Ga naar inhoud

Vonne: 25 februari 2013: Dr H. Hawinkels: Qoule kliniek Waalre


Gast Vonne

Aanbevolen berichten

Op 25 februari 2013 heb ik een borstlift gekregen in Waalre bij Quole. Wat een perfecte kliniek! Ik ben van te voren heel vaak bij Dr. Hawinkels geweest en hij nam alle tijd. Geen gevoel van: "Er zitten nog 3 mensen te wachten". Het is toch een hele ingreep, het internet, en hier staat vol met voorbeelden hoe het niet moet... En je bent gezond: waarom dan snijden? Maar uiteindelijk de knoop doorgehakt. Ik ben nergens anders op gesprek geweest. Het voelde goed bij Harm Hawinkels.

Eén ding stond vast: niet te groot, maar ja: ook niet te klein.. Tja, en dat is discutabel: wat voor de één groot is, is voor de ander klein: Ik heb altijd prachtige borsten gehad: cup D. Mensen vroegen toen vaak: "Zijn ze echt?" Maar na twee zwangerschappen werd het 80 E-F en na af te zijn gevallen nog E-F (wel 70), maar....leeg. Twee theezakjes. Ik wilde dus terug wat ik had. Ik heb foto's laten zien en dan is het een kwestie van vertrouwen. We hebben het niet over CC gehad, enkel over rond (kan niet verdraaien) en Dual Plane (ivm heel slank).

Operatie was goed gegaan, 1 nachtje gebleven, heel goed verzorgd: wat een lieve mensen daar...

Het resultaat was meteen mooi, dat had ik niet verwacht. Bijna geen pijn, enkel spierpijn. Alleen dat op je rug slapen als buikslaper: killing..

Uiteindelijk heb ik 275cc Moderate Plus van Mentor gekregen.

Het herstel gaat heel langzaam: ben na 2,5 week nog bont en blauw en de zwelling is nog groot. De linkerborst wordt nu wat meer 'eigen', de ander is door de zwelling nog niet 'eigen'...

Afgelopen maandag zijn de pleisters eraf gehaald: alles onderhuids gehecht en je ziet enkel een paar dunne lijntjes. De tepels zitten mooi: dat is zo bepalend voor het 'beeld'. Nu moeten de protheses nog gaan zakken...

Ik ben benieuwd welke cupmaat het uiteindelijk wordt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je BB!

Ben een beetje ongeduldig merk ik. Maar voor mensen die een borstlift overwegen: Harm Hawinkels heeft talent! Haha!!

Super mooie kliniek, Quole. Directeur en zijn echtgenoot gesproken: super mensen: daar staat kwaliteit echt bovenaan!

Een perfect team van verpleegkundigen, en een hypermoderne schone omgeving, ook niet onbelangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 weken geleden heb ik een borstlift met ankerlitteken gehad. Nu blijft 1 plekje bij mijn tepel (de kruising met de lijn naar beneden) open. Iemand hier ervaring mee? De zwelling van mijn borsten blijft heel groot. Ik drink heel veel rust goed, maar het wordt niet minder. Ik word er gek van..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een BVK gedaan en bij mij had ik nog tot 3 maanden erna soms last van open wondjes....

Wonden bij de tepel en bij de 3 landenpunt zijn het moeilijkst om te genezen.

Gewoon goed schoonhouden en gaasje erover. Als je twijfelt altijd je PC laten checken.

Als het rood, warm of raar uitziet moet je aan de bel trekken

Ik snap dat je er gek van wordt maar iedereen geneest anders en soms blijft het bij de een langer open dan bij een ander.

Xx

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks, Angel! 3 maanden, mijn God, dan wil ik aan het strand liggen... het plekje was dicht, maar nu dus weer open.. raar. Als het maar niet van binnenuit komt, omdat het eerst dicht was...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vonne,

Ik had ook n naar gat alias snotaapje (ik vond het n diepe echoput) duurde elf weken geloof ik. Je ziet er niks meer van :)

Nou ja, dat is niet helemaal waar, ook nu zie je nog steeds alle littekens, dat gaat denk ik ook niet meer weg, maar t vervaagt wel wat. Geduld... En hou het goed in de gaten. Bevallen je nieuwe boobies?

