Ga naar inhoud

marriel : maart 2013 :


Aanbevolen berichten

Hallo!

Sinds maandag heb ik een borstvergroting laten doen. Ik heb een aantal kinderen gekregen en zeer lang borstvoeding gegeven waardoor ik alleen nog maar velletjes over had. Daarom koos ik voor een borstvergroting, maar wel zo natuurlijk mogelijk, want ik houd niet zo van grote borsten. Dus gewoon een B zodat het gevuld zou zijn en zoals ik altijd had gehad voor mijn zwangerschappen.

Omdat ik nogal veel vel over had is er gekozen om iets meer cc in de borst te doen (335?) omdat er anders nog vel zou hangen (tijdens mijn zwangerschappen en bvperiodes had ik echt megaborsten) Ook is gekozen om de borst onder de spier te plaatsen omdat ik niet zo dik ben. Maar als ik nu naar mijn borsten kijk, en eigenlijk al vanaf direct na de operatie, schrik ik steeds. Ik vind ze echt veel te groot. Ze liggen erg hoog en ze zijn zo megabol! Het is echt niet natuurlijk en ik vind het allesbehalve mooi. Als ik in de galerie kijk naar foto's van sommige vrouwen, zie ik dat de meeste van die borsten toch echt mooier (lager, natuurlijker) uitvallen.

Ik baal echt als een stekker, ik ben verdrietig, alles doet me ontzettend veel pijn. Ik heb er eigenlijk geen vertrouwen in dat dit nog goed kan komen (mijn spier word echt niet meer zo smal en echt zakken van de prothese geloof ik ook niet in) en wil ze er nu het liefst weer uithalen.

ow jeee.....kan ik wat tips krijgen van jullie over de pijn na de eerste dagen? En over hoe die zwelling werkt de eerste dagen? heeft iemand foto's van gelijk na de operatie en hoe de borstontwikkeling is na de operatie in dagen/weken? Ik ben erg ongerust.

Hartelijk dank alvast voor het lezend oog.

Gr. Marriel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste marriel,

Ik ga je toch feliciteren met je nieuwe borsten, hopelijk vind je dat niet erg... :)

En weet je waarom? Omdat je net geopereerd bent en ze nu nog veel te hoog zitten, maar ze wel degelijk gaan zakken.

Dit is niet iets waar je wel of niet in kan geloven of mag geloven...maar het is een feit! :)

Ik ben 25 feb geopereerd (samen met nog 6 vrouwen van dit forum) wij hebben allemaal wat foto's geplaatst, misschien wil je even bij ons kijken? ( emsi32, Daffie, terry#, Anne en ..sorry ff denken , tis nog vroeg)

In de komende Zes weken gaat er veel veranderen met je borsten, ze worden zachter, gaan zakken en zullen dus nog volop veranderen.

Je geeft aan dat je alleen nog maar vel over had, nou ik ben er van overtuigd dat je straks n mooie paar mooie twins hebt die je truitjes mooi zullen opvullen.

Geduld is hier echt belangrijk :)

Weet je Marriel?, ik zou eerst 430 cc krijgen...daarna 460, uiteindelijk is t 480 geworden en ik was echt ff bang dat t te groot zou worden...(ik had door de bv niks meer over, zie foto's) en na de operatie stonden mijn borsten echt mega strak, ik ben nu 10 dagen verder en nu zit 1 borst iets hoger dan de andere, maar ook dat komt wel goed....iedere borst herstelt anders. Wel zijn ze zachter dan helemaal in t begin, maar zo blijven ze ook niet bij mij, want ook ik moet ff afwachten :) maar mega groot zijn mijn borsten niet geworden!

Oh en je wilde tips, hè?:) daar is n topic over geschreven, heel veel meiden hebben daarop gereageerd, rechtsboven in t zoekacherm zou ik ff kijken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je je snel betere gaat voelen en straks mega blij bent met je nieuwe twins :)

Liefs,

Jackie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marriel,

Dat topic waar ik t over had heet ' handige tips' en de vijfde persoon waar ik t ook over had heet 'lunacy' ik kwam ff niet op haar nickname sorry.

Maar er zijn uiteraard genoeg meiden op dit forum met verhalen en foto's etc...

Xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je borsten gaan idd nog erg veranderen sowieso de eerste 6week maar ook daarna nog. Geen zorgen je borsten gaan echt nog zakken. Heb je ook een band gekregen ?

