Ga naar inhoud

Even voorstellen


Grietje83

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Margriet en zwerf al even op dit forum rond, puur om infomatie in te winnen.

Ik loop sinds een aantal maanden met de gedachten voor een eventuele bv. Het enige wat me nog tegenhoud zijn de eventuele gezondheidsrisico's en bang dat het niet mooi wordt.

Ik ben van nature een enorme twijfelaar en nu wordt het nog lastiger.... Bergman clinics Dr. De Blecourt raadt mij ronde prothese (240/280 cc) voor de borstspier aan en Accz kliniek raadt mijn anatomisch gevormde prothese aan duel pane geplaatst (320CC). Het is nog al een verschil....

Mijn eigen cup is nu b75 maar slap en weinig volume. Ik zou graag natuurlijke mooie stevige iets rondere borsten willen, maar wel een natuurlijk resultaat..... Ik heb nu ook een consult aangevraagd bij Velthuis clinic.

Iemand nog advies?

Groetjes Margriet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Grietje,

Ik heb zelf ook lang getwijfeld wel/niet maar toch de stap genomen.

Ik heb zelf ook een cup B 75 en wil ook niet al te groot maar je moet het wel weer kunnen zien'.

Ik wordt op 25 februari geopereerd door dr van Onselen van het ACCZ kliniek.

Ik heb er een goed gevoel over ik zou eerst 395 cc krijgen dualplane en nu krijg ik als het goed is 405 cc.

En ook de risico,s heb ik overwogen denk komt vast allemaal goed .

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel .

Terry#

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Grietje

Welkom op het forum!

Lastig is dat he, die keuzes....

Ik denk, als je genoeg weefsel hebt, dat je dan ook kunt kiezen voor een plaatsing voor de spier. Over het algemeen doet van Onselen standaard dual plane plaatsen en ook standaard anatomisch. Als jij je borsten graag wat ronder wil, dan denk ik, dat je toch beter voor een ronde prothese kunt kiezen, maar dat is natuurlijk geheel aan jezelf :)

Bij wie wil je in de Velthuiskliniek op consult gaan?

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Terry,

Bedankt voor je bericht!

Waar twijfelde jij dan over? Ik ben voornamelijk bang voor het zweten van de siliconen en dat er toch kleine deeltjes niet-natuurlijk materiaal in je lichaam komen... Voor jou komt het al aardig dichtbij zeg! Spannend. Jij krijgt ongveer een d/e cup na je bv?

Bij Accz kliniek stelde ze bij mij 320 cc Anatomisch duel pane voor. Ik vond dit wel apart want dit werd voorgesteld door een consulent en ze keek alleen maar. Bij Bergman clinics ging de pc echt voelen en meten en kwam toen tot de conclusie dat rond en voor de borstspier beter is, vanwege de hoeveelheid weefsel dat ik heb. Ik wacht nu het derde consult maar af, heb alleen gelezen dat zij ook fan zijn van anatomisch. Ben benieuwd hoe zij tot een bepaalde conclusie gaan komen.

Groetjes Margriet

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BB

Bedankt voor je bericht!

Het id idd behoorlijk lastig.... Ik wil natuurlijke volle borsten. c/d cup het liefst. Ik denk dat ik wel voldoende weefsel heb want heb wel een b cup maar ze zijn niet vol en stevig, maar het weefsel is wel aanwezig. Ik wil alleen niet van die tennisballen er op, eigenlijk niet zichtbaar zijn dat ze nep zijn. Wat de pc bij Bergman zei, als ik ze achter jouw borstspier plaats dan blijf je lege borsten houden omdat je voldoende ruimte heb tussen het weefsel en de spier en dat wordt dan niet opgevuld. Ik vond dit een hele logische verklaring... Vandaar dat ik het zo raar vind dat ze ergens anders iets anders adviseren zonder te kunnen voelen en meten. Wat vind jij?

Bij Velthuis ga ik in Hilversum, bij een vrouw, dr. Mooij...

Beetje rare vraag misschien, maar gaan je borsten na de bv wel echt van 'jou' voelen? Voelen ze niet anders of vreemd aan omdat er iets vreemds is aan toegevoegd?

