Ga naar inhoud

Summergirl13 : 16 oktober 2013 : Dr. Carpentier-Alting : EMC


Gast Summergirl13

Aanbevolen berichten

Gast Summergirl13

Hoi dames,

Ik ben hier nieuw. Doorverwezen via iemand anders.

Ik heb me aangemeld omdat ik al een tijd aan een borstverkleining zit te denken, maar te chicken ben om stappen te ondernemen. Ik hoop via dit forum nog wat wijzer te worden.

Groetjes, Summergirl13

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi hoi

Welkom op dit forum!!

Er zijn toch aardig wat verhalen te vinden over bvk's (borstverkleiningen). Als je klikt op borstenforum (linksboven) en dan naar beneden scrollt, dan krijg je op een gegeven moment de operatieverslagen van de borstverkleiningen. Zo kun je al wat lezen erover!

Ik pas even je titel aan, dan krijg je misschien wat reacties van de bvk-dames ;)

Heel veel succes en plezier met lezen!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Summergirl13

Bedankt!

Waar ik het meeste mee zit is de littekens, de pijn (en complicaties) en eventuele vergroting bij een zwangerschap. Ik ben nu 24 en voorlopig zit ik niet te denken aan kinderen, maar toch... Je sleutelt toch aan je lichaam, vind ik erg lastig. Dus iemand die daar over kan delen?

Ik lees hier heel veel pro-operatie verhalen van mensen die zó blij zijn dat ze het hebben gedaan. Erg fijn om te lezen, maar hoe zijn jullie overgehaald?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Summergirl13

Ik zit nu al een paar dagen op dit forum rond te neuzen, maar kan iemand mij misschien helpen waar ik foto's kan vinden mét kleren aan? Vergelijkingsfoto's zeg maar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Summergirl13

Haha, nee juist niet. Ik wil juist weten hoe je borsten eruit zien met kleren aan, ik ga na zo'n operatie toch ook niet continu in m'n naakie rondlopen? :118:

Ik heb inmiddels al best wat (naakt)foto's gezien van voor bkv en po, maar ik krijg dan niet een idee hoe het in verhouding is. Natuurlijk worden ze kleiner, maar ik vind het lastig inschatten hoe het er dan 'echt' uitziet.

Lees wel verhalen van mensen dat kleren veel beter passen, maar hoe passen ze dan beter? Vind het dan prettig om te vergelijken :)

Haha, ik voel me echt de eerste die hier om vraagt! :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ik voel me echt de eerste die hier om vraagt! :blush:

hihi, dat bén je ook ;)

Maar ik kan me wel voorstellen dat het al vaker door iemand zijn hoofd gegaan is. Hoe zal het uitzien straks met kleren aan. Ik heb zelf een bv gehad en heb me dat ook vaak afgevraagd... Maar of je nu een bv of een bvk krijgt, het gaat er gewoon beter uitzien :) Ga daar maar vanuit :)

Geen idee of iemand foto's heeft met kleren aan ter vergelijking, misschien dat zich nog iemand meldt :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, ze zijn een stuk korter geworden bij mij.... Dat heeft zijn effect ook in kleren. Bloesjes gaan dicht, naadje kan op mijn schouder zitten, niet meer maat kano nodig. Toch pas ik nog n hoop bloesjes niet, want ook na bvk blijft er genoeg over.

Succes met je zoektocht! In mijn album staat er 1 met tshirt na de opearatie bedenk ik me met...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Summergirl13

Nog bedankt voor de reacties. Vond het zelf niet eens zo'n vreemde vraag eigenlijk :)

Hoop dat er nog een paar mensen gaan reageren, maar in de tussentijd blijf ik lekker rondklikken op dit forum :)

Edit: Zit inmiddels krakkemikkig op de bank met behoorlijke rugpijn/stijve schouders. Heb al 2 uur in bed gelegen, maar dat helpt ook niet echt. Hoop echt dat dit soort dingen na een bvk afgelopen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou toch een laat welkom op het forum van mij.

De meeste dames hier kiezen voor een BVK omdat ze er al hun hele leven al last van hebben...een te veel aan klachten dat er met fysio etc niet weg gaat helaas... De boobs zijn daar gewoon veelste zwaar voor. Vaak door het lezen van verhalen en het bezoeken van een PC worden ze over de streep getrokken.

Het is idd gesleutel aan je eigen lichaam maar wel een wel overwogen besluit versus nog jaren pijn.

Ik zelf heb er voor gekozen om het te doen op mijn 23 omdat ik geen ergere gezondheids problemen wilde hebben naarmate ik ouder werd.

Ik ging van cup joekel naar cup OMG ik heb mijn leven weer terug. Het gaf mij mijn zelfvertrouwen weer terug....ik voelde mij weer lekker in me eigen vel na jaren pijn. Kijk ik snap dat je foto's wilt zien van hoe het in kleren eruit ziet maar de meeste dames hier hebben het gedaan voor pain relief, het feit dat we weer mooie lingerie setjes en mooie bh's konden halen voor wat minder poen was een leuke bonus.