Ook zullen je borsten nog veel vocht vast houden waardoor ze dikker/groter lijken als dit weg is lijken e borsten ook al heel anders. Ik zou eerst de komende 6week afwachten,voordat je je nog meer zorgen wat maken!

En veel drinken he..

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn om jullie reacties te lezen, Rosanne en Jackie. Het stelt me enigszins gerust. Maar het duurt me zo lang. Ik ben nogal een controlfreak en als het nu niet perfect is.....ik geloof echt moeilijk dat het nog goed komt. Ik ben echt mega!

Ik heb een aantal foto's bekeken, dat is erg fijn om te zien. Je ziet inderdaad dat de borsten nog veranderen. Maar toch ben ik bang dat de grootte blijft en met name de hoogte en bolling bovenop vind ik erg. Dat is mijn spier wellicht?

Maar geduld dus....

Nog iets: De pijn, echt erg! Vooral naar het midden van mijn borstkas toe en bij ademen. Maar ook mijn rug en armen voelen echt verschrikkelijk! Herkenbaar? Ik zit nu dus op de 3e dag na de operatie maandag. Wat zijn de ergste dagen qua pijn en zwelling? En kan ik echt volgende week weer werken? Zoals ik me nu voel lijkt het wel alsof ik nooit meer de oude zal worden.

Fijn zo'n forum, heb ik toch echt even nodig merk ik. Ik vind het nogal wat, zo'n ingreep en heb het echt zwaar onderschat. Ben er ook echt emotioneel onder, ben helemaal op! Ik heb het gevoel dat ik compleet (euh...gevoel? Ik bén!) afhankelijk ben, doe mijn kindjes tekort en ben zoooo bang dat ik niet meer kan wat ik altijd kon. (sporten, stoeien, rennen....ik ben echt zo'n eeuwig kind af en toe en heel flexibel. Ik haal me allemaal rare dingen in het hoofd, ook over ziektes van de protheses etc. Bah....

Dat is eruit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Marriel! die gevoelens horen er echt bij hoor, meid! Je bent pas 3 dagen PO, en zo'n ingreep is echt niet niks! Gewoon de tijd nemen, dag voor dag bekijken hoe het gaat en niks forceren. Of je volgende week weer kunt werken? Poe, dat is wel snel hoor. Werk je hele dagen? en wat doe je voor werk? Ik ben vandaag ook 3 dagen PO en mag absoluut niet klagen, echt nauwelijks pijn en behoorlijk mobiel maar hou in mijn achterhoofd dat het herstel echt nog tijd nodig heeft! Maar maak je geen zorgen, als je alle verhalen hier leest, komt er echt weer een dag dat je zowel emotioneel als lichamelijk weer de oude bent en weer kunt sporten en met je kindjes stoeien! En die gevoelens van 'O help. ik vind m'n borsten niet mooi!', heb ik ook hoor! mijn rechterborst zit nl. een stuk hoger dan mijn linkerborst maar ik vertrouw op Jackie en de andere meiden die zeggen dat alles nog moet vormen, zakken en slinken. Succes hoor en rustig aan! XX

Anneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

HeyHey...

Hier wil ik toch even mijn ervaring delen...

Lieve Mariel... ik ben zelf 17 januari 2013 geopereerd... heb me wat afgehuild en gedacht dat ik nietmeer de oude zou worden...

geloof mij... ben vndaag (toevallig) precies 7 weken verder...

nooit gedacht dat ik zo zou kunnen gaan genieten van mijn borsten!

Ik ben 3 x extra op controle gegaan (1.5 heen 1.5 terug reizen) alleen omdat ik steeds dacht dat het niet goed zat..

Heb zoveel pijn gehad... vooral wat je zegt in het midden tussen de borsten ... ik had ook veel pijn met omhoog komen.. (ik dacht dat dit nooit meer zou verdwijnen) maar ook nu ... 7 weken later heb ik geen pijn meer met opstaan.

op een zij slapen... sommige hier doen dat na 2 weken... ik nu pas.. na 7 weken.. en is nog steeds een raar gevoel.. ben ervan overtuigd dat het tijd nodig heeft..

vooral niet opgeven... je bent nog veeeeelste kort po om al te zeggen dat je ze eruit wil halen..

