Ga naar inhoud

Muisje86 stelt zich voor... (twijfels over BV)


muisje86

Aanbevolen berichten

Hoi! Ik zwerf al enige weken rond op dit forum om informatie in te winnen over borstvergrotingen, en dacht dat het wel eens tijd was om mezelf voor te stellen. Ik ben 26 jaar, 1.72 meter lang, en weeg ongeveer 62 kilo. Ik heb redelijke brede heupen en stevige billen, maar een slanke taille en platte buik. Mijn borsten zijn totaal niet in verhouding met mijn brede heupen en steken als twee zielige mierenhoopjes naar voren... De precieze maat weet ik niet, maar de meeste BH’s die ik heb zijn maat 75A. Mijn rechterborst is ook nog eens wat kleiner dan mijn linker, waardoor BH’s en bikini’s kopen een verschrikking is, omdat ze vaak bij mijn kleinere borst open staan. In de winter is dit niet zo erg, maar met bikini’s in de zomer is dat toch echt wel een probleem.

Ik heb me ook heel lang erg onzeker over mijn borsten gevoeld, en heb lang gewacht met serieuze relaties, mede omdat ik hier zo onzeker over was. Nu heb ik echter al bijna anderhalf jaar een schat van een vriend, die zegt dat hij mijn borsten mooi vindt zoals ze zijn. Maar het voelt alsof hij het zegt omdat hij me niet wilt kwetsen. Misschien meent hij het wel echt, maar ik vind ze zelf niet mooi, dus ik kan hem gewoon niet geloven. Ik heb jarenlang gedacht dat ik er toch niets aan kon doen, totdat een half jaar geleden het ineens bij me doordrong dat borstvergrotingen niet alleen voor beroemde mensen waren, maar dat ook ‘gewone’ mensen ze konden laten doen. Stom hè? Toen dat eenmaal tot me doordrong heeft het idee van een BV me niet meer los gelaten.

Ik heb het een kleine maand geleden voor het eerst tegen mijn ouders verteld. Ik vond het doodeng en begon na mijn eerste zin al met huilen. Ze schrokken nogal, omdat ze niet wisten hoe ongelukkig ik ben met mijn borsten, en hun eerste reactie was dat het niet ging gebeuren. Toen ze zagen hoe erg ik er mee zat, zijn ze een beetje bijgetrokken, en nu zeggen ze dat ik volwassen ben en dat ze me niet tegen kunnen houden, maar ik weet dat ze het liever niet zien gebeuren. Mijn moeder denkt dat het op te lossen is met maximizer BH’s en bikini’s, maar ookal zou een bikini me nog zulke mooie borsten geven, ik zal zelf altijd weten dat er niets onder zit. En dat dat een probleem is is heel lastig uit te leggen aan je ouders. Bovendien wil ik jurkjes en nachthemden zonder BH kunnen dragen, en dan niet helemaal plat lijken.

Ik twijfel soms ook nog erg. Sommige dagen kijk ik in de spiegel, en dan denk ik, ‘Ze vallen best wel mee.’ En dan denk ik dat het het risico niet waard is (vooral als ik verhalen lees over infecties, ongelijke borsten, en kapsel contractie), en dat ik het maar moet accepteren dat ze zo klein zijn. Maar andere dagen baal ik weer zo ontzettend van mijn borsten dat ik denk dat een BV de enige oplossing is.

Ik heb besloten dat ik wacht tot ik op zomervakantie ben geweest, en als dit dan nog in mijn hoofd speelt, dat ik dan op consult wil.Tot die tijd denk ik er nog goed over na en bezoek ik dit forum gewoon regelmatig. Ik woon zelf in Utrecht, en ben dus ook op zoek naar een kliniek of ziekenhuis in die regio. Artsen die me op dit moment erg aanspreken zijn Dr. Mooijen-Zaal van de Velthuiskliniek in Hilversum, Dr. Maas van de Bergmankliniek in Bilthoven, en Dr. Tan van de Contourkliniek in Bussum. Weten jullie of er nog meer goede artsen in die buurt zitten? Ik hoef trouwens geen gigantische borsten; toen ik op dit forum terecht kwam dacht ik zelf aan een volle B, maar op het moment denk ik meer richting een C-cup.

