Ga naar inhoud

Voorstellen, en capsulectomie


Didic

Aanbevolen berichten

Hai, ik ben Didic, precies een week geleden heb ik een capsulectomie gehad.

Helaas zonder prothesewissel, want dat raadde mijn plastisch chirurg af.

Ik had wel toestemming tot vergoeding van mijn ziektekostenverzekering.

Mijn protheses zaten er al 20 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Didic

Welkom op het forum, maar ik rol bijna van mijn stoel.....

Geen prothesewissel na 20 jaar, alleen maar verwijderen van te veel aan kapsel???? Ongelooflijk zeg!!

Door wie ben je geopereerd?????

Een goed herstel gewenst, maar weet je zeker dat je geen nieuwe prothesen had willen hebben, nu je toch open lag?

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Watblief???????

Je hebt je oude prothesen terug laten plaatsen, terwijl je toestemming van de verzekering had om deze te vervangen?

Of heb je er geen enkele prothese meer terug in laten plaatsen?

Voor de mensen die geen idee hebben wat Didic bedoelt : Er is overmatig kapsel verwijderd :35:

Mag ik vragen waar je bent geweest voor je operatie, en waarom de pc het niet verstandig vond? :17:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, er is niets geplaatst, ik heb nu lege borsten.

Omdat ik maar kleine protheses had (120cc) zou je het verschil haast niet zien en aangezien ik kapselvorming in graad IV had, zou ze smerige wonden maken.Dan zou bij prothesewissel er weer kapselvorming ontstaan.

Omdat mijn borsten een beetje hangen, zouden ze nog meer gaan hangen met nieuwe protheses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, er is niets geplaatst, ik heb nu lege borsten.

Omdat ik maar kleine protheses had (120cc) zou je het verschil haast niet zien en aangezien ik kapselvorming in graad IV had, zou ze smerige wonden maken.

Oke..tot daaraantoe kan ik het gedeeltelijk volgen. Je had ontzettend veel kapsel, en dat maakt natuurlijk een flinke wond vanbinnen. Máár, die 120cc was toch wel een dusdanig verschil kwa 'grootte' anders had je ze destijd uberhaupt niet hoeven plaatsen.

Nouja, 20 jaar terug was 120-170cc al een hele happening dus heel begrijpelijk dat er destijds ook niet meer geplaatst is :35:

Maar je hebt toch niet 20 jaar lang last gehad van teveel kapsel? Waarschijnlijk is dit iets van de laatste jaren waarbij het steeds wat erger is geworden ( en ook heel begrijpelijk na zo een lange tijd).

Ik kan niet begrijpen dat je dus automatisch nu direct weer teveel kapsel zou ontwikkelen bij plaatsing van nieuwe prothesen? Oke.. als je een grote wond hebt die ontstaat door het verwijderen van het kapsel kan ik me voorstellen dat dit op dit moment extra littekenweefel met zich meebrengt, waardoor je lijf ook gestimuleerd wordt om extra kapsel om de prothese heen te maken.

Ik heb geen idee of dit écht zo werkt, maar kan me er iets bij voorstellen.

Maar hadden ze dan niet je borsten nu kunnen 'schoonmaken' een half jaar laten herstellen, en dan alsnog nieuwe prothesen erin?

Omdat mijn borsten een beetje hangen, zouden ze nog meer gaan hangen met nieuwe protheses.

Tja.. had je voor jezelf zoiets als "ik wil echt niet meer dan cup b of c" ? Hadden ze dus niet de optie op je huid op te vullen met een prothese omdat je dit zef niet zag zitten kwa maat.

. Ik geloof niet dat het nu strak op je lichaam staat, wat ik uiteraard begrijp en waar jij niets aan kunt doen.

En anders hadden ze een lift uit kunnen voeren als je echt teveel huid over had :(

Ik weet niet hoe je er zelf over denkt of hoe je je eronder voelt, maar het lijkt me gewoon zo moeilijk om na al die tijd zo te moeten 'eindigen'.

Ik vind het erg, dat je waarschijnlijk ontzettend veel schrik is aangepraat, waardoor je dit besluit hebt genomen.

Had hier maar een jaar geleden geschreven ;)

Maargoed, voor hetzelfde geldt ben je zelf tevreden en vind je het helemaal prima en loop ik voor Jan Doedel te preken ;) ;)

Hoe dan ook, succes met de boobs en je herstel :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al zo'n 8 jaar geleden kapselvorming, maar pijnlijk werd het pas het laatste jaar.

Het waren echt harde ballen, volgens mijn 7 jarige kleinzoon had ik botten in mijn borsten.