De grote van je borsten... ik heb zelf 315 cc en 260 gekregenn.... nja die 315 scheel niet veel met wat jij hebt... maar in het begin zei ik tege mams.. wat een kanonnen.. maar nu 7 weken verder zijn ze behoorlijk gekrompen .. :(.. heb ze achter de spier... waarvan ze zeggem dat ze juist nog konden groeien)...

ben niet bang het komt helemaal goed... tis makkelijk gezegd.. maar wij hier hebben allemaal deze periode gehad en ook allemaal doorstaan!!! je wou dit niet voor niks toch ?!?!

Anders moet je Best_Boobie even vragen... zei kan je alles vertellen over GEDULD!!.. dat heeft ze namelijk bij mij ook gedaan HAHA

Nou ... hoop dat je er wat aan hebt...

Kop op en niet opgeven!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Boobies en Aardbeitje,

Dank voor jullie aanvullingen. Geduld ja....ik weet het. Maar ik vind het gewoon zo ontzettend eng. En ja, ik wilde het graag, maar echt om mijn zakjes op te vullen. (het was echt alleen maar vel) En ik wilde liever geen megaborsten krijgen, het lijkt gewoon niet natuurlijk. In mijn sportbeha die ik heb gekregen staat gewoon D! En ik vroeg om een ruime B.

Nu maar even gaan doen aan positive thinking dan.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marriel,

Die bolling waar je t over hebt is echt vocht.. Komt echt goed!! :)

En straks ga jij echt weer lekker spelen en stoeien met je kids... Weet je wat het ook is denk ik?

Het idee dat je afhankelijk bent...dingen nu ff niet zelf kan....je mist de kinderen, je wilt met ze spelen en knuffelen...end aan ook nog die bolling en vocht en dan denk je: wilde ik dit echt...en ga zo maar door

Maar het antwoord is ja! Je wilde dit graag en nu nebje de ingreep gehad, de eerste week is echt t ergst, elke dag dat je wakker wordt zul je merken dat de pijn afneemt (echt, echt echt waar :))

Met de dag wordt de pijn minder, neemt de zwelling af....de bolling...het vocht (hele goeie tip hierboven idd veel water drinken en brandnetel thee) en voor je t weet, kam je weer je haar, kun je de kleine voorzichtig knuffelen, beetje op de grond spelen met de kleintjes (ik heb zelf n dochter van 1)

Ineens sta je weer te koken......dan gaat t omkleden weer makkelijker, het douchen etc etc

En ineens doe je weer van alles en heb je suuuuuuper mooie niet al te grote, goed gevulde borsten!

Ik hoop dat je er n beetje om kunt lachen, want ik voel met je mee....

Marriel het komt echt goed!!!

Xxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh nog even iets over die maat in je bh.....ik zou daar niet teveel op letten....want soms lees en zie ik maten zoals F en G en dan oogt t eigenlijk als n mooie D.

Ik heb bv meer cc dan jij, 480 cc heb ik, en in mijn bh staat 75c....

Niet jezelf gek maken dus ;)

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, je moet coach worden Jackie. Je stelt me echt gerust. Ik moet er echt even doorheen en we zullen zien hoe het allemaal gaat verlopen. Ben in ieder geval heel blij dat jullie de tijd nemen om te reageren. Dat doet me echt goed.

Dus hartelijk dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef ze tijd. Je borsten hebben 3 a 9 maanden nodig om vorm te krijgen.

Hoeveel CC heb je genomen? Hoe groot is je projectie? Zijn ze rond of anatomisch? Hoe lang ben je zelf? Wat is borstomtrek? Hoeveel borstweefsel had je zelf?

Hoop vragen, maar dit zijn vragen die van belang zijn voor je operatie om uiteindelijke resultaat te kunnen bepalen.

335cc is hoogstwaarschijnlijk een EuroSilicone ES 805N Medium High, rond met 12,1cm BWD en 4,3CM projectie. Bij de meeste vrouwen is dat een D cup, afhankelijk van de BH-merk.

Ik ken je lichaam niet, maar als iemand een B-cup wil met weinig projectie en zelf weinig weefsel heeft. Een medium profiel van 220cc a 260cc zou daar beter bij passen voor een b-cup. Maar dit is echt afhankelijk van je lichaam. 335 cc kan bij persoon 1 te klein lijken en persoon 2 te groot.

