Ga naar inhoud

Jessy : 17 januari 2013 : Dr. Maas : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Ik ben Jessy, 24 jaar oud.

Ik heb 2 dagen geleden een borstvergroting laten doen bij Dr. maas.

Het is allemaal erg goed gegaan. De operatie liep voorspoedig. Ik ben erg snel bijgekomen uit de narcose en voelde me gelijk weer fit. Ik was niet misselijk en ik had geen pijn.

Nu 2 dagen later, kan ik me weer goed bewegen en ben ik al wat geminderd met de pijnstillers ( 6 paracetemols en geen extra pijnstiller meer.. Morgen wil ik al naar 4 paracetemols gaan). Ik doe het wel nog even rustig aan.

Ik heb een bh aangemeten gekregen. Voor mijn gevoel geeft deze niet genoeg ondersteuning. Heeft nog iemand dit idee?

Van de hechtingen heb ik geen last. Wel zijn mijn borsten natuurlijk opgezwollen. Ook heb ik flinke spierpijn in mijn armen, borst en buik. En voelt het allemaal nog raar aan (nog niet eigen) het voelt als een verdoving. Ik lees overal dat dit normaal is.. Dus ik heb geduld :)

Het ergste van alles vind ik het op de rug slapen. Ik heb er echt verschrikkelijke rugpijn door en slapenloze nachten. Heeft iemand hier tips voor?

Na 1 week zou je weer op je zij mogen slapen.. Dit lijkt voor mn gevoel veelste snel. Dan is de borst toch nog bezig met kapselvormen?? Hoe is dit bij jullie verlopen na 1 week?

Ik heb 6 dagen vrij van werk. (Kantoor werk). Wel moet ik 20 minuten met de auto.. Is dit te snel? Voor mijn gevoel zou ik nu al kantoor werk kunnen doen (nog geen auto rijden) maar ik wil niks overhaasten. Iemand ervaring met werken/autorijden zo kort na de operatie?

Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat :)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Gefeliciteerd met je borsten! En fijn dat alles zo goed gegaan is.

Over die bh heb ik het net al met je gehad in de shoutbox.. misschien toch even kijken voor een die beter aansluit.

Autorijden is volgens mij pas na 2 weken toegestaan. Het is vooral een verzekeringstechnische kwestie. Als je niet kunt reageren door beperkingen in een onvoorziene situatie, dan ben jij schuldig, ongeacht wie de schuld had....

Om wat minder last van je rug te hebben, zou je kunnen proberen een kussen onder je knieen te leggen. Vaak helpt dat wat. Ik heb zelf niet helemaal plat gelegen omdat ik dit vervelend vond en ook niet mocht bij mijn eerste operatie. Ik sliep dus half zittend, rugsteun omhoog :) en dan kussen onder de knieen.

Ik vind zelf 1 week op de rug ook erg kort, maar er zijn zoveel verschillende adviezen.. Ik houd zelf altijd 4-6 weken op je rug aan.

Een goed herstel!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel! :)

Voor de BH ga ik maandag gelijk even bellen.. Ik vroeg me alleen af of meerdere meiden dit idee hebben.. Bergman kliniek staat goed aangeschreven en denk aan de ene kant..ze weten wel wat ze doen.... Maar ik ga zowieso even bellen!

Dat van het autorijden wist ik niet! Ik had wel eens ergens gelezen dat als je verband om hebt je dan niet verzekerd bent.. Even kijken wat ik daarmee ga doen dan.

Ik heb echt al zoveel geprobeerd met slapen.. Echt om gek van te worden. En je bent snachts ook niet eens echt moe omdat je niet heel veel doet overdag. Ik ga het wel eens proberen.. Want heb vanacht met een rugkussem geslapen. Dat heb ik volgehouden tot 03:00 daarna ben ik halfzittend op de bank gaan slapen. Dat was enigszins te doen (met wel flinke nekpijn erbij).

4-6 weken lijkt me inderdaad meer rieeel. Hopelijk ga ik dat volhouden haha :)

Hoezo mocht je dan niet plat liggen na jou operatie?hoelang duurde het herstel bij jou ongeveer en wanneer begon het allemaal wat vorm te krijgen?

Ik ben erg benieuwd hoe het zal worden.. Ik had een 75b.. En heb 300 cc. Enige inschatting welke cup dit ongeveer zal worden? Ik heb er totaal geen idee van ..

