Ga naar inhoud

is er extra pijnstilling, behalve celebrex?


Jacey

Aanbevolen berichten

Ik krijg iets anders dan Celebrex omdat ik dagelijks al Paracetamol en Zaldiar neem en vroeger al Celebrex genomen heb, maar mee gestopt wegens weinig effect.

Maar het is maar in uitzonderlijke gevallen dat de pc iets zwaarder voorschrijft zei hij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Heb gewoon mijn Zaldiar voorgeschreven gekregen.

Hopelijk helpt het voldoende, want het werkt nu al amper voor mijn spierpijnen...

Maar vrijdag heb ik nog een afspraakje met mijn huisarts, misschien dat zij mij nog iets straffer kan voorschrijven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaldiar is een combinatie tussen paracetamol met tramadol ;)

Echter, hier zit minder paracetamol in dan je mag hebben en minder tramadol dan een los tabletje...

Om enigszins effect te hebben van de zaldiar zou je er een extra paracetamol bij moeten nemen, maar dan neem je maar 2 keer op de dag de zaldiar met een paracetamol en de andere twee keer dat je paracetamol mag nemen, neem je alleen twee paracetamols ;)

Dan ga je niet te ver over de maximale dosering van de paracetamol heen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem sowieso al dagelijks genoeg paracetamol :)

's morgens en 's avonds Zaldiar en tussendoor 1 tot 6 Paracetamol (hangt van de activiteiten die dag af)

Dus daardoor heeft het ook al veel minder effect bij mij (stomme gewenning).

Zal zien wat de huisarts vrijdag zegt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hm oke... Neem je dat in een schema? Want normaal gesproken helpt het dan beter... Als je een spiegel hebt in je bloed...

En je zou de zaldiar dan samen met 1 paracetamol moeten nemen, zodat je een constante spiegel houdt..

Als voorbeeld (misschien eens uitproberen?) en even iedere dag zo nemen (bijvoorbeeld gedurende 4-5 dagen:

7.30 - 8.00 uur: 1 paracetamol en 1 zaldiar

12.30-13.00 uur: 2 paracetamol (dus 1000mg)

17.30-18.00 uur: 1 paracetamol en 1 zaldiar

23.00 uur: 2 paracetamol

Ik denk dat dat beter helpt, dan onregelmatig pillen slikken, en 2 paracetamol tegelijk is een must! 1 paracetamol is net genoeg voor een kind :)

Heb palliatieve pijnbestrijding gedaan, dus weet iets van medicatie af :) Misschien het proberen waard?

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem al paracetamol van 1g :) dus zal het dan bij 1 houden of er toch 2 nemen omdat ik al gewenning heb?

Neem het niet op schema, gewoon wanneer ik voel dat de pijn begint terug te komen en iets moet doen.
Dus de dagen dat ik de hele dag kan "zetelliggen", neem ik enkel zaldiar.

Handig dat je zoveel van pijnmedicatie weet :) Komt zeker goed van pas op dit forum :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm.... nee geen 2 tegelijk nemen dan....

Kun je ergens paracetamol van 500 mg krijgen, zodat je het bijvoorbeeld op die manier kunt combineren met de zaldiar? Het is maar een voorstel hoor, maar ik help graag, en het zou me niets verbazen als het jou ook zou helpen.

Dus die 1 gram pillen neem je dan alleen als je 1000mg moet nemen, en die 500 mg neem je extra bij de zaldiar. Het zou me echt niets verbazen als je je beter gaat voelen.....

Maar ik dram misschien te veel door, sorry hihi

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het zeker proberen :)
Ik kan vrijdag wel een voorschriftje vragen voor die van 500mg.

Maar ik dram misschien te veel door, sorry hihi

Geen enkel probleem, alle tips zijn welkom

Heel hard bedankt voor de info en het schema :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.