Sorry voor dit lange verhaal, ik wou gewoon eventjes mijn gedachten uitschrijven en een goed beeld voor jullie schetsen van mijn dilemma. In ieder geval heeft dit forum me nu al ontzettend geholpen bij mijn eigen beeldvorming van een BV, en weet ik nu ongeveer wat zo’n ingreep inhoudt en wat ik zou kunnen verwachten. Alvast heel erg bedankt daarvoor!

Voorlopig zullen jullie mij hier dus nog regelmatig rond zien zwerven. :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

Welkom op dit forum!!

Jij hebt er tot nu toe goed over nagedacht! Heel goed zeg!

En je noemt ook al aardig wat goede chirurgen! Over al deze artsen zijn idd heel goede verhalen te vinden.

Misschien dat je Nio in het Sint Lucas Andreas ziekenhuis (SLAZ) in Amsterdam nog kunt overwegen (als die afstand tot de mogelijkheden behoort?) Of dr. van der Weij in Boerhaave (ook amsterdam)

Of dr. van Selms in de Jan van Goyen kliniek (ook amsterdam...)

Maar ik wil je niet onzeker maken met je keuze, want je hebt al hele goede keuzes gemaakt :)

Ben benieuwd hoe het je de komende zomer vergaat!

Zelf heb ik ook pas overwogen een borstvergroting te nemen toen mijn nichtje opeens een borstvergroting gedaan bleek te hebben! Ook ik dacht dat dit alleen voor 'anderen' was, maar mijn nichtje is ook maar een gewone meid... Dus ja... dan ga je wel denken idd!

Ik moet zeggen.. mijn ouders stonden niet te juichen, en in mijn omgeving was er 1 vriendin die het niet begreep en een andere vriendin vond het geweldig! haha...

Zelf ben ik nu héél blij met de beslissing die ik genomen heb!! Heb eindelijk borsten waar ik trots op ben :)

Veel lees- en forumplezier!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey muisje86. je verhaal klinkt me bekend in de oren. Ik vind het heel knap van je dat je zoveel tijd neemt om zeker te zijn van je beslissing.

Ik had ook altijd gedacht dat een BV enkel voor rijke mensen was. toen mijn vriend het zo binnen mijn bereik stelde was ik ook helemaal geabsorbeerd door het idee.

Die twijfel is wel normaal denk ik. onderga ik ook. Ik heb sinds gisteren in mijn hoofd gestoken dat er meer complicaties zijn omdat ik meer posts lees op het forum maar tegelijk zijn er ook zo veel dames die geholpen zijn zonder problemen. maar ik ben overtuigd en wil ervoor gaan en als je na de zomer nog steeds door wilt, ga ervoor. je doet het tenslotte voor jezelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi BB! Bedankt voor het welkom! Ik heb er inderdaad vrij lang over nagedacht, en ik vind het zelf heel erg fijn dat dit forum er is om een heleboel van mijn vragen te beantwoorden. Bedankt voor de suggesties die je gaf, ik ga ze zeker natrekken. Ik merk dat ik dagelijks over mijn borsten nadenk, dus ik ga lang moeten wachten tot de zomervakantie... maar ik denk dat ik mezelf en ook mijn ouders in ieder geval die tijd moet geven. Daarom ben ik wel blij dat ik het nu al aan mijn ouders heb verteld, omdat ze nu een beetje aan het idee kunnen wennen. :) En ik ben blij dat ik hier wat gedachten van me af kan schrijven, want ik wil mijn vriend ook niet continu met borstenpraat lastig vallen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lahja,

Grappig hoe herkenbaar sommige verhalen zijn he? De negatieve verhalen schrikken inderdaad erg af, maar daar tegenover staan weer zoveel positieve ervaringen. Ik denk dat de negatieve gewoon meer indruk maken, want je zal maar net die 1% zijn die complicaties heeft... Heel goed dat jij zo zeker weet dat je er voor wilt gaan! Als ik het zou doen, zou het ook echt voor mezelf zijn. Maar dan moet ik het ook wel echt zeker weten, vandaar dat ik er zo lang over na wil denken. En mijn zomervakantie staat nu al voor eind mei gepland, dus het is gelukkig heel erg vroeg in het jaar. :)

Weet je al waar je je BV wilt laten doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk zitten we allemaal in dezelfde situatie dus zo gek is het niet. Het doet wel goed te weten dat je niet alleen bent:)

slechte verhalen maken zware indruk maar goede geven zoveel hoop.

