Ga naar inhoud

Mariah : 4 februari 2013 : Dr. Stevens : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Hoi! Ik ben moeder van 3 kids en was mijn grote borsten steeds meer zat.

Bij het hardlopen durfde ik ook in de zomer mijn jasje amper uit te doen, afgezien van steeds meer rug- en nekklachten.

Na jaren "tobben" :107: ben ik in nov. bij mijn huisarts geweest voor advies. Dit was heel positief. Omdat mijn borsten ook asymetrisch waren ( 1 cup maat verschil) had ik waarschijnlijk ook een goede kans dat de verzekering de ingreep zou vergoeden.

In jan. had ik een intake bij Dr. Stevens. Ik had oooit en D-cup en ben na elke zwangerschap een maat gegroeid. Zat dus inmiddels op 70 F/G!!!! Mijn wens was om terug te gaan naar een C (omdat ik had gehoord dat je borsten toch weer een beetje kunnen groeien). Volgens de PC was dit bij mij goed mogelijk.

De week na de intake is door de Bergman clinic mijn aanvraag naar de verzekering gestuurd en kreeg ik dezelfde dag nog toestemming, Ik was dus enorm verrast toen ik werd gebeld om de operatie in te plannen. Omdat ik in het onderwijs werk en niet te lang wilde uitvallen, wilde ik proberen om de operatie/herstel in de vakantie te plannen.

Tot mijn verrassing kon het op korte termijn. Nadat we thuis en op het werk van alles geregeld hadden ben ik maandag 4 februari 2013 geopereerd door Dr. Stevens in de Bergman clinic den Haag.

Ik moet zeggen dat ik vrij ontspannen aan de operatie ben begonnen. Ik werd fijn opgevangen, gerustgesteld en de anesthesist maakte grapjes en stelde mij op mijn gemak. Ik ontwaakte dan ook heel rustig uit de narcose en had bijna geen pijn. Ben nu ruim 10 dagen verder en al op eerste controle geweest. Ik heb weinig tot geen pijn gehad en voel me goed. Het valt mij uiteindelijk allemaal erg mee. Ik schrok wel dat je toch de eerste 2 weken eigenlijk bijna niets mag doen. Bij Bergman waren ze heel positief en vonden het er heel goed uitzien en goed genezen. Zelf ben ik nu toch een beetje ongerust. Ik durfde eerst ook niet echt m'n "nieuwe" borsten te bekijken. Inmiddels wel maar ze zijn nog vervormd, linkerkant zakt beetje weg en de tepel ziet er raar uit. De PC gaf aan dat er li 200 en re 100 cc weggehaald is. Dat lijkt mij erg weinig en ik ben nog een beetje huiverig voor het uiteindelijke resultaat. Ben ik nu te ongeduldig of wat zijn jullie ervaringen??? Ik lees toch dat er over het algemeen veel meer weggehaald is ( tussen +/- 400- 600 cc) en snap nu niet helemaal hoe dat bij mij zou kunnen zitten. Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mariah,

Ik heb ook een bvk gehad, al wat langer geleden dan jij. Helaas hebben ze bij mij het afval niet op de weegschaal gelegd. Dus hoeveel cc (volgens mij zijn het bij het weghalen gewoon grammen in de zin van kg) er weg is geen idee, alleen dat mijn borsten niet meer een halve meter lang zijn :45:.

Ik heb nu een cup e, dus nog tiet zat. Maar wel borsten die op de juiste hoogte zitten en die beter passen bij mijn lijf. Geef het wat tijd, ik ben 8 maanden p.o en bij zit er toch nog steeds verbetering in.

Doe rustig aan en rust goed, dat is goed voor je genezing.

Xx anma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mariah,

Ik ben vorige week donderdag geopereerd en een bvk ondergaan. Bij mij gaat ook alles prima (op een onverwachte pleister allergie na), kan mijn armen al heel goed bewegen en kan al best veel zelf. Ik ben zelf een type..bezig bijtje..dus heel moeilijk om alles over me heen te laten komen vooral juist OMDAT je je goed voelt.

Ik moet ook wennen aan mijn nieuwe borsten. Bij mij is bij de ene borst 275 gr en bij de ander 250 gr verwijderd. Ook ik dacht..dat is niet echt veel (ook omdat ik van diverse hoorde hoeveel er bij hen weggehaald was) Maar ik had een slappe huid (ben 44) en blijkbaar minder volume. Nu zijn mijn borsten vol :) Ik had 75/80 G/H (lag aan het model BH) Ben nauwelijks blauw en de hechtingen zien er goed uit. Ik kan er wel naar kijken, maar voelt nog niet echt aan als eigen. Inderdaad zitten ze bij mij ook stukke hoger (waar ze horen haha) alsof ze onder je kin zitten, lol. Ik maak er om de paar dagen foto's van m'n borsten zodat ik zelf ook kan zien hoe de genezing zich vordert (van bovenaf kijk je er toch anders tegenaan dan iemand die tegenover je staat) Bij mij valt me op dat de ene borst groter lijkt dan de ander. Op de foto is duidelijk te zien dat de 1 groter is dan de ander. Volgende week moet ik weer terug voor controle en ga ik dat toch wel even vragen of dat nog gelijk trekt.

We zullen heel veel geduld moeten hebben voordat het uiteindelijke resultaat zichtbaar is, maar de stap om het te laten doen hebben we achter de rug :-) En ik heb een fantastische man die me helemaal steunt en ze nu al prachtig vind, dat scheelt ook een heleboel in je genezingsproces..zowel fysiek als mentaal :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi,

Ook bij mij is weinig cc weggehaald en ben van slappe F naar een nette volle E-cup gegaan. Mijn hoop vooraf was dat ik naar een C zou gaan (was ook gezegd), maar in die zin zijn ze dus "groter" gebleven dan ik had verwacht.

Ze passen overigens wel goed bij mijn postuur (normale bouw), maar soms denk ik had ik maar nog duidelijker gezegd dat echt richting een C wil gaan.

Hoe is de cup nu bij jou en wat vind je er nu van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.