Ga naar inhoud

Het opmeten van je borsten: welke cup?


Gast Sann_

Aanbevolen berichten

Ik heb 'n vriendin van mij even aan de meetlinttest onderworpen. Zij heeft echte borsten. En bij haar klopte 'r ook geen ruk van. Zij heeft 70D. Ze komt op die meettabel uit op 'n 70B. Dat klopt toch ook niet. Denk dat er meer factoren meespelen, die tabel isn atuurlijk ook geen garantie. Mijn borsten zijn in projectie (naar voren) groter maar haar borsten zijn breder en meer naar de zijkanten waardoor je denk ik makkelijker op 'n grotere cup uitkomt. Ook met wat hangende borsten. Dan kun je het verschil tussen boven en onder wel meten, maar die hele borst (ook wat hangt) moet ook in 'n cup. Kom je automatisch op 'n grotere cup uit lijkt me.

Dus die tabel klopt vaak niet. Veel vrouwen komen op 'n grotere cup uit.

Als je vrij 'statische' borsten hebt. Gewoon recht vooruit, wat vaak zo is bij 'n borstvergroting, denk ik dat het wel vaker klopt. Omdat je dat gedeelte namelijk meet. Bij mij klopte het namelijk wel.

Trusten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 68
  • Created
  • Laatste Reactie

Heey San,

Op internet had ik ook bij een lingeriesite gelezen dat als je volle ronde borsten hebt, je sneller een grote cup nodig bent dan als je peervormige borsten hebt. Van de vorm hangt dus ook het een en ander af qwa juiste bh maat.

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik heb net even op de website van bon prix mijn 'maat' laten checken. Omdat je zomaar 1 cm (of meer) ernaast kan zitten als je wat strakker meet, of je in- of uitademd, heb ik 1 centimetertje meer ingevoerd bij de onderwijdte, om te kijken waar ik op uit kwam.

Bij de ene gaf dat een 80A en bij de andere een 75D (??!). Sjonge... :wacko: hihi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast selina1212

ik heb helaas me meetlint kapot!! en lijkt me geen goeie om met een gamma meetlint aan de gang te gaan

zo metale hahahha

nog maar even geduld wil wel eens weten wat ik heb!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha jij bedoeld een rolmaat! Nee gekkie, koop gewoon een zachte centimeter bij de V&D ofzo... Voor ik het in de winkel laat meten zou eerst in die winkel rondkijken of ik die vrouw daar wel genoeg vertrouw haha voordat ik zoiets doe. Als ik daar op mijn ongemak ben doe ik t niet!

Wat zijn we ineens preuts he? :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast selina1212

hahah nouja preuts :blush: heb me eigenlijk altijd er al voor geschaamd

moet wel zeggen nu iets minder alleen dat ik moet gaan uitleggen dat ik bv heb gehad

dat is wel even slikken die denken meschien ook zo jonge meid nu al een borstvergroting?? ja ben pas 20 en volgens vele lijk ik nog niet eens 18 grrr schaam schaam

haha

sorry meid echt blond he ofjaa nu bruin geverfd:P ja kwam even niet op de naam ja een rolmaat

precies dat woord zocht ik al..

Dikke kuzzies

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey...

ik heb zojuist even de lintmeter genomen..... amai had ik beter niet gedaan...

mijn onderwijdte was 80 en bovenwijdte was 90 dat wilt zeggen dat ik op een 80AA zit... maar ik koop altijd 80B en deze zitten mij super... ik moet ze zelfs niet meer passen, ik weet dat da past... maar een 80AA dan is mijn tepel nog niet bedekt denk ik...

heb ik het dan wel correct gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hey allemaal,

Ook ff een vraagje...

Ze zeggen dat 80B hetzelfde is als 75C toch? Maar als ik ze beide pas is toch die B vaak te klein bij de cups, en een C is bij de cups weer beter maar soms net de omvang weer te strak. Wat moet je daar nou mee? Zijn de cups echt even groot als je een 80 in de kleinere maat of 75 in de grotere maat neemt?? (snappen jullie t nog?) Of is dat een fabeltje?