Xx jess

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Ik ben ook bij de Bergmankliniek geweest. Toevallig zat mijn bh in het begin ook niet erg strak om mijn borsten. Maar ik kan je vertellen, inmiddels zit hij wel strak! Doordat ik ze achter de spier heb, worden ze steeds nog een beetje groter en dat zie ik vooral aan de bh. Hij past nog maar net :P misschien moet je dus nog even geduld hebben. Of hij moet natuurlijk helemaal nergens aansluiten, dat voel je zelf het beste :)

Op ons kaartje met adviezen staat na 1 week weer zij slapen en na 1 week weer autorijden en fietsen toch? Ik ben nu 10 dagen PO en kan echt met geen mogelijkheid op mijn zij liggen, paar keer geprobeerd maar mijn "hangende' borst doet dan veel pijn. Kussentjes er bij ligt ook niet top. Ik blijf dus lekker op mijn rug liggen! Volgens mij is dat een kwestie van wennen voor je rug ofzo, de eerste dagen had ik ook gruwelijk veel rugpijn maar inmiddels houd ik het goed een nachtje vol.

Je herstel gaat lekker vlot zo te lezen, houden zo! Pas op dat je niet teveel doet. Kan niemand je naar je werk brengen toevallig? Of carpoolen met een collega?

Nog een fijn herstel gewenst en geniet maar alvast van je borsten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je 300 cc van eurosilicone? En welk profiel? Dan kan ik wel eens kijken hoeveel projectie je hebt en wat het zou kunnen worden, eventueel (ik verstrek geen garanties ;) )

Ik heb mijn prothesen voor de spier, dus had even niet nagedacht over het evt. meer vullen van je bh, na verloop van tijd zoals Undercover zegt... Dat zou idd ook nog kunnen!

Waarom ik niet helemaal plat liggen mocht, weet ik eigenlijk niet, maar volgens mij had dat ermee te maken dat je borsten als je plat ligt, verder naar opzij zakken dan wanneer je halfzittend ligt. Idd een goede steun voor je nek maken als je dat doet. Ik had een heel fort gebouwd. Als mijn man dan het bed verschoond had, want dat mocht en kon niet zelf, dan moest dat fort weer opnieuw opgebouwd worden.. En dan lag ik de eerste nacht weer minder.... :( Maar goed :45: het is allemaal voor een goed doel, en we hebben het overleefd! Nu ben ik iedere dag blij met mijn twins :D

Dat jullie na 1 week vanalles mogen, dat bedoel ik dus met de wisselende adviezen :) Of je het ook kunt of aandurft is een tweede ;)

Ik had na 6 weken nog moeite om op mijn zij te liggen. Kreeg een enorme druk in de 'bovenste' borst... Dus gewoon kijken hoe je je voelt.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jessy,

Allereerst gefeliciteerd! Fijn dat alles goed is gegaan, dat scheelt altijd veel.

Ik doe ook kantoorwerk in een hotel, ik werd dinsdag geopereerd, en maandag weer aan het werk gegaan.

Op mijn afdeling heb ik verteld dat ik was geopereerd, dus zij konden er rekening mee houden.

Ik vond het te doen na 6 dagen, wel was ik echt gesloopt aan het einde van de dag hoor, en blij als ik thuis op de bank kon ploffen.

Wel moet ik zeggen dat mijn protheses voor de spier zijn geplaatst, en dat ik zowiezo niet verschrikkelijke napijnen heb gehad.

Wel erg opgezwollen, veel vocht en pijnlijke huid vooral de eerste tijd.

Met slapen ben ik zeg maar half op mn zij half op mn rug gaan liggen, met een kussen in mn rug waar ik dan tegenaanleunde, heb je toch het gevoel dat je niet helemaal plat op je rug ligt, meer op je zij dan:) Ook heb ik een handdoekje onder mn onderste borst gelegd, omdat ik vond dat deze anders zo opzij hing, niet echt pettig:) Nou beetje moeilijk uitgelegd, maar hoop dat je snapt wat ik bedoel hihi.

Ik wens je in ieder geval een goed herstel!

xxx Veer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Jessy,

Ik vond het op mijn rug slapen ook vreselijk en na een week kon ik op mijn zij slapen, weliswaar in een aangepaste houding en de pc bevestigde me ook dat dit mocht.

