Ga naar inhoud

gedwongen verwijdering protheses


poupou

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb 6-5 jaar geleden een borstvergroting ondergaan, van een A naar een C.

nooit last gehad buiten wat rimpelvorming ik had monobloc onder de spier. maar het resultaat was super.

Na mijn zwangerschap heb ik proberen borstvoeding te geven. Toen waren mijn borsten huge (dubbele F), was voor mij veel te groot. Stom idee bleek wat mij betreft wat ik heb alles gehad, van 4 borstonstekingen tot overmatige melkproductie (daarom waren mijn borsten zo groot). De vroedvrouw had er niets anders op gevonden dan enorm enorm enorm hard op mijn borsten te knijpen. dat was zooooo pijnlijk niet normaal. nadien is pas echt beginnen fout lopen. Mijn linkerborst was 2 keer zo groot als mijn rechterborst en er kwam geen melk meer uit. volledig ontstoken en rood en zeer zeer pijnlijk. ik bespaar jullie de details.

Soit, ik begon me erge zorgen te maken. na de nodige borstscannen etc. bleek dat er iets raars aan de hand was met mijn prothese. ze had een rare vorm. mijn gynecoloog dacht dat ze kapot was, maar na opnieuw scans bleek da toch niet zo te zijn. De PC zei dat ze eruit moesten omdat hij dacht aan een infectie. Er werd toen een staal genomen van het vocht (op de echo was er veel vocht te zien rond de prothese, daarom dachten ze eerst dat hij lek was en dat het kapsel het vocht op zijn plaats hield) maar dat bleek niet ontstoken.

ik had eerst beslist dat ze eruit moesten samen met de PC om dan nadien nieuwe te plaatsen, mijn afspraak stond al gereed, maar ik zag ertegenop dat ik 6 maanden geen nieuwe zou mogen nemen.

na een routine controle bij mijn gyneco, de dag voor de operatie stond gepland, bleek de prothese dan toch niet lek en was de zwelling was minder.

Omdat ik toch al zo opzag tegen de operatie, en de pijn toch minder was dan voorheen, dacht ik dat ik het hele verhaal maar wat zou uitstellen tot na mijn zwangerschappen (we willen nog kindjes) om dan nadein een wissel van protheses zou doen.

Nu, 6 maanden later, is de pijn heel erg, het kapsel is erger dan ooit en de linkerborst is nog steeds 2 x zo groot als de andere borst (voor heel dit verhaal had ik 2 perfect symetrische borsten).

Klaarblijkelijk stoot mijn lichaam de prothese nu af.

Ze moeten eruit, definitief....

Nu ben ik zo bang voor het resultaat...

Zal ik kleine mini hangborstjes krijgen?

Valt daar iets aan te doen?

ik wil niet verminkt zijn....

Ben ook bang voor de reactie van mijn man, want hij is altijd zo een fan geweest van mijn borstjes.

heeft iemand van jullie hier ervaring mee? hoe zien de borstjes eruit na verwijdering van de protheses? heeft iemand hier een goede ervaring mee....

alvast bedankt voor jullie reacties...

Bange pp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi poupou,

Wat ontzettend vervelend dat je nu deze klachten hebt! Maar ik snap niet zo goed waarom ze er definitief uit moeten??

Weet je zelf waarom? Of heeft de pc dat voor je besloten?

Zoja, dan zou ik toch echt nog even ergens anders op consult gaan.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

phoe poupou wat een verhaal zeg hoop voor jouw dat het allemaal goed komt en veel sterkte. maar ik zou toch nog ergens voor een secend opiniun gaan. hoop dat het goed is geschreven hahaha. je weet nooit en misschien als het een ander merk of ander materiaal is dat het wel kan zou het altijd proberen.

denk als ze eruit zijn (wil je niet bang maken) het niet meer mooi is wat jezelf al zegt lege hangzakjes want ze zijn nu zo groot geworden. dus ik denk als de prothese eruit is en je borst weer rustig is ze een stuk kleiner zullen zijn dus ook leger.

