Ga naar inhoud

hoe maken jullie keuzes mbt bv?


anais

Aanbevolen berichten

Hoi dames,

Ik ben nu ong. 2 weken aan het lezen op het forum en ben er wel uit: ik wil een bv :D . Ik woon nu met man en onze 2 kleine kinderen voor een tijd in Australie en denk erover om hier mijn bv te laten doen. Dat komt goed uit omdat mijn man als we hier klaar zijn met werken een tijd vrij heeft en dus de kinderen ed kan tillen etc. Het lijkt me ook wel handig om met bv en al weer in Nl te komen, omdat het dan niet zo opvalt misschien haha ^_^

Ik heb vandaag gebeld en een afspraak gemaakt bij een pc hier, voor 9 februari as. Ik vraag me een paar dingen af: hoe maakten jullie de keuzes voor je bv? Ik bedoel het materiaal, het aantal cc's, op of onder de spier en dat soort dingen. Hangt dat erg af van wat je door een pc wordt aangeraden? Ik vind het wel spannend, omdat ik veel vertrouwen heb in Nl pc's en ik niet goed weet hoe ze hier zijn en werken. Ach, ik kijk gewoon hoe het gesprek verloopt en ik ga sowieso naar nog een andere hier.

Ik heb na mijn 2 kinderen niet veel borsten meer over, een lege B zeg maar :74: en ik heb helemaal zin om daar verandering in te brengen! Wil het liefst een kleine D, maar heb geen idee hoeveel cc dat zou moeten zijn etc. Dat hangt ook helemaal af van mijn lichaam enzo he?

Alle tips zijn welkom!

Groetjes,

Anais

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Anais,

ik ben gaan zoeken naar pc's en foto's. en heb toen 2 afspraken gemaakt. de 1e viel gelijk in de smaak en de 2e viel mega tegen!

heb tegen hem verteld dat ik voor een bv kwam en hij heeft zn verhaal gedaan. met welk merk hij werkte en hoe het allemaal in zn gang gaat. daarna heb ik gezegt wat ik wilde. toen heeft hij me bekeken en verteld dat het kon en wat er dan in zou gaan aan aantal cc's. en ook hoe hij de prothese zou plaatsen.

dat ligt idd aan de pc en je lichaam. de een heeft al een D met 280cc en de ander heeft 400 cc nodig. en de ene pc heeft voorkeur voor voor de spier en de ander erachter/dual plane.

gewoon idd op consult gaan bij een of meerdere pc's en kijken wat zij te zeggen hebben. en dan een keuze maken tussen de pc en zijn werkwijze die jou het meeste aanstaat.

succes ermee!

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Anais,

als ik jou was zou ik op australische sites gaan zoeken. kan me voorstellen dat bv's daar toch bijna net zo aktueel zijn als in VS, dus dat je daar genoeg pc's hebt. en dan, of course, op een redelijke afstand van je huis, binnen een straal van pakweg 200km (jouw land is zo groot!).

je keuze maak je vervolgens op basis van welke pc je het meeste vertrouwen geeft. bij mij was dit een mix van consult, advies, en ervaringen van anderen. ik ging ook pas na mijn eerste consult gerichter zoeken op internet, naar merken protheses, operatietechnieken, resultaten etc. dus je doet er verstandig aan om minimaal 2 verschillende pc's uit te zoeken bij wie je op consult staat, en hopelijk kun je daar dan voldoende info over vinden op forums of internet.

succes met je zoektocht!

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

ik was nog even gaan kijken voor je, er staan genoeg pc's op in australie, hopelijk kun je ook een redelijk onafhankelijk forum of iets dergelijks vinden om je verder te helpen aan info

verder heb ik in mijn zoektocht nog iets grappigs gevonden

linkje naar breastdoctors.com

je moet dan klikken op breast interactive model

hier moet je dan verschillende waardes ingeven, breedte van je schouders, je gewicht, borstbreedte en taille, en als je dan de cc's ingeeft dan geeft ie op een grafisch plaatje neer hoe dat er uit zou moeten gaan zien. ik weet niet welke maten je in australie gebruikt, maar ik kan via google heel makkelijk centimeters omrekenen in inches etc, dan voer je in google in: hoeveel inch is 50 cm. het eerste googleresultaat is dan het antwoord.

