...

KOM OP

we hebben allemaal wel eens pijn gehad bij dingen..gekozen of ongekozen....wie heeft zijn bevalling ervaren als prettig..fijn en heerlijk? ...en nog steeds worden er kids geboren.

En er worden nog steeds mooie boobs gemaakt en anders gingen mensen zeker al niet voor een herstel of een tweede operatie.

Je eindigt na korte of iets langere tijd (en heel erg spijtig voor sommige onder ons echt een hele lange tijd, sorry voor de pech vogels onder ons ik heb ook een herstel operatie nodig dus ik veeg dat echt niet van tafel) met mooiere borsten dan je voor heen had..

Dus Dames....ALLES KOMT GOED

Gr Ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kinderen baren doet veel meer pijn en dat wordt toch ook nog iedere dag gedaan?? Wie mooi wil zijn......... Even doorbijten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roombroodje

Helemaal mee eens.. ik hoop dat je wel begrijpt dat hier items over pijn worden geplaatst door Ladies die onervaren zijn met operaties als een borstvergroting. De pijn daar zet je je wel overheen, maar de vraag of de pijn er bij hoort of foute boel voorspeld is een tweede... Ik zit nu zelf in zo'n situatie en zet er niets op om over te zeuren, maar vraag om advies/ervaringen... En ik ben super blij met dit forum... Thanks 2 all the Ladies here!!

Liefs, room

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roombroodje...dat bedoel ik juist...en daar is het forum ook voor.

Ik vind ook dat iedereen die er vragen over heeft die moet kunnen stellen en dat is absoluuuut geen zeuren...ik heb ze ook gesteld hoor en zal dat blijven doen.

Het gaat mij juist om de antwoorden die sommige plaatsen vooral bij mensen die nog moeten over hoe zeer het wel niet doet...het een hel is...en ze het nooooit meer zouden laten doen.

Dat schrikt mensen onnodig af terwijl we hier juist elkaar willen helpen opbeuren en steunen.

Dat zorgt er voor dat wij allemaal blij zijn en blijven met dit forum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yeah yo go girl!

Ik heb 3 kinderen ter wereld gebracht, dus dan moet die borstvergroting ook wel lukken. Vind het persoonlijk ook wel fijn om over de pijntjes te lezen. Daardoor stap ik er iig niet te blue in en bereid ik me op het ergste voor... Dan kan het alleen nog maar meevallen. Over 2 dagen kan ik er over meepraten dan wordt ik geopereerd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja helemaal waar en als je maar graag genoeg iets wilt....haha dan maakt beetje pijn niet uit he!

;)

Enne no pain no gain toch.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

En inderdaad zijn er ook zeker gevallen (ikke onder andere :7: ) waarbij het hartstikke is meegevallen. En ik heb toch echt dual plane! Je weet nou eenmaal dat er pijn bij komt kijken, maar ik zou het zo morgen weer doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat mij juist om de antwoorden die sommige plaatsen vooral bij mensen die nog moeten over hoe zeer het wel niet doet...het een hel is...en ze het nooooit meer zouden laten doen.

Dat schrikt mensen onnodig af terwijl we hier juist elkaar willen helpen opbeuren en steunen.

Nou... om eerlijk te zijn, ben ik het er dan weer niet helemaal mee eens :P

Dan zouden we ook geen complicaties moeten plaatsen, vooral geen enge bloederige foto's van verplaatste tepels ( uhuh :45: ) want dat schrikt ook af.

Ik vind dat iedereen eerlijk moet kunnen vertellen hoe ze iets ervaren hebben, als daarna gevraagd wordt.

Wij zijn niet verantwoordelijk voor iemands gemoedsrust, in zoverre... goede en slechte ervaringen mogen gedeeld worden en de ene doet dat wat uitgebreider of minder rooskleurig als de ander. Tja, dat kan.. daar staan ook weer meer positieve of juist negatieve reacties tegenover, dus de lezer kan zelf een middenweg daaruit kiezen.

Als ik voortaan moet nadenken over hoe het over kan komen op een onervaren iemand, dan kunnen we beter de vragen vermijden over complicaties, pijn, mislukte bv's, lekke prothesen, beroerde pc's enz.

Tja, mijn bescheiden mening :44:

Link naar reactie
Delen op andere sites

de pijn hoort er allemaal bij,

hoewel ik het allemaal ni echt als pijn zou omschrijven... dus voor diegene die nog moeten volgen

de pijn is kort na de operatie en duurt mss een paar uur, eens die pijnstillers beginnen te werken is het meer een drukkend gevoel

maar die kan ik echt ni als pijn aanzien...

Het enige dat wel kan pijn doen, zijn de armen als je die wilt opheffen

Ik ben nu 9dagen PO, en heb niet veel pijn gehad, als je alle medicatie goed in neemt!

Dus je hoort natuurlijk wel een beetj bang te zijn, maar das een goeie bangheid, meer als 'spannend'!!

veel succes voor iedereen die met spanning nog wacht op hun operatie!!!

