Ga naar inhoud

Tammeke78: 22 februari 2013: Dr. Erwin Lemmens: Klina Ziekenhuis te Brasschaat.


Tammeke78

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen allen,

Wou mezelf even voorstellen via deze weg!

Ik ben 34 jaar, mama van een knappe zoon (6 jaar), in 2007 een gastric bypass laten uitvoeren (126 kg - 72 kg) en over een weekje ga ik binnen voor en borstvergroting (lifting + vulling) en een buikwandcorrectie.

Ben een heel klein beetje veel nerveus!

Heb nog hopen vragen en hoop hier een aantal antwoorden te kunnen vinden, tips & tricks ook steeds welkom!!

Mijn operatie zal gebeuren door Dr. Erwin Lemmens in het Klina Ziekenhuis te Brasschaat.

Hij opteert voor plaatsing voor de spier, nu heb ik in 2009 nadat ik op m'n gewicht was na de gb, een borstverkleining (lifting) laten doen. Had vroeger een 105 H.... uiteindelijk na fel vermageren deze laten liften en met een 85 D overgebleven, maar na 2 jaar bleeft ik achter met 2 vrij lege zakjes.... tepels staan nog mooi vooruit, maar heb geen vulling meer.

Dus wou ik ze nu laten vullen, nie overdreven, wil gewoon m'n D cup behouden maar wel stevig en gevuld.

Kunnen jullie me aub wat wegwijs maken over 't feit waarom voor of achter de spier, wat de criteria is, wat bepaalt of de arts dit voor of achter plaatst... heb gewoon bang omdat ik nogal een elastische huid heb, dat binnen de kortste keer m'n borsten gaan hangen, alé de prothese dan hangt te bengelen... kan iemand me even meer info geven aub.

Blijven prothesen mooi zitten ook al zou je bijkomen en afvallen, of een elastische huid hebben, heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Heeft iemand toevallig ook voor en na foto's van soortgelijke ingrepen ter beschikking, indien mogelijk per mail?

Groetjes

Tam

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

Welkom op het forum!

Of een prothese voor of achter de spier geplaatst wordt, hangt van een paar dingen af:

1. of je genoeg eigen weefsel hebt, dat de randen van de prothese bedekt.

2. of de elasticiteit van je huid niet te erg is (waardoor je idd bij voor de spier plaatsing snel hang zou krijgen)

3. de voorkeur van de pc....

Als je zelf bang bent dat je nogal een elastische huid hebt (en dat heb je zeker als je vaker bijkomt en afvalt) dan is het misschien handiger om dual plane of volledig achter de spier te laten plaatsen.. Echter.. het enige nadeel hieraan is, dat je een double bubble zou kunnen krijgen, als je idd een erg elastische huid hebt... In de loop der jaren zakt dan je eigen weefsel, incl de tepel over de prothese heen naar beneden, waardoor je eigenlijk het effect krijgt van twee borsten ineen....

Veel plezier hier op het forum!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey BB,

Thanks for the feedback!

Ja gek genoeg heb ik die vragen dus meermaals gesteld, maar nooit echt een expliciet antwoord gekregen.

M'n eerste consultatie was bij Dr. Lemmens, 2e consult bij Dr. Colpaert... beide opteren voor een verschillende plaatsing, Lemmes voor de spier, Colpaert achter.

Ben gewoon bang dat ik na een tijdje opnieuw hangborsten zou hebben, ditmaal met protheses in welliswaar, en tenslotte zou ik gewoon graag stevige mooie borsten hebben.

Ik ben nu wel op m'n gewicht, 't schommelt soms wel 3 kg op en neer... naargelang de periode in 't jaar... feestdagen is zeker + 3!! hahaha.

M'n eerste operatie, borstverkleining/lifting is niet zo mooi gedaan, met als gevolg dat ik nu nog steeds (na bijna 4 jaar) lelijke donkere littekens heb. Nog een jammer iets, maar dat was onvermijdelijk blijkbaar, ben ik 't gevoel in m'n tepels kwijt... :-(

M'n tepelhof is heel lelijk gesneden en m'n tepels staan scheef... Dr. Lemmes kan dit echter wel terug mooier krijgen zei hij omdat er nog voldoende is om mee te werken, ben toch benieuwd! Hoop gewoon dat m'n borsten na de operatie stevig blijven en niet onmiddellijk zouden gaan zakken, begrijp je?

Ok, tot later misschien, ik ga ondertussen eens verder snollen op het forum en dan vooral naar voor en na foto's!

Groetjes en tot...

xx Tam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.