Ga naar inhoud

ik voel de prothese?!?!?!?! help..advies graag


guppie

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

De pc vertelde me dat er na het hechten wat rimpeltjes in het litteken zullen zitten dat van tepel naar borstplooi loopt en dat die weg zullen trekken.

Is dat een garantie of kan het evengoed zo zijn dat die blijven zitten?

Wie weet hoe dat zit?

gr ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet daar niet echt veel van, ik denk dat je je daar niet teveel zorgen over hoeft te maken. Maar mocht het toch niet naar wens zijn dan kan je laten laseren als het litteken volledig genezen is. Kost wel wat, maar zou geweldige resultaten opleveren. Ook goed/consequent smeren met een goede littekencreme kan al heel veel uitmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet uit ervaring dat er heeeel veel kan veranderen na de operatie, de weken/maanden erna!

En idd, smeren met een littekencreme (dus niet zomaar een vochtinbrengende creme, maar een littekencreme met vitamine E erin!) kan wonderen doen. Ik geloof ook niet in al die smeersels, maar dit werkt echt!

Oh ja, en geen zorgen maken ;) Geduld is het enige dat telt :D

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een bij elkaar getrokken frot onderin mn borstplooi van het litteken vanaf de tepel, en die is nu weg, ik zie het wel... want dat plekje is 'vlekkerig' kwa kleur, maar het is geen frot meer :45:

Zal persoonlijk zijn, maar het trekt heeeeel erg weg.

Smeren is in ieder geval goed voor het littekenweefsel en de doorbloeding, je kan er nooit geen kwaad mee doen, enkel goed :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hm.... een prothese heeft een bepaalde vorm he... En een spier past zich volgens mij echt wel aan. Ook al is het een hele sterke spier.

Mijn nichtje is ook kapster ;) En zij heeft ook een bv gehad.

De spier heeft zich aangepast aan haar prothese en niet andersom :)

Dus zal bij jou ook echt wel goed komen, neem ik aan. Heb nog nooit gehoord dat de prothese zich weg laat drukken door een te sterke borstspier. Wat zou er dan met bodybuildsters gebeuren, die hun prothese achter de spier hebben??

Denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Hooguit misschien dat het wat langer duurt eer je het uiteindelijke resultaat hebt.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Help...advies graag

Ik voel bij 1 borst (mijn linker op mijn foto's rechter) borst aan de buitenonderkant van mijn borst de rand van de prothese zitten.

Het is echt een hele harde rand.

Kan dit kloppen of is hij dan verzakt of te ver gezakt?...hoe je het noemen wil.

Aan de andere borst voel ik hem niet...die is ook veel strakker ondanks dat daar minder vocht in zit.

Rare is dat de onderkant van mijn borst uit eigen weefsel zou moeten bestaan en hoger achteraan de prothese zou moeten zitten.

Het is de borst die op de foto's die bubbel/bult aan de zijkant heeft, alsof mijn eigen weefsel over het litteken heen naar de andere kant gezakt is zeg maar.

ik zou graag jullie ervaringen hier in horen en hoop dat ik me druk maak om niks maar ben er bang voor.

Groetjes Guppie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, daar zit precies de rand van de prothese. Of hij daar nu al hoort te zitten weet ik eigenlijk niet, maar uiteindelijk ga je hem daar voelen.


Ik weet alleen dat het normaal is, maar nogmaals... of dat nú al zo hoort weet ik niet eigenlijk :17:
Lijkt me van wel, want als hij daar pas terecht zou komen over 6 weken, dan zou je dus eerst een soort van 'double bubble rand' moeten hebben voordat het gevuld wordt door de prothese.
Dus als ik even voor mijn gevoel 'logisch redeneer' dan klopt dit gewoon :53:

Dus wees voorbereid, straks is de kans ook groot dat je rimpels gaat voelen aan de onderkant van je borst. Diepe groeven die aanvoelen als 'harde plastic zakken'

Sorry, klinkt weer lekker hoopvol :118: Maar dan weet je nu alvast dat je je niet rot hoeft te schrikken :63:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha Piepke...jij geeft de burger moet....hihi

Er is niemand geweest die me verteld heeft dat ik harde randen zou gaan voelen en zeker niet de plooien ook nog.

Sterker nog..tegenwoordig is het allemaal..

Mevrouw alles is intussen zo ver ontwikkeld dat een prothese aanvoelt als een echte borst.

U voelt geen verschil...protheses zijn tegenwoordig erg soepen en geven een natuurlijk gevoel.

Nou..ik had van nature geen harde randen in mijn borst!

En diepe harde groeven is me ook niet verteld...pffff

Maar tnx piepke...zal nu idd niet schrikken als ik het voel...hoop alleen dat dat wel achterwege zal blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.