Ga naar inhoud

Hoeveel slinken borsten na plaatsing op de spier?


Aanbevolen berichten

Hoelang duurt het voordat de prothese is ingekapseld? Is dat zes weken? En merk je daar iets van?

Gr. Monique x

Inkapselen gaat vanzelf en voel je niks van. Alle vreemde 'voorwerpen', zoals prothesen, (ook heup, schouder, enz) en bijvoorbeeld tumoren, kunnen ingekapseld raken.

Je voelt pas iets van je kapsel, als je te veel doet en het kapsel dus beschadigd. Dan gaat het op den duur te veel littekenweefsel aanmaken, dat kan gaan samentrekken (kapselcontractie) met de reeds bekende gevolgen die erbij horen.

Het totale inkapselingsproces zou ongeveer 6 weken duren, vandaar ook dat dit als hersteltermijn aangegeven wordt :) (de belgische artsen geven een hersteltermijn van 4 weken)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik heb de mijne ook op de spier gekregen! 6 weken PO droeg ik een 80C/D, maar die zijn nu echt aan de krappe kant dus ik draag meestal een 80E nu :) (Ben bijna 3 maanden PO). Dus don't worry! Bij mij werden ze in ieder geval alleen maar groter, hihi :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan het dat ze bij de een groter worden en bij de ander kleiner? Heeft dat ook niet te maken met gewichtstoename of afname? Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten. Maar ik weet van mijn eigen borsten dat als ik aankwam ze ook groeiden en als ik afviel dat ook in omvang afnam. Of heeft het daar niks mee te maken?

Gr. Monique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dat vooral te maken heeft met hoeveel vocht er na de operatie in je borsten gekomen is.. Stel je hebt veel vocht.. dat moet natuurlijk ergens naartoe (weg uit het lichaam) en dat gebeurt pas na een tijdje.. Dan zullen je borsten gaan slinken.

Houd je minder vocht vast in je borsten, dan kunnen ze volgens mij groeien, omdat je huid uitzet, je prothese zachter wordt en dus een beter, minder strak, zicht geeft...


Een betere verklaring heb ik er ook niet voor.....

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

dus hetb is niet zo dat er een regel is dat ze slinken na plaatsing achter en groeien na plaatsing voor de spier? het is gewoon afwachten en GEDULD hebben

Pffff ik kijk al zo uit om voor BHs te gaan shoppen

33477927.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Bella, en zijn je borsten al gezakt, veranderd, groter of kleiner geworden? Ik ben erg benieuwd, ik heb ze nu een weekje en ook voor de spier geplaats. Ze staat nog hoog en hard, maar veranderen ook iedere dag al en worden steeds mooier. Ben ook zo benieuwd naar het uiteindelijke resultaat, maar daar komen we weer, het magische woord hier op het forum: GEDULD :44:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Corine,

Ze zijn zeker veranderd; ten goede wel te verstaan! :) Ze zijn gezakt naar beneden en meer naar elkaar. Net na de operatie kon je nog een paar vingers tussen mijn borsten leggen, maar nu niet meer. Verder zijn ze zachter. Omvang is niet geslonken! Ben nu 22 dagen po.

Vandaag eerste bh gekocht: 75E! Nog even wachten met aantrekken natuurlijk, maar kon het niet laten deze te kopen. Ben helemaal happy!! Vandaag begonnen met smeren van de littekens. Enige is dat mijn tepels heel erg gevoelig zijn en de onderkant van mijn borsten hebben nog weinig gevoel, maar dat komt vast wel goed!

Hoe gaat het met jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Corine,

Ze zijn zeker veranderd; ten goede wel te verstaan! :) Ze zijn gezakt naar beneden en meer naar elkaar. Net na de operatie kon je nog een paar vingers tussen mijn borsten leggen, maar nu niet meer. Verder zijn ze zachter. Omvang is niet geslonken! Ben nu 22 dagen po.

Vandaag eerste bh gekocht: 75E! Nog even wachten met aantrekken natuurlijk, maar kon het niet laten deze te kopen. Ben helemaal happy!! Vandaag begonnen met smeren van de littekens. Enige is dat mijn tepels heel erg gevoelig zijn en de onderkant van mijn borsten hebben nog weinig gevoel, maar dat komt vast wel goed!

Hoe gaat het met jou?

Hè Bella, het gaat heel erg goed. Maar wat toevallig; ik kwam vandaag thuis en zei net tegen mijn man dat ik vandaag wat meer last had. Nadat ik ben gaan douchen merkte ik op dat ik minder gevoel kreeg aan de onderkant van mijn borsten. En nu lees ik dat jij dat ook heb. Niet dat ik me er erg druk over maak, maar toch, het voelde wel anders vandaag.

75E!! Prachtig hoor. Ik weet het nog niet, draag de kliniek BH en deze is 80D. Met een weekje of 6 zal ik ze laten opmeten in de lingerie winkel, ben wel benieuwd hoor. Maar al met al vind ik ze prachtig en kan niet wachten tot de zomer! Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.