Ga naar inhoud

Mediclinic Oud Heverlee


Gast zappa

Aanbevolen berichten

Hallo,

Heeft er iemand vervaring met Dr Demaerteleire van de Mediclinic in Oud Heverlee ivm een borstverkleining?

Hoe lang ben je ongeveer thuis van je werk na een borstverkleining, ik werk in de horeca, best wel intensief werk.

Alvast bedankt voor de info, groetjes Zappa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geen ervaring met de chirurg maar ik werk ook in de horeca en ik heb op advies 6 weken vrij genomen. Ik ging pas echter weer naar 10 weken weer werken ivm met complicaties maar ik zeg denk er niet te licht over. Je ben veel aan het lopen en tillen en dan kun je nog wel eens pijn krijgen! Succes ermee :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik heb op 01/10/2009 een borstverkleining laten uitvoeren door Dr. De Maerteleire Wim.

Ik werd niet in zijn privékliniek geopereerd omdat het wegens medische redenen was en dus ben ik in Tienen in het AZ geopereerd (anders komt het ziekenfonds en hospitalisatie

niet tussen).

De dokter is een zeer bekwaam arts.

Ik had zijn naam doorgekregen van mijn gynaecoloog.

Reeds vanbij de eerste consultatie in zijn kliniek was ik gerustgesteld.

Hij is een zeer lieve, attente en vooral zeer bekwaam vakman.

Ik ben nu reeds 5 weken geleden geopereerd en zeer tevreden met het resultaat. (van 85E naar 85C)

Pijn heb ik niet gehad enkel 2 pijnstillertjes genomen maar dat had hij mij wel gezegd dat het geen pijn zou doen.

Ik heb spijt dat ik het niet eerder heb laten doen.

Ik ben een maand thuis geweest maar kreeg verlenging als ik dit wou. Ik doe nl bureau werk en dacht dat 1 maand wel voldoende was.

Dus ik ben deze week 02/11/2009 terug beginnen werken maar had toch beter nog 2 weken bijgenomen zoals de dokter had gezegd.

Ik denk voor jou dat je zeker die 6 weken moet in acht nemen en misschien zelfs meer want je beperkingen in de armbewegingen zijn er wel degelijk.

Ik kan en mag nog geen was ophangen, stofzuigen, strijken, zware dingen tillen.

Ik moet op 21 november terug bij hem langsgaan voor nacontrole.

Je mag hem gerust mijn naam doorgeven dat ik je raad heb gegeven.

Als je nog vragen hebt laat maar iets weten. rolleyes.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zappa,

ik ben inderdaad ook 1 nacht in het ziekenhuis moeten blijven en had een sportbeha meegenomen.

Dr De Maerteleire had mij aangeraden om in de HEMA een sportbeha (16,00€) te kopen en ik heb dit gedaan .

Hij had mij gezegd dat hij ging gaan tot een C-cup en dus heb ik de BH gekocht in een C-cup wel de sterkste versie want

je hebt er soorten in. Light medium of high. Ik heb de High gekocht allee 3 BH's want je moet ze 6 weken dag en nacht aanhouden.

Ik heb mijn nog steeds aan en ik ben er zeer tevreden over. Volgende week zaterdag 21/11 zal ik weten of ik er andere mag kopen.

Veel succes voor vrijdag en je moet helemaal geen schrik hebben. De pijn is echt miniem (bij iedereen is dit anders) zeker bij mij.

Laat nog maar iets van je horen, of als je nog vragen hebt stel ze gerust.

groetjes en succes

Wiske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, Wiske

Door u verhaal ben ik toch wat gerust gesteld, morgen een dagje thuis

mijn kuis doen (dat zal de volgende weken de taak worden van de echtgenoot :3: ) donderdag nog een dagje gaan werken en dan is het eindelijk

zover, ik kijk er echt wel naar uit!

Ik laat zeker iets weten als het achter de rug is,

groetjes Zappa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Zappa,

inderdaad de kuis en al de rest is voor de echtgenoot.

Ik werd ook wel goed verzorgd door de verpleegster van Het Wit Gele Kruis die om de andere dag kwam voor wondverzorging gedurende 10 dagen.

Mij vriend is concierge van de appartementsblok waar wij wonen en dus kon ik mij zeer goed rusten en was hij altijd aanwezig om mij in de gaten te

houden en mij te verzorgen.

Dus ik ben heel goed in de watten gelegd: de eerste 3 weken heeft hij mij gewassen, aangekleed. Eten voor mij gezet, de was in de wasmachine en

in de droogkast, de strijk wordt nog steeds door mij ma gedaan. Ik zou het ook zelf kunnen maar mag nog niet van mijn vriend en mijn ma want ik moet eerst

volgende week bij de dokter komen en dan als hij zegt dat het mag dan kan ik dit terug zelf doen.

Zij doen dit graag want zo konden de littekens mooi genezen. Ik heb de ganse maand dat ik thuis was niets maar dan ook niets mogen doen (en nu nog mag ik enkel gaan werken en als ik thuis kom moet ik mij rusten).