ik zou toch nog ergens anders op consult gaan en navraag doen dit is wel iets waar je je verder leven nog mee moet doen.

misschien als ze geen prothese meer kunnen doen dan alleen een lift of een lift met een inwendige bh. zou gewoon eens informeren. nee heb je ja kun je misschien krijgen.

wens je nogmaal heeeel veel sterkte

Xx mupke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb 6-5 jaar geleden een borstvergroting ondergaan, van een A naar een C.

nooit last gehad buiten wat rimpelvorming ik had monobloc onder de spier. maar het resultaat was super.

Na mijn zwangerschap heb ik proberen borstvoeding te geven. Toen waren mijn borsten huge (dubbele F), was voor mij veel te groot. Stom idee bleek wat mij betreft wat ik heb alles gehad, van 4 borstonstekingen tot overmatige melkproductie (daarom waren mijn borsten zo groot). De vroedvrouw had er niets anders op gevonden dan enorm enorm enorm hard op mijn borsten te knijpen. dat was zooooo pijnlijk niet normaal.

Pardon?? Van welke koeienstal kwam je vroedvrouw? Godsjezus wat een halve zool!!! Ik moest ze niet tegenkomen die maf!

Maarja, was je eerste kindje denk ik? Tja.. je weet niet beter hè, je vertrouwd erop dat ze wel weten wat ze doen!

Omdat je zooooveel melk had, hebben je klieren zich niet altijd volledig kunnen legen, en hierdoor komt er dan inderdaad die borstontsteking :(

Het kan zijn dat ze alle melk mee eruit heeft willen duwen tijdens het toeschieten, maar je hebt duwen../ masseren, en NIET knijpen!

nadien is pas echt beginnen fout lopen. Mijn linkerborst was 2 keer zo groot als mijn rechterborst en er kwam geen melk meer uit. volledig ontstoken en rood en zeer zeer pijnlijk. ik bespaar jullie de details.

Soit, ik begon me erge zorgen te maken. na de nodige borstscannen etc. bleek dat er iets raars aan de hand was met mijn prothese. ze had een rare vorm. mijn gynecoloog dacht dat ze kapot was, maar na opnieuw scans bleek da toch niet zo te zijn. De PC zei dat ze eruit moesten omdat hij dacht aan een infectie. Er werd toen een staal genomen van het vocht (op de echo was er veel vocht te zien rond de prothese, daarom dachten ze eerst dat hij lek was en dat het kapsel het vocht op zijn plaats hield) maar dat bleek niet ontstoken.

ik had eerst beslist dat ze eruit moesten samen met de PC om dan nadien nieuwe te plaatsen, mijn afspraak stond al gereed, maar ik zag ertegenop dat ik 6 maanden geen nieuwe zou mogen nemen.

na een routine controle bij mijn gyneco, de dag voor de operatie stond gepland, bleek de prothese dan toch niet lek en was de zwelling was minder.

Omdat ik toch al zo opzag tegen de operatie, en de pijn toch minder was dan voorheen, dacht ik dat ik het hele verhaal maar wat zou uitstellen tot na mijn zwangerschappen (we willen nog kindjes) om dan nadein een wissel van protheses zou doen.

Nu, 6 maanden later, is de pijn heel erg, het kapsel is erger dan ooit en de linkerborst is nog steeds 2 x zo groot als de andere borst (voor heel dit verhaal had ik 2 perfect symetrische borsten).

Klaarblijkelijk stoot mijn lichaam de prothese nu af.

Ze moeten eruit, definitief....

Wie heeft je gezegd dat je prothesen er definitief uitmoeten? En waarom.. omdat je lichaam ze zogezegd afstoot door dat kapsel?

Hmz. dit is heel moeilijk, en erg discutabel want je kan hier heel veel kanten mee uit.

Ik persoonlijk ben ervan overtuigd dat je nog wel implantaten kan dragen. Wat er nu gebeurd is een gevolg van iets, en dáár reageert je lichaam op, die reactie komt niet door de implantaten, maar door een samenloop van diverse dingen.