Groetjes Margriet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook bij Bergman geweest en ook bij Velthuis. Bij dr blecourt van bergman idd rond voor de spier ong 260 cc omdat ik het kon hebben ivm mijn weefsel. Bij dr Mooijen Velthuis anatomisch en dual plane 280cc omdat ze dat op langere termijn mooier vinden... de reden erachter is me niet duidelijk, maar ze vonden rond wat meer voor later/ouder. Wel hebben ze beide mijn borsten opgemeten ed.

Overigens ben ik uiteindelijk voor dr Visser gegaan. Zij wou in eerste instantie ook rond voor de spier doen (dus naar mijn idee had dr blecourt wel gelijk, vond hem heel kortaf maar wel kundig) maar omdat ik wat dikker was dan normaal heeft ze toch rond dual plane gedaan zodat als ik weer op gewicht was je niets zou zien. Op gewicht ben ik overigens niet meer gekomen hoor, maar ik ben wel blij met dual plane. Ik weet natuurlijk niet hoe ze eruit zouden zien bij voor de spier, maar ik vind dit zo natuurlijk dat ik alleen maar kan denken dat het minder natuurlijk zou zijn (als ik nu mijn armen optil zie je namelijk wel aan de onderkant en zijkant dat het nep is en ik denk dan misschien ook aan de bovenkant).

Verdiep je anders een in de hydrogel. Ik was namelijk ook bang voor het zweten van de prothese en durfde daarom geen silliconen te nemen. Ben ook wel een beetje een hypo dus ik zou bij iedere griep of pijntje denken dat het daardoor zou komen. Nu heb ik gewoon zout water in een silliconen jasje, dus wat mijn prothese 'uitzweet' is afbreekbaar/uitplasbaar door mijn lichaam. Het zijn hele sterke protheses en voelen heel zacht en warm aan. Nadeel is wel dat als ze scheuren je het gelijk merkt en een nieuwe nodig hebt. Ze scheuren niet sneller dan een silliconenprothes, de buitenkant is zelfs sterker, maar je merkt het dus wel. Bij een scheurtje in een silliconen prothese zou je namelijk gewoon nog jaren doorkunnen lopen en dat kan bij die van mij niet. Ze hebben wel de naam heel snel te scheuren (wat dus eigenlijk onterecht is) en zijn daardoor niet zo populair. Ik ben er in ieder geval heel blij mee, ze zijn zacht, voelen voor mij natuurlijk aan (geen vreemd ding in mijn lijf) en warm. Als ik voel dan voelen ze wel gewoon van mezelf omdat ik idd nog wat weefsel had, maar als ik echt ga knijpen kan ik wel een schijf voelen zitten.

Moet wel zeggen dat ik nu echt zo ontzettend blij ben met mijn borsten, dat als de hydrogel straks niet meer zou bestaan, dat ik wel voor silliconen zou gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de pc bij Bergman zei, als ik ze achter jouw borstspier plaats dan blijf je lege borsten houden omdat je voldoende ruimte heb tussen het weefsel en de spier en dat wordt dan niet opgevuld. Ik vond dit een hele logische verklaring... Vandaar dat ik het zo raar vind dat ze ergens anders iets anders adviseren zonder te kunnen voelen en meten. Wat vind jij?

Wat ik vind?

Dat je bij Bergmankliniek een consult gehad hebt, dat op jou toegespitst was en dat je bij accz een algemeen praatje gehad hebt :)

Als plaatsing voor de spier bij jou kan, zou ik daar zeker voor kiezen!

Dan moet er wel op 2 dingen gelet worden:

1. de elasticiteit van je huid (kan je huid de zwaarte van de prothese dragen, maar anderzijds.. hoe groot is het risico op double bubble als je achter de spier zou plaatsen..)

2. De dikte van je eigen weefsel. Als dit voldoende is, dan zou ik ze zeker ervoor laten plaatsen. Ook ronde prothesen kunnen er dan natuurlijk uit zien :)

Dat is wat ik vind :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@liesje83

Bedankt voor je uitgebreide bericht!

Grappig om te lezen dat jij precies hetzelfde aangeraden kreeg bij de verschillende klinieken. Ik zal dan ook wel duel pane aangeraden krijgen bij de Velthuis kliniek.... Ik wacht het wel af...

