Ga naar inhoud

livelaughlove : 22 februari 2013 : Dr. Brouha : ATS kliniek : Vlijmen


Aanbevolen berichten

HoiHoi,

Ik ben Eline, 23 jaar oud en studeer. Ik ben op mijn 16e 35 kilo afgevallen en wil sindsdien al graag een borstlift!

Na 6 jaar wachten heb ik dan eindelijk besloten een borstlift te laten doen. Ik word 22 februari geopereerd bij de ATS kliniek door dokter Brouha. Ik heb er super veel zin in, maar hoe dichter bij het komt, hoe zenuwachtiger ik word. Vandaar dat ik me heb aangemeld op dit forum om meer te weten te komen over de operatie, ervaringen te delen en natuurlijk om gewoon gezellig te kletsen.

Ik zal ook een berichtje bij de operatie verslagen plaatsen zodat ik al mijn vragen kwijt kan :-)

Groetjes

Eline :48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal :48: !

Ik ben op mijn 16e 35kg afgevallen. Toen ik mijn oude gewicht had, had ik altijd mooie grote borsten waar niets mis mee was. Nu, na het afvallen zijn het alleen nog zakjes met tepels die zijn uitgerekt. Ik schaam me er heel erg voor en heb er erg veel moeite mee. Vanaf het moment dat ikw as afgevallen wilde ik meteen al een borstlift, maar omdat ik natuurlijk nog in de groei was heb ik toen besloten nog even te wachten. Nu, na ruim 6 jaar, heb ik dan eindelijk besloten om ervoor te gaan! :D Ik heb al die jaren al flink wat rondgesnuffels op internet over de operatie klinieken en de kliniek die mij altijd is de ATS kliniek. Ik ben daar dan ook afgelopen november op consult geweest heb toen samen met de arts besloten om een borstlift te doen i.c.m. prothesen. Ik heb flinke heupen, maar een smalle taille, daarom heb ik besloten dat ik ook de vergroting wil na de lift omdat anders de verhoudingen niet meer kloppen. Ik zou zonder prothesen uitkomen om een kleine B en wil graag een volle C. Ook is er besloten de prothesen voor de spier te plaatsen. Volgens de dokter kan dit niet anders, mede omdat de kans op een 'double bubble' daarmee het kleinst is. Ook wordt de tepelgroote gecorrigeerd. De dokter gaat de 'ankermethode' gebruiken, maar onder in mijn borstplooi wordt de snee iets kleiner dan normaal omdat hij zei dat hij daar wel wat kon 'smokkelen' (geen idee wat hij precies bedoelde, maar de beste man heeft er vast verstand van en zei dat het er niet minder mooi door werd).

Nu zit ik nog wel met een aantal vragen. Bijvoorbeeld over de gevoeligheid van de tepel. Is dit bij jullie hetzelfde gebleven of juist veranderd? En in welke mate? En (dit klinkt misschien een beetje raar) wordt de tepel nog wel gewoon 'stijf' of verdwijnt hij straks als het ware in mijn borst? Ook ben ik benieuwd of jullie ervaring hebben met het plaatsen van de prothesen voor de spier. Ik ben bijvoorbeeld ook bang dat wanneer ik buk of naar voren hang, ik de prothesen ook voel hangen en mijn vriend vraagt de hele tijd of het zo is dat hij (en ik natuurlijk ook) het implaat goed kan zien zitten van de buitenkant en of je dan ook 'rimpels' ziet, Hebben jullie hier ervaring mee? De dokter vertelde mij dat 140 cc genoeg is om een mooie cup te creeëren, maar ik vraag me af of dit genoeg is. Is er hier iemand die deze hoeveelheid cc's heeft gehad en daar misschien foto's van heeft? Ik heb een week voor mijn operatie ook nog een afspraak bij mijn dokter zodat ik al mijn vragen nog een keer aan heb voor kan leggen. Ik heb vast nog veel meer vragen, maar die komen vanzelf op wanneer jullie reageren (wil dit berichtje ook niet te lang maken, haha)

Groetjes!

Eline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Eline

Ik zal hier je datum aanpassen en je topic meteen verplaatsen naar de operatieverslagen. Zo houden we het overzichtelijk en hoef je niet meer dan 1 topic bij te houden ;)

Welkom trouwens! :D

Wat knap dat je zoveel afgevallen bent!! :35: Super!

Als je over jouw ingreep ervaringsverhalen wilt lezen, dan kijk gerust eens tussen de operatieverslagen. Daar kom je al veel info tegen :)

Uiteraard kun je dan nog altijd vragen stellen hier!

Veel lees- en forumplezier!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je voorgenomen lift en vergroting :D

Ik heb flinke heupen, maar een smalle taille, daarom