Maar geef het een aantal weekenden / maanden. Bekijk dit video aub om het verschil tussen tussen dag 1 en dag 92.

Dit is van maand 3 naar maand 12

Zoals je kunt zien worden ze kleiner en krijgen ze een natuurlijkere vorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi..

Ik reageer ook ff ...ik lag met Jackie op de uitslaap kamer. Ik heb ook pijn op mijn borstkast ..niet normaal meer.

En ook op je rug slapen ...vreselijk toch...maar uit eindelijk komt het allemaal goed.

Ik had een cup A en heb nu een cup D zag ik gisteren ..heb een BH gekocht ...ik schrok ook ..maar ik ben er nu heel blij mee en echt je borsten zakken nog steeds en worden alleen maar mooier.

Kom op ..laat zien wat je hebt

Terry #

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je, Mirte. Ik heb 335 cc van Nutrelle, anatomisch onder de spier. Ben niet extreem dun, maatje S en normale lengte. Maar mijn probleem is/was dat ik gewoon heel veel vel had liggen. En als je er dan te weinig indoet? Denk dat het vel dan nog flubbert? De chirurg adviseerde echt dit te doen.....ik ben eigenlijk een beetje op zijn oordeel afgegaan en heb het vertrouwen gegeven dat hij het wel goed zou beoordelen. Schoenmaker blijf bij je leest...denk ik altijd maar...

Bijzonder om te zien, dat filmpje. Je ziet inderdaad dat die borsten ook heel hoog lagen, met opvallende randen maar dat dit weg is gezakt. Wat is trouwens de cupmaat van die vrouw? Daar heb ik echt geen verstand van...

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Marriel,

Gefeliciteerd met je nieuwe boobs. Het grote sleutel woord op dit forum: GEDULD! Dat is wat iedereen altijd aanraad. Ik wordt morgen geopereerd en denk dat ik de eerste paar weken gewoon ff niet naar mijn borsten kijk ha ha. Maar je leest het heel veel. Ik weet ook nog niet precies hoeveel ik ga krijgen maar vertrouw de pc gewoon. Hij heeft er kijk op wat het beste en mooiste staat bij jou lichaam. Vaak lees je dat vrouwen de borsten eerst te groot vinden, maar het is toch logisch: als je van een paar velletjes ineens van die joekels voor je heb hangen. Het schijnt te wennen en van de zomer loop je hopelijk net als ik, te paraderen op het strand!

Veel succes met wachten XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je, Mirte. Ik heb 335 cc van Nutrelle, anatomisch onder de spier. Ben niet extreem dun, maatje S en normale lengte. Maar mijn probleem is/was dat ik gewoon heel veel vel had liggen. En als je er dan te weinig indoet? Denk dat het vel dan nog flubbert? De chirurg adviseerde echt dit te doen.....ik ben eigenlijk een beetje op zijn oordeel afgegaan en heb het vertrouwen gegeven dat hij het wel goed zou beoordelen. Schoenmaker blijf bij je leest...denk ik altijd maar...

Bijzonder om te zien, dat filmpje. Je ziet inderdaad dat die borsten ook heel hoog lagen, met opvallende randen maar dat dit weg is gezakt. Wat is trouwens de cupmaat van die vrouw? Daar heb ik echt geen verstand van...

Je kunt ook het beste vertrouwen op je chirurg. Hij/Zij heeft meer waarschijnlijk operaties en resultaten gezien dat wij allemaal bij elkaar.

Zij heeft ronde 550cc implantaten, onder de spier. Ze is zelf 1.74 cm lang. Ze draagt op het algemeen een 75E.

Laat mij weten als ik je ergens mee kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijzonder om te zien, dat filmpje. Je ziet inderdaad dat die borsten ook heel hoog lagen, met opvallende randen maar dat dit weg is gezakt.

Hoi Marriel,

Ik denk dat met name die rand je nog het meeste stoort?

Dat is inderdaad vocht zoals al eerder geschreven, én je borstspier. Deze moet nog wennen aan het 'uitrekken' over je prothese heen, en deze borstspieren gaan in de loop van de komende weken een beetje los laten zeg maar. Die raken opgerekt, waarna ze soepeler worden, en dan niet meer als een dikke rand erop liggen.