Ik denk wel.. dat het verstandig is om deze eruit te halen, en inderdaad een tussenperiode van 6 maanden geen prothese. Maar hey.. 6 maanden overbrugggen of nooit niks meer? Dan is die 6 maanden ineens een stukje minder erg toch?

Nogmaals, er kan veel gebeurd zijn, en het is erg moeilijk om hier een gerichte verklaring op te geven, maar puur even afgaande op jouw info denk ik dat er het volgende ( ongeveer) is gebeurd.

Jou borsten zijn gaan groeien, gevuld met melkklieren... je kreeg een borstontsteking.

Jouw vroedvrouw heeft echt geknepen!! Ik ga er dus wel vanuit dat er bizar geknepen is, dus echt gruwelijk pijnlijk en haast onhoudbaar!!

Ik denk.. en daar zit het discutabele punt : ik denk, dat ze het kapsel van jouw prothese hiermee heeft geknakt ( en ja dat kan inderdaad als er op een bepaalde manier in geknepen word)

Dat heeft tot gevolg gehad, dat jouw prothese zich opnieuw een mooi kapseltje aan heeft moeten maken.

Maar, tijdens die proces, zat je middenin een borstontsteking, vollop activiteiten in die borst die aan de gang zijn... meer vocht.. nog meer vocht, minder vocht, aanleggen, kolven(??).. borstvoeding stilleggen, weefsel,klieren en bloedvaten die weer af gaan nemen, en een kapsel wat nog herstellende is.

Je kaspel heeft al die activiteiten opgepikt, en dat is uiteraard mis gegaan. Ik denk, dat je juist hierdoor nu extra kapsel ( kapselcontractie) aan hebt gemaakt.

Ten tijde van jouw onderzoek bij de gynaecoloog, is idd gebleken dat de prothese niet lek was.. je borstonsteking en melk-klieren enz enz waren afgenomen, waardoor je borsten ook iets geslonken en minder pijnlijk waren in die tijd.

Maar nu, kom je dan toch op een punt uit, dat je waarschijnlijk ontzettend veel kapsel hebt opgebouwd ten gevolge van alles.

Ik kan nog even geen logische verklaring bedenken waarom je borst 2x zo dik is.... dat kapsel zorgt wel voor vervorming.. maar of dit ook voor een dusdanige vervorming kan zorgen dat het 2x zo groot wordt...don;t know??

Een heel andere verklaring kan zijn, dat je implantaat TOCH lek blijkt te zijn. maar ook in dat geval is het definitief afzweren van siliconen niet nodig !!

Ik raad je toch aan, om contact op te nemen met je verzekering. Deze vergoeden kapselvorming in een dusdanige mate als wat je nu omschrijft, én een lekke prothese waarschijnlijk ook? Ik weet niet of Monobloc een levenslange garantie hanteert kwa lekkage :17: *goed nieuws.. heb het even opgezocht!! Monobloc hanteert 10 jaar garantie op lekkage!!*

In ieder geval zou de verzekering een mooie oplossing zijn om je nu, en in de toekomst te helpen.

Ik ben erg benieuwd naar de chirurg waar je bent geweest, en wat zijn verklaring is waarom je definitief geen prothesen meer mag. Op wat ik hier nu lees. kan ik geen logica zien om nooit niks meer terug te plaatsen. :17:

Het is misschien een optie, om over te stappen op een andere chirurg, daar ben je dan ook vrij in als de verzekering je toch zou helpen met de vergoeding :35:

Heeeeel veel sterkte en succes!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje Mupke,

dat is heel lief...