Xx anma

Link naar reactie
Delen op andere sites

@anma: het herstel gaat veel te langzaam vind ik. Maar wat ik ook zo raar vind: ik heb dual plane: volgens pc mag je dus 6 weken niets doen zodat de protheses inkapselen. Maar ze moeten toch gaan zakken? Ik vind ze nog veel te hoog zitten: ben nu 4 weken po en er verandert niet veel, ze zakken niet. Ik heb geen martelband gehad. Het is heel tegenstrijdig: of je wil dat ze zakken... Of je wil dat ze inkapselen en geen kant meer op kunnen. Maar inkapselen en geduld dat ze gaan zakken, snap ik niet. Ben op zich blij met de lift, maar de vorm is niet wat ik wil: de protheses zitten te hoog en de tepel daardoor te laag. Kan dit nog veranderen? Moet 2 april naar PC. Had aangegeven ZEER kritisch te zijn.... Ik wilde ronde borsten: de lepel liever iets hoger dan een tik te laag en geen protheses die te hoog zitten. Geen van dat alle heb ik nu. Wraaahhhh ik ben ongeduldig....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap iets niet: mijn PC zegt dat je bij een BV of BL met protheses een sport BH moet dragen en rust moet houden om de protheses te laten inkapselen. Maar de protheses hebben de neiging bij dual plane om naar boven te kruipen. Dan kapselen ze toch ook te hoog in? Na 4 weken PO vind ik mijn protheses nog veel te hoog zitten. Ben ik ongeduldig of is dat bij een BL altijd zo? Ik heb geen martelband gehad en ben niet ingetapet geweest. Kan iemand mij het verhaal inkapselen / zakken protheses uitleggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh..... lastige vraag....

Vaak wordt wel een martelband gegeven, juist zodat de prothesen niet omhoog kunnen kruipen en dus goed indalen.... Waarom sommige pc's dit niet doen, weet ik ook niet....

Het houden van rust voor het inkapselen van de prothesen is absoluut goed... Hoe minder scheurtjes in het kapsel, hoe minder kans op kapselcontractie (tenzij je toevallig van nature veel kapsel aan zou maken...)

Ik denk dat je deze vraag aan je pc moet voorleggen... Geen idee of iemand hier een ander antwoord nog op heeft dan wat ik hierboven schrijf....

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi!

Ik kan alleen nog toevoegen dat ik van mijn pc nadat de 2de week na mijn bv was afgelopen zei dat ik mijn (sport)bh 1 vingerbreedte onder mijn borsten moest gaan dragen. Sindsdien zakken mijn borsten idd. Ik ben ook dual plane geopereerd (geen martelband niets) en denk dat het te maken heeft met wat jij schrijft, dat de protheses de neiging hebben om hoog te gaan zitten. Ik mag ook absoluut geen push up bh aan van mijn pc, die zegt dat mijn borsten dan onder mijn kin zouden gaan zitten :)

Adviezen van mijn pc waren dus, rustig aan doen, niet zwaaien enzo en de bh bandjes losser doen zodat de protheses kunnen zakken. Tot nu toe ben ik er tevreden over.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks meiden. Blijkt toch een lastige vraag te zijn, gezien het aantal reacties... Het zijn 2 tegenstrijdige dingen, lijkt het wel. Heb alles zo goed voorbereid, alleen je ziet: er ontstaan ook vragen gedurende het genezingsproces. Zal op de volgende controle eens vragen. Vind ze nu echt te hoog zitten. Dan krijg je zo'n 'haviksneus' borsten... Begrijpen jullie wat ik bedoel? Ik zie die trouwens veel hier op het forum. Ik zal de uitleg van mijn PC dan ook plaatsen, daar moeten andere ook wat aan hebben lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn (sport)bh 1 vingerbreedte onder mijn borsten moest gaan dragen.

Hoe bedoel je? Begrijp het niet juist :)

de bh bandjes losser doen

Maar dan is het toch minder stevig? Valt het nut van de (sport)bh dan niet weg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou had ik dat allemaal eerder geweten dan had ik mn super strakke kliniekbh nooit 24 /7 gedragen,hij deed verschrikkelijk veel pijn ,zo strak zat hij,echt blauw en paars en striemen..

maar MOEST m blijven dragen,maar vind ze nu dus wel wat laag zitten ,heeft ook wel gedeeltelijk met mijn lange lijf te maken ,maar toch he,van mij hadden ze wel wat hoger gemogen.