Die pijn gaat inderdaad over!!!!!

gz on all the new boobies!!!!!!!!!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha Piepke,

Ik begrijp wel wat je bedoeld maar de vraag is of we het perse op een horror manier moeten brengen.

Het bekijken van foto's is een vrije keuze en die worden niet geplaatst bij een vraag van iemand maar in een eigen gallerij.

Dan kunnen mensen zelf kiezen of ze die willen zien of niet, ze worden zelfs al in een miniversie voorbereid en pas als ze er op klikken krijg je de grote "enge" versie te zien.

Ik beweer ook niet dat we moeten liegen helemaal niet zelfs, en als iemand vraagt of het pijn doet zeker niet te zeggen welnee joh terwijl je misschien wel door de grond gegaan bent.

Maar ik heb het idee dat je ook eerlijk kunt zeggen dat het pijn doet en zelf kunt zeggen het deed bij mij heel erg pijn...dan ben je nog steeds eerlijk maar dat klinkt wel anders als wanneer er gezegd wordt Het is echt een hel...of ik ging zowat dood...ik noem maar even wat.

Ik zou absoluut niet willen dat men niet eerlijk tegen mij of andere zou zijn, het zou alleen leuk zijn als we rekening houden met de manier van bewoording (wat ik voorheen ook wellicht niet altijd gedaan zal hebben zonder dat ik het door had)...en ik kan zelf erg goed relativeren en scheiden maar niet iedereen is daar goed in en sommige zijn al wat angstiger van zichzelf.

Dat bedoel ik er alleen maar mee te bereiken, liefst zonder iemand voor zijn hoofd te stoten.

Eerlijk zijn staat voorop...maar kan in zo veel verschillende bewoordingen.

Groetjes Ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf nog NOOIT onder het mes geweest. Deze ingreep zal dus mijn eerste ervaring worden. Ik vind het wel degelijk nuttig om te lezen hoe anderen het ervaren hebben, gewoon om me mentaal (in de mate van het mogelijke) voor te bereiden. Ik ben wel 2 keer bevallen zonder epidurale, hoewel ik daarvoor ook de nodige horror heb aanhoord. Ik ben best wel trots op mezelf, maar als me vooraf niet was gezegd hoe pijnlijk bevallen kan zijn, had ik mss onmiddellijk naar die epidurale gegrepen... Nu had ik zoiets van een samenhorigheidsgevoel met mede-mama's. Ze hebben het allemaal moeten doorstaan en overleefd! En dat zou ik ook doen!!!

En ja, de kans bestaat dat ik na mijn ingreep denk "waar ben ik aan begonnen", maar om hier dan te lezen dat zovelen dit gedacht hebben, zal me sterken... Ik heb het blijkbaar nodig om te zien dat mijn pijntjes ook pijntjes zijn bij anderen, zodat ik me geen "watje" voel. Vreemd, maar zo is het.

Ik ben nu eenmaal graag voorbereid denk ik. En laten we dan tussendoor gewoon hopen dat het beter zal meevallen dan ik verwacht. :38:

Ik ben dankbaar voor al jullie ervaringen, de goede en de slechte! Thanks girls x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou... om eerlijk te zijn, ben ik het er dan weer niet helemaal mee eens :P

Dan zouden we ook geen complicaties moeten plaatsen, vooral geen enge bloederige foto's van verplaatste tepels ( uhuh :45: ) want dat schrikt ook af.

Ik vind dat iedereen eerlijk moet kunnen vertellen hoe ze iets ervaren hebben, als daarna gevraagd wordt.

Wij zijn niet verantwoordelijk voor iemands gemoedsrust, in zoverre... goede en slechte ervaringen mogen gedeeld worden en de ene doet dat wat uitgebreider of minder rooskleurig als de ander. Tja, dat kan.. daar staan ook weer meer positieve of juist negatieve reacties tegenover, dus de lezer kan zelf een middenweg daaruit kiezen.

Als ik voortaan moet nadenken over hoe het over kan komen op een onervaren iemand, dan kunnen we beter de vragen vermijden over complicaties, pijn, mislukte bv's, lekke prothesen, beroerde pc's enz.

Tja, mijn bescheiden mening :44:

Pjieuw! Gelukkig ben ik niet de enige met die zelfde mening.

Want de regel klopt al niet...

dat je met medicijnen de pijn kan bestrijden,NOT!

Bij mij hielp namelijk helemaal NIETS..........maar dat terzijde..

Is hier maar een enkeling die mij zal begrijpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp jullie ook wel. Maar over het verhaal van de complicaties gesproken: pijn hebben we allemaal wel na de operatie, de een meer dan de ander, maar niet iedereen hoeft complicaties te krijgen. Ik heb dus expres niet de complicatie verhalen gelezen, om mij niet onnodig bang te maken. Mocht ik complicaties gaan krijgen ben ik blij dat ook hier verhalen te lezen zijn om mij dan daar weer in te kunnen verdiepen. Dan is het mooie van dit forum, je kunt de topics lezen die voor jou van belang zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha Piepke,

Ik begrijp wel wat je bedoeld maar de vraag is of we het perse op een horror manier moeten brengen.

