Ga naar inhoud

roombroodje : 21 december 2013 : Dr. Tan


Gast roombroodje

Aanbevolen berichten

Gast roombroodje

Nu bijna 12wk po (360cc, voor de spier) en nog steeds last van mn rechterborst. Vanaf de start al meer last gehad aan rechterborst (kant van voorkeurshand). Tijdje minder last gehad.. maar vanaf wk8 meer pijn. Aan de buitenkant van de borst een branderig gevoel, oppervlak voelt rimpeliger dan andere kant. Ook onder bij het litteken branderig gevoel en geregeld bovenop de borst drukkende pijn... Kan momenteel bijna geen bh aanhebben... Vorige wk bij kliniek geweest.. kreeg te horen dat ik moet masseren en dat ik met de klachten nog steeds niet mag sporten... :(

Dit is de korte versie...

Klinkt dit voor iemand bekend? Evt tips/aanbevelingen om hier vanaf te komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

Het branderige gevoel aan de buitenkant:

Dat is het terugkrijgen van gevoel in je borsten, in je huid. De zenuwuiteinden geven als eerste weer dit rare gevoel door, voor ze overgaan tot het normale gevoel. Dit kan bij de een heel lang duren, en bij de ander is het binnen een paar weken gepiept. Kwestie van afwachten dus ;)

De drukkende pijn kan ik niet verklaren.. Het lijkt alsof het vocht is, dus dat je nog niet volledig hersteld bent.. Duurt wel erg lang, maar de een herstelt beter dan de ander, en sneller ook... Heb je erg veel gedaan in de eerste weken van je herstel, waardoor toen niet alles rustig heeft kunnen genezen, waardoor je nu langer last hebt? Het is maar een vraag, maar kan me zoiets namelijk wel voorstellen.

Probeer je lichaam goed te laten herstellen, geef het de tijd, idd even niet sporten en dingen die te zwaar zijn. Dan herstel je tenminste het beste.

Rimpelvorming komt bij de ene borst meer voor dan bij de andere. De meesten voelen wel ergens wat rimpels. Zolang je ze niet ziet, hoort het eigenlijk bij een bv.

Het is niet echt een 'natuurlijk' gevoel haha, maar je hebt er wel borsten door gekregen ;)

Als je dat drukkende gevoel kwijt raakt en het zou gaan zeuren in die borst, en ook harder worden, dan moet je over een paar weken toch nog eens contact opnemen met je pc.

Hopelijk heb je hier iets aan!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roombroodje

Dank je wel bb voor je uitgebreide reactie. Lief dat je even de tijd voor mij hebt genomen... :)

Ik heb echt twee weken rust gehad.. niets geks gedaan... Pijn was ook goed te doen, herstel ging best voorspoedig alleen die pijn bovenop de borst dat knellende gevoel dat er al wel vroeg...

Met ong 5weken haalde ik een klein ringetje uit wondje bij litteken van pijnlijke borst.. is nu voor onderzoek daar. Pc denkt dat dat hechting is die niet opgelost is en naar buiten is komen zetten.. egens in mn achterhoofd spookt nog dat er misschien meer zit... Maja dan zal er vast wel roodheid en andere signalen zijn.

Met 8 a 9 weken werd pijn meer... Borsten kregen toen betere zachtere vorm en zijn naar goede plek aant gaan... Maar kan die pijn er bij horen??

Komt er nu op neer zonder bh amper pijn, met bh last.. maar is zonder bh naar werk gaan slim?? Zoveel mooie bhs gekocht die echt niet lekker zitten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm... een ringetje?????

Wat vreemd.... Kan me voorstellen dat je dan gaat denken dat er meer zit...

En dus geen pijn als je geen bh aan hebt, maar wel als je borsten ondersteund worden en dus iets naar boven gedrukt worden... Apart....

Zonder bh naar je werk lijkt mij geen goede optie idd, maar continu pijn hebben ook niet....

Voel je iets hards, of anders aan je borst, behalve rimpels, als je een beha aan hebt? Heb je het gevoel dat er nog iets zit? Het beste om daar achter te komen is gewoon een echo aanvragen via je huisarts... Even je pc overslaan... Stel dat er idd meer in je borst zit wat er niet thuishoort... dan zouden ze dat met een echo misschien kunnen zien....

Dat dan daarna (als het blijkt dat er iets zit dat er niet hoort) als bewijs mee nemen naar je pc. (weet zo even niet wie je pc is, maar er mag bij niemand iets achter blijven van materialen, in het lichaam, maar je weet het maar nooit.. )

Even proberen dingen uit te sluiten :)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roombroodje

Leek uiteinde van hechtdraad met soort lusje erin... Voel niets.. mn pc (dr tan) heft vorige week ook zelf gevoeld en heeft niets abnormaals kunnen ontdekken..

Als op mn borst idd druk staat heb ik last.. zo stom.. andere borst geeft geen kick..

Zal huisarts inschakelen overwegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh oke!! Dr. Tan

Dat is een goede chirurg en dan ga ik er ook van uit dat het geen instrumenten zijn...

Misschien dan een echo overleggen met je pc, want dan zou hij niet gepasseerd hoeven worden ;)

Maarja.. voor hetzelfde geld is het dus nog vocht.... Wat ontzettend vervelend is... :(

Hoop maar dat het snel over gaat....

Op dr. Tan kun je echter wel vertrouwen, zover ik weet :)

Succes!!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roombroodje

Blijft raar hoe twee kanten van 1lijf zo anders kunnen reageren..

Voelt zo verkeerd om door te lopen met zulke heftige pijnen in 1 borst .. maar lijkt wel enige ding te doen nu...

@vlinder: kon jij wel gewoon bh aan zonder zeurende pijn?nu geen last meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee na 6 weken nog niet hoor,daarna ging t steeds beter maar duurde best lang in t begin na die 6 weken ,ben ik gaan af wisselen met beugel bhs en savonds zon soft bh .

Ik heb nu idd geen last meer ,wel vind ik beugel bhs sinds mijn bv niet echt heerlijk zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.