Ik ga me zeker even verdiepen in hydrogel! Dit is eigenlijk nog het enige wat me tegenhoudt... Ik heb ook wel wat trekjes van hypo ;). Maar aan de andere kant, als je ziek wordt van een cosmetische ingreep zou wel erg zuur zijn.... Ik heb 2 maanden geleden een schaamlipcorrectie ondergaan en daar heb ik ook 2 jaar over nagedacht of dat ik het wel zou doen.. Puur risico's afwegen, en twijfelen en nog eens twijfelen en dan eindelijk durven en de knoop doorhakken.

Ik heb wel striae op mijn borsten, ben benieuwd of deze dan zichtbaarder worden door de bv....

Groetjes Grietje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi BB,

Waarom zou je het dan wel voor de borstspier doen? Behalve dan dat het herstel sneller gaat... Ik denk dat mijn weefsel wel voldoende is... Ik als leek voel dat ik voldoende ruimte heb maar deze niet is gevuld, ik denk dat de pc dat bedoeld.

Ik heb wel nu al striae om mijn borsten... Als dat maar niet meer wordt door een bv of dat ze beter zichtbaar worden. Weet jij daar iets meer van?

Groetjes Grietje

Wat ik vind?

Dat je bij Bergmankliniek een consult gehad hebt, dat op jou toegespitst was en dat je bij accz een algemeen praatje gehad hebt :)

Als plaatsing voor de spier bij jou kan, zou ik daar zeker voor kiezen!
Dan moet er wel op 2 dingen gelet worden:
1. de elasticiteit van je huid (kan je huid de zwaarte van de prothese dragen, maar anderzijds.. hoe groot is het risico op double bubble als je achter de spier zou plaatsen..)
2. De dikte van je eigen weefsel. Als dit voldoende is, dan zou ik ze zeker ervoor laten plaatsen. Ook ronde prothesen kunnen er dan natuurlijk uit zien :)

Dat is wat ik vind :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je het wel doen.. Nou, omdat over het algemeen het niet nodig is om ze achter de spier te plaatsen als de elasticiteit van je huid niet te groot is en je genoeg weefsel hebt. Ik kan geen betere reden verzinnen.

Heb ze zelf voor de spier en ze zien er natuurlijk uit (oke, wel als de borsten van een 18-jarige meid, maar hey, dat is ook zo als je ze achter de spier geplaatst krijgt ;) )

Waarom zou je ze achter de spier laten plaatsen?

Als de elasticiteit van je huid te groot is.. Echter.. Dan moet de pc wel zeker weten dat je geen double bubble gaat krijgen in de toekomst!

Als je namelijk achter de spier plaatst en je eigen weefsel gaat in de loop der jaren zakken, dan zakt dat over je prothese heen (want die blijft zitten waar hij zit achter de spier) en dan heb je het effect van 2 borsten in 1 borst.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BB

Bedankt voor je uitleg!

Nu begrijp ik idd dat als de mogelijkheid aanwezig is vóór de borstspier beter kan zijn! Nu moet ik me gaan bedenken of ik het écht wil....

Wat ik me afvraag.. Die profiel foto's van iedereen, zijn dat de dames echt achter de berichten of gewoon foto's...? Zulke mooie borsten allemaal!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha!!! Fantastisch!!! Toch een stel mooie boobies!

Jij schrijft dat je ze ook voor de spier hebt. Heb jij geen ballen effect? Jij hebt meer cc dan ik voorgesteld kreeg.. Ik kreeg 240/280 voorgesteld. Wat voor cup had jij voor je bv?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, wordt je soms gek van die autocorrect!!

En jij hebt 450 cc. Ik zal dan denk ik uitkomen op een cup d met 280 cc en nu een b75...?!

Dat moet allemaal ff zijn plek vinden zeker?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Grietje,

Ik had een slappe 75 B en ik heb 275 achter de spier laten plaatsen. Ik ben nu 10 dagen geleden geopereerd dus het resultaat op mijn foto's is nog niet helemaal hoe het moet zijn maar dan heb je in ieder geval een idee. Ik heb nu een 75 F (73 cm buikomvang en 90 cm borstomvang)maar dat zal in de loop van de tijd wel afslanken naar een 75 D of misschien wel een volle C. Ik weet niet hoeveel de zwelling nog slinkt!