Maar ik ben het eigenlijk ook gewoon zo zat al die pijn...

ik hoopte gewoon dat er iemand op dit forum zou zijn, die me toch een beetje gerust zou kunnen stellen dat men toch mooi werk kan leveren bij het verwijderen van protheses...

so far, niemand :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Piepke,

het lijkt alsof jij mijn verhaal kent.

ik krijg een krop in mijn keel en de tranen springen in mijn ogen want de pijn was echt gruwelijk van dat knijpen op die ontstoken borst.

en wou zo graag borstvoeding geven aan..inderdaad ons eerste kindje.... dus ik zette door, ondanks de gruwelijke pijn ookal sliep ik niet meer in die periode.

ik moest wel kolven want mijn baby kon mijn melkproductie totaal niet volgen (voor al diegenen die dachten dat een borstvergroting hiervoor een belemmering zou zijn, kan ik toch al geruststellen: dit is zeker niet zo: men zei dat ik de hele gang kon voederen.. )

ik heb uiteindelijk moeten stoppen door 2 weken medicatie te nemen (parlodel denk ik) plus saliethee elke dag 10 koppen ofzo en platte kaas en gember op mij borsten..

vind het nog steeds jammer. ik zal nooit meer borstvoeding geven want die herinnering aan die pijn is echt te erg, en op de duur genoot ik niet van mijn baby en was een zombie met zwarte kringen...

Wat betreft een tweede consult... kan je geloven dat in ongeloofelijk bang ben: bang dat ik weer hetzelfde zal meemaken.

ze moeten er nu toch uit, dus idd misschien dat ik na 6 maanden opnieuw de moed vind..

Maar ik zou toch heel graag willen weten of mensen zijn die succesvol hun implantaten hebben laten verwjideren, ik bedoel onder het motto klein maar fijn. dat zou toch al een hele geruststellig zijn voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Piepke,

het lijkt alsof jij mijn verhaal kent.

ik krijg een krop in mijn keel en de tranen springen in mijn ogen want de pijn was echt gruwelijk van dat knijpen op die ontstoken borst.

en wou zo graag borstvoeding geven aan..inderdaad ons eerste kindje.... dus ik zette door, ondanks de gruwelijke pijn ookal sliep ik niet meer in die periode.

ik moest wel kolven want mijn baby kon mijn melkproductie totaal niet volgen (voor al diegenen die dachten dat een borstvergroting hiervoor een belemmering zou zijn, kan ik toch al geruststellen: dit is zeker niet zo: men zei dat ik de hele gang kon voederen.. )

ik heb uiteindelijk moeten stoppen door 2 weken medicatie te nemen (parlodel denk ik) plus saliethee elke dag 10 koppen ofzo en platte kaas en gember op mij borsten..

Hmz.. die Parlodel legt idd de melkproductie stil. Daarentegen zal die saliethee bedoelt zijn om het lichaam te reinigen en de melk mee af te voeren. Echter zal het in eerste instantie voor nog meer melkproductie hebben gezorgd, hoe meer je drinkt, hoe meer melk je krijgt. Al met al dus echt een zware aanslag op je borsten en je energie.

vind het nog steeds jammer. ik zal nooit meer borstvoeding geven want die herinnering aan die pijn is echt te erg, en op de duur genoot ik niet van mijn baby en was een zombie met zwarte kringen...

Ooh ja dat kan ik me zo goed voorstellen hè :((

En toch... de volgende keer hoeft het niet mis te gaan. Dit kan gebeuren, maar is geen zekerheid dat dit weer gebeurd.

Ik zou het niet volledig afschrijven nu.. alhoewel ik je angst ook zeker begrijp, deze is terecht :35:

Wat betreft een tweede consult... kan je geloven dat in ongeloofelijk bang ben: bang dat ik weer hetzelfde zal meemaken.

Ja, ook daar kan ik me volledig in vinden :(

ze moeten er nu toch uit, dus idd misschien dat ik na 6 maanden opnieuw de moed vind..

Vast wel.. ik voel het aan mijn water ;)

Maar ik zou toch heel graag willen weten of mensen zijn die succesvol hun implantaten hebben laten verwjideren, ik bedoel onder het motto klein maar fijn. dat zou toch al een hele geruststellig zijn voor mij.

