Ga naar inhoud

Lahja : 8 april 2013 : Dr. Verdonck : Wellnesskliniek


Aanbevolen berichten

Hopelijk is mijn post niet te lang en saai,

Zeker niet! Is altijd leuk om ervaringen te lezen :)

en sinds een uur lijkt het of mijn borstbeen pijn doet

Had ik ook. Mijn ribben hebben 3weken gevoeld of ze gekneusd zijn. Ambetant, maar niet abnormaal :)

En mijn vriend is zo lief! Als hij nog maar denkt dat ik iets nodig heb springt hij al

Oh super! Hopelijk houdt hij dat 6weken vol! Want zelfs als je denkt dat je het allemaal terug zelf kan, heb je toch nog hulp nodig...

Geniet er nu maar van! En droom maar verder van de zomer met boobies :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 143
  • Created
  • Laatste Reactie

Bedankt engelke, dan maak ik me al iets minder zorgen.

Ik wist niet echt waar ik me aan kon verwachten van pijn maar ik denk idd dat ik niet echt mag klagen, Ja ik heb ongemak maar ik moet me voor houden waarom ik het heb.

Ik zet de wekker niet nee, Ik dacht het eerst wel te doen maar mijn vriend zei van niet maar uiteindelijk was ik toch wakker op de tijden dat ik ze moest pakken.'

Damn ik zou es moeten hoesten maar durf niet goed. Vaak is de anticipatie van pijn ook erger dan het gevoel zelf...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet je Counter nog aanpassen :) Nu kan je fier aftellen naar het einde van de 6weken :)

Ja, lachen en hoesten is niet zo leuk de eerste dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lahja! Leuk verslagje.

Je gewaarwordingen zijn erg herkenbaar, fijn om te lezen.

Ik voel ook dikwijls iets wat me doet denken aan stuwing, vooral bij temperatuurswisseling

Mijn oksels voelden gisteren aan alsof ik ze 20 keer na elkaar geharst had (mss zit borstband niet helemaal goed?)

En mijn darmen gedragen zich vreemd, door antibiotica denk ik?

Vervelende dingen, maar we wisten waar we aan begonnen he. x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al even de pijn aan mijn borstbeen vermeld maar deze begint nu toch wel storend te worden, alsof mijn spier daar niet meer tegen het bot zit. Is wss te hoog daarvoor maar dat is het pijnlijkste gevoel tot hiertoe. En maak me een beetje ongerust omdat het enkel links is.

Iets beter is dat mijn littekens lijken te jeuken wat wss wijst op dat ze aan het genezen zijn. Maar dat vervloekte borstbeen :(

verder wel heel tevreden met hoe truitjes nu vallen, ondanks de sierlijke band met micky mouse oren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmz.. waarschijnlijk zit je spier daar ook niet meer tegenaan, althans...die spier wordt tot aan je je borstbeen ingesneden, en dit voel je uiteraard.

Ene kant is dus wat gevoeliger als de andere kant.

Maar neem je medicijntjes maar regelmatig in hè :35: Ik weet niet wat je neemt en om de hoeveel uren?

Anders moet je eens voorzichtig de oefeningen gaan proberen, ik denk dat die je ook wel zullen helpen!!

( Ik zoek even naar een omschrijving daarvan en plaats de link zo )

*oke.. geen link gevonden, maar wel een eerdere beschrijving die ik eens ergens heb geschreven :45: *

Je zou simpele oefeningen kunnen doen, je armen op en neer bewegen net of je vliegt bijvoorbeeld ( niet boven schouderhoogte) en je armen voorwaarts omhoog brengen, tot op borsthoogte en even vasthouden, en weer opnieuw.

Rechtop zitten, schouders naar achteren duwen, en even vasthouden en weer opnieuw. En rondjes draaien met je schouders, van voren naar achteren.

Je mag die oefeningen vaaaaaak doen, dus echt ieder uur is geen probleem. Sommige krijgen zelfs het advies om dit ieder kwartier te doen.

:35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer niet te veel na te denken wat er allemaal gebeurd is. Ik ben in slaap gevallen en wakker geworden met een prachtige bumper. that's it. Am I fooling anyone? XD

om de 6u paracetamol 1000, savond diclofenac (jej) en bij erge pijn tradonal retard maar minimaal om de 12u. nog maar 2 van genomen, steeds voor dat borstbeen... Antibiotica stopt normaal sinds vandaag.

