Ga naar inhoud

Moos69 : 7 februari 2013 : Dr. Lommen : Vlietlandziekenhuis


Aanbevolen berichten

Dag 13:

Een off day vandaag!

Mn borsten gaan steeds meer zeer doen ipv minder. De pijnstillers helpen nauwelijks meer en bij 1 (de linker) borst is een duidelijke rode warme plek te zien die bij hele lichte aanraking al pijnlijk is. De andere borst begint ook al (die doet minder zeer) Naar mate de dag vordert, zwellen de borsten op..heb het idee dat de zijkanten (gedeelte onder je armen) ook vrolijk meedoen, alsof mn borsten meer naar de zijkant zitten (gevoelsmatig dan) BH zit dan ook superstrak. Af en toe ineens koude rillingen en de kippenvel doet ook zeer. Voor zover ik weet heb ik geen koorts.

Ben moe, chaggo (opoe is ook al onderweg..grr) slaap slecht en idioot vroeg wakker.

Vanavond mogen de hechtpleisters eraf..weet nog niet of ik het durf..manlief heeft liever dat ik wacht tot morgenochtend, want dan moet ik toch op controle komen, maar wellicht probeer ik het zelf we onder de douche..dan kan ik zelf de pijn doseren (buiten de jeuk die ik er al van heb)

Mn rechterborst is ook groter en lager dan de linker, terwijl mn linkerborst met de meeste pijn kampt. Hoop toch wel dat het nog wel bijtrekt, want het verschil is duidelijk te zien. Ook kwam er gisterochtend bij het wakker worden gelig vocht uit de rechter onderaan de borst waar het litteken overgaat in de horziontale. Heb het schoongemaakt en opnieuw schoon tape overheen gedaan. Nu is het wel droog.

Ben benieuwd morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste Reactie

Heb het er toch op gewaagd en de pleisters deels onder de douche en deels daarna verwijderd.

Mn linkerborst begon gelijk te lekken uit een klein gaatje met beste druppels en toen ik bij de rechter borst de tape weghaalde, kwam er een ranzige lucht, die ik eerst niet kon plaatsen..Dacht..wat ruik ik nou toch voor vieze lucht?? Wat ik gister verschoond had, was kledder nat en daar kwam die smerige lucht vandaan.

Heb het schoongemaakt en afgedekt met gaasjes.

De rest van de littekens zien er goed en netjes uit. Merk wel gelijk verschil dat die tape eraf is :) Doordat ik een zwarte bh draag, heb ik er maar een wit oud shirt overheen gedaan, kan ik eventueel zien of het nog doorlekt. Hopelijk kan ik een beetje slapen vanacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pijnstillers helpen nauwelijks meer en bij 1 (de linker) borst is een duidelijke rode warme plek te zien die bij hele lichte aanraking al pijnlijk is.

*alarmbellen* !!!!

Mn linkerborst begon gelijk te lekken uit een klein gaatje met beste druppels en toen ik bij de rechter borst de tape weghaalde, kwam er een ranzige lucht, die ik eerst niet kon plaatsen..Dacht..wat ruik ik nou toch voor vieze lucht?? Wat ik gister verschoond had, was kledder nat en daar kwam die smerige lucht vandaan.

*luchtalarm & alarmbellen * !!!!

Maar vrouwke toch!! ( sorry .. brabants) Heb je vanmiddag niet gebeld naar je pc toen je merkte dat je een rode warme plek had die zeer deed? :(

Je bent moe.. chaggo...

Het is voor mij zooo duidelijk dat het echt niet goed zit daar in je borst(en) :17:

Goddank moet je morgen toch op controle komen want dit kan echt niet goed zijn. Sorry voor het paniekzaaien op dit moment, maar ik kan er helaas niks anders van maken.

Ik zou zelfs zeggen : zorg dat je NU nog aan antibiotica kan komen, bel de chirurg of weet ik veel wie. Moet je morgenochtend al op controle.. of in de loop van de dag pas? *edit* ik heb het al gelezen.. je kan in de ochtend terecht.

