Ga naar inhoud

Hallo, ik ga me eerst even voorstellen!


Francien

Aanbevolen berichten

Het is allemaal nog wat onwennig, ik moet dit forum nog leren kennen, dus ik hoop dat ik het goed doe, en dat ik ook in de goede rubriek post.

Mijn naam is Francien, ik heb drie kinderen en ik heb zes jaar geleden mijn borstjes (kleine A) laten vergroten bij dokter Plovier, toen nog in dienst van kliniek Beaucare. Ik was heel trots op mijn borsten, erg blij met het resultaat ook, maar in de loop van de tijd raakte ik steeds minder tevreden: mijn borsten zitten wel heel erg hoog, mijn tepels zitten daardoor te laag en als ik mijn spieren span krijg ik bovenaan een enorme bolling en onderaan flinke deuken. Niet goed dus.

Twee jaar geleden ben ik al gaan shoppen bij plastisch chirurgen en ik koos voor de meest eenvoudige optie: verhoging van de tepels.

Op een of andere manier is dat niet goed gegaan: de tepels zitten niet hoger en ik heb brede littekens langs de rand.

Inmiddels ben ik het helemaal zat: die prothesen moeten eruit, die zitten niet goed, en de borsten zijn bovendien veel groter dan ik indertijd wilde: D ipv B. Ik heb contact opgenomen met het Vlietlandziekenhuis, en ik hoop dat dokter de Blecourt mij kan helpen. Wat ik vooral wil is van dat "nepgevoel" af: mijn borsten moeten kleiner, en ik hoop dat de dokter ook wat kan doen aan de brede littekens rond mijn tepels.

Misschien wil ik helemaal geen prothesen meer, maar als er helemaal niets meer overblijft hoop ik dat het mogelijk is kleinere prothesen te krijgen..Ik vrees dat een lift ook nodig zal zijn...

5 Maart heb ik mijn consult. Ik hoop dat ik hier herkenning en tips vind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Francien

Welkom op het forum!!

Wat zonde dat alles eigenlijk zo 'mis' gegaan is... Dat je je borsten eigenlijk te hoog vindt zitten, dat ze te groot zijn en dat je tepels op de verkeerde plaats zitten.. Jeetje zeg... Ik geloof graag dat je dan niet tevreden bent en denkt: haal alles er maar uit en ik doe het wel zonder....

Maar... ik weet niet zeker of dat je gelukkig zal maken idd, zoals je zelf ook al een beetje zit te bedenken....

Laat dr. de Blecourt er maar eens naar kijken en stel nou dat je prothesen gewoon te hoog zitten, of dat je een te hoog profile hebt en dat je met een andere plaatsing, misschien zelfs een anatomische prothese, misschien wel een kleinere cup zult behalen? Zonder prothese ziet het er waarschijnlijk ook niet echt mooi uit (misschien wel hoor, maar dat ligt ook aan de rekbaarheid van je huid en aan hoeveel eigen weefsel je hebt)

Er zijn heel veel mogelijkheden, overloop ze eerst allemaal voordat je een beslissing neemt :)


Ik wil je niet ompraten hoor, maar denk er wel goed over na, want zoals je zegt: het moet nu goed zijn! :35:

Heel veel succes!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi BB, dank voor je tips en het meedenken! Ik zit ook al zo te denken hoor, als alles eruit gaat heb ik waarschijnlijk toch twee lege zakjes, mijn huid moet wel behoorlijk opgerekt zijn en ik ben al 46, dus ik verwacht niet dat het zomaar weer mooi zal zijn.

Ik ga het gewoon met dokter de Blecourt bespreken: als ik genoeg eigen weefsel heb zou een lift een optie kunnen zijn, ik bedenk echter wel dat ik die borstvergroting niet voor niets heb genomen. Maar ik ben vrij tenger, kleine borsten misstaan me niet.

Het resultaat zal met een kleinere prothese en dan idd een anatomische wel mooier worden denk ik. En bovendien wil ik ook iets gedaan hebben aan de brede littekens.

Je ziet het, ik laat van alles in me omgaan, het moet nu wel in een keer goed zijn.

Ik zie al erg uit naar 5 maart, en ik zal jullie op de hoogte houden! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoiiii,

Ik heb je foto;s gezien zojuist, en kan er met mijn verstand niet bij dat ze je zo een tepellift hebben gegeven zonder verder gekeken te hebben.

Heb je toevallig nog foto;s van je eerste jaar ( of jaren) dat je geopereerd was?

Ik kan me niet voorstellen dat dit iets is van de laatste tijd, toch?

Dat moet dan toch haast van begin af aan al fout hebben gezeten maar dat je wellicht niet beter wist? Of is die duidelijke rand er echt veel later pas in gekomen?

Hoe dan ook : Het kan veeeeeel mooier en ik hoop dat je uiteindelijk ook weer prachtige boobs krijgt, met of zonder implantaten :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Piepke, achteraf bezien zat het meteen al niet goed. Ik geloof dat ik geen foto's meer heb van hoe het vlak na de operatie was, maar ik weet dat de prothesen toen al hoog zaten. Ik leefde echter in de veronderstelling dat ze nog in zouden dalen, want vaak gebeurt dat ook wel. Die van mij kropen alleen maar hoger en hoger...

Ik geloof zelfs dat die rand er in het begin ook al zat. Natuurlijk ben ik op controle geweest, maar er werd niets van gezegd, niets mee gedaan, en ik herkende het niet als " niet goed", ik was allang blij dat ik nu eindelijk borsten had...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Francien.. dat kan ik me zo goed voorstellen dat je gewoon echt niet beter weet en tja.. als ze niets zeggen dan zal het wel goed zijn toch?

Als je eenmaal op een forum schrijft dan zie je zoveel voorbeelden en krijg je al snel genoeg reacties als er iets niet klopt.

Plovier heeft je geopereerd hè?

Snap echt niet wat hij heeft gedaan bij je, maar kloppen doet het niet.

Je zou voor de grap eens voor een second opninion moeten gaan bij hem in zijn eigen kliniek, en vragen wat ze 6 jaar terug fout gedaan hebben ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahaha, Piepke, daar zeg je me wat!! Die man schrikt zich helemaal wezenloos!! :D

Maar toch balen he...ik dacht echt dat het wel goed zou komen, ik vertrouwde er helemaal op dat de prothesen nog zouden zakken!!

Het gaat nu wel spannend worden, want a.s. maandag heb ik al een consult bij dokter Kappel. Iemand maakte de opmerking dat het raadzaam is om een paar verschillende consulten te plannen en dan een beslissing te nemen. Dus ik ben heel erg benieuwd, ik ben helemaal opgewonden, want ze schijnt een erg gedreven explantatie-arts te zijn die ook heel erg haar best doet er achteraf iets moois van te maken door te liften, eventueel monobloc...enfin, ik laat het op me af komen.

Snel al he, maandag!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik ook over haar gehoord heb, is dat ze hele mooie reconstructies maakt na borstamputaties (tgv kanker)

Ze reconstrueert vaak met buikvet.

Heb er een resultaat van gezien, (een mevrouw op dezelfde camping) en dat was echt heel mooi en heel natuurlijk geworden!!

Schijnt een hele goede arts te zijn, al lees je weinig over haar hier.

Succes!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.