Ik vertrouw jullie wel dat die geen kwaad kunnen maar waarom heeft verdonck me niet verteld dat ik oefeningen kan doen? zal ze zo meteen eens proberen maar nu ben ik een beetje angstig als in "klinkt pijnlijk" THNX

en BB geen probleem, had gezien dat je het druk had en je hebt me wel spoedig geholpen met de medicatie (persoon 17 845 ofzo XD) Aah damn you autocorrect! got me again... Nuja swiftkey blijft een fijn toetsenbord, nem :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

whahaha...ik heb net de vliegoefening geprobeerd. Denk niet dat ik ermee van de grond kom! :45:

Lahja, ik heb over die oefeningen ook niets meegkregen uit de kliniek, maar nu ik ze hier bij jou vind ga ik ze toch eens proberen.

Ik zie dat je meer medicatie krijgt dan ik. Had je in de kliniek dan al last van dat borstbeen? Hoop dat je met de oefeningen van piepke geholpen bent, meid.

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morning ladies,

Ik heb om 12:40 een consult bij dr Verdonck on de wellness kliniek.

Ik heb jullie verslagen goed gelezen. Hebben jullie nog tips qua vragen?

Groetjee

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik slikte ook eerst om de 4u paracetamol maar BB zei me dat dit te veel was. (en mijn stiefmoeder met fibromyalgie ook) dus naar 6 u verandert.

Die tradonal is alleen als ik het nodig heb en curtesy van diezelfde stiefmoeder. :)

Wat slik jij dan Lady3?

Borstbeen is weer aan het opspelen en dat vliegen doet pijn gewoon. Op dit moment is het ergste echter mijn rug, waarschijnlikjk doordat ik steeds voorover gebogen sta en vaak scheef zit.

Mamii je hebt ondertussen je consult wss al gehad maar verdonck vertelt heel veel van zichzelf. Bekwaam man, wees maar gerust in hem. Pijn zoals nu hoort er gewoon bij en eens het cadeautje is uitgepakt zijn we dat gelijk vergeten. (Lahja de optimist, das ook voor t eerst)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik slikte ook eerst om de 4u paracetamol maar BB zei me dat dit te veel was. (en mijn stiefmoeder met fibromyalgie ook) dus naar 6 u verandert.

Even een schema gezocht wat bb heeft geschreven een tijdje terug aan me ;)

11.00 uur 17.00 uur 23.00 uur en 5.00 uur: 1000mg paracetamol

8 uur 16 uur en 0.00 uur: 400mg ibuprofen OF 8 en 20 uur 600mg ibuprofen.

Daarnaast mag je nog iedere 4 uur tramadol nemen, maar liefst niet samen met ibuprofen

Dus Lahja.. ibuprofen 3x per dag erbij gaan slikken ;) Dan geloof ik dat je pijn over is :43:

Waarom dr Verdonck de oefeningen niet heeft vermeld?? Sja... misschien omdat ze de spierpijn niet dramatisch genoeg vinden om er mensen een speciale oefening voor te laten doen?

Velthuis bied deze 'fysio' wel aan, .. onder de voorwaarde dat ze deze oefeningen niet bekend mogen maken want het is een speciale techniek aldus hen :45: Het is hun unieke herstelprogramma ;) ;)

:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lahja,

Je had gelijk, hij vertelde idd veel uit zichzelf en nam ook echt de tijd voor het consult.

Ik blijf jullie verslagen goed lezen omdat ze zeker van pas gaan komen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een schema gezocht wat bb heeft geschreven een tijdje terug aan me ;)

11.00 uur 17.00 uur 23.00 uur en 5.00 uur: 1000mg paracetamol

8 uur 16 uur en 0.00 uur: 400mg ibuprofen OF 8 en 20 uur 600mg ibuprofen.

Daarnaast mag je nog iedere 4 uur tramadol nemen, maar liefst niet samen met ibuprofen

Dus Lahja.. ibuprofen 3x per dag erbij gaan slikken ;) Dan geloof ik dat je pijn over is :43:

Waarom dr Verdonck de oefeningen niet heeft vermeld?? Sja... misschien omdat ze de spierpijn niet dramatisch genoeg vinden om er mensen een speciale oefening voor te laten doen?