Nu weet ik trouwens wel dat dula plane wat trager is met het herstel en 4 wkn is nog niet zo heel lang,je moet minimaal 6 weken po zijn eer je kan gaan klagen(nou ja t is geen klagen maar je snapt me wel ).

Het heeft ietsje meer de tijd nodig ,denk dat het wel goed komt en die martel band ,ik had die ook niet,kwam later pas in de handel,maar mijn super strakke bh deed t zelfde werk,was gewoon 6 maten te klein ofzo hahaha. :45:

ps bij mij waren mn boobs pas met 6 maanden kant en klaar.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dinsdag op controle en dan hoor ok het wel. Ben de sportBH zo beu. Oncharmant ding. Genezing gaat super dus hoop nog max 1 week die BH. Klopt het dat bij Dual Plane de borsten juist groter worden na verloop van tijd? Doordat de spier uitrekt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik hier inderdaad veel gelezen, dat ze groter worden. Die van mij zaten (schijnbaar) echter zo vol met vocht dat ze alleen maar gekrompen zijn tot nu toe (bijna 3 mnd PO). Echt jammer haha! Was net aan de grootte gewend geraakt.

Ik heb trouwens ook geen band gehad en mijn sportbh zat niet echt strak, redelijk losjes zelfs. Mijn borsten zijn wel prachtig ingedaald, ik zou het dus nog even de tijd geven!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh gelukkig. De linker zit nu ook iets lager dan de rechter en daar is de vorm nu mooi. Hoop dat ze nog een tikkie groter zullen worden.. Het klopt wat ze zeggen: mijn borsten lijken veel kleiner dan vroeger. Ze zijn ook wel kleiner geworden natuurlijk, maar ze ogen echt niet als een D.. Nu wilde ik geen grote borsten, maar voor diegene die dat wel willen: ga voor het meeste CC als je de keuze hebt uit 3 maten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inkapselen doet de prothese de eerste weken. Het vocht en de spier drukt de prothese omhoog. Naarmate het vocht minder wordt gaat de prothese al zakken. De spier zorgt uiteindelijk dat de prothese verder zakt samen met de zwaartekracht van de prothese natuurlijk. De spier zet uiteindelijk uit zodat de prothese verder zakt en de tepel iets omhoog komt. Het haviksneus effect gaat dan weg: de prothese wordt druppelvormig/rond en door de grotere ronding aan de onderzijde komt de tepel iets omhoog. Een martelband kan niet bij een BL: er zou dan te veel druk komen op de littekens, met lelijke littekens of erger, het uitdrukken van de prothese, als gevolg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Dag dames!

Bijna 7 weken geleden een borstlift gehad met ronde protheses dual plane. Nu is links veel meer gezakt dan rechts. Trekt dit nog bij of mag ik na bijna 7 weken dat niet meer verwachten? Of gaan ze uiteindelijke ongelijk zakken omdat dat vanaf het begin zo is :139: ? Mijn tepel zit hierdoor links wel bijna 2 cm lager. Is een PC dan verplicht om dit te herstellen? Of kan hij zeggen: risico van elke operatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Vonne

Oef wat moeilijk te beoordelen zonder foto's.... Normaal gesproken zou ik na 7 weken geen verschil van 2 cm in tepelhoogte verwachten.. Maar wat is er aan de hand? Dat is misschien wel zichtbaar op foto's.. Want een prothese kan onder de borstplooi door schuiven, waardoor die verzakking kan ontstaan, maar het kan ook zijn dat aan een kant het weefsel minder sterk was..

Echter, ik kan er nu geen zinnig woord over zeggen. Als je liever geen foto's plaatst, zou je me er ook een per pb kunnen sturen :) Dan wil ik wel eens kijken. Ik kan je niet beloven dat ik dan meer kan vertellen, maar kan het wel proberen.

Of de pc dit gaat verhelpen, ligt aan hoe het eruit ziet en aan wat er gebeurd is....

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.