Ga naar inhoud

Mel94 : 9 april 2013 : Dr. O. Kloeters : Radboud ziekenhuis te Nijmegen


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!! :)

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Mel, 18 jaar, en ik overweeg al sinds mijn 15e een borstverkleining. De pijn in mijn rug, schouders en nek wordt met de dag erger. Het is echt niet meer te verdragen. Als ik bijvoorbeeld op mijn buik wil gaan liggen krijg ik meteen moeite om normaal adem te halen, wat natuurlijk erg vervelend is. Ook belemmeren mijn borsten mij tijdens het sporten en bij het dragen van kleding (vooral bikini's :()

Afgelopen december heb ik de eerste stap gezet en een afspraak bij de huisarts gemaakt. Ik kreeg zonder moeite een verwijzing naar een plastische chirurg! Mijn afspraak met de chrirurg had plaats gevonden op 8 januari. Ik was super zenuwachtig maar binnen 10 minuten was het gesprek al voorbij ha :). Tijdens het gesprek heb ik over mijn klachten verteld en er werden foto's gemaakt. Ook werden mijn borsten gemeten. Ik heb een 70 G/H en de omtrek van mijn borst tot de tepel is bij allebei de borsten 28 cm. Er werd mij verteld dat ik de sleutelgatmethode zal krijgen.

Nou daarna moest ik wachten op goedkeuring van mijn zorgverzekering (Agis) en ja hoor, binnen 2 dagen had ik goedkeuring gekregen! Ik super blij natuurlijk :D daarna heb ik gebeld naar de afdeling en toen werd er mij verteld dat ik op 15 februari een afspraak had met de anesthesist. Gisteren ging ik dus naar het ziekenhuis, wat formulieren ingevuld, bloeddruk laten checken, en de anesthesist zei dat het heel goef kan zijn dat de operatie al over 2 weken plaats zal vinden! Echt spannend joh. Dat is veel sneller dan ik verwacht had hihi. Nou nu dus wachten op de brief met de definitieve datum voor mijn borstverkleining! Can't wait! :D ben wel zenuwachtig maar ik probeer positief te blijven :)

Hoop dat dit niet te lang is en dat ik niks vergeten heb om te vertellen haha

Groetjessss,

Mel!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste Reactie
  • 1 month later...

Dankjewel meid! Jij ook heel veel succes!

Ik heb een vraagje, hoe weet ik wat voor een maat sportbh ik moet kopen? Als het goed is worden mijn borsten verkleind naar een kleine D/grote C. Moet ik dan gewoon een D cup sportbh halen of hoe zit dat in elkaar? Ben hier namelijk niet zo goed in :) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gisteren die vraag gesteld aan de PC

bij mij zit het zo

de maandag operatie ,verband eraan

de vrijdag op consultatie en dan zal ie zeggen welke

maat ik mag halen van sportbeha

ook dan krijg ik men voorschriftje voor de thuisverpleging

en de spuitjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werd een bh aangemeten in het ziekenhuis, superhandig..

En spannend hoor!! Ik ben precies een week geleden geopereerd, en het gaat geweldig! Totaal geen pijn, en ook geen pijn gehad. Hoogstens de pijn die je ervaart wanneer je een blauwe plek hebt, maar dat noem ik geen pijn haha! Had dit zoooooooooveel eerder moeten doe, hihi. Veel plezier ermee alvastvstraks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

oooo dan zijn we al met een stuk of vier voor de maand april :101:

misschien nog even contact opnemen met je PC

die zal je vertellen of je die op voorhand moet aankopen

of niet

ik lees hier wel dat het eens durft verschillen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is wel een goed idee inderdaad, Lorke! :)

Pearl, ik ben het daar helemaal met je eens! Het zou zeker fijner zijn als ik in de ochtend geopereerd kan worden.

Aahh ben echt benieuwd naar alles. Wel bang voor de herstelperiode hoor! Brr

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lorke. Nou dat doen die Vlamingen dan weer veel handiger!

@mel 94. Het is bij mij niet zozeer de operatie weer ik zenuwachtig voor ben (nog niet dan) maar idd de herstelperiode. Je hort dan ook zoveel verschillende verhalen over hoe lang het duurt voor dat iemand weer van alles kan, hoeveel pijn diegene heeft, genezen van wondjes etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies! En ik ben ook nog nooit eerder geopereerd en dat maakt het ook wat spannender denk ik. Eerst was ik vooral bang voor de narcose maar mijn moeder, die ongeveer 10 keer geopereerd is, heeft me daarover wel gerust weten te stellen. Op dit moment vind ik het eruit halen van de drains en de herstelperiode het engst..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

ooo je zal nog even moeten wachten hihihi

komt allemaal dik in orde

inderdaad jammer dat je pas om15 hr aan de beurt moet

maar eeuuu nog enkele nachtjes slapen en het is zo ver!!!

benieuwd naar pearl haar uur

spannend zeg allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.