Velthuis bied deze 'fysio' wel aan, .. onder de voorwaarde dat ze deze oefeningen niet bekend mogen maken want het is een speciale techniek aldus hen :45: Het is hun unieke herstelprogramma ;) ;)

:P

Klopt piepke, maar als de pc geen ibuprofen voorschrijft, dan liever niet zelf gaan nemen :) Dat ivm gevaar voor bloedingen ;)

Daarom heb ik dat ook niet geadviseerd en heb ik gezegd dat ze beter tradonal kon nemen ;)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik had ergens gelezen voor geen ibuprofen omdat het bloedverdunnend werkt, correct?

Ben een beetje niet zo braafgeweest, de plakker onderaan even los gedaan en naar de plakkers op mijn littekens gekeken. Recht is perfect, links hing een beetje opgedroogd bloed. niet zo erg maar toch maar weer links. daar heb ik ook meer last

Nu plakt dat spul niet meer zo goed en krult het verband lastig. Krijg het echt op mijn zenuwen van dat verband! Veel te vast, warm,... aaaaargh! niet omdat ik het nu verpest heb hoor, al langer, en 22 april is nog zo lang :( En dan net gelezen dat het veel comfortabeler is eens je de sportbh aan hebt (in maran haar verslag denk ik)

Ik denk dat ik wel al zonderpijnstiller zou kunnen maar durf niet goed, pak hem alleen niet meer direct vanaf het is toegelaten

zwelling en vocht is al iets minder maar voel me nog steeds een 10 tonner, wat dan weer slecht werkt op mijn eten.

en mijn linkertepel is gewoon om gek van te worden! jeukt de hele tijd. en weer links...

pfffft! sorry dat ik zo slecht overkom, voel me gewoon even in een dipje.

K heb net een nieuwe gsm dus probeer daar wat happy mee te wezen maar mijn gedachten zitten er niet 100% bij. vervloekt verband

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dipje kennen we!

Meid, ben je gaan piepen? Durf ik niet hoor!

Ben me nu al vanalle vreemde situaties aan het voorstellen voor wanneer het verband eraf mag en de draadjes eruit:

-eenmaal geopend dat de een naar boven springt en de ander naar onder

-bont en blauwe tietjes

-2 misvormde borsten

Nee hoor, ik blijf dus netjes van mijn verband af en laat het over aan Vissers. (Verdonck is er dan niet, maar maakt mij eigenlijk niet uit wie de draadjes eruit haalt!)

Volgens mij heeft Kelly4 haar verband er vroeger laten afhalen omdat ze het niet meer uithield? Misschien kan je als je het niet meer houdt, ook eens navragen of je kan vervroegen?

Groetjes,

Maran

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben even terug gaan lezen in kelly4 haar topic. MissCupCake88 had het er na 10 dagen af wegens jeuk. Kelly4 na 8 omdat het te los zat en ook zo opkrult. Echt los zit het niet, zeker s'avonds als het vocht wat erger is . Dat ding zou uit zijn voegen kunnen barsten.

Ik heb ook het idee dat recht iets kleiner is dan links. die linkerborst is echt mijn zorgenkindje aan het worden... meer pijn, iets groter nog,opgedroogd bloed aan de pleister...

Zit ook nog steeds aan de paracetamol. niet meer stipt om de 6u, er zit iets langer tussen maar wel als ik terug pijn voel. Deze morgend ook iets slechter opgestaan maar ik was gisteren diclofenac vergeten... ik steek het daarop. Gisteren was ook minder goed maar ik verwacht dat ik gewoon te veel gedaan heb, maar ik kon moeilijk anders

Begin echt gefrustreerd te raken dat ik niets kan doen. snijden, roeren, mijn kussens te goei zetten, oprommelen,... Oke kraaknet is het hier nooit maar zo erg als nu is het ook niet. En als kers op de taart had mijn vriend gisteren buikgriep, waardoor die ook niks kon. Vandaag moet ie dan laat werken en hij zegt dat hij wel zal stofzuigen als ie thuis is maar dan voel ik me zo vreselijk want hij heeft al een hele dag moeten werken, komt hij thuis en kan hij nog niet ontspannen, allemaal door mijn complex.

