Ga naar inhoud

Bh maat opmeten


Aanbevolen berichten

Lieve dames,

ik ben ontzettend blij met mijn grote borsten, maar waar ik ook kwam, het opmeten van de juiste maat schijnt echt moeilijk te zijn, want geen enkele bh zat me lekker. Ik heb al de tijd in een verkeerde maat gelopen. Toen ik bij dit artikel keek ging er een wereld voor me open. misschien is het al eens vermeld maar deze manier van borsten opmeten kende ik nog niet. en je raadt het al.. ik zit nu in een perfecte bh maat. ik wilde jullie dit artikel niet onthouden ;-)

Maat controleren

Zoals gezegd is de juiste maat het belangrijkste voor het vinden van de juiste bh. Voor veel vrouwen is het moeilijk om dit zomaar te bepalen en zoeken daarom hulp bij een betere lingeriezaak. Toch kun je dit heel gemakkelijk thuis opmeten, het enige wat je er voor nodig hebt is een meetlint. Dit kun je het beste eerst wikkelen om je ribbenkast direct onder je boezem. Vervolgens meet je de omvang van je borsten over het volste deel. Het verschil tussen het aantal centimeters van je ribbenkast en het volste deel van je borsten bepaalt je cupmaat.In het onderstaande overzicht vind je welke maat bij jou past.

  • 0 tot 1 centimeter = AA cup
  • 1 tot 2,5 centimeter = A cup
  • 2,5 tot 6 centimeter = B cup
  • 6 tot 9 centimeter = C cup
  • 9 tot 11,5 centimeter = D cup
  • 11,5 tot 15 centimeter = DD cup of E cup
  • 15 tot 18 centimeter = F cup
  • 18 tot 20 centimeter = G cup

Voor de ondermaat kies je een maat die bij jou aantal gemeten centimeters in de buurt ligt. Als dit 78 centimeter is dan kun je het beste kiezen voor bh-maat 80. Als je bh dan nog steeds niet prettig aanvoelt kun je ook een ander model proberen. Er zijn verschillende typen bh’s te koop zoals de naadloze, push-up, sport, gevulde, minimizer en met een halve cup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste Reactie

Tja het is en blijft een hel he, die zoektocht :)

Dan heb je nog de Engelse maten, de verschillende merken, pfff

T is vooral een kwestie van veel passen, bestellen en terugsturen vrees ik hahaha ...

Maar hey, t is een leuke hobby :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens dit tabel zou ik een B hebben, maar daar pas ik echt niet in.. (Pas net in een Acup)

bij mij klopt het wel. ik heb 20 cm verschil en zit dus aan een G. je ondermaat is ook belangrijk he. die is bij mij 72. ik droeg steeds 75F en dit zat afschuwelijk. nu dus 70G en dat zit heerlijk.. dat wil dan niet zeggen dat ik ineens grotere borsten heb maar beter naar de ondermaat kijk ;-) Alhoewel ik die G love!! haha..

Tja het is en blijft een hel he, die zoektocht :)

Dan heb je nog de Engelse maten, de verschillende merken, pfff

T is vooral een kwestie van veel passen, bestellen en terugsturen vrees ik hahaha ...

Maar hey, t is een leuke hobby :)

jaaaaa, maar in deze maat wordt het wel een dure hobby hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ff research gedaan.. en paar sites bekeken en overal staat het anders!

heb ook gezien 20cm verschil is D

20CM verschil is DD-E

x

nou kan je garanderen dat ik geen E meer pas haha... heb er laatst nog 3 weggegeven en mij fjes staan hier ook te koop.. moet wel zeggen dat ze er als een grote D uitzien.. en Niet als een G.. maar ook daarover verschillen de meningen. iedereen om me heen vind dat ik megatieten heb, zelf zie ik dat niet meer haha..

Ik heb 19 cm verschil, dus zou ook G moeten zijn, klopt denk ik wel aardig! Ik ga er voor alsnog vanuit dat ik op F uitkom, maar ik heb alleen nog geen passende gevonden hahaha

heb je lace nog geprobeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou kan je garanderen dat ik geen E meer pas haha... heb er laatst nog 3 weggegeven en mij fjes staan hier ook te koop.. moet wel zeggen dat ze er als een grote D uitzien.. en Niet als een G.. maar ook daarover verschillen de meningen. iedereen om me heen vind dat ik megatieten heb, zelf zie ik dat niet meer haha..

heb je lace nog geprobeerd?

nee dat geloof ik graag! bij mij zat een E eigenlijk ook al helemaal niet hoe het hoort... alleen raar dan dat ze overal verschillende tabellen hebben! denk je dan dat ik het beste deze tabel kan aanhouden.. want dan heb ik dus een G nodig..

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee dat geloof ik graag! bij mij zat een E eigenlijk ook al helemaal niet hoe het hoort... alleen raar dan dat ze overal verschillende tabellen hebben! denk je dan dat ik het beste deze tabel kan aanhouden.. want dan heb ik dus een G nodig..

x

ik ga idd ook gewoon passen. heb nu al zoveel terug kunnen sturen. bij deze tabel stond ook vermeld, dat de maten per merk en per fabrikant kunnen verschillen. het jammere is alleen wel dat je op internet zulke leuke aanbiedingen heb. maar goed, goedkoop wordt dan al snel duurkoop. ik ga dus voortaan ook gewoon naar een speciaal zaak.. xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook altijd naar een speciaalzaak. Dan maar wat duurdere bh's die wel goed passen, meestal mooier zijn en ook langer mooi blijven. De volgende keer ga ik wel naar de bijenkorf om te kijken of ze mijn maat daar verkopen, daar hebben ze ook een aantal van dezelfde merken die ze bij de speciaalzaak hebben. Ook daar kan je goede service en advies krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier even gekeken, heb als goed is 12 cm verschil, had geen goede meetlint dus weet t niet zeker maar moet dus een d cup zijn en dat wil ik ook haha.. ben benieuwd over 6 weken, dan ga ik naar marie jo bhs kopen.. je mag na 6 weken po toch bh's dragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu ook 20cm verschil. Ondermaats schommelt wel iets Denk dat ik zal uitkomen op tussen de18 en 20 cm.

Ik ben benieuwd op welke maat ik uitkom, had laatst bij h&m besteld eentje in 75D en 75E en pasten allebei niet D was veelte klein, maar de E zat niet lekker met de beugels.

Spannend nog 3 weekjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zal ik maar stoppen met bhs kopen ans. want met dat verschil kom je sowieso op een f ;-)



hoi, ja klopt, na 6 weken mag je ze lekker uit doen, die kliniek bhs. ik had hem snachts nog wel vaak aan.

ik heb hier even gekeken, heb als goed is 12 cm verschil, had geen goede meetlint dus weet t niet zeker maar moet dus een d cup zijn en dat wil ik ook haha.. ben benieuwd over 6 weken, dan ga ik naar marie jo bhs kopen.. je mag na 6 weken po toch bh's dragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.