succes

gr. Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, ik heb ook even gekeken hoe 650 cc eruit zou zien bij mij! dat was erg fraai! maar ben dan meer borst dan vrouwtje ben ik bang

ik vond het formaat van mij op het plaatje al aan de grote kant, ik heb nog geprobeerd het plaatje te kopieren maar dat lukt helaas niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meiden,

Bedankt voor jullie reactie. Ik ga zo op die site kijken Kaat :) Klinkt erg grappig en ook wel handig, wie weet!

Wij wonen nu in Tasmanie, dat eiland van Australie dat ten zuiden van het grote eiland Australie ligt. Het is hier niet veel groter dan Nl en er zijn maar 2 pc's die de operatie doen, die ga ik allebei bezoeken. Als ik hun verhaal heb gehoord enzo, maak ik de keuze wel of ik het hier wil of toch liever in Nl. Ik heb wel gezocht naar forums hier, maar tot nu toe nog niks gevonden.

Als je eenmaal de beslissing genomen hebt om een bv te willen, kan je aan weinig anders meer denken merk ik!! Hihi wordt er erg door in beslag genomen in ieder geval en dat terwijl ik het waarschijnlijk pas over 1 jaar kan laten doen, vanwege mijn partners baan enzo.

Ach ja, heb ik veel tijd om te bedenken wat ik wil....

Liefs Anais

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even gekeken op de site en wat gegevens ingevuld :lol:

Ik vond mijn beginplaatje niet mooi, maar ja, met 400 a 450 cc werd het prima te doen B)

Grappige site wel. Ik heb best brede schouders in verhouding met de rest van mijn lichaam, dus ben benieuwd hoeveel invloed dat heeft op mijn bv.

Kaat, jij krijgt dus bijna 400 cc toch?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

goeiemorgen Anais,

klopt,daar ga ik voor. en ook weer ja,hij had het over een 280cc/300cc maar dat ging toen over opvullen van mijn lege C

en ga nu toch voor een maatje groter.

ik ben helemaal niet tenger hoor. juist vol maar heb ook geen lege of kleine borsten nu... dat scheeld ook natuurlijk.

maargoed,ik moet ff afwachten tot de 20ste totdat ik weet wat er precies weet wat er in (gegaan is) gaat. wordt vervolgt haha

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi anais

ik heb hetzelfde "probleem' als jij, breed gebouwd van boven, ben wel slank maar niet smal gebouwd, ben in alles vrij grof gebouwd, dus oorspronkelijk ook in boezem, vandaar mijn eerdere verkleining.

Je breedte is wel degelijk belangrijk voor het aantal cc's dat nodig is voor een bepaalde vulling. Ook het aanwezige borstweefsel dat je nu hebt maakt het verschil.

Arts adviseerde 440 of een maatje kleiner 395. 440 heb ik gepast en vond ik veel te groot klinken en er ook veel te groot uitzien. In de eerste instantie vond ik die 395 ook teveel, maar na veel wikken en wegen en veel uitpluizen ga ik er nu toch vanuit dat ik het inderdaad in de breedte en ook in de lengte (lengte van mn borstbeen) gewoon wel nodig heb. Het lijkt niet veel wat ik heb, maar her en der verspreid heb ik tocfh nog wel wat weefsel over, alleen is dat zonder versteviging helemaal niet meer zichtbaar.

Ik zou het liefste maximaal op D willen uitkomen, liever geen E, maar voor mijn gevoel is dat een hele grote gok, dus ik laat me verrassen. Ik vind het belangrijkste dat ik tevreden ben over de vorm, dat mag dan wat groter zijn of wat kleiner, maar wil gewoon een hele fraaie borst eraan over houden.

Goh, tasmanie, dat klinkt als muziek in mijn oren! Het is toch wel prettig als je referenties kunt krijgen van beide pc's. Kun je evt zelf die vraag niet ergens neerzetten op internet, wie er ervaring heeft met pc1 of pc2?

