Ga naar inhoud

Nataloche : 4 maart 2013 : Dr. Bosselaers : Beaucare


Aanbevolen berichten

Hallo Dames,

ik wou mij voorstellen en tegelijkertijd een paar vragen stellen.

Eerst wil ik mij excuseren voor de fauten omdat ik franstalige ben.

Ik ben binnenkort 40 :-( (in april) en wil daarvoor totaal in 'orde' zijn, ik heb 2 jaar geleden en bypass gedaan en ben 45 kg kwijt maar na de bypass en 3 prachtige kindjes zijn mijn boobies, als we die nog zo kunnen noemen pfffff.

Allé om heerlijk te zijn dat trek op niks ;-)

Heb nu een leeeeeeeeeeeeg B cup en zou graag een goed C of kleine D.

Ik ga de 4 maart geopereerd worden door Dr Stefanie Bosselaers in Beaucare en ben zeer ongerust.

Ik heb al gelezen dat het heel zeer doet ? ik ga dual plan doen, is dat zo erg ? moet ik echt mijn kinderen 1 week bij uit het huis houden ? (3 jaar, 5 jaar en 10 jaar) mijn man is zelfstandig dus nooit thuis :-(

Er staat in de brief dat we geen nagelak mogen hebben maar ik heb gelnagel moet ik die uitdoen of als ik gewoon french doet is ok ?

Ik heb ook een vraag voor de BA, ik heb gelezen dat jullie ga zoeken voor een speciale BA, krijgen we dit niet in Beaucare ? waar moet ik die gaan kopen ? kunnen wij dit niet op vooraan gaan kopen ?

Ik ben ook gaan kijken voor de maattabel maar ik begrijp er niks van !!! hoe werk dat ? ik weet gewoon dat ze tussen 300 cc en 400cc willen zetten in dual plan met de gelprothèse.

Ik ben ook heel bang en moet ook meer betalen omdat ik veel ontsteking doen en Cheloides :-( dus waarschijnlijk cortisone in de littekens.

gr,

Nathaloche

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nataloche

Welkom op dit forum!!

Gefeliciteerd met je datum van de operatie! Echt iets om naar uit te kijken he :)

Ik zal zometeen je titel even aanpassen, dan hoor je er helemaal bij.


Om antwoord te geven op je vragen..

Hoeveel pijn/zeer het gaat doen, verschilt van persoon tot persoon. Je moet alleen een paar dingen in het achterhoofd houden, die je in eerste instantie niet zult kunnen of niet mag.... Normaal gezien zou je niet zwaarder mogen tillen dan 2 kg de eerste 4-6 weken (dus kind van 3 mag niet getild worden, zelf in autostoel klimmen en zo) en boodschappen doen is ook wat lastig. Gelukkig heb jij al een kind van 10 die misschien op veel fronten kan helpen?

Poetsen, zwaar huishoudelijk werk, daar moet je heel erg mee oppassen, in diezelfde periode... Strijken, dweilen, ramen zemen, stofzuigen. Dat zouden dingen zijn die je niet mag doen, de eerste tijd. Misschien dat je daar hulp van familie voor kunt krijgen?

Koken... De eerste dagen zal dat lastig zijn, maar zelf had ik voor mijn operatie vanalles ingevroren in de diepvries. Dat is misschien voor jou ook een optie? Zware pannen afgieten is namelijk ook niet echt handig, dus dat worden gebakken aardappeltjes ;)

Verder mogen de meesten hun ellebogen niet hoger dan hun schouders heffen, dus ook met douchen (als je dat al mag in het begin) zul je wat beperkingen hebben, net als met aankleden. Ik weet niet hoe vrij je bent met je kinderen, maar je kind van 10 kan misschien wel al veel voor je doen? Helpen?

Over de BH, ik weet niet zeker of je die in Beaucare kunt kopen. Het beste kun je daar gewoon eens even voor bellen. Normaal is dat wel het handigst, maar in sommige klinieken kan het niet.

Anders zou je kunnen vragen aan je pc (plastisch chirurg) welke maat je moet aanschaffen. Je kunt dan een goede, stevige in een lingeriezaak kopen en vragen of je kunt ruilen of de niet passende maat terug kunt brengen na je operatie. Dus niet te lang van te voren kopen ;)

Welk merk prothese krijg je? Monobloc?

Als je de catalogus op internet gevonden hebt, dan moet je kijken bij het profiel wat je krijgt.... Dat zou je pc je moeten kunnen vertellen, al vind ik dat het nogal vaag is wat je gaat krijgen (tussen 300 en 400 cc) Dan wordt het lastig zoeken, als je niet weet welk profiel je pc wil plaatsen ;)

Wat is Cheloides? Geen idee wat dat is hihi.

Veel plezier met aftellen naar je operatie toe en hoop dat je wat aan mijn antwoorden hebt!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi Nataloche,

Ik ben 7 maand geleden door Dr Bosselaers geopereerd en ben super tevreden met het resultaat! Ze is een zeer lieve dame die echt de tijd neemt om met je door te nemen wat jij wil en om al je vragen te beantwoorden. Je hoeft geen speciale bh gaan kopen, die krijg je mee na de operatie, neem een kijkje bij m'n foto's, ik denk dat ik daar een foto van die band-bh heb erop staan. Hoe je je na de operatie zal voelen, zal inderdaad afhangen van persoon tot persoon... Indien je man niet kan helpen, hoor dan eens bij andere familieleden of vrienden? Je kids zijn misschien al groot genoeg om een beetje mee te helpen hier en daar? Ze oppakken zal waarschijnlijk een paar weken niet lukken, maar dat is maar een korte termijn vergeleken met de jaaaren plezier dat je van je borsten zal hebben he! Als je nog andere vragen hebt, laat maar komen!

Ciaokes,

Aysha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.