Ga naar inhoud

Amputatie en reconstructie met complicatie.


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zal me even voor stellen.

Ik ben Michelle ik ben moeder van 2 prachtige dochters.

Ik wil hier graag mijn verhaal kwijt en hoop dat ik hier mensen vind waar ik het mee kan delen.

Hier mijn verhaal:

AUG 2012. afspraak met PC voor een borst verkleining.

Ik had cup G en erg veel problemen met mijn rug.

Tijdens dit eerste gesprek werd al snel duidelijk dat ik familiare veel kans heb op borst kanker. Hij heeft mij aan gegeven dat ik een gen onderzoek kan laten doen.

Dit is gelijk in gang gezet.

Na een aantal afspraken hebben we besloten om mijn borsten te amputeren en direct een reconstructie uit te voeren. Dit voor de uitslag van het gen onderzoek.

.

31 JAN 2013. was het zo ver. Met heeeeel veel zenuwen ben ik naar het ziekenhuis gegaan.

De operatie van bijna 6 uur is goed verlopen. Maar wel erg veel pijn (als of er een vrachtwagen over heen was gereden). Ma 3 dagen mocht ik naar huis.

In eerste instantie leek het goed te gaan maar het litteken over de borst was erg gevoelig.

14 FEB 2013. controle in het ziekenhuis. Vandaag werd de hecht strip verwijderd.

Dit ging niet goed, mijn huid kwam er mee af. Dit was echt zeer pijnlijk!!

Hier hoefde ik mij niet echt zorgen om te maken volgens de PC.

Ik heb de wonden hierna echt goed verzorgt en heb Betadine zalf gebruikt.

18 FEB 2013. Na veel pijn en echt een lelijke wond aan mijn linker borst heb ik een spoed afspraak bij de PC gekregen. Het was gelijk niet goed, mijn huid was aan het rotten doordat de doorbloeding niet goed was. Ik moest weer geopereerd worden. De rechterbost zag er redelijk uit maar ook niet 100% goed. Hij heeft mij een antibiotica kuur gegeven voor die kant en heeft mij voor 26 FEB ingepland voor de OK. Hij hoopte dat de rechterkant niet nodig zou zijn met de antibiotica. Dit zou hij beslissen op de OK of het nodig was.

De week tussen 18 FEB en 26 FEB was echt zeer pijnlijk! Het werd met de dag erger en ik was alleen met mijn kids (2 en 5 jaar oud)

26 FEB 2013. de dag van de 2e operatie. Erg spannend weer. De operatie heeft ongeveer 2 uur geduurd en is wel goed gegaan. De wond is weer dicht en dit keer geen hecht strip er op.

Nu moet ik veel rusten en hopen dat het deze keer wel goed geneest.

Wanneer het weer niet goed gaat moeten de protheses er uit.

Hier zit ik echt niet op te wachten, het zijn dan weer gelijk 2 operaties.

Zijn er hier mensen die iets soortgelijks hebben mee gemaakt??

Tips over de verzorging zijn natuurlijk ook welkom!!

Groetjes Michelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meid! Wat een heftig verhaal zeg, heftige beslissing ook voor je!

Ik heb niet veel tips voor je, behalve goed voor jezelf zorgen. Eet veel groente, fruit en eiwitten, dit komt de wondgenezing ten goede. En rust goed uit voor zover dat mogelijk is met 2 kids. Heel veel sterkte en een goed herstel gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Michelle

Jeetje wat een verhaal!

Wat raar ook dat je pc zo lang gewacht heeft met het geven van antibioticum? Heeft hij je uiteindelijk antibioticumzalf gegeven? Of pillen? Dat kan ik niet goed uit je verhaal opmaken, maar aangezien je het over 1 borst hebt, dacht ik aan zalf...

Mag ik vragen waarom de pc voorstelde om tot amputatie over te gaan, zonder dat er duidelijk was wat er uit het gen-onderzoek zou komen? Ik vind het nogal een rigoreuze ingreep namelijk.... Stel dat je geen drager bent van het gen... Dan had een bvk ook genoeg geweest toch?

Ik wil niet vervelend doen hoor, maar ik vraag me dit serieus af.... En heb je deze operatie moeten betalen? Een bvk wordt normaal gesproken bij een goed bmi en een cup groter dan een D of E (weet ik zo even niet precies) vergoed door de verzekering... Ik neem namelijk aan dat je een reconstructie hebt met prothesen achter de borstspier?

En misschien wil je ons ook vertellen waar je geweest bent voor je operatie? en bij welke pc? Er zijn veel meiden die op dit forum informatie zoeken over pc's waar ze op consult geweest zijn, en op deze manier is dit ook een informatief topic voor anderen :)

Ik hoop dat je genoeg rust kunt nemen na deze operatie? Heb je veel pijn? Of is het ondertussen allemaal goed onder controle?

Heel veel sterkte met herstellen! En wat betreft die groenten, fruit en eiwitten waar Andrea het over heeft: doen :35: Eiwitten zijn heel goed voor de wondgenezing, en uiteraard zijn vitaminen ook noodzakelijk voor een gezond gestel en dus een gezond hérstel!

Wat wilde je verder weten over de verzorging? Bedoel je de verzorging van je wonden? Of iets anders? Misschien dat wij je wel iets kunnen helpen, maar wat heeft je pc hierover gezegd? En wanneer moet je op controle?

Sorry dat ik zoveel vragen stel, hihi....

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb antibiotica tabletten gehad.

en het is in goed overleg gegaan met de PC.

het is dit keer weer mis gegaan en ben vandaag weer geholpen.

mijn huid heeft er erg veel moeite mee om het bloed toevoer zelf 100% te doen.

normaal gesproken komt het bloed voor 50 % uit de borst zelf maar die heb ik niet meer.

het was nu nog een klein stukje dus de prothese is er gelukkig nog!!

de operatie's worden gelukkig wel vergoed!!

de prothese's zitten idd achter de bortspier.

ik denk dat ik mijn PC uit beeld laat want hij doet goed zijn werk maar mijn huid niet.

het kan een negatief beeld voor een ander scheppen en dat wil ik mijn PC niet aan doen.

hie doet er elke keer alles aan om het zo goed mogelijk te doen.

nu ga ik WEER verder met rusten. ik ben alles nu een beetje zat!!

3 X IS SCHEEPSRECHT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (hoop ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.