Dat was het leukste maar ook wel saai want na 13 dagen als ik bij de dokter op eerste nacontrole was geweest en de sterrastrips eraf mochten begon het toch al beter te gaan met de armen te bewegen. Zelfs nu nog bij het masseren en insmeren van de littekens helpt hij zeker onderaan de borst want dat litteken zie je niet

zo goed als je ligt. Het enige waar ik moeite mee heb is op de rug slapen. Ik hoop dat ik vanaf volgende week terug op mijn zijkant of buik mag slapen want op mijn rugslapen ben ik echt niet gewoon.

zo groetjes en veel succes morgen,

wiske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb ondertussen mijn borstverkleining gehad en ben supper tervreden met het resultaat.

Aan de Lkant is er 315gr en aan de Rkant 350gr weggenomen, ik ga van een 80E naar nu een 80C. Alles is nu nog

wel wat gezwollen, maar het ziet er al heel mooi uit. De wondjes genezen ook mooi, ik hou me wel stil zodat

het de tijd krijgt om goed te genezen. Ik heb echt geen pijn gehad, een heel goede pc en een heel goede

verzorging van de verpleging in het ziekenhuis is Tienen. Volgende dinsdag ga ik op controle, ik hoop dat alles zo goed blijft

verder gaan.

Groetjes Zappa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Zappa,

blij te horen dat het bij jou ook zo goed is meegevallen.

Zoals ik al had gezegd is Dr Wim De Maerteleire inderdaad een zéér goed chirurg. Ook de verpleging inderdaad in het ziekenhuis.

Ik heb er weinig van kunnen genieten omdat ik vrij laat terug op de kamer was. Ik moest eigenlijk om 13.00 u geopereerd worden

maar men is mij pas komen ophalen om 14.30 en om 20.00 was ik terug op de kamer. Maar de nacht verpleegster was ook een schatje

die is elke 2 uur komen kijken of alles in orde was omdat ik na de operatie wat misselijk was van de narcose.

Ook de dokter is na 20.00 nog bij mij geweest om te kijken of ik in orde was. Dit vond ik toch super vriendelijk van hem om zo laat

toch nog even binnen te springen.

Probeer je zeker de komende dagen nog goed stil te houden zodat alles mooi kan genezen. Ik heb het mij ook niet beklaagd dat ik veel moest rusten nu zijn alle littekens heel mooi. Ik smeer en masseer nog wel alle dagen de littekens zoals de dokter het mij heeft aangeraden.

ik ben benieuwd naar zijn comentaar komende zaterdag als ik ga voor de 2e nacontrole.

groetjes en laat je maar lekker verwennen.

Wiske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Zappa,

hoe gaat het ermee? Ben je op controle geweest vandaag?

Valt alles een beetje mee?

Ik ben vorige zaterdag een 2e maal op controle geweest en dokter de maerteleire was zeer tevreden over het resultaat na 7 weken operatie.

Ik mag weer lekker languit in het bad liggen en mag de Bh's vervangen door nieuwe (joepie) en ook als ik wil moet ik ze 's nachts niet meer aandoen als ik mij er comfortabeler bij voel om ze toch nog even aan te houden mag ik dit ook. Want het uiteindelijke resultaat komt pas na maanden. Nu worden ze nog steeds gevormd.

Wel moet ik nog altijd de littekens blijven masseren en insmeren met de creme die hij heeft voorgeschreven. Ik ben reeds mijn 2 tube bezig maar ik zit hier niet mee in want inderdaad de littekens zijn hele mooie roze lijntjes geworden.

Binnen 3 à 4 maanden moet ik nog eens langsgaan maar het zou geen probleem zijn als ik mij zo flink bleef verzorgen.

groetjes,

Wiske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik ben dinsdag op controle geweest en alles is goed. Hij heeft de draadjes uitgedaan en nu moet ik ook

beginnen masseren met die speciale zalf. Hij vond dat het er heel goed uitzag. Ik ben nu van woensdag begonnen

met twee keer per dag die wondjes te masseren en ik vind dat je het verschil na die paar dagen al goed ziet.

Ik ben heel tevreden van het resultaat en vanaf nu kan dat eigenlijk alleen maar mooier worden hé.

Ik moet nu 17 december nog eens op controle. Ik ben de komende twee weken nog thuis en dan mag ik terug

beginnen werken, ik kijk ernaar uit want zo de ganse dag thuis zijn is niets voor mij.

Tof dat het voor u ook zo goed gaat!

Groetjes Zappa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

fijn te horen dat met jou ook alles goed gaat.

Inderdaad de zalf die heelt echt alle wonden zoals men zegt en het resultaat zal steeds beter worden.

Ik ben donderdag 9 weken ver en smeer ook nog steeds. Ook de vorm vindt ik nu reeds prachtig.

Ik was zeer blij toen ik de eerste keer terug een lekker badje mocht nemen.

Ik ben ook reeds nieuwe bh's gaan kopen en wat een plezier je daaraan beleeft. De keuze die je nu hebt is echt enorm. Je weet niet wat eerst. Mijn vorige model was een 90E (Triumph)en heb dit opnieuw gepast, nu zou ik daar een 90B moeten nemen maar ik wou iets anders dan die verschrikkelijke bh van vroeger en zit nu bij 85C van Schiesser en die zit zeer comfortabel.

