Ga naar inhoud

Verzekeringsfraude


Stardust

Aanbevolen berichten

Bij deze wil ik graag iedereen vragen die zijn verzekeringsgegevens door hebben moeten geven aan de kliniek of ziekenhuis waar jullie je bv hebben laten doen en uit eigen zak hebben betaald, om eens bij je verzekering na te gaan of de operatie is gedeclareerd.

Ik ben geopereerd in het VieCuri ziekenhuis. Eerst door Dr Sawor, hersteloperatie door Professor van der Hulst.

Ik ben er zelf achter gekomen dat mijn pc mijn operaties gedeclareerd heeft en ik daar ook nog mijn eigen bijdrage over heb betaald! Mijn eerste operatie heb ik hard voor gespaard en uit eigen zak betaald, deze is gedeclareerd geworden. 4 maanden later kreeg ik een hersteloperatie die van de verzekering van de pc zou worden betaald en die is eveneens gedeclareerd!

Heb hierover contact gehad met mijn zorgverzekering maar hun zeggen er niets aan te kunnen doen als, in mijn geval, het ziekenhuis een declaratie indient keren hun gewoon uit. Dit betekent dus wel dat er 2x op 1 operatie verdiend wordt! Ik krijg mijn bv niet vergoedt en moet er zelf maar lang en hard voor sparen en de pc dient het in en krijgt 2x betaald?
In mijn ogen is dit oplichting van de verzekering, fraude dus!

Heb ook het ziekenhuis gebeld voor uitleg maar hun scheepten me af met; dat is voor het consult en de medicijnen. Ik heb 3750,00 betaald voor de bv en er is bij de verzekering om precies te zijn, 2481,35 gedeclareerd en wel twee keer! Lijkt me behoorlijk veel voor een consult, paracetamol en anti-biotica!

Ga nu dan ook een klacht indienen bij mijn zorgverzekering hierover en wil dit ook aan de ombudsman gaan voorleggen. Dit moet onderzocht worden! Onze premie gaat elk jaar belachelijk veel omhoog en we krijgen nog amper wat vergoedt en hun dienen operaties in die al betaald zijn!

Als er hier nu meiden zijn die ditzelfde hebben vraag ik jullie om hier alstublieft ook werk van te maken, deze fraude moet stoppen!!

Liefs Star

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat erg zeg dat dat gebeurt is bij jou en mogelijk ook bij anderen... wel erg goed dat je erachter bent gekomen en ons wilt waarschuwen, gouden buisness zo voor de chirurgen die toch al niet te klagen hebben over hun maandelijks inkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed bezig BB!

Vriendin van mij heeft ook een bv in het VieCuri door Dr Sawor laten doen. Ook zij heeft haar eigen bijdrage betaald omdat ze het gedeclareerd hebben bij haar verzekering. Ze heeft wel een kopie van de rekening op kunnen sturen naar VieCuri en toen kreeg ze haar eigen bijdrage terug.

Dat hebben ze mij nooit aangeboden gehad! En daarbij had dat ook niet nodig hoeven zijn!

Xx Star

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het allerergste vind ik, dat wij inderdaad verdomme hard genoeg moeten sparen voor een borstvergroting!!

Dat de verzekering dit gewoon aan ons niet vergoed!!

Dat er verdorie dames zijn die zelf meer dan 50+ kilo afvallen en gelubberde zakken overhouden, dat er dames zijn met soms wel 2 cupmaten verschil in de borsten, en dat er dames zijn met NUL borstontwikkeling van hunzelf maar er is geen enkele manier waarop ze het willen vergoeden.

Sommige dames krijgen het hun leven lang niet bij elkaar gespaard!! :93:

En als dan blijkt dat we nadien onze zuurverdiende centen hebben betaald, en onze langverwachte bostoperatie hebben gehad, het ziekenhuis of de kliniek de operatie onder wat voor een reden indient, en ook nog eens betaald krijgt?? Halleluja.. wat is dit dan voor een scenario?!?!

In het geval van Stardust heeft het Viecurie dus 3750 + 2481,35 + 2481,35 = 8712,70 euro (!!!!) betaald gekregen voor een borstvergroting! Daar had je verdomme een complete mommy make over en en facelift van kunnen hebben! Daar had je verdomme mee kunnen eindigen als Miss World :45:

Het is echt heeeel erg hoor, wat hier verteld word :133: :21: :79: :30: :30: :30:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt grof schandalig,

Ik weet het niet zeker maar het lijkt me dat het ziekenhuis hier bewust fraude pleegt.

Als ik me niet vergis vullen hun op hun declaratiepapieren nl een bepaalde code in die ze declareren zonder omschrijving.