Het zijn de zelfde de kleren maar dan een maatje of 2 maatjes kleiner. En de ene BVK is de ander niet, iedereen is anders en hoe je natuurlijke borsten er nu al bij hangen , je huid , je borst klieren, je tepels, zijn allemaal factoren die een rol spelen in hoe de chirurg jou je mooie natuurlijke borsten weer terug kan geven maar dan minder zwaar en super gelift.

De littekens hangen af van hoe je huid geneest en ook welke methode de PC bij jouw uitvoert. NA een tijdjee van genezing en met hulp van siliconen pleisters en cremes vervangen ze mooi tot lijntjes die je niet eens opmerkt. Het wordt gewoon een onderdeel van je lijf.

Is het pijnloos, nee..is het geheel zonder risico, nee kunnen er complicaties optreden jah maar das tegenwoordig van alles wel zo....maar het zal de beste beslissing zijn die jij maakt voor je zelf. Ik heb er absoluut geen spijt van en zou het zo morgen opnieuw laten doen als het weer moet bij wijze van.

Het enige advies dat ik je mee kan geven is lees de verhalen goed, rondneus bij de algemene info over de BVK, maak een paar afspraken bij PC's....een eerste consult verplicht je tot niets...kijk wat ze vinden. Kijk of je het vergoed kan krijgen. En na alles gehoord en te hebben maak een lijstje voor jezelf met Pro's & Cons...en ga dan rustig voor jezelf na of dit werkelijk iets is wat je wilt doen. IS de antwoord daar volhartig JA op dan kan je aan de slag met een PC kiezen en dan kan alles is rap tempo geregeld worden.....maar maak geen overhaaste beslissingen, het is jouw lijf jouw weloverwogen beslisssing

XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Summergirl13

yc_angel: bedankt voor je uitgebreide bericht!

Je beantwoordt precies de vragen die ik nog niet gesteld had :)

Ik zit er nu sterker aan te denken om ergens een consult aan te vragen, ben nog niet over de streep, maar sta wat dat betreft wel steviger in mijn schoenen dan eerst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je misdoet er niks mee ,

gewoon info vragen

als je een goeie PC hebt dan laat hij de keuze toch bij

ou en is zeker niet opdringerig

belangrijk is ,hoe je jezelf erbij voelt

het is en blijft jou eigen keuze

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Summergirl13

Jaa, de kliniek die ik nu (even) op het oog heb wordt ook door mijn zorgverzekeraar vergoedt. In principe hoef ik alleen nog maar een verwijzing bij de huisarts te halen.

Ik wil alleen alles nog wel goed overleggen met mijn man. Ik wil het wel 'samen' doen zeg maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed overleg is altijd goed.... Want hij zal jou moeten verzorgen en huishoudelijke taken tijdelijk op zich moeten nemen.

Wat ook een idee is om hem mee te nemen naar jou consult. Zo kan hij ook vragen stellen als hij die heeft en jou steunen als joj dat nodig hebt. Je kan natuurlijk ook iemand anders meenemen maar het is altijd wel prettig ;).

Ben blij dat ik jou vragen heb kunnen beantwoorden en als je er nog meer het stel ze gerust..

Mag ik vragen welke kliniek je op het oog hebt?

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Gast Summergirl13

Ik ben vandaag bij de huisarts geweest. Eigenlijk omdat ik over wilde stappen van pil, maar ook naar een verwijzing gevraagd en hij reageerde zó bot. "Ja, dat wordt haast niet vergoed". Toen vroeg hij naar mijn BMI, zei ik dat die voor zover ik wist rond de 24 lag. Moest ik me gaan wegen en opmeten, bleek dus dat ik aan was gekomen (BMI 27). Zei hij dat hij zich al moeilijk kon voorstellen dat ik een BMI van 24 had. Uiteindelijk gaat hij geloof ik wel een brief opstellen, maar wel erbij gezegd dat mij "waarschijnlijk toch wel wordt aangeraden af te vallen". Toen ik thuis was heb ik zo hard zitten huilen joh. Voel me zo'n dikke koe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Gast Summergirl13

Wow, ik heb gewoon een afspraak gemaakt voor een consult! Volgende week woensdag! Word nu al zenuwachtig haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je twijfels zo summergirl,ik word as vrijdag geopereerd en bij mij spoken ook allemaal vragen door mijn hoofd.

Over 2 dagen weet je meer.

Oja en weet je wat mijn huisarts zei??

Of ik het echt nodig vond??? Nou ja, hij wilde ook geen verwijzing uitschrijven , ik moest 2 maanden later terug komen voor mijn bloeddruk en dan zou hij even kijken....

Ik heb toen een paar dagen later een afspraak gemaakt bij zijn vrouwelijke vervanger en die heeft zonder te kijken een verwijzing uit geschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Summergirl13

Oh, blij om te horen dat ik niet de enige was met een onsympathieke huisarts!

Succes met je operatie Paulinam. Ik hoop dat alles goed gaat!

Mijn consult is helaas een week verzet :( Was wel heel benieuwd. Komende zaterdag is ook een inloopdag op de kliniek, maar laten mijn schoonouders dan net op bezoek zijn. Kan geen excuus verzinnen, wel jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.