Als je eenmaal die beslissing hebt genomen dan is het inderdaad moeilijk om je in te houden, om het geduld op te brengen om te wachten en zit je kop helemaal vol ervan! Daar heeft iedereen hier 'last' van. De leden op het bf zijn natuurlijk maar een fractie van mensen die een bv willen of laten doen. Dus misschien zijn 'wij' van het borstenforum wel een slag erger dan de mensen die niets posten of niets op internet uitzoeken. Ik kan me zelf niet voorstellen dat ik het zonder bf had kunnen stellen, ik heb hier nl. heel veel behoefte aan.

Voor jou is het erg aantrekkelijk is om het alvast in autstralie te laten doen, anders moet je een jaar wachten! Maar ja, waar vind je info over de pc's. Ga inderdaad eerst maar s op consult, wie weet is de beslissing dan helemaal niet zo moeilijk.

Ik ben benieuwd naar het type protheses in Australie. Ik lees op veel amerikaanse sites over Saline protheses die dan tijdens de operatie nog worden bijgevuld. Bijna alles is dat type prothese.

liefs

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Patries, spannend, ik ben benieuwd naar hoe alles gaat over een aantal weekjes ;) Komt helemaal goed!

Kaat, het is hier idd geweldig... Als onze familie hier zou wonen dan zou ik willen blijven, maar ja, onze dochter van 3 praat dagelijks over haar opa en oma en ze zegt heel vaak dat ze naar Nl. toe wilt. Dat is wel een grote reden voor ons om ook terug te komen. Ikzelf mis mijn familie ook, mijn ouders, zussen en zelfs schoonfamilie haha. Het is wel een heerlijke ervaring zo en ik geniet er enorm van. Als ik het hier laat doen, kan dat eigenlijk het beste als we bijna terug naar Nl gaan, omdat mijn partner dan vrij heeft en de kinderen kan opvangen zeg maar. Dus ik moet sowieso wel tot volgend jaar wachten. Heb nu 1 afspraak bij die ene pc en ga bij die andere ook een afspraak maken, dat kan pas in februari 2010, dus nog even wachten...

Liefs van de andere kant vd wereld ;)

Anais

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi!

Ik heb zelf gekozen voor een pc dicht bij mijn huis. Ik wou graag een BV en dacht 'ik begin met een consult eerst eens dichtbij'. Maar eenmaal daar geweest had ik al besloten om het daar te laten doen :)

Ik zelf had geen idee wat ik wou, ik ben er heen gegaan en heb samen met de mijn PC gekeken wat het beste bij me stond. Ik kreeg een topje aan en daarin stopte hij de elke keer een grotere maat. Op een gegeven moment vond ik het mooi en toen voelde hij aan mijn huid en borsten en had de keus gemaakt voor 360cc, siliconen van een bepaald merk (Cereform heb ik), anatomisch. Van tevoren had ik zelf geen idee wat ik moest nemen natuurlijk maar wel een bepaalde grootte in gedachte.

Dus denk dat je maar beter gewoon kunt gaan en niet bezighouden met hoeveel cc's enzo want zo iets ziet een arts misschien beter als jijzelf. Ik twijfelde eerst, ik twijfelde dus de 360cc en 1 maat groter maar hij zei dat ik groter niet mooi zou worden, dan zou het nep lijken en dat wou ik absoluut niet. En hij had gelijk :) Ze passen nu precies bij me.

Leuk trouwens, in Australië! :D Lijkt me echt gaaf daar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties, ja ik zal jullie op de hoogte houden. Mijn eerste bezoek daar staat dus voor 9 feb 2010. Excella, je hebt gelijk, ik kan me beter nog niet teveel bezig houden met aantal cc's enzo en gewoon kijken wat de pc voorstelt. Kan nu al bijna niet wachten. Haha en dat terwijl ik dus nog lang moet wachten. Ach ja.

Hoe lang hadden jullie eigenlijk nodig voor het herstel? Ik hoor steeds 6 weken, maar wat kan je in die eerste 6 weken niet doen dan? Autorijden ed?

Liefs Anais

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.