Ga naar inhoud

Vraag bv en klein kind thuis/tillen


Aanbevolen berichten

Hoooi ik ben net nieuw op het forum en heb een vraag,

Ik ben maandag op consult geweest voor een borstvergroting bij Berman Clinics in Bilthoven. De arts zei dat veel jongen moeders het doen en dat de kleine alleen de 1e week niet zelf mag optillen, maar als ik hier rondlees zie ik ook dat jullie het hebben over langer geen zware dingen tillen. Mijn dochter is denk ik 11kg ofzo, valt dat onder zwaar?

Ben benieuwd naar reacties!!

Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb zelf een zoontje van 16 maanden en hij weeg ook ongeveer hetzelfde. Ik ben 04 februari geholpen en na een week of drie was het weer prima te doen om mijn zoontje te tillen. Ik heb de protheses achter de spier geplaatst en dan is het langer vervelend om te tillen. Ik kon hem na een week wel al in de kinderstoel tillen met mijn armen tegen mijn lijf aangedrukt maar echt op de arm meetillen ging nog niet. Dat is ook niet goed nog omdat de protheses dan nog kunnen verschuiven.

Ik hoop dat je wat aan de info hebt!!

Groetjes Maris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu een week po en moet er niet aan denken mn zoontje te tillen.

Hij is 3 jaar.

Advies was zeker 2 tot 4 weken niet tillen.

En zou het nu ook echt niet willen doet echt te veel pijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Nou ik ben erg benieuwd naar de reacties.....ik ben nu 9 dagen po, mijn dochter is 14 maanden en ik til haar nu ook niet, behalve als ze de bank op klimt en mij wilt knuffelen, dan trek ik r ff naar me toe. Mijn man doet alles met haar.... (vind t heel erg dat ik r niet op mag tillen) naar mijn weten mag het 6 weken niet?

Daarom lees ik graag even mee. Volgende week dinsdag gaan mijn hechtingen eruit, daar vraag ik t ook nog even...

Liefs,

Jackie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties! Hoor veel verschillende ervaringen idd..

Mamma van 3 oke dus in de stoel of in de auto of in en uit bed tillen gaat een beetje? Mijn vriend moet gaan thuiswerken dus probeer een beetje te kijken voor hoelang ongeveer, maar misschien is het bij iedereen net anders, haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sta er volg week ook weer alleen voor en ben dan pas 1 week PO. ik heb niet veel pijn en kan wel tillen maar of het mag en verstandig is.. bij mij hebben ze niet echt gezegd wat wel of niet te tillen etc.. ik wil geen problemen krijgen met mn boobs maarja kan mn 5 maand oude zoontje moeilijk de hele dag in bed laten liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dana

5 maanden dat lijkt me helemaal pittig, die kleine van mij loopt tenminste al wel zelf dus gaat bij mij alleen om aan tafel tillen en in en uit bed/auto en trap af (op kan ze).. maar het is ook lastig om weken lang hulp te regelen! Doe maar voorzichtig aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de prothese achter de spier krijgt hoef je de eerste 2 tot 3 weken echt niet aan tillen te denken, ik heb 2 kleine kids en ik heb t wel geprobeerd maar t deed enorm zeer. Nu na 5eneenhalve week begint het weer te lukken, maar ik voel de spier dan nog steeds!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan per persoon wisselen. Ik heb mijn peuter echt 6 weken niet getild. Dat ging gelukkig goed door steeds uit te leggen dat het pijn deed. En de nodige opstapjes, laag bed etc. Daarna uiteraard weer getild, maar zelfs nu nog (bijna 3 mnd po) voelt het nog niet echt goed om kind lang te dragen, alhoewel het geen echte pijn is. Geldt ook voor hele zware boodschappen, krat bier etc. Doe het wel en het kan wel, maar voelt nog niet zoals vanouds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sta er volg week ook weer alleen voor en ben dan pas 1 week PO. ik heb niet veel pijn en kan wel tillen maar of het mag en verstandig is.. bij mij hebben ze niet echt gezegd wat wel of niet te tillen etc.. ik wil geen problemen krijgen met mn boobs maarja kan mn 5 maand oude zoontje moeilijk de hele dag in bed laten liggen.

Jij hebt je prothesen voor de spier, dat is anders :) Dan is er geen beperking wat betreft tillen :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede informatie, ik heb twee kids van 5 en 2 en een half. De eerste week heb ik hulp dan sta ik er alleen voor ! Gelukkig loopt de kleinste zelf maar til haar nog wel vaak!! Wat onzin is, dus deze week alvast beginnen met dat niet meer te doen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.