Ga naar inhoud

Betalen voor consult ziekenhuis?


misssuusjjj

Aanbevolen berichten

Hoi meiden,

Ik ben nu op 2 consulten geweest:

1. Diana Gabriels, Barendrecht

2. MCA Alkmaar, dr. Stevens

Diana valt sowieso af en in het MCA heb ik 29 januari een 2e consult omdat ik nog wat twijfels had. Als ik een goed gevoel aan het 2e consult overhoud kies ik voor het MCA.

Nu wil ik graag nog naar dr. Nio (SLAZ) en naar dr. Koeijers (MC Zuiderzee) omdat ik daar goede verhalen over heb gehoord. Ik vroeg mij alleen af of je bij een eerste consult in het ziekenhuis moet betalen?

Ik lees vaak dat dit niet hoeft in prive klinieken. Is dit ook in ziekenhuizen of gelden daar weer andere regels voor?

Ik ben dus ook in het MCA geweest maar heb nog niks over kosten gehoord.. misschien komt dat nog!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey missuusjj

Ik ben twee keer op consultatie geweest in een ziekenhuis, daarvoor moet je idd betalen. Maar afhankelijk bij welk ziekenfonds je zit krijg je daarvan een deeltje terug. Je moet de briefjes van de pc dan ingeven in je ziekenfonds en die storten dan een deel van de consultatie terug. Weet niet of dezelfde regels gelden voor Nederland?!

liefsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook in priveklinieken moet je soms betalen voor je consult.

Zo ben ik bij dr. D'hondt geweest voor consult, dat 40 euro kostte (wat wel een heel goed consult was van een uur!) en bij dr. Demeyere heb ik ook 30 euro betaald, wat ook een heel goed consult was (drie kwartier)

Bij Demeyere ging dit bedrag van het operatiebedrag af, dus uiteindelijk zat dat consult in de prijs van de operatie :)

Volgens mij klopt het wel wat tjikkie zegt, dat die kosten van je eigen risico af gaan...

Maar als het goede consulten zijn, dan betaalde ik er graag voor.

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry helemaal vergeten te reageren!

Thanks voor de reacties meiden!

Wel fijn dat het van het eigen risico af gaat, daar zit ik meestal toch al aan de max van wat ik zelf moet betalen.

Dan ga ik alleen nog naar dr. Nio, dat ziekenhuis is ook redelijk dicht in de buurt bij mij.

En daarna stop ik met pc's zoeken en kies ik er één. Zo moeilijk soms al die verhalen, ik heb vaak twijfels welke pc ik nou moet nemen;p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor het consult in het ziekenhuis niets hoeven betalen...ik had wel een verwijsbriefje van de huisarts...maar die kun je zelfs per telefoon aanvragen.

Bij de wellness kliniek wel consultkosten en in Brasschaat ook ( wellness kliniek geen goed gevoel, Brasschaat absoluut wel maar ook duur in behandeling)

Bij Danau niet hoeven betalen voor consult

Succes groetjes ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dr. Nio lijkt me wel wat, heb eig nog niets negatiefs over hem gelezen.

Opzich had ik ook een redelijk goed gevoel bij de pc in het MCA maar er is weinig over hem bekend en over de maat werden we het niet eens. Maar hij zei; ja daar komen we echt wel uit..

Owja: weten jullie trwns hoe duur een tepelcorrectie is (heb volgensmij ingetrokken tepels, weet niet of dit kan veranderen na een bv?)

Kan dit nergens vinden...

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

ik ben gisteren door dr. Nio geopereerd, en hij heeft heel goed werk bij mij geleverd :). hele aardige man ook. ik moest bij het park medisch centrum 50 euro betalen voor het consult wat dan daarna van de operatieprijs is afgegaan ook. dus ook bij prive klinieken moet je wel betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.