Ga naar inhoud

even voorstellen en tegelijkertijd stof tot nadenken


1sabelle

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

ik heb in december 2009 een borstvergroting gehad bij Beaucare. Ik ben toen geopereerd door Dr. Plovier.

Tijdens het pre-operatieve gesprek is nooit sprake geweest over het gebruik van PIP-implantaten.

Toen het PIP schandaal in de media kwam heb ik voor de zekerheid gebeld naar de kliniek en er werd mij verzekerd dat ik mij geen zorgen moest maken. Toch bleef ik er ongerust over, want ik had nu eenmaal geen kaartje gekregen met het merk, hoeveelheid, ....

Na een toevallig gesprek met een ander plastisch chirurg drong deze er toch op aan dat ik een kopie van mijn medisch dossier zou opvragen.

En dan begint het verhaal:

eerst contact opgenomen met Beaucare; deze beweerde dat Dr. Plovier daar niet meer werkte en dat hij alle medische dossiers meegenomen had. Dat ik best ook contact opnam met de orde der geneesheren.

Dan contact opgenomen met Dr. Plovier: hij beweerde dan weer dat alle dossiers in de kliniek gebleven waren, maar dat ik mss toch best wel een kijkoperatie onderging, want dat er wel bij sommige vrouwen PIP was gebruikt. Hij wou dit doen voor 1500euro, wat volgens hem een 'prijsje' was, maar dit was omdat hij zich verantwoordelijk voelde. Over het feit dat ik dit best liet doen in een gewoon ziekenhuis omdat de mutualiteit dan voor een groot stuk tussenkwam, werd niet gesproken.

Nu, ik heb mijn proteses laten verwijderen in een 'gewoon' ziekenhuis en guess what? het waren PIP prothesen en ze waren al aan het lekken.

- Ik ben mij ervan bewust dat in 'mijn' periode de gevolgen over PIP niet gekend waren, maar ik stel ze wel aansprakelijk voor het feit dat ze goedkopere protheses gebruikt hebben dan initieel was afgesproken: is mensen oplichten en met de gezondheid spelen door risico's te nemen

- ze zijn ook verantwoordelijk om mijn dossier te laten 'verdwijnen'

- ze zijn ook verantwoordelijk om mij te misleiden en niet op de hoogte te brengen over mogelijke tussenkomst mutualiteit.

En dit allemaal omdat hun luxe dient betaald te worden??????

Mijn boodschap: kies voor een 'erkend' ziekenhuis, daar zijn de 'regels' bij wet vastgelegd en zijn het niet alleen mooipraters en charlatans.

vraag zeker achter het kaartje van je protheses, dit is je garantie mocht er iets misgaan.

ok, je zal mss iets meer betalen, maar damn, het gaat wel over je lichaam en gezondheid hé.

Ik beweer hierbij ook niet dat alle privéklinieken slecht zijn, en deze praktijken zullen ze (hopelijk) ook niet meer toepassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi 1sabelle

Welkom op dit forum en goed dat je je verhaal doet.

Dit soort verhalen heb ik meer gelezen hier op het forum. Vaak ging het daarbij idd ook om Beaucare....

Het probleem is dat Beaucare de verantwoordelijkheid niet op zich wil nemen over het pip-schandaal. Of Plovier de dossiers heeft of niet, is een vraag die onbeantwoord zal blijven.

Gelukkig heeft hij nu wel een eigen kliniek waar hij wel kwaliteit lijkt te leveren :)

Hoe gaat het nu met jou en wat heb je nu laten plaatsen? Merk en zo?

Heel veel succes!

Als je trouwens meer verhalen wilt lezen, rechtsboven is een zoekbalk, waar je op trefwoorden, kliniek of pc kunt zoeken :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeejtje meis wat een nare ervaring :(

Dat was wel ff schrikken denk om te horen dat ze al aan het lekken waren in je lichaam...

Onderhand alweer nieuwe prothese genomen?

lijkt me niet fijn om opeens geen boobs meer te hebben.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

alvast bedankt voor het begrip. Ik heb 2 weken terug een nieuwe operatie gehad bij dr. Ortiz in het Brugman ziekenhuis te Brussel. Ik ben daar super ontvangen en verzorgd! Ik moet toegeven dat ik schrik had omdat ik mij de helse pijn na mijn eerste operatie nog herinnerde, maar de onzekerheid en de assymetrie van mijn borsten (rechterborst hing een pak lager dan de linker) deden mij doorzetten.