Ik ben 10 januari voor het eerst bij de PC geweest en 28 januari al geopereerd.

Dat ging dus te snel, achteraf. Uiteraard ben ik niet blij met wat ik nu heb.

Heb ook al naar de verzekeraar geschreven of ik die toegestane prothesewissel alsnog kan laten doen. Nog geen antwoord op gehad.

Vergeet nog te vermelden dat 1 prothese scheurde bij het verwijderen.

Fijn dat jullie zo reageren, dat geeft een goed gevoel. Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 10 januari voor het eerst bij de PC geweest en 28 januari al geopereerd. Dat ging dus te snel, achteraf. Uiteraard ben ik niet blij met wat ik nu heb. Heb ook al naar de verzekeraar geschreven of ik die toegestane prothesewissel alsnog kan laten doen. Nog geen antwoord op gehad.

Misschien hè.. zou je contact op kunnen nemen met de pc, je moet toch nog op nacontrole neem ik aan?

Dat ze op papier zet, waarom het haar niet 'medisch verantwoord' leek om de prothesewissel nu op dit moment uit te voeren, maar dat dit over enkele maanden wel mogelijk is als de borsten hersteld zijn.

Heel zwartwit gezien zou je er verzekeringstechnisch nog steeds recht op hebben. De vergoeding betreft het verwijderen van de oude implantaten, en het plaatsen van nieuwe.

De oude zijn nu verwijderd.... en die nieuwe moeten nog komen ;) Dat de pc adviseert dit in 2 etappes te doen kun jij niets aan veranderen ( ik ga er even vanuit dat je pc akkoord gaat met herplaatsing over 6 mnd)

Maargoed, buiten het feit dat je je gelijk moet zien te halen, en meewerking van de verzekering, vind ik het niet zo stom om ook naar een andere pc te kijken.

Niet dat deze niet goed zou zijn, ik ken de beste vrouw niet, maar simpelweg alleen al om het feit dat ze je compleet in het diepe gegooid hebben zonder verdere uitleg of mogelijkheden ( die je wel degelijk hebt!!)

Ik wens je ontzettend veel succes met deze strijd!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me volledig aan bij Piepke haar (wederom geweldige) uitleg!

Leg je hier niet zomaar meteen bij neer. Mijn inziens zijn er echt nog mogelijkheden om toch nieuwe protheses geplaatst te krijgen.

Ik had al zo'n 8 jaar geleden kapselvorming, maar pijnlijk werd het pas het laatste jaar. Het waren echt harde ballen, volgens mijn 7 jarige kleinzoon had ik botten in mijn borsten. Ik ben 10 januari voor het eerst bij de PC geweest en 28 januari al geopereerd. Dat ging dus te snel, achteraf. Uiteraard ben ik niet blij met wat ik nu heb. Heb ook al naar de verzekeraar geschreven of ik die toegestane prothesewissel alsnog kan laten doen. Nog geen antwoord op gehad. Vergeet nog te vermelden dat 1 prothese scheurde bij het verwijderen. Fijn dat jullie zo reageren, dat geeft een goed gevoel. Bedankt!

Het moet toch wel vreselijk voor je geweest zijn om dat te horen. En dan nog de pijn die je ervan hebt. Je hebt wel mazzel gehad dat je prothese pas scheurde op het moment van verwijderen. Wat had er gebeurd als je nog langer er mee door had gelopen? Had hij dan in je borst gescheurd? Daar moet je toch even niet aan denken...Welke prothese had je?

Dat we zo reageren is omdat we allemaal vrouwen zijn die ontevreden zijn/waren met onze borsten. We weten dus hoe het voelt om gesteund te worden! Daarvoor zitten we hier en willen we elkaar allemaal helpen! :54: :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

En ineens schiet me iets te binnen, en denk ik te weten wie jou heeft geopereerd en verklaart voor mij ook meteen er geen nieuwe prothesen zijn geplaatst.

Ben je geholpen door Dr K ?

Je mag hier gerust namen noemen, maar omdat je de naam zelf nog niet hebt genoemd vermoed ik dat je het ook liever niet doet.

Ik zal de naam dan ook verder niet vermelden als je dat niet wil.

Maar ik vraag het me toch af ;)

Hoe gaat het nu met je? Heb je er nog over na kunnen denken of je het hierbij laat, of dat je toch nog iets probeert te veranderen? Heeft je verzekering al gereageerd?

Mocht je alsnog toestemming krijgen.. dan zou ik zowiezo elders gaan voor een hersteloperatie. Je zou niet hoeven vechten om je boobs te krijgen, laat staan een discussie moeten voeren waarom je het wél weer gevuld wil hebben.

Grtjsss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.