Heel veel succes!!

lfs Marisa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai

Ik heb ze ook voor de spier en ben er heel blij mee.

Net wat bb zegt als je genoeg eigen vet hebt zou ik het ook voor doen.

Mijn voorkeur was altijd voor de spier geweest . Hij wilde het eerst onder me spierblad, En voor d operatie gaf ik duidelijk aan wil ze voor de spier indien het mogelijk was en was het ook. Heeft de pc dus ook gedaan.

Grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mamma van drie jongens

Klinkt goed zeg! Heb je veel pijn? Ik ben erg benieuwd naar je herstel!

Ik heb ook een slappe b75. Als ik besluit om een bv te doen zal ik ongeveer op hetzelfde resultaat komen.

Ik ga proberen je foto's te vinden, ik ben nogal een knus met het reilen en zeilen op zo'n forum ;)

@happy82

Wat voor cup had jij voor je bv en wat heb je nu?

Heb je veel pijn gehad? Ben benieuwd naar het resultaat!

Liefs Grietje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de bv had ik 70b pc zei 75a.

Nu heb ik met sportbh 75d. Gister gemeten voor de gein in een lingeriezaak was het 75e.

Maar ben pas 2weken po dus kan nog veranderen, heb 440cc.

Had geen pijn. Alleen slapen en opstaan was erg lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal dan denk ik uitkomen op een cup d met 280 cc en nu een b75...?!

Welk merk en welk profiel? dan wil ik wel een gokje voor je doen ;) (rond?)

Hoi Grietje,

Ik had een slappe 75 B en ik heb 275 achter de spier laten plaatsen. Ik ben nu 10 dagen geleden geopereerd dus het resultaat op mijn foto's is nog niet helemaal hoe het moet zijn maar dan heb je in ieder geval een idee. Ik heb nu een 75 F (73 cm buikomvang en 90 cm borstomvang)maar dat zal in de loop van de tijd wel afslanken naar een 75 D of misschien wel een volle C. Ik weet niet hoeveel de zwelling nog slinkt!

Heel veel succes!!

lfs Marisa

Het hoeft niet te slinken hoor, qua maat! Maarrrrr ga niet van tabellen uit, want die heb ik nog nooit kloppend gezien ;)

Gewooon straks lekker gaan passen en je goed laten helpen in de winkel :)

xxxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BB

Merk, volgens mij gebruikt Bergman Eurosiliconen, profiel... Geen idee, nog nooit van gehoord. Dr. De Blecourt had het over ronde ruwe siliconen voor de borstspier en aantal cc bepaald hij tijdens de operatie, Iig 240 of 280. Ik heb geen idee wat een profiel is. Zoals je merkt, ben ik nog een redelijke kneus op dit gebied..,.

Wel enorm leuk forum is dit! Zo actief!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke.. Eurosilicone

Nou.. met 280 cc medium profile zou je van 75 B wel naar een 75D gaan, kan ik me voorstellen, maar het kan ook goed zijn dat ze high profile gaan gebruiken.. dat ligt vooral aan jouw eigen borstbreedte en de grootte die je wenst :)

Ik heb in dit topic: http://www.borstenforum.com/topic/6310-medium-profile-of-high-profile/?hl=%2Bmedium+%2Bhigh

de verschillende profielen uitgelegd. Even door de posts heen kijken, dan zie je het op een gegeven moment vanzelf staan :)

Ja, leuk forum he :35:

Pas maar op, ik waarschuw je alvast haha, het is verslavend :45: (weet ik alles van ;) )

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga gelijk ff kijken. Ben benieuwd wat een high profile is enzo...

Ik moet zeggen begin steeds meer te neigen naar een "ja" voor een bv.

Geloof graag dat het verslavend is! Zit ook de hele tijd naar voor en na foto's te kijken.

Zijn hier eigenlijk ook verhalen bekend van vrouwen die ziek zijn geworden na hun bv? Ik heb veel van die onderzoeken van de FDA gelezen en ik vind dat heel logisch klinken allemaal. Maar aan de andere is, al die verhalen van dat ene steunpunt (vrouwen ziek van siliconen) kan ik ook niet helemaal negeren. Ken jij verhalen?

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.