Ik heb er nog wel genomen zonder beugels om de littekens nog wat te sparen.

's Nachts houd ik nog de bh van de hema aan dat voelt toch nog een beetje beter dan al zonder. Ik probeer om als ik wakker wordt hem al eens uit te doen en de ene dag gaat dat al beter dan de andere. Ook wat betreft op de zijkant te slapen gaat beter maar nog niet op mijn buik en ik was nl een buikslaper maar dit zal ook nog wel komen.

Zo geniet nog maar van je rust en tot weder horen.

groetjes

Wiske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Leuk hé dat we nu eindelijk mooie bh's kunnen kopen. Als ik nu voorbij een lingeriewinkel kom kan

ik het niet laten om eventjes binnen te lopen. Ik kijk er echt maar uit om nieuwe bh's te kopen, ik moet

nog wel wat gedult hebben heb pas 3 weken mijn bvk.

Groetjes Fien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

inderdaad ik heb zeker 8 weken gewacht na de operatie voor mijn eerste nieuwe bh's te kopen en ik draag deze nu reeds een week en ben er zeer tevreden mee. Vooral deze van Schiesser vindt ik heel lekker zitten. En ja hoor ben net terug uit leuven en heb er weer eentje bijgekocht. Wat heerlijk al die keuze.

Als ik dit allemaal eerder had geweten had ik de operatie al laten uitvoeren maar ja ik zal nu de schade wel inhalen.

groetjes

Marie-Louise

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo,

hoe gaat het er nu mee?

Ik denk dat je stilletjes weer mag gaan werken?

Ik hoop voor jou dat dit ook reuze meevalt.

En de littekens genezen ze ook zeer mooi?

Jij werkte in de horeca. Is dit ergens in Leuven want daar kom ik ieder weekend wel 3 maal.

Misschien komen we mekaar er wel eens tegen.

groetjes,

Wiske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Met mij gaat het goed, de littekens zijn heel mooi aan het genezen. Ik had niet verwacht dat alles zo goed zou mee

vallen, ben supper tevreden met mijn nieuwe "borstjes".

Morgen begin ik terug te werken, kijk ernaar uit. Ik werk in Tienen, in een bedrijfskeuken als toonbankbediende. Wij geven ongeveer ieder dag 100 personen s'middags te eten. Dat is het personeel van het bedrijf dat daar mag komen eten.

Vandaag zijn we gaan shoppen in Maastricht en ja,ja, een paar bhtjes gekocht, ha,ha,ha, vroeger was dat een winkel

waar ik niet graag binnen ging omdat ik daar nooit veel keuze had en nu kan ik geen lingerie winkel voorbij lopen zonder

binnen te gaan. Plezant hé, dat je nu kan kopen wat je graag ziet.

Donderdag as moet ik op controle gaan bij Dr Demartelaire in Oud-Heverlee, ik ben benieuwd wat hij ervan zal zeggen.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

blij te horen dat bij jou ook alles goed gaat en mooi geneest.

Inderdaad nu een lingeriewinkel binnen gaan is een openbaring voor ons.

Je weet niet wat eerst gepast en wat dan ook nog te kopen. Een nieuwe wereld die voor ons is opengegaan.

Van de controle bij de dokter moet je geen zorgen maken die zal wel tevreden zijn als je natuurlijk doet wat hij zegt. Maar dit zal wel aangezien het zo mooi geneest. Toch wel mijn petje af voor wat hij gedaan heeft.

Volgende controle bij mijn gyneacoloog dr donders zal ik hem ook maar bedanken dat hij mij naar dr de maerteleire heeft doorverwezen.

En hoe zijn de eerste dagen verlopen op het werk? Is alles een beetje vlot verlopen?

groetjes,

wiske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik ben van maandag terug aan het werk, s'avonds heel moe. De rest van de week viel het goed mee, ook al was het een heel drukke

week op het werk. Volgende week 4 daagsjes werken en dan verlof tot 4 januari, mooie vooruitzichten.

Ik ben gisteren niet geweest op controle, de secretaresse van Dokter Demartelaire heeft gebeld om te vragen hoe het was en als het niet

echt nodig was moest ik niet gaan. Ze zei dat de wegen heel slecht berijdbaar waren. Ik heb een nieuwe afspraak voor 14 januari.

Alvast prettige feestdagen,

groetjes Zappa

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

ik heb er donderdag avond nog aan gedacht toen alles zo wit lag. Maar toch vriendelijk dat ze je zelf opbellen om te vragen of alles in orde is zodat je er niet door hoefde.

De vooruitzichten zijn inderdaad goed als je terug verlof hebt. Maar dat is goed als je pas terug begint en even nadien heb je terug een

pauze want hoe dan ook het blijft een serieuze operatie die we achter de rug hebben.

Ik had dit ook toen ik terug begon want ik had al eerder verlof gepland in november.

Bij de volgende controle hopelijk is het weer dan beter.

Geniet er nog van en voor jou ook alvast prettige feestdagen,

Wiske

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.