Ga naar inhoud

douchen na bv


Aanbevolen berichten

hoe zit het nu met douchen na bv? mag de pleister aan je litteken dan nat worden want ik kan me niet voorstellen dat als ik onder de douche ga staan dat het water niet onder de borst terechtkomt...

ik ben dinsdag geopereerd en wil mij eens helemaal douchen en niet stukje per stukje enzo... maar toch schrik voor pleister aan litteken..

info en ondervindingen meiden? thxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik mocht gewoon met pleister douchen, hij mocht nat worden. Daarna goed droog deppen en ik had nergens last van. Maar ik hoor hier ook dat hij niet nat mag worden. Het ligt er denk ik aan wat voor pleister erop zit. Hebben ze je daar niks over verteld voor je naar huis ging?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoii.. ik had van die doorzichtige waterdichte pleisters.. dus kon gewoon douche water kon er niet bij..

lijkt mij als dit wel kan, en het een zachte pleister is het water er zeker bij zal komen? lijkt mij niet de bedoeling..

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb waterdichte pleister in de borstplooi maar aan mijn tepels heb ik gewoon zo'n gaasje. Mij hadden ze gezegd dat ik mocht douchen maar weet het toch niet hoor. Durf dat gaasje er niet af te doen (plakt ook beetje vast door het bloed). En kan dat geen kwaad als er water aan die wonde komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gedoucht hebt,kun je ook even met een lauwe fohn je pleister droog blazen, dan is het zeker droog ;) En blijft er geen vocht achter dat evt het litteken kan verweken.

Ik heb waterdichte pleister in de borstplooi maar aan mijn tepels heb ik gewoon zo'n gaasje. Mij hadden ze gezegd dat ik mocht douchen maar weet het toch niet hoor. Durf dat gaasje er niet af te doen (plakt ook beetje vast door het bloed). En kan dat geen kwaad als er water aan die wonde komt?

Als je mocht douchen en het gaasje eraf halen, dan mag je het gaasje er ook onder de douche vanaf spoelen. Door het water laat het gemakkelijker los :) Had jij ook hechtingen in je tepel? Goed droogdeppen dan naderhand :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gedoucht hebt,kun je ook even met een lauwe fohn je pleister droog blazen, dan is het zeker droog ;) En blijft er geen vocht achter dat evt het litteken kan verweken.Als je mocht douchen en het gaasje eraf halen, dan mag je het gaasje er ook onder de douche vanaf spoelen. Door het water laat het gemakkelijker los :) Had jij ook hechtingen in je tepel? Goed droogdeppen dan naderhand :)

xx BB

Ja, heb hechtingen. Maar dat kan dus geen kwaad dan dat daar water opkomt? En zeep?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in mijn opleiding altijd geleerd dat hechtingen niet nat mogen worden.. maarja.. als de pc zelf zegt dat je mag douchen... Hoor het vaak de laatste tijd hier op het forum, ook al hebben ze geen watervaste pleisters....

Dus.. beste advies dat ik dan kan geven is: zo kort en niet te heet douchen, en goed droog blazen daarna :)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig mag je wel douchen met hechtingen alleen de theorieën veranderen zo vaak hierover :s

Heerlijk lijkt me dat ook ik douche dagelijks haha,hoop straks snel te kunnen douchen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toen een handdoek op de pleisters gehouden, water kon dus lekker op m'n rug kletsen, maar niet tegen de pleisters.

Deze werden wel wat nat, maar rustig deppen. Ze zijn er alleszins zo nooit afgegaan. En echt waterdicht waren die toch niet denk ik :s

Maar dat warme water doet zo'n deugd he ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar voor een bv kan ik me voorstellen dat het niet word geadviseerd

Er staat opeens veel druk op je borsten en door douchen word je huid toch week en als je nog hechtingen hebt,lijkt mij dit niet goed. Als ik even logisch nadenk.. Maar even vlug afspoelen moet wel kunnen toch?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik ben wel gewoon onder de douche gaan staan...en ja met heel warm water (lauw water vind ik nt lekker)

Nu, na 2weken zitten ze er nog op geplakt...wat ik wel elke dag doe, is goed de tijd nemen om af te drogen...

Eerst met n handdoek, daarna met d'make up pads, zodat het echt droog wordt..

Als je echt twijfels of n beetje bang bent....bij de apotheek koop je van die grote waterdichte pleisters, die kun je er ook nog voor de zekerheid overheen plakken.

En Jah verder.....föhnen zoals de meiden al aangeven is volgens mij helemaal goed....als t DAN niet droog wordt..... ;-)

X

Jackie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik,doe t net als Jackie, gewoon goed droogdeppen en föhnen. Ik kan niet zonder douchen, voel me doodellendig zonder m'n dagelijkse douche. Heb de eerste 2 dagen alleen met de handdouche afgesproeid, daarna gewoon gedouched en föhnen, föhnen en nog eens föhnen! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb mij nog niet durven douchen. Wou vandaag doen omdat ik straks op controle moet. Maar toen ik de gaasjes van mijn tepels haalde, durfde ik niet meer. Het bloed nog een beetje en ziet er zo fragiel uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Hoooi,

Ik ben geopereerd bij de Bergman kliniek en heb drie van die plakkertjes over mijn wondjes op elke borst. Soort tape, geen pleisters en dus ook geen waterdichte pleisters. Ik mag gewoon douchen. Het water komt eroverheen, maar dat is geen probleem zei ze. Lekker laten stromen :D.

Na het douchen dep ik het af en doe ik een gaasje tussen mijn sportBH en de wondjes en dat laat ik 20min/half uurtje zitten zodat het laatste vocht ook opgezogen wordt ;).

Njoy your shower!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.