Ga naar inhoud

Summergirl13 : 16 oktober 2013 : Dr. Carpentier-Alting : EMC


Gast Summergirl13

Aanbevolen berichten

Gast Summergirl13

Ik heb gisteren mijn consult gehad. Ging de afgelopen week nog twijfelen of ik ergens anders ook een consult moest plannen, omdat dat toch vaak wordt gezegd. Ik was best wel zenuwachtig maar uiteindelijk heeft de PC me heel erg kunnen geruststellen. Vond hem alleen wel erg optimistisch over het herstel, omdat ik er helemaal vanuit ging dat je 6 weken uit de roulatie bent. Hij zei dat veel mensen na 2 weken wel weer konden beginnen met werken. Ook dat de pijn wel meeviel. Hij was verder wel heel vriendelijk en behulpzaam en heeft ook veel ervaring dus dat is wel fijn. Punt is nu dat ik er nog over moet nadenken.

Ik had het er nog over met mijn man en hij zei dat het nu eigenlijk niet meer een kwestie is van óf ik een borstverkleining wil doen, maar wannéer. Zo zie ik het nu ook wel een beetje. Vind het nog steeds spannend, maar het geeft ook wel een beetje rust dat ik ben gegaan.

Oh, en ik vertelde het verhaal van het commentaar van mijn huisarts en de chirurg vond hem ook een zak haha! :) Toch wel fijn om te horen! Ik heb alsnog een verwijzing van hem nodig, dat wel. Als het goed is heb ik maandag telefonisch spreekuur om dat kort te sluiten. Als hij dat niet wil doen, vraag ik wel een andere arts om dat te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste Reactie

Hi summer,

Goed van je dat je op consult bent geweest. Ik ben nu 8 dg po en voor de pijn hoef je het niet te laten. Het is meer ongemak, ik kan wel dingen doen maar het mag nog niet!

Over littekens kan ik nog niks zeggen, morgen heb ik pas mijn 1ste cô en gaan de pleisters eraf, die beginnen nu toch wel te irriteren.

Mijn beslissing om voor een bvk met lift te gaan was niet zo zeer de lichamelijke klachten maar het uiterlijk. Een wat ik vond, slordig gezicht in kleding, niet prettig voelen op het strand/ zwembad, altijd maar die minimaizer bh's, borsten willen verstoppen omdat ze zo lelijk waren.

Ik heb er erg tegen op gezien, narcose operatie herstel, maar het is me zo meegevallen!

Ik draag nu tijdens mijn herstel voornl topjes, wat ik in geen eeuwen maar deed, en ja die zitten nu ook weer slordig ;) omdat ze te groot zijn.

Alles staat beter en netter omdat er meer lijn in zit, mijn borsten kwamen tot ver over mijn buik, zo elleboog hoogte en nu is alles in proportie.

Ik wens je veel succes met je beslissing!

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn Summergirl dat je een tevreden gevoel hebt over je gesprek.

Ik ben niet nog naar een ander ziekenhuis/kliniek gegaan.

Ik kon mijn pc al van een ander probleem, loop er al jaren voor mijn hand.

Is een vertrouwde omgeving en ik vind dat je over zoiets niet moet gaan rond shoppen.

Weet je zeker dat je een verwijzing moet hebben? En dan je huisarts moet dat gewoon voor schrijven hoor.

Weet je al of je vergoeding is aangevraagd? Heel belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Summergirl13

Ik kan pas die vergoeding aanvragen als ik een verwijzing heb van de huisarts. Dus eerst die verwijzing van de huisarts, vervolgens deze opsturen naar de kliniek, die stuurt het door naar de verzekering en dan is het wachten op een bericht. Kan allemaal dus nog wel even duren, maar ik heb er gelukkig ook niet zo'n haast mee.

@ Moeks: fijn om te horen dat je niet erge pijn hebt, maar meer ongemak. Daar 'hoop' ik ook op.

Ik heb gelukkig niet zo'n problemen met mijn uiterlijk (ofwel borsten), maar stiekem zou het wel heel fijn zijn om kleren te kunnen kopen zonder constant met het formaat van mijn borsten rekening te moeten houden. Draag ook geen minimizers, omdat ik van mening ben dat je ze dan alleen maar op propt, waardoor het des te meer opvalt dat je grote borsten hebt. Maar dat is ook mijn ervaring.