Om dit dan uitbetaald te krijgen zou je denken dat ze BEWUST een andere code declareren dan de behandeling die ze gedaan hebben.

Mocht dit inderdaad het geval zijn dan is er dus ergens zwart op wit fraude, dat staat iedereen nog sterker.

Misschien dat iemand hier het fijne van weet of dat iemand bij de verzekering na kan vragen welke code (s) gedeclareerd is en welke code (s) eventueel bij een bv hoort.

Groetjes Ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een verhaal zeg. Schandalig gewoon!

Hoe maak je de mens nog achterdochtiger zeg.

En wij betalen erg erg veel geld voor een borstvergroting en dan zomaar.......

Ik hoop echt dat ze flink aangepakt worden.

Stardust, goed dat je je het er niet bij laat zitten. Ik ben nieuw hier en ik zal snel je volledige verhaal gaan lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belachelijk! Goed dat je je verhaal doet hier, dat moet echt uitgezocht worden.

Wat guppie bedoelt zijn de DBC codes, deze zou je op kunnen vragen bij de verzekering en dan kunnen zij precies zien wat er gedeclareerd is.

Zo komen we steeds meer te weten! :35:

Dit zegt wikipedia over die codes:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Diagnosebehandelcombinatie

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn ogen is dit oplichting van de verzekering, fraude dus!

Ik zelf denk meer aan: Oplichting van de arts.

Misschien zegt die arts wel tegen de verzekering dat klant niet hoeft te betalen, omdat het zogenaamd een heroperatie was of iets dergelijks.

Daardoor weet de verzekering het misschien ook niet, of ben ik nu naïef?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagjes: staat er iets in de behandelovereenkomst over declareren bij zorgverzekeraar? Heb je iets moeten aan vinken over mogelijke vergoeding bij ziekenfonds... Is er een korting verleend op de operatie omdat je je eigen risico hebt betaald? Staat er iets in de algemene voorwaarden?

Volgens mij moet je eerst die vragen nog beantwoorden ....

Overigens was ik wel mijn eigen risico kwijt want ik had verzekerde zorg.

Xx anma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Diesel.. dat klopt. Maar jullie bedoelen beide hetzelfde :35:

De pc ligt de verzekering op, dus die pleegt verzekeringsfraude zijn.

Maar het is idd oplichting dóór de pc ( of ziekenhuis... ligt er maar net aan of dergelijke opdrachten van bovenaf worden gegeven)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anma,

Ik heb niets aan hoeven vinken, ik heb geen korting gehad voor mijn eigen risico (maar die ga ik wel nog terug vragen!!) en algemene voorwaarden heb ik al helemaal niet gehad..

En ik zal mijn verzekering ook eens vragen welke code erbij staat. Hun konden mij alleen vertellen dat het om plastische chirurgie ging, niets over codes gezegd. Ik ga van de week weer bellen.

Als ze mijn naam aan de telefoon horen worden ze volgens mij al geïrriteerd, daar is dat mens weer. Das dan jammer voor hun, moeten ze hun werk maar fatsoenlijk doen! Pff!

Liefs Star

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou zojuist weer gebeld met mijn zorgverzekering VGZ.

Ze kunnen mij alleen vertellen dat de declaraties om plastische chirurgie gaat en verder weten hun ook niks?

Beetje vreemd lijkt mij?

Heb dan ook gevraagd onder welke code het is ingediend maar ook dat kon de mevrouw aan de telefoon me niet zeggen. Hmmz..

Of de profklungel heeft de medewerkers van het VGZ voor zijn karretje gespannen of die domme doos aan de telefoon weet gewoon niet waar ze moet zoeken.

Ga van de week weer een nieuwe poging doen, misschien heb ik dan meer geluk.

Pfffffff!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te erg dit!!!!

Maar hoe kom je er dan zelf achter of het ziekenhuis iets gedeclareerd heeft bij je ziektenkostenverzekering??!!

Ik heb net alles nagekeken bij mijn verzekeraar ( bij vergoedingen) maar bij mijn operatie datum staat niets. Betekent dit dan zeker dat hun ( de pc of het ziekenhuis..) niets gereclameerd hebben bij mijn zorgverzekeraar???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te erg dit!!!!

Maar hoe kom je er dan zelf achter of het ziekenhuis iets gedeclareerd heeft bij je ziektenkostenverzekering??!!

Ik heb net alles nagekeken bij mijn verzekeraar ( bij vergoedingen) maar bij mijn operatie datum staat niets. Betekent dit dan zeker dat hun ( de pc of het ziekenhuis..) niets gereclameerd hebben bij mijn zorgverzekeraar???

Je moet eens kijken of je eigen risico helemaal opgeslokt is..

en anders toch even bellen met je verzekeraar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.