Liefs

Becky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook van die stukjes kopen die je aan de sluiting van een bh kan maken en hem daar een beetje groter mee kan maken. Als de cup van een 75c dan goed zit en de omvang niet kun je hem op die manier wat ruimer maken! Bij Hunkemoller hebben ze die dingen volgens mij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet gewoon altijd passen als je bh's gaat shoppen.

Ik had van dezelfde bh een 75C en een 70D mee in het hokje....Nou m'n borsten pasten haast niet in die 70D terwijl ze heel mooi in die 75C paste. Mijn omvang is ook 75, maar wilde eens kijken wat nou het verschil qua cup was....Hij kon wel gewoon goed dicht op het eerste haakje en ook niet veel te strak maar die bosrten puilde er bijna uit hahaha Heel gek ja. Het is over het algemeen wel zo dat als je 75C hebt je een 70D ook aan kan ja, maar wat er lekkerder zit....denk toch de 75C als je omvang 75 is hahaha

Maar jou probleem is juist andersom! mmm....

Maar bij sommige bh's is de 75C te klein en pas ik de 75D wel. Die vallen dan gewoon anders.

Zie trouwens dat mijn ervaring dezelfde is als moontje hahaha Nou ja zo zie je maar.....

Daarom zeg ik, altijd passen :-)

Ik ben er inmiddels uit dat mijn maat 75C is en heel soms 75D, maar dat ligt meer aan de betreffende BH dan!

Goeie tip trouwens van Booby!!! Ga ik onthouden!!! Ook erg goed voor het probleem van Becky!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na,hier nog 1 die dr niets van snapt,ik kom op 80 D,maar als ik die pas dan zit die eigenlijk NET niet,die beugel is dan net te klein,heb ik dan een 80 E? Klinkt zo groot en nog lastiger qua leuke lingerie,en ik zoek nog steeds bhs zonder vulling/beugels,,zucht..bestaan die wel?haha :108:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie vraag! Ik zoek ook nog steeds naar mooie leuke bh's zonder beugels en/of vullingen, ... haast niet te doen! Zonder vulling gaat nog wel maar zonder beugel bestaat haast niet lijkt t wel. Ik wil geen huidskleurige oma bh's zeg maar he ;-) Ben benieuwd of andere meiden hier nog tips over hebben.

Idd, altijd passen! Soms is bij mij een B te groot en een C aan de kleine kant... das raar toch. Zucht wat een luxe probleem hahaha. Niet snel gedacht dat ik ooit een te KLEINE bh zou tegen komen!! :126::131: hihi

Die tussenstukjes van hunkemoller, zijn die er in veel kleuren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zocht ook bh,s zonder beugel,omdat dit best prettig zit na je herstel bij je verse litteks en de beugel drukt niet zo omdat die er niet inzit,

zoeken zoeken en nog is zoeken,ben van ellende is avondje achter pc gekropen,en heb er paar online gekocht,heb toen gekeken onder bh,hempje,en dan kom je nog is wat tegen,met en zonder beugels,en het zit heerlijk.

en de soft bh,s he,die zijn ook vaak zonder beugel.

sucses met zoeken ook jullie,en ik lees het wel als er meer tips zijn :3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Misschien een blonde vraag, maar werkt het ongeveer als volgt:

Ik krijg een prothese met 4,7 cm projection.

Dan kan mijn bovenmaat nooit meer dan 4,7 cm vermeerderen na mijn bv?

Ik heb nu een b cup (onder 70, boven 83) maar dat zou betekenen dat ik nooit op een D uit kan komen, daarbij is het verschil 20cm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Nana; Dit is heel lastig te zeggen! Hangt van zoveel factoren af. Maar ik denk dat je zeker wel een volle C krijgt ;) Je plastisch chirurg heeft hier het beste zicht op, dus je kunt hem/haar foto's laten zien hoe je het graag wel (en hoe niet) wilt.