Ik ben nu bijna 5 weken PO en slaap wel nog met mijn sportbh maar ik kan onmogelijk nog op mijn rug slapen, dat lukt me echt niet. Ik werd gek van op mijn rug te slapen.

Gefeliciteerd trouwens met je nieuwe boobs !!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd!

Ik werk als adm bediende in een ziekenhuis en ben vandaag terug aan het werk gegaan. Viel heel goed mee al had ik er wel een beetje schrik voor :) Maar het is goed gegaan! Dus ik denk dat het wel mee gaat vallen, zeker als je ze voor de spier krijgt.

Zij slapen doe ik ook nog niet, om dezelfde reden als jij zegt. Ik wacht liever tot mijn borsten echt genezen zijn. Het went wel hoor, dat rugslapen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi undercover, dat stelt me dan weer gerust! Ik denk dat ze ook wel weten wat ze daar doen.. Ik zal maandag evengoed voor de zekerheid even bellen..

Ik heb eigelijk echt geen idee of ik het nou voor of achter de spier heb.. Maar hij zei wel vaker dat ik plaats zat had. Dan wordt het meestal er achter gezet toch?

Dr maas zou nog langs komen op de kamer. Ik had hem dit dan willen vragen maar heb 'm niet meer gezien :(

Op het kaartje staat inderdaad dat dit na de eerste week weer mag. Maar ik lees op internet verschillende dingen over het auto rijden..

Ging het herstel bij jou ook zo snel? Ik kan nu alweer bijna alles zelf. Alleen de bh uit doen niet (sluiting zit achteren).

Ik hoop het! Carpoolen is geen optie en aangezien ik gewoon "vakantie" heb haha maar dat is afwachten

@BB ik heb indd eurosolicone (ruw profiel ronde vorm).. Ik snap dat je niks kunt garanderen hehe maar ik heb helemaal geen idee. Ik heb net (eindelijk) mijn hele bouwplattegrond er af gekregen! Haha het is wel heel erg mooi geworden. Ik zie alleen dat ik een deuk aan de onderkant heb. Maar misschien is dat vocht?

Hahaha een heel fort! Maar het is inderdaad wel voor een goed doel.. Als we daar aan blijven denken! :D

Ik probeer het "op een zij liggen" zo lang mogelijk uit te stellen.. En met al het andere even aan zien.. Het is ten slotte pas 2,5 dag geleden !

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

...ik lees nu pas alle andere reacties..

Bedankt voor de reacties! :) ik vind het echt fijn om te lezen hoe andere er mee om gaan.

Ik ga het ook allemaal proberen!

Mijn fort staat klaar in bed!

@vera.. Ik snap wat je bedoeld! Dat ga ik vanaf volgende week proberen.

Ze hebben me een beetje bang gemaakt met: "de prothese kan verschuiven"

Me81.. Hoelang ben jij thuis gebleven van het werk dan?

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps BB.. Grof profile bedoel je niet heb ik door... Ik heb geen idee of ik nou high profile heb of iets anders.. Ik heb het aan de dokter over gelaten wat hem het beste leek.. Ik zal het maandag even navragen..

Je hebt een kaartje meegekregen waar het nummer en het merk van je prothese op staat ;)

Als je eurosilicone hebt, moet ik het nummer hebben dat achter REF staat ;) Dan weet ik welk profile je hebt :D

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

high profile :D

300 cc van eurosilicone, high profile is 11,1 cm breed en 4,4 cm projectie (volume naar voren)

Ik denk (maar ik geef geen garantiecertificaten af ;) ) dat je dan met een voorsituatie van 75B wel zeker een grote D krijgt. Een E zit er ook nog in, denk ik, maar kan daar niet heel precies in zijn, aangezien ik niet kan zien (je hebt geen foto's) hoe jouw B eruitzag :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten jessy!

Ik ben in september 2012 opnieuw geopereerd door dr. maas omdat mijn vorige arts verkeerder protheses had gekozen en ze te laag geplaatst had.

Ben benieuwd naar je eind resultaat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dr maas zou nog langs komen op de kamer. Ik had hem dit dan willen vragen maar heb 'm niet meer gezien :(

Hoi Jessy,

gefeliciteerd met je aanwinst!

Toevallig ben ik de 17e met spoed door dr.Maas geopereerd, ik weet niet hoe laat hij bij je langs zou komen,

waarschijnlijk ben ik degene die zijn bezoekje aan je verstoord heeft :unsure:

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.