Die spier, zorgt er dadelijk juist voor dat je een mooie geleidelijke overgang hebt van huid naar prothese, dit gaat echt mooi(er) worden :35:

De grootte.. ik kan me voorstellen dat het even schrikken is, zeker als je een beschaafde b cup wilde hebben.

Met die grootte kun je 2 kanten uit, het vocht kan gaan slinken waardoor je borsten ook in volume terug gaan vallen.

Aan de andere kant gaat je spier wat loslaten, waardoor er een mooie ronde vorm tevoorschijn komt waardoor je borsten wat voller gaan ogen.

Maar, hoe dan ook : ze gaan echt mooi worden, die lelijke dikke rand raak je echt kwijt, en die pijn ook.

De eerste 3-4 dagen zijn het allerergste, en daarna merk je dat het iedere dag steeds een stuk beter gaat.

Vergeet niet om snachts ook de wekker te zetten voor je medicijnen :35:

Over een paar dagen, kun je echt alweer met de kinders naar de speeltuin wandelen en voor je het weet zit je weer op de schommel en glij je van de glijbaan af ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Marriel,

Het komt echt goed, ik dacht ook toen ik de BH voor het eerst uitdeed, jeetje wat zijn ze groot. En je kan niet even teruggaan om ze te ruilen. Nu 11 dagen later worden ze steeds natuurlijker en eigen. Ik ben nu zo blij dat ik het heb gedaan. Had het 10 jaar eerder moeten doen. En inderdaad GEDULD ! Komt echt goed!

Groetjes xx

Monique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn jullie lief allemaal! Hartelijk dank hiervoor.

Ik heb vannacht erg goed geslapen trouwens en dat scheelt een hoop. Wakker worden is een hel, maar na een paar minuutjes zijn mijn spieren weer opgerekt ;)

Ik ben benieuwd hoe mijn borsten nog gaan veranderen. Ik hoop dat ze gaan zakken en niet groter worden....De tijd zal het leren.

O en ja, ik zit nu op dag 4 en merk echt beetje bij beetje dat het beter gaat. Ik ben er nog lang niet, maar ik begin zelfs al een beetje aan de grootte te wennen. Wie had dat ooit gedacht...En over een poosje kan ik inderdaad weer heerlijk naar buiten met de kids en genieten van alles waar ik al van genoot. (ik voel me nu echt afgezonderd van de maatschappij, dat vind ik lastig. Ook om de controle niet te hebben en mijn 'drukke' leventje te moeten missen. Ik waardeer nu in ieder geval de kleine dingen in het leven nog meer en meer...haha)

Thanks ladies!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed zo, Marriel! je merkt het, het gaat wennen en je gaat je ook langzaam beter voelen waardoor alles er weer wat zonniger uit gaat zien! :) Gewoon rustig aan blijven doen al valt t soms niet mee.. Ik ben nu 4 dgn PO en alhoewel ik s ochtends denk dat ikmal een hele Piet ben, ben ik na douchen, aankleden en beetje opruimen helemaal kapot. Valt toch tegen! Maar gaat goed komen, geduld is een schone zaak! Geniet dus nog maar even van je rustige leventje, voor je t weet zit je weer middenin de drukte.

Anneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

JA, inderdaad Anneke. maar dan doe jij al veel meer dan ik. Ik douche nog niet hoor, en ik lig gewoon op bed. Maar ook dat zal verschillen per persoon. En jij dus ook 4 dagen na je operatie? Hoe gaat het met je borsten? En wat deed je precies voor een vergroting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, maandag geholpen. Ik had op zich prima borsten, grote C cup maar door zwangerschappen verslapt en lege bovenkant dus laten opvullen met 'slechts' 200 en 260cc. Mijn linkerborst was wat groter, vandaar verschil in cc's. Gaat prima met mijn borsten, alleen jeuk op mijn rug en buik door de liposuctie die ik ook gelijk maar heb laten doen. ;) Maar die moeheid... net weer liggen slapen op de bank! Verstandig van je, nog lekker op bed te liggen hoor, rustig aan! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

piepke.. het filmpje gaat niet over de borsten van mariel hé?! volgens mij denk je dit wel ?

hihihih

om misverstanden te voorkomen..

Liefs

Huh..??? Nee, dat had ik wel door :44:

Ik heb even teruggelezen, maar ik zie nergens de verwarring? :17:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.