Pfff.. sorry dat ik zo een slecht nieuws hier neerschrijf :ph34r:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx voor je bezorgdheid, Piepke. Ik dacht eigenlijk..ik moet morgen toch al komen en mocht vanavond pas de pleisters eraf halen. (had de verpleegkundige vorige week gezegd) Of anders zouden ze dat morgen doen maar was een beetje huiverig dat ze het er af zouden "rukken"

Ik ben in het ziekenhuis geopereerd en de pc is niet elke dag werkzaam daar. Hij werkt ook nog in de Bergman kliniek. Okee..hoor je denken..ja en...:) Je hebt helemaal gelijk. Ik ben nogal hard voor mezelf en piep niet zo snel. Maar ik realiseer me nu idd ook wel dat dit toch niet goed is. Ik moet hier eerst naar de huisartsen post, apotheek in een andere plaats heeft dienst..eer dat ik dat allemaal gedaan heb ben ik weer een paar uur verder. Ik wacht wel tot morgenochtend, dan heb ik mn eigen pc.

Ik houd jullie op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja snap het wel, het is nu zoveel gedoe eer dat je de antbiotica hebt, en wie weet krijg je nog de verkeerde kuur mee ook.. dus wat dat betreft heb je gewoon gelijk en maken die paar uur nu ook niets meer uit.

Omdat je pijnstillers slikt, heb je waarschijnlijk ook geen verhoging :(

Ik wens je morgen heeeeel veel succes en voor nu beterschap!!!!

:71::71::71::71:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inmiddels bij de pc geweest. Als eerste bij de verpleegkundige m'n beklag gedaan over hoe ik te woord gestaan was toen ik belde voor de allergische reactie op de pleisters. Ze was het helemaal met me eens dat ze me bij de afspraken balie door hadden moeten verbinden.

Ik vertelde haar van mijn klachten en moest mn bovenkleding uit doen. Ze vond het er (op die 2 plekjes na) heel goed uit zien en ze ging de arts halen. Die kwam vrij snel en zonder enige verdere uitleg van mijn kant zag hij al gelijk wat het probleem was. De drains hadden waarschijnlijk niet al het oud bloed en vocht afgevoerd en doordat alle wondjes dicht waren gegaan, kon het nergens heen. Ik moest gaan liggen Hij pakte iets (had niet gezien wat...voelde iets prikken en vervolgens voelde ik straaltjes vocht, troep en bloed langs mn borsten. Er kwam zoveel uit dat er aardig wat gaasjes aan te pas kwamen. Hij heeft bij beide borsten een knoopje hechting doorgesneden, waardoor ik nu 2 kleine open wondjes heb, waar het overtollige vocht en rotzooi uit kan komen. Het was niet nodig om aan de antibiotica te gaan. De spanning in mn borsten was gelijk een stuk minder. Volgende week moet ik weer terug komen voor controle. Als er ondertussen iets wijzigd moet ik gelijk bellen (ook al is het in het weekend..dan maken ze het weer open)

Hij was verder tevreden hoe het eruit zag en het verschil in grootte tussen de borsten zou nog wegtrekken. Nieuwe afspraak gemaakt voor volgende week en gelijk naar de apotheek gegaan om die gaasjes te kopen, want die ik thuis heb, kan nietzoveel vocht opvangen.

Hopelijk was dit het euvel en gaat de genezing verder zn gang :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

:)

Het is er nog niet allemaal uit, maar de grootste druk is er nu wel af. Merk het ook aan de zijkanten die zo opgezwollen waren, dat is stukke minder nu. Er komt nog wel wat vocht uit, maar is te behappen. Nu afwachten en hopen dat we het ergste gehad hebben. Ik heb vandaag (realiseer ik me nu ineens) veel minder pijnstillers " gevreten" dan eerder :) Mooi pluspuntje erbij :64:

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh jeeeee.. horrorrrrrrrr hahahahahah!!!

Een man van weinig woorden dus : liggen .. open maken en rommel eruit duwen ;)

Gelukkigggggg is het verder "niets" en gaat het nu goedkomen :43:

Scheelt meteen he, die druk, fijn hoor!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahahahahah piepke :) Wellicht had de verpleegkundige hem al iets verteld, voordat hij naar binnen kwam. Want hij zei ook nog: je zal je ook wel niet helemaal lekker voelen nu. Toen dacht ik nog van..goh, die ziet ook alles haha. Zal de ervaring wel zijn. Was wel opgelucht dat ik geen ontsteking heb en geen medicijnen hoefde. Was ook nog ongesteld geworden..en ik reageer ook altijd zo lekker op antibiotica..dan had het helemaal feest geweest in m'n lijf :102:

Ik was al een beetje opgelucht toen ik m'n verhaal al kwijt kon bij de verpleegkundige. Daarna kwam de arts binnen en toen ik zijn gezicht zag en mij eigenlijk gelijk begreep wat mijn probleem was, ging het gelijk wat beter. Het moment tussen verpleegkundige en arts had ook niet langer moetenuren anders had ik zitten huilen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat nog niet helemaal lekker helaas. Gisterochtend wakker geworden met meer pijn en zwelling. Nu maar geen risico genomen en contact opgenomn met het ziekenhuis. Ik mocht gelijk komen, me melden bij de SEH omdat de PC niet in huis was. De dienstdoende arts heeft bij 1 borst weer een openinkje gemaakt, maar er kwam nauwelijks iets uit. Het duwen en knijpen deed meer zeer dan het openmaken. De wondjes rondom het litteken waren rood en zag er toch wel onrustig uit. Ze wilde geen risico nemen dus toch een kuurtje meegekregen. Thuisgekomen stonden dur vingerafdrukken nog in mn borst :S Gelijk begonnen met de kuur.

Vanmorgen weer gekeken, maar het gaatje is dicht, en de borst is duidelijk meer gezwollen. De kuur moet natuurlijk zn werk nog gaan doen. Het litteken wordt ondertussen niet echt mooier..Terwijl de andere borst helemaal rustig en mooi eruit ziet.

Even afwachten maar weer. Woensdag moet ik weer terugkomen op de poli.

Hoelang hebben jullie eigenlijk pijnklachten gehad na de operatie. Ik ben nog geen dag zonder pijn geweest. Of ben ik nu te ongeduldig? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je nu toch antibiotica hebt gekregen. Ik ben er persoonlijk ook niet zo fan van, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat je de eerste keer al een kuur had moeten krijgen. Rotzooi duidt meestal toch op ontsteking.... :( hopelijk wordt het nu snel beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, ben ik met Andrea eens.

Die AB had je eerder mee moeten krijgen, al was het maar preventief geweest... Maar in Nederland zijn ze niet zo scheutig met de antibiotica, wat natuurlijk ook weer goed is, van de ene kant :)

Hoop dat je je snel beter gaat voelen en dat je borst er rustiger uit gaat zien! Met een dag of 2 moet het beter gaan!

Succes!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even weer een update-je :) Morgen is het alweer 3 weken geleden. Tijd vliegt, ondanks ik me af en toe te pletter verveel ;)

Vanmorgen weer op controle geweest en de arts heeft de wondjes schoongemaakt en bij 1tje een hechtinkje verwijderd. Het kan nog weken duren voordat deze 2 openingen dicht zijn, maar verder zag het er goed uit. De antibiotica heeft z'n werk al wel gedaan. Volgende week weer op controle, kijken hoe het er dan uit ziet.

Langzaam aan ga ik wennen aan mijn "nieuwe" boobies, heb gister zelfs een uurtje zonder bh rond gelopen in huis. En ik kan en doe al veel zelf weer. Alleen sjouwen en dingen boven mn hoofd pakken laat ik nog aan mn mannen over. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhh er is iets mis gegaan met posten lorke ...geeft niet ik haal even de overbodige post er even uit. en beantwoord gelijk je vraag.

De tepel verkleinen ze niet, ze verplaatsen hem gewoon terug naar boven op een mooie plek. Zo heb je dan weer prachtige borsten, en wanneer je een bh weer aankan ligt helemaal aan jezelf...de eerste 6 tot 8 weken heb je verplicht een sport bh of een kliniek bh aan en daarna is het net waar je jezelf het prettigst in voelt. Veel dames hebben willen gelijk de bh aan en anderen willen net ff wat langer de sport bh aan...

Hoe is het nu met je borsten Moos?

Xx

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn geval hebben ze de tepels wel verkleind. Althans de tepelhof (of hoe dat ook heet haha) Bij mij waren ze behoorlijk aan de maat..en heb nu mooie bijpassend bij het formaat borsten voor terug gekregen.

Het gaat nu wel iets beter met mn boobs, thx for asking :) Al heb ik me er de afgelopen dag niet zo mee bezig gehouden, omdat we afgelopen avond onze hond hebben moeten in laten slapen. Kwam er bij het naar bed gaan achter dat ik zelfs mn bh binnenstebuiten aan had de hele dag..

Kan dus nu ook niet slapen, mn boobs reageren er wel op..zijn meer gezwollen en wat pijnlijker. Zal de stress wel zijn denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.