Ga naar inhoud

liz72 :15 december 2010 : Dr. Borg : Franciskus Ziekenhuis : Roosendaal


Aanbevolen berichten

Hoihoi,

Na al een tijd meegelezen te hebben leek het me wel zo netjes me even voor te komen stellen.

Ik ben Liz.. 37 jaar en werd al op mijn 12de Vanessa genoemd!

Heb altijd grote borsten en ook altijd last van rug en nek gehad.

Ook heb ik erge last van mastopathie en elke maand ongeveer anderhalve week zo'n verschrikkelijke PIJN!!

Nu denk ik niet dat die laatste twee zullen verdwijnen na een verkleining hoor, maar minder pijn zou al heel welkom zijn!

Ik heb al een tijdje de verwijzing van de huisarts in huis, maar wist niet bij welke chirurg ik een afspraak moest gaan maken.

Zodoende ben ik op dit forum terecht gekomen en haal hier veel informatie vandaan.

Lezen doe ik hier regelmatig maar schrijven ben ik nog niet aan toe gekomen.

Ik woon zelf in de omgeving van Breda..

vind een operatie ook doodeng en ja in een privékliniek heb je maar een opname van 1 dag.

Vandaar dat ik mijn eerste consult heb bij dr. Bosch in het Amphia ziekenhuis te Breda.

Echt veel heb ik nog niet over hem gelezen of gehoord maar wat ik gehoord heb was zeer positief!

Nog twee voordelen vind ik dat je de eerste 2 á 4 nachten in het ziekenhuis doorbrengt mocht er iets foutgaan :o .

en dat ik er erg snel kan zijn mocht er na die 2 á 4 dagen thuis nog iets gebeuren.

Maarrr omdat ik veel goeds hoor over dr. Laban van de Bergman kliniek..

én ook al een aantal foto's heb gezien van borsten die door hem geopeerd zijn wil ik ook graag op een consult bij hem..

Zo kan ik hopelijk een goed beeld vormen en vergelijkingen maken.

Ik moet wel zeggen.. nu ik de stap na jaren eindelijk gezet heb.. vind ik het wel erg spannend.. nu al haha.

groetjes Liz

1.70 m. / 69 kg / Cup 80E/F!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Liz, wat goed dat je de stap genomen hebt. Het is niet niks hoor! En zelfs al nu je dit besloten hebt is het al spannend, en dat loopt alleen maar op denk ik!

Goed van je dat je naar meerdere chirurgen gaat hoor, zoals je vast al gelezen hebt zijn er hier veel Bergman patientjes, dus daarover zijn er genoeg die je kunnen helpen of adviseren. Ik ben ook bij een ziekenhuis en een kliniek op consult geweest, en heb uit eindelijk voor de kliniek gekozen. Ik denk, maar hoop vooral ook dat ze het daar mooier zullen doen dan in het ziekenhuis. Maar garantie heb je natuurlijk nooit. Ik heb wel veel vertrouwen in de arts die mij gaat helpen gelukkig. Hoop dat je ook een goed gevoel zal hebben bij een van de PC's die je gaat zien. Ik vond het zelf erg belangrijk een klik te hebben met de PC die me evt. zou helpen en dat hij echt naar me keek wat bij me zou passen, maar zijn ook zat dames die het niet zo heel veel uit maakte.

Ik hoop dat je net als ik veel aan dit forum zal hebben, ik ben hier ongeveer vanaf augustus terecht gekomen, en het is echt heel fijn ervaringen te lezen en te delen.

Als je meer wil weten over mijn zoektocht tot nu toe en zo kun je mijn topic hier vinden Adies147 bvk 29 oktober

Heel veel succes en sterkte!

Adies147

ps let niet op het tijdstip: ik lag al 2 uurtjes wakker (zenuwen of zo ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent blijkbaar een dame die van aanpakken weet !

Alles netjes afgewogen : ziekenhuis/kliniek , welke chirurg ...

En dan kiezen waar je je het prettigst (veiligste) bij voelt .

Je vind vast raad en steun bij de dames die ook een bvk ondergaan/gingen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Welkom ^_^

Ik ben ook heel benieuwd wat je keuze gaat worden. Ik persoonlijk heb juist voor het ziekenhuis gekozen. Ook deels omdat ik daar werk en het lekker dichtbij is maar ook om de zekerheid te hebben dat je niet perse dezelfde dag alweer naar jhuis moet.