@ Bonfire; dit klopt (gelukkig) niet! Ik heb namelijk meer dan 8 cm verschil behaald (ten opzichte van de voorsituatie) met implantaten van 4,4 cm aan projectie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@parkiet, gelukkig inderdaad! nou hopen dat dat bij mij ook gebeurt!!

@nana, ik denk echt dat je snel aan een C gewend ben, ik zou als ik jou was de 400cc laten doen, mocht dat mogelijk zijn..

ik heb meer vertrouwen gekregen in mijn gekozen maat toen ik de type prothese op ben gaan zoeken, zoals BB zei. Alle precieze maten erbij gezocht, de diameter en de projectie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag laatst op een buitenlands forum een hele andere manier van bh maat berekenen, zal eens kijken of ik het nog kan vinden..er stond nl een foto bij.

Die deden de onderomvang opmeten, en dan iedere borst apart. En dan met een meetlint van onder je oksel (waar je boob begint) tot de binnenkant van je boob (bij je borstbeen) over de tepel heen... dus een meetlint horizontaal over 1 boob heen.

Daar hadden ze een maattabel bij..dan lijkt me toch wel meer secuur eerlijk gezegd?!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

size2.jpgsize1.jpg

Uitleg : This is yet another difficulty that we run into after the surgery. Studies show that the vast majority of women wear the wrong bra size. You may think that bra shopping will be easier after breast augmentation, but this is not always the case. Bra sizes run differently according to style and manufacturer. For example, if you buy a 34D bra from Victoria's Secret, this does not mean that you will always wear a 34D in all of their bras. Ditto for other manufacturers.

Implants tend to be wider than a "natural" breast, therefore, many of us will need to wear a D cup, simply because the width of a C cup bra isn't enough.

We have our own chart here, which works for most, but not all, people. If it does not work for you, you may want to go to and be measured by a professional, though this does not always work either.

To use the chart below, you will want to measure each breast. Use a soft tape measure to do this. Start where the breast starts at (near the side/armpit), and measure all the way across the fullest part of the breast. The fullest part of the breast is usually the nipple, but not always.

32" band

(27-28" ribcage)

6"=A

6.5"=Full A

7"=B

7.5"=Full B

8"=C

8.5"=Full C

9"=D

9.5"=Full D

10"=DD

10.5"=Full DD

11"=E

11.5"=Full E

34" band

(29-30" ribcage)

7"=A

7.5"=Full A

8"=B

8.5"=Full B

9"=C

9.5"=Full C

10"=D

10.5"=Full D

11"=DD

11.5"=Full DD

12"=E

12.5"=Full E

36" band

(31-32" ribcage)

8"=A

8.5"=Full A

9"=B

9.5"=Full B

10"=C

10.5"=Full C

11"=D

11.5"=Full D

12"=DD

12.5"=Full DD

13"=E

13.5"=Full E 38" band

(33-34" ribcage)

9"=A

9.5"=Full A

10"=B

10.5"=Full B

11"=C

11.5"=Full C

12"=D

12.5"=Full D

13"=DD

13.5"=Full DD

Een inch is 2,54cm.... dus dat gaat een heel gereken worden hahahaha. Maar hun maten kloppen zowiezo niet bij ons. Zou handig zijn als we een Nederlandse tabel hadden met de cm die bij een cupmaat horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je de projectie X 2 moet tellen? We laten toch 2 boobs zetten?

No more domme belg mopjes he ladies :)

hahahahaa ik was al aan het kijken of er iemand op het idee gekomen was dat je twee borsten hebt, dus twee keer de projectie moet tellen hihi en tatatatatataaaaaaaaaaaaa een belg die het antwoord heeft ;)

Ons favoriete onderwerp he Kaatje haha

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.