Het bekijken van foto's is een vrije keuze en die worden niet geplaatst bij een vraag van iemand maar in een eigen gallerij.

Dan kunnen mensen zelf kiezen of ze die willen zien of niet, ze worden zelfs al in een miniversie voorbereid en pas als ze er op klikken krijg je de grote "enge" versie te zien.

Helemaal waar. Maar als we heel eerlijk zijn : de mensen gaan kijken, hoe bloederiger, hoe meer vieuws :45:

Als iemand naar de ervaringen vraagt over bijv een infectie, of uh... een lekke prothese, ik noem maar wat.

Dan gaan daar mensen op reageren, en het liefst wil diegene natuurlijk ook foto's zien van wat haar mísschien te wachten staat. Wij dames zijn zo nieuwsgierig als de hel :P

Daarom lezen we denk ik ook zo vaak "oooh ben bijna aan de beurt, en nou lees ik ineens allemaal horrorverhalen :17: "

Ik beweer ook niet dat we moeten liegen helemaal niet zelfs, en als iemand vraagt of het pijn doet zeker niet te zeggen welnee joh terwijl je misschien wel door de grond gegaan bent.

Maar ik heb het idee dat je ook eerlijk kunt zeggen dat het pijn doet en zelf kunt zeggen het deed bij mij heel erg pijn...dan ben je nog steeds eerlijk maar dat klinkt wel anders als wanneer er gezegd wordt Het is echt een hel...of ik ging zowat dood...ik noem maar even wat.

Maar misschien was het ook écht een hel voor diegene :147::88:

Ik lees hier pas nog een operatieverslag van een meisje, dat kind heeft 9 uur lang alleen gelegen, zonder wat te drinken kunnen pakken en zonder te kunnen gaan plassen, Die had écht inmens veel pijn. Dan kun je niet verwachten dat zo iemand schrijft "oh.. ik heb veel pijn gehad" :44:

Neee, ik blijf er echt bij Gup, als iemand dood gaat van de pijn zo ongeveer, dan moet dit ook gewoon zo gezegd kunnen worden.

Maar nogmaals, dat zijn vaak ook de uitzonderingen op de regel. Daar komen de nieuwe mensen dan ook wel achter, het kán een drama zijn, maar het kan ook meevallen. Niets zo heerlijk als oprecht weten wat kán gebeuren.

Net zoals Vlinder bijv, die heeft echt megalang pijn gehad, ik daarentegen eigenlijk compleet niet. En zo heffen alle ervaringen mooi tegen elkaar op :35:

Dat bedoel ik er alleen maar mee te bereiken, liefst zonder iemand voor zijn hoofd te stoten.

Welnee, dat weet ik ook wel dat dit de bedoeling is van je en dat er geen slechte insteek achter zit :35:

Maar ik probeer te voorkomen dat mensen niet durven schrijven wat ze echt hebben gevoeld omdat ze anders een 'zeikerd' zijn

Vergeet niet Gup, dat JIJ een uitzondering op de regel bent met je koele kikker hoofd :45: Man, als ik je verhaal lees over je ziekenhuiscontrole op bloedpropjes :102: Jij gaat gewoon naar huis toe, terwijl ik mezelf aan het bed vastgeketend zou hebben daar om te voorkomen dat ze me huiswaarts sturen :45:

Oeps.. .. nou ben ik dadelijk zeker de dramaqueen :o:(:mellow::ph34r:

:152:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook geen complicaties...maar wel onwijze pijn,en natuurlijk heb je pijn er voorover ,en hoort het erbij,maar als je niet eens kan liggen,zitten ,lopen,uit bed komen,ook niet met hulp,echt gewoon als een invalide rondstrompeld...vind ik dat echt niet gewoon meer en het erbij horen,want DAT is mij nooit verteld.

En ja,ik moest het maar met wat roze pilletjes doen,die geen reet hielpen.........uhu!

Mn man moest me omhoog duwen uit bed,moest echt van 1.......2.......3...........en me sterk houden,en dan moest ik nog eens opstaan,en nee ik ben geen aansteller,want daar hou ik zelf niet van.

Maar de tranen rolden over mn wangen,zonder dat ik zelfs echt huilde,raar toch.Gewoon zoveel pijn.

Ja dat gaat uiteindelijk over,maar was het me allemaal verteld,dan had ik gewoon voor de spier gekozen.

Slapen kon enkel op mn rug,moest dan direct in DIE houding blijven liggen tot de volgende ochtend,bewegen ging niet,nou sorry dan mogen ze van mij wel wat eerlijker zijn!!

Dual plane......tssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.