Goed van je vakantie, als je zo nog superlang zou moeten wachten... ik zou gek worden.

Ik woon in Belgie dus zoek ook hier... ik wil op consult bij plovier (beclinic) en verdonck (welnesskliniek).

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, daar heb ik al veel goede verhalen over gelezen, vooral over BeClinic! :) Spannend, ik ga je topic volgen om te kijken hoe het je vergaat!

Best_boobie: als ik op Nio zoek in de forums, dan krijg ik geen zoekresultaten, terwijl ik weet dat er wel topics zijn met zijn naam erin... weet jij toevallig wat ik fout doe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eigenlijk nog een vraagje over klinieken en ziekenhuizen. Ik vind nu vaak dat ingrepen goedkoper zijn in het ziekenhuis, terwijl ze door dezelfde chirurg worden uitgevoerd. Een borstvergroting door Dr. Luijendijk is bijvoorbeeld 500 euro goedkoper in het Diakonessenhuis in Utrecht dan in de Bergmankliniek in Bilthoven. Waarom is dit? Ik vind het zelf een fijner idee om in het ziekenhuis geopereerd te worden... en een tweede vraag... hebben jullie goede verhalen over Dr. Luijendijk gehoord? Wat ik over hem kon vinden, leek positief. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet zo goed wat het kostenverschil is, maar er zijn meerdere mogelijkheden:

- Soort prothese (prijsverschil)

- kosten van de narcose, personeel (ziekenhuis is grootschaliger en dus liggen de kosten lager)

- kosten pand (privekliniek moet bekostigd worden door een 'eigenaar', ziekenhuis is een overheidsinstantie, voor zover ik weet)

En over dr. Luijendijk.... Er zijn mensen tevreden over hem en er zullen zeker positieve verhalen over zijn. Zelf heb ik een negatieve ervaring met deze arts, en dan betreffende het consult. Ik heb in het trajekt naar mijn wissel toe 4 consulten gehad en bij mijn eerste bv 1 consult. Van deze consulten heb ik nergens zo een enorm flutconsult gehad als bij Luijendijk. Maar nogmaals, er zijn ook mensen die laaiend enthousiast zijn.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi muisje!

Leuk dat je ook overweegt je borsten te doen!! Ik ben afgelopen maandag geopereerd en t valt mij tot nu toe 100% mee! Ben blij dat ik het heb gedaan en zou het iedereen die het overweegt aanraden!

Ik was ook altijd erg onzeker over mijn borsten en net als bij jou gaf mijn vriend er ook niet om! Gelukkig maar, want uit eindelijk moeten we t voor onszelf doen! Haha.

Ik wilde eerst ook een volle b en na een aantal foto's een c en ik zal je eerlijk zeggen, van mij had het nog wel iets groter gemogen, ook al past het heel mooi bij mij lichaam en natuurlijk moet t nog zakken etc.

Succes met zoeken naar de juiste arts! Dankzij dit forum heb ik ook de juiste gevonden! Haha.

Liefs! V.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie snelle antwoorden! Dat prijsverschil is voor dezelfde prothesen, dus ik denk dat het dan inderdaad zal liggen aan de algemene lagere kosten in een ziekenhuis die je noemde, best_boobie. Ik ben nog een beetje aan het kijken waar ik op consult wil, en ik denk dat ik sowieso een consult wil bij Dr. Nio, die je me aanraadde. Verder waarschijnlijk dan toch Dr. Luijendijk en Dr. Mooijen-Zaal, maar ik verander bijna dagelijks van gedachten. ;)

Valleri, gefeliciteerd met je nieuwe borsten! Grappig hoe we toch steeds net iets grotere borsten willen. ;) Toen ik nog niet over een BV nadacht, hoorde ik een vriendin regelmatig klagen over haar borsten, terwijl ik juist zo jaloers was op haar B-cup... en nu denk ik dus zelfs over een C. Dit forum helpt ontzettend met het uitzoeken van hoe alles zit en waar ik het wil laten doen. Echt heel erg handig. Verder kijk ik ook veel filmpjes van meiden die een BV hebben gehad op youtube, maar die zijn eigenlijk vooral van de Bergmankliniek, dus dat is eigenlijk niet een heel eerlijk beeld. En wat je zegt over dat we het voor ons zelf moeten doen, daar ben ik het helemaal mee eens! :) Succes met je herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.