Ben heel blij om te horen dat je nu al merkt dat alles je beter staat! Dat zou ik ook fijn vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik de ervaring dat kleding weer "past"; toen ik grote borsten had had ik beneden maat 36 en boven maat 40 (die weer te wijd om schouders en taille zat) nodig om er nog een beetje fatsoenlijk bij te lopen. Nu heb ik beneden en boven gewoon maat 36.

Ik heb geen bvk gehad, maar een explantatie: bij mij zijn er prothesen verwijderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Summergirl13

Klopt! Dan lijk je juist alleen maar breder en dikker, met minimizers!

Anyway, ik heb mijn huisarts eindelijk aan de telefoon gehad en hij stuurt me een verwijzing! Hèhè...

En nog klonk hij heel huiverig. Hij was pas om toen ik vertelde dat de PC niks mis zag met mijn figuur. Nu weer afwachten en die brief doorsturen. Wel fijn dat het nu allemaal wat concreter wordt! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Summergirl13

Ik heb de verwijzing binnen. Welgeteld 2 regels, met 3 spellingsfouten erin. Blijkt maar weer hoe betrokken de huisarts is :39:

Ik ga nog nadenken over een geschikte periode/datum en dan denk ik dat ik het papierwerk naar de kliniek stuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Gast Summergirl13

Oh, ik heb ook al een goedkeuring binnen! Wist niet dat die al aangevraagd was. Heb de verwijzing nog niet eens opgestuurd. Moet ik nog wel doen. Ook contact gehad met de kliniek en de voorlopige datum staat op 16 oktober!

Vind het nu wel heel eng. Volgens die PC ben ik 2 weken echt uit de running, maar vind dat nog steeds heel optimistisch. Heb de datum nu op 1 week voor mijn herfstvakantie gepland, anders zou ik meteen 3 weken voor mijn herfstvakantie eruit zijn en dat vind ik wel heel lang. Liever een week vóór de vakantie en een week ná de vakantie uit de running en dan weer opbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Summergirl13

Sorry dat had ik helemaal niet gezegd: 16 oktober bij EMC dr. Carpentier-Alting.

Is nog een eind weg dus kan nog wennen aan het idee haha :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
Gast Summergirl13

Jaa, ik ga al een beetje aftellen hoor. Enige wat ik om me heen zie is borsten haha. En mooie bh's! Ik krijg er steeds meer zin om 'kleiner' te zijn en me beter geproportioneerd te voelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk hoor! Ik ben echt zo gelukkig met mijn borstverkleining! Alles past en staat gewoon! Leuk om af te tellen, wel even spannend, maar dat is maar even en ben je snel weer vergeten als je geopereerd bent :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Gast Summergirl13

Nu is het echt aftellen. Ook vertellen aan mensen dat ik uit de running ben enzo, maar het landt nog niet heel erg bij mij. Weet niet zo goed wat ik van de nasleep moet verwachten dus ik zie wel. Hoop gewoon dat het herstel goed verloopt en ik tevreden ben met het resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Summergirl13

Beetje jammer dat hier zo weinig zijn met ern bvk.

Mijn operatie is achter de rug! Veel morfine gekregen waardoor ik erg duf was en ben. Heel veel geslapen ook. Kan nog niet zo veel over het resultaat zeggen vanwege zwelling enzo. Maar er is goed voor mij gezorgd :-)

Pijn valt een beetje tegen maar zolang ik lig is het te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gefeliciteerd, hoop voorje dat het snel betergaat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Summergirl13

Ja ze zijn heel stevig en hoog haha. Niet te klein in elk geval. Heb niet veel last van pijn hoewel ik vannacht wel een verkeerde beweging heb gemaakt. Ze moeten nog een beetje inzakken maar ben best tevreden. Kan me al nauwelijks mijn oude borsten herinneren, echt bizar haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Summergirl13

Ik weet nog niet wat ik heb, pc garandeerde geen maten maar keek naar wat bij mij past en dat is nu denk ik ook zo, denk een c of d cup. Kom van h dus dat is wel een verschil. Ik heb nu een post-operatie bh maar dat is een m dus dat zegt ook niet zoveel.

I'll keep you posted.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.