En ik wil me nog eens lekker neerleggen, ik word gek dat ik al een week niet meer heb gelegen. maar ik durf niet echt. Stomme irrationele schrik dat mijn littekens gaan scheuren door de trekking van de draadjes.

en kl*te verband! grrrrrrrrrr

De nieuwe phone is wel nice, om toch es iets positief te zeggen. En ik verwacht wel een mooi cadeautje ALS het verband er eindelijk af mag. en mijn vriend dan: ja geduld, het is nog 7 dagen... k zal hem eens een verband rond zijn ahum doen en zien hoe hij het volhoudt als ie zijn kop wilt opsteken (get it? XD)

Link naar reactie
Delen op andere sites

update

Ik heb Genk gebeld en mag het verband weg doen als ik direct sportbh aandoe. (wat ik logisch vind). Dus nu het issue van de moment: welke maat?! Ik wooon dicht bij een winkelstraat inclusief hunkemoller dus kan eventueel daar wel raad vragen maar hoe dan? doen zij het verband dan af of geven ze me een paar opties mee en kan ik de niet goede dan terug brengen? En geven ze me wel een stevig genoege? en ik wil liefst voorsluiting en...

Ik ben me wss weer te druk aan het maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh dat is fijn!je hebt dus niet bh gehad van de kliniek?ja ik zal niet weten hoe en wat dan...

alweer een week po :) hier gaat het gelukkig allemaal goed en slik geen paracentemol meer

ook doe ik alweer wat meer hoor zolang ik mijn armen maar naast mijn lichaam hou..zou toch eten voor me zelf moeten maken en thee zetten enz enz mijn man is namelijk zins vandaag weer werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lahja,

Heb even tijd gevonden om privé te antwoorden op je topic.

Zo te zien ben je nu 7 dagen.

Hoe het bij mij is gegaan:

Ik werd echt knettergek van het verband. Het jeukte, krulde op en drukte dan vervolgens op de hechtingen. Maar vooral de jeuk was het ergste.. Ik had op dag 5 al gebeld of ik het er af mocht halen, maar dit mocht toen nog absoluut niet!! Toen belde ik op dag 8 (was op een dinsdag) of ik het die donderdag het er af zou mogen halen. De kliniek vroeg waar ik last van had en vertelde hoe erg het opkrulde, en diezelfde dag heb ik het er toen nog af laten halen, met toestemming vd kliniek. Ik heb het laten doen bij de huisarts.

Hoe heb ik het toen aangepakt:

Ik ben op mijn vouwfiets (daar is alles lekker dicht bij elkaar) in een lichte versnelling naar de stad gereden. Eerst langs de Hunkemoller om mijn opvang op te laten meten (dit was nog steeds 75), Hierna door gegaan naar de Perry Sport om een sport BH level 4 te halen (in mijn geval de shockabsorber) en in 3 verschillende maten gehaald. Toen de huisarts het verband eraf haalde, had ik dus keue uit 3 BH's. Ik had toen 75D, een week later kon ik al een nieuwe halen: 75E.

Na de huisarts ben ik naar de hunkemoller gegaan (met het kaartje nog aan de BH) om te vragen of ze even wilden kijken of de BH goed zat.

Hoop je hier een beetje mee geholpen te hebben :)

Liefs Kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriend is ook weer gaan werken sinds vandaag, best angstig...

Absoluut nog niet op 5 dagen? ik zit maar op 7... maar als er al 2 verpleegsters aan de telefoon hebben gezegd dat het mag...

Waarom ben je naar de huisarts gegaan? Ik zei dit tegen mijn stiefmoeder (die ik heb gevraagd met me te rijden) en zij sprong er metteen op van ja ge moet da door de dokter late doen. Ik haat dokters en had der dus geen zin in dus vandaar genk NOGMAALS gebeld voor te vragen of mijn vriend het mag doen of een dokter het moet doen. Ze zei dat als ik me comfortabel voel bij dat mijn vriend het doet, dat zeker goed is.

Probleem is dat ik dan pas morgen kan gaan vragen of ie goed zit. (waarom moet mijn vriend nu net vandaag een lange vergadering hebben :S)

btw, k heb het geloof ik al eerder ergens gelezen maar deze http://www.hunkemoller.be/be_nl/sports-sport-bh-extra-strong-support-black-100807.html#.UWu_paBsP3w en deze http://www.hunkemoller.be/be_nl/sports-sport-bh-extra-strong-support-white-100808.html#.UWvJJaBsP3w

zijn goede po BHs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.