Ik weet zo even 1, 2,3 niemand die ze blijven heeft laten verwijderen. Francien die laat ze verwijderen.. althans die heeft daar nu een afspraak voor gepland.

En bij Didic zijn ze ook verwijderd, maar haar hebben ze een beetje overvallen met heel dat besluit. Zover ik weet is het allemaal goed gegaan, maar achteraf heeft ze toch een beetje het gevoel van "verdorie... heb me niet echt goed kunnen voorbereiden, en misschien dat ik eigenlijk toch liever weer wat terug wil hebben"

Ik heb ook een link voor je. In de linker colom zie je bij wat foto's staan "breast implant removal" .. als je daarop klikt, kom je bij vééél foto's uit.

Onder de fotos staat een korte omschrijving.

Niet iedereen is 'leg gebleven' de ene heeft een interne lift gehad, de ander een externe, de ander toch weer wat vulling, maar het idee wordt er zeker duidelijk :35:

http://www.realself.com/breast-implant-removal/before-and-after-photos

Heel veel sterkte met je besluit.

Ligt in ieder geval je verzekering in!!!!! Mocht je goedkeuring krijgen voor verwijdering en herplaatsing, dan kun je nu gewoon tot expansie explantatie ( verwijdering) overgaan, en dan kun je alsnog zien over 6 maanden hoe je je eronder voelt. Maar dan heb je in ieder geval de financiele zekerheid, just in case :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve poupou,

Je kunt altijd lipofilling overwegen (hierbij wordt vet uit een ander lichaamsdeel gehaald en ingespoten bij de borsten) het is eigen lichaamsvet en zal geen schade toebrengen. Zo'n 30 tot 50% van de vetcellen wordt ook weer afgevoerd door het lichaam maar de rest is blijvend. Dit is bedoeld voor borstvulling en je kunt er 1 tot 1,5 cup groter mee gaan. Hierover staat ook info op dit forum. Erg grote borsten zul je er niet mee bereiken maar het is misschien in jou situatie voor vulling de moeite waard.

Ik ben hierover zelf aan het nadenken omdat ik protheses te gevaarlijk vind. Alle protheses zullen (ondanks er gezegd wordt door de pc dat ze levenslang meegaan) scheuren en zulken na aantallen jaren gaan zweten. Er komen dus altijd silliconen vrij in het lichaam waar velen vrouwen al ziek van zijn geworden, terwijl ze voorheen nergens last van hadden jarenlang.

En eenmaal silliconen(stukjes) die zich gaan verspreiden door het lichaam is onomkeerbaar.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs Angel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje Piepke en Angel!!!!! Dit helpt mij echt veel <3 <3

Graag gedaan :53:

Ik ben hierover zelf aan het nadenken omdat ik protheses te gevaarlijk vind.

What happened? :17:

Een week terug was je nog aan het hopen dat je vriend akkoord ging met een borstvergroting? :17: Now i'm confused :ph34r:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan :53:

What happened? :17:Een week terug was je nog aan het hopen dat je vriend akkoord ging met een borstvergroting? :17: Now i'm confused :ph34r:

Hoi Piepke,

Ja ik was er heilig van overtuigd dat ik een bv zou nemen. Was eigenlijk nog maar 1 telefoontje ervan verwijderd.

Ik ben toch wat bang voor een vergroting met protheses, ik heb hier en op andere forums veel vrouwen gezien die er nuet met 1 bv vanaf zijn en je toch na een aantal jaren terug moet voor een wissel of kapselverwijdering met grote schoonmaak.

Nu las ik over lipofilling (geloof via dit forum) en ik hoef geen knoeperts dus het leek me een geweldige oplossing. Ik ga dit ook nog even op mijn profiel zetten. (Daar loop ik inmiddels een beetje achter). Ik kijk het dit jaar aan om een goede afweging te kunnen maken.

Ik vind dat hier bij de vrouwen de borsten erg mooi zijn geworden, maar ik zie t niet zitten om meerdere malen onder het mes te gaan.

Groetjes angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.