Nu heb ik protheses van Mentor, 400cc aan beide kanten. de prothesen zijn dichter bij elkaar geplaatst, want vorige zaten bijna onder mijn oksels :93: Ik mocht pas uit het ziekenhuis vertrekken als ze zeker wisten dat ik niet misselijk was en nadat ik iets gedronken en gegeten had. Ik heb geen enkel moment pijn gehad, op terugweg in de auto zat ik al chocolade te eten :1:

Nu donderdag heb ik een afspraak bij de juridische dienst van de mutualiteit om een gerechtelijk dossier op te starten. Iemand zal hier zijn verantwoordelijkheid moeten opnemen: oplichting (het geniepig plaatsen van goedkopere protheses) en medische nalatigheid (niet bijhouden van dossier)

wordt vervolg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje 1sabelle,

Wat een verhaal zeg. Goed dat je het er niet bij laat zitten hoor. Dat is ook de reden dat Dr. Plovier weg is gegaan bij Beaucare. Over z'n eigen kliniek Be-Clinic hoor je nu alleen maar goede verhalen!

Cootje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal allezins alles proberen wat ik kan. Ik heb gisteren met de orde der geneesheren aan de lijn gehangen omdat ik destijds ook melding bij hen had gedaan. Er is een onderzoek bezig, maar geen van beide partijen wil meewerken :83:

Ik heb ook uitleg gevraagd wat de wetgeving ivm bijhouden dossiers in een privékliniek inhoudt. De man die ik aan de lijn had zei dat in een privékliniek de dossiers worden bijgehouden door de arts!!!

Fin, ik vrees dat dit iets van lange adem zal worden. :91:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ohlalala, wat ben ik nu bang :-( ik was eerste in Cavell geweest (ben daar bevalen en by pass gedaan) maar nu heb ik beslissen om naar Beaucare te gaan, het is dicther voor mij en ook 2000€ goedkoper !

wat moet ik nu doen !!!!! ok PIP is er niet meer maar toch ... vind dat zo erg !

@newbie, ik hoop dat alles in orde voor u is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ohlalala, wat ben ik nu bang :-( ik was eerste in Cavell geweest (ben daar bevalen en by pass gedaan) maar nu heb ik beslissen om naar Beaucare te gaan, het is dicther voor mij en ook 2000€ goedkoper !

wat moet ik nu doen !!!!! ok PIP is er niet meer maar toch ... vind dat zo erg !

@newbie, ik hoop dat alles in orde voor u is.

Hoi Nathaloche,

Je moet doen waar je je goed bij voelt. Maar je kunt je wel laten voorlichten hier. Ik wilde eerst ook consult doen bij Beaucare, tot ik de verhalen hier las. Nu naar Dr. De Meyere.

Groetjes Corine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nathaloche, Je moet doen waar je je goed bij voelt. Maar je kunt je wel laten voorlichten hier. Ik wilde eerst ook consult doen bij Beaucare, tot ik de verhalen hier las. Nu naar Dr. De Meyere. Groetjes Corine

bedankt voor bericht, het probleem is dat ik me ook niet 100% gerust voelt bij dr Hamdi.

Ik heb Dr Bosselaers nog niet ontmoet, maar pas de dag van de operatie :-( misschien zal ik toch eerst een afspraak met haar vragen voor de operatie !

ps : sorry voor de fouten zoals al gezegd ik ben franstalige :-)

ps 2 ik vind de 2 eerste beelden van boops dat jij gekozen heb super ! het is net wat ik wil, ik heb nu ook theezakjes :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begrijp iedereen dat kiest voor een kliniek omdat het daar goedkoper is, maar weet als er iets verkeerd gaat dat je geen poot hebt om op te staan. De wetgeving is echt nog niet rond voor privéklinieken.

Mss beter wat langer sparen en kiezen voor een andere chirurg.

Ik raad iedereen dr. Ortiz aan (vrouw) zij werkt ook in het brandwondencentrum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.