Maar voor iedereen is het natuurlijk anders!

Je zult veel aan het forum hebben (ik tenminste wel!)

Groetjes Sophie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Meiden :48: ,

Alvast heel erg bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik vraag me wel af hoe jullie het voor elkaar krijgen om op iedereen te reageren en om hier alles van iedereen bij te houden!?

Ik voel me nu al bijna schuldig, maar misschien komt dat ook omdat ik het forum nog niet zo goed ken.

Ik zal vandeweek eens gaan proberen er een patroon in te vinden.

Heb trouwens gisteren nog een stukje gelezen in het topic complicaties van ene Steffie .. :o

Sjeetje wat die meid meemaakt.. beetje raar alleen dat het op een bepaalde datum ineens ophoudt..

ergens in mei geloof ik.. vraag me eigenlijk af of iemand weet hoe het nu met haar gaat!?

Heb ook niet gezien door wie ze geopereerd is?

Dit is wel weer zoiets dat ik denk .. ik ben eigenlijk gezond.. zou ik het nou wel doen!

Stel je voor dat zoiets ook bij mij gebeurt.. zegt iedereen natuurlijk 'jij moest toch zonodig'.

Of denk ik dan heel negatief !? pff toch best eng dan...

Groetjes Liz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu het voor mij zo dichtbij komt besef ik pas dat het ENG is.. maargoed, dat zullen ook wel de zenuwen zijn.

Ik vind dat ik het nog best goed kan (iedereen in de gaten houden). Als je hier wat langer leest en klets zeg maar leer je op een gegeven moment wel een beetje wie wie is en zo! En als je specifieke vragen hebt over een maat, of complicatie of PC leer je ook wel een beetje kennen wie wat gehad heeft en zo. Ik ging bijv in t begin veel verslagen bekijken van meiden die ongeveer even oud waren, en die van meiden die ook bij dezelfde kliniek als ik geopereerd zijn, offeh van meiden die ook net nieuw zijn in de wondere wereld van plastische chirurgie.. ach ik heb er wel erg veel aan. Ben erg blij met dit forum. Dan sta je er al wat minder alleen voor. Al heb je tig vrienden, geen van hen zal echt snappen hoe t voelt als je wel mooie grote borsten hebt, maar lichamelijk veel klachten er van hebt. De meesten denken toch van: Je moet blij zijn met wat je hebt.

Ik hoop dat je ook veel aan t forum hebt en uiteindelijk een goed gevoel hebt over je operatie! Dat is natuurlijk ook belangrijk!

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik blijf bewust van het complicatie forum weg omdat ik van mezelf weet dat ik het me aan trek.

Ik wil er niets van weten hahaha. Ik weet dus ook niet hoe het met haar gaat....

Aan iedere operatie zitten natuurlijk risico's verbonden maar als je zo na gaat denken kan je ook niet meer veilig de straat over steken.

Dus, ik persoonlijk probeer niet te veel aan eventuele complicaties te denken (al ben ik me er wel van bewust) en laat het maar over me heen komen. Ik heb een goed gevoel bij mn ziekenhuis en pc, dus waarom nog twijfelen! En daarbij, de verlichting straks!!!! Geen pijn meer van al dat gewicht, borsten die er mooi stevig uit zien, kunnen hard lopen zonder dat je twee blauwe ogen hebt bij wijze van spreken.

Om een lang verhaal kort te maken: GEWOON DOEN MEID!!!!!

Sophie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...

Hallo meiden, :48:

Omdat mijn vader zeer plotseling is overleden ben ik er even tussenuit geweest hier..

De klap is groot maar ik hoop snel mijn draai weer een beetje te kunnen vinden, is tot nu toe erg moeilijk.

Heb mijn afspraken bij het ziekenhuis en de kliniek moeten verzetten.

Moet de moed weer terug zien te vinden... mijn Pa zou met me meegegaan zijn naar Bilthoven..

Hij was mijn steun en toeverlaat.. :139:

Wil wel proberen hier weer wat regelmatiger te komen!

Zag dat er inmiddels alweer een paar meiden geopereerd zijn, en dat de site veranderd is.

Wel balen want begon het net een beetje door te krijgen.

Ik ben benieuwd hoe het met iedereen gaat, en naar hun resultaten!

grtzzz Liz

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedenavond Liz

wat vreselijk om te horen, tspijt me heel erg voor je.

ik kom je even een bloemetje brengen :119:

tis wel goed om ermee bezig te blijven, geen idee of je het kunt opbrengen, maar zo te lezen zou het je zeer veel verlichting kunnen brengen, dus goede dingen. maar ook veel herinneringen, daar zul je je doorheen moeten worstelen, en dan is het allemaal heel vers.

meisje, ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van alles

liefs

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hey meiden,

Allereerst bedankt voor jullie lieve berichtjes! :116:

Ik loop momenteel in zeven sloten tegelijk en kan maar weinig rust vinden.

Probeer hier wel af en toe iets te lezen, maar komt eerlijk gezegd weinig van.

Ik wil ook graag bijhouden hoe het met iedereen gaat, maar sinds de nieuwe site ben ik ook weer al mijn mailtjes met wachtwoorden kwijt.. snap er nix van :20:

Maargoed... ik ben gister dus naar mijn eerste consult geweest bij dr Bosch

in het Amphia ziekenhuis in Breda. Ik had me er zo veel van voorgesteld,

maar wat voelde ik me onvoldaan toen ik er vandaan kwam zeg.

Twijfel nu ineens weer overal aan, en hoop dat het er in de Bergman kliniek wel anders aan toe zal gaan!

Anders durf ik helemaal niet meer.

Ik zal in het kort proberen te vertellen hoe mijn bezoekje ging..

Ik was alleen gegaan..zat maar eventjes in de wachtkamer en werd al snel geroepen..

Een verpleegster liep met me mee en bleef erbij zitten..

Ik kwam binnen en voordat ik zat en zonder me aan te kijken vroeg hij al..

hoe oud ben je.. hoeveel kinderen heb je.. hoe oud zijn ze.. wat is je cupmaat.

gadver net ofdat je het zoveelste nummer bent! Ik voelde me al gelijk niet meer op mijn gemak..

Oké nog een paar van dat soort vragen en toen mocht ik mijn bovenlijf ontbloten in het kamertje ernaast.

Hij kneep er ff in en bewoog ermee naar boven en terug.. Nou.. zo extreem groot waren ze niet..

en de rug/nekpijn die ik had was niet van het gewicht van mijn borsten zei hij.

Ik heb erge pijnlijke borsten door masthopathie en echt zachtzinnig was ie niet zal ik maar zeggen.

Hij vertelde me even snel dat ie ze wel de helft kleiner kon maken.. maar dat ie niet kon garanderen dat ik dan ook de helft minder pijn zou hebben.

Dat kan ik dan ook nog wel begrijpen..

maar hij vroeg niet eens wat ik zelf in gedachte had over bijv. de grootte ofzo!?

Wel zei hij dat vergoeding geen probleem zou worden, als hij maar een goede brief zou schrijven.

Verder over de operatie of duur van opname of wat dan ook heeft ie het niet gehad.

Ik kreeg een folder mee waarin ik dat allemaal kon lezen.

Hij zei dat ie me nog niet op de wachtlijst zou zetten en dat ik alles maar eens even goed moest overdenken.

Nou... dat doet lizje wel hoor.. Deze arts voelt voor mij niet echt goed! :84:

2 december naar Bilthoven.. vind het nu allemaal nog spannender.

en ben door dit bezoek nog een stukje onzekerder geworden..

ach.. misschien ben ik wel te gevoelig nu. :69:

Liefs en een fijn avondje allemaal

xXx Liz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Liz,

Jouw verhaal is voor mij heel herkenbaar. Mijn eerste consult was bij de Velthuiskliniek en ik ging er eigenlijk heen om me daar te laten opereren. Wat ik over de kliniek had gelezen zag er prima uit. Toen ik na de afspraak naar buiten liep had ik geen "joehoe, ik ga me hier laten behandelen-gevoel". Ik twijfelde enorm en vroeg mezelf ook af of het misschien aan mij lag.

Ik ben zo vreselijk blij dat ik daarna naar de Bergmankliniek ben gegaan! Daar liep ik wel met een heel goed gevoel de deur uit (en met het vertrouwen dat ik daar in goede handen ben). Het blijft natuurlijk persoonlijk, maar ik vind dat je echt een goed gevoel bij de kliniek en arts moet hebben. Het is tenslotte niet zomaar een operatie!

Ik ben heel beniewd hoe je het vindt bij de Bergman.

Heel veel succes en ook nog heel veel sterkte in deze moeilijke tijd voor je.

Groetjes,

Bibi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Liz,

Misschien dat je het een vervelende vraag vind, maar waar is je vader zo plotseling aan overleden? Als je het niet wilt vertellen begrijp ik het hoor.

Even over het eerste consult van mij bij de Bergmankliniek. Persoonlijk vond ik het zelfs ook een soort van lopende band werk, maar niet geheel ontprettig. Nu heb ik uiteindelijk toch gekozen voor de Bergmankliniek omdat ik vond dat Luijendijk toch wel heel mooi je (.)(.) kan verkleinen. Ik ben ook ooit bij Laban geweest ook een ontzettend vriendelijke en rustige man. Maar ik vond toch dat Luijendijk gelijk had betreffend het vel wat verwijderd moest worden dat dat veel was en dat er met de ankermethode meer weggehaald kan worden. En ik vond het heel moeilijk om voor te stellen dat de vorm die je eerst krijgt met de sleutelgatmethode weer helemaal mooi word. (maar goed daar heb ik al heel wat voorbeelden van gezien dat dat wel het geval is :1: al moet je wel heel veel geduld hebben soms)Toch vond ik bij mij de keuze voor de ankermethode het beste. Dus uiteindelijk daar voor gekozen.

Nou ik hoop dat je ervaring bij de Bergmankliniek een goede word, maar de meeste mensen gaan daar heel positief weg dus dat zal vast wel.

Heel veel sterkte nog!

groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lisette,

Wat en idioot zeg, sorry dat ik het er zo uit flap. Ik hoop dat ze je bij de Bergman kliniek je idd een beter gevoel kunnen geven. Sjeetje. Ik was ook niet erg happy toen ik bij het consult in het ziekenhuis vandaan kwam. Is toch net weer even anders als je dan bij de Bergman kliniek komt althans zo ervaarde ik het.

Niet twijfelen aan je keus hoor. Ik zei al het is goed dat je bij meerdere op gesprek gaat, je moet er wel een goed gevoel van krijgen!

Groetjes! Adies

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Liz,

Succes morgen met je consult bij de Bergmankliniek.

Laat je nog wat horen?

groeten,

Marianne

Hay Marianne :48: , (en al de anderen natuurlijk ook :48: )

Het lukt me helaas niet om aandachtig op het forum aanwezig te zijn. (ADHD hé:69: )

Maar ook nog steeds beetje veel aan mijn hoofd momenteel..

Mijn vader is inderdaad zeer plotseling overleden op 67jarige leeftijd..

Hij was heel vrolijk, levendig en bezig met zijn derde jeugd..

en ik kan er daardoor nog steeds niet helemaal over uit. :84:

Hij heeft kort geleden nog een behoorlijke lening afgesloten waarvoor hij waarschijnlijk niet verzekerd is!

Aangezien mijn broer en ik wettelijk erfgenamen zijn zullen wij voor deze schuld op moeten draaien.

Tis alleen maar afwachten en vooruitschuiven van dingen.. pfff kan ik maar slecht tegen.

Ik wil rust en op mijn gemak mijn verdriet kunnen verwerken.

Kreeg ik tot overmaat van ramp gister ook nog het trieste bericht

dat een kennis van ons is overleden op 41jarige leeftijd..

wat is het toch oneerlijk verdeeld in deze wereld denk ik dan hé.

Maargoed.. heb toch mijn afspraak voor morgen niet afgezegd.. want tja..

zoals ik elke dag van iedereen moet horen.. het leven gaat door he :wacko:

En dat is natuurlijk ook zo!

Dus morgen naar Bergman.. in mijn uppie.. Spannennnnnnnnnd :63:

Hopelijk dat ik met een beter gevoel thuiskom als van 't Amphia ziekenhuis.

Ik zal proberen morgenavond mijn verslagje te doen en anders in de loop van deze week.

Probeer ik ook gelijk bij te lezen hoe het met iedereen hier gaat.

fijn avondje allemaal :48:

xXx Liz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi :48:

Ben ik weer even..

Gister dus met de zenuwen naar Bilthoven gereden.. Pff ik was blij dat ik er was.

Maar wat een :151: poepsjieke kliniek zeg.. voelde me er bijna te simpeltjes voor hihi

Maargoed.. ik werd alleraardigst ontvangen.. kopje koffie erbij.. capuccinno welteverstaan

Na niet te lang wachten riep dr. Laban me al binnen.. Wat een ontzettend vriendelijke man :35:

Heb heel mijn verhaal en alle vragen kwijt gekund.. hij maakte totaal geen gehaaste indruk.. en heeft rustig naar me zitten luisteren.

Tja en toen moesten ze ook nog even bloot natuurlijk :43::84:

Pfff .. maarja dr.Laban zal nergens meer vreemd van opkijken neem ik aan.

Hij vond zelfs dat ik mooie borsten had... maar door gewichtsverlies

en voor mijn leeftijd en figuur klopten de verhoudingen niet helemaal meer.

Hij zei me dat dit met de Sleutelgatmethode perfect verholpen kan worden,

maarrrrrr (daar komt ie Cee ;)

Je moet voor deze methode veel geduld hebben tot de uiteindelijke vorm bereikt is)

Ik zei hem ook dat ik veel foto's van deze methode gezien had..

maar dat ik bang ben dat die vorm me niet zou bevallen, of dat de tepel te laag zou komen te zitten.

(Ik vind persoonlijk wat hoger zittende tepel mooier)

Hierop antwoorde hij dat dit jammer is van die forums.. dat de meiden meestal een paar weken/maanden na hun operatie stoppen op het forum, en je het echte resultaat (na een jaar ofzo) bijna nooit te zien krijgt.

Hij adviseerde me in iedergeval ook met dr. de Blècourt een afspraak te maken

om het evt over de ankermethode te hebben (dr.Laban doet alleen nog maar sleutelgm)

En ik dacht .. meer info kan nooit kwaad!

Heb in iedergeval een goed gevoel bij de kliniek én bij dr.Laban..

je bent daar volgens mij echt wel in goede handen..

Dus volgende week naar dr. Dé Blecourt.. ben benieuwd :5:

Grtzzzz Liz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Liz,

Wat goed zeg dat je zo eerlijk bent geweest tegen Laban. En zeker goed dat je je ook nog laat informeren door de andere pc van de Bergman.

Heb je al de foto's gezien van Adies en van nog iemand, weet even niet meer wie Wolfje???

Zij zijn geopereerd door Blecourt.

Nou dit heb je maar weer in de pocket op naar het volgende consult.

groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lisette,

Dr. Laban is inderdaad een vriendelijke man. Ik had ook een goede ervaring toen ik (id vakantie van dr. De Blecourt) met spoed naar controle moest. De Blecourt is mijn PC en ik heb alleen maar positieve ervaringen met hem. Ik vind dat hij heel nuchter en zakelijk is maar daarom geloof ik m wel en weet ik wat ik aan hem heb. Een aai over mijn bol wil ik niet. Had je mijn fotos al gezien? Afgezien van mijn drama - huidherstel heb ik al hele mooie borsten. Ik zal kijken of ik voor mijn vakantie nog fotos kan maken van ze (door de mega wonden wilde ik dat niet eerst), de vorm is nog mooier dan in het begin inmiddels.

Nou ik laat je weten als ik er weer fotos op heb. En als ik je niet meer lees: Succes donderdag!

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liz,

Klopt het dat je je goedkeuring al binnen hebt. Ik dacht dat ik het gelezen had in de schoutbox??

En ben je al bij Dr Blecourt geweest??

Nou ik hoor het wel.

Groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Liz,

Sorry dat ik nu pas weer iets laat horen. Ik ben op vakantie geweest en heb inmiddels mn eigen bvk achter de rug.

Nog gecondoleerd met je verlies. Ik hoop dat de rust al wat ik terug gekeerd.

Natuurlijk ben ik ook nieuwsgierig hoe je derde consult is gelopen.

Wat verschrikkelijk hoe dat in dat ziekenhuis is gegaan zeg. Dat kan eigenlijk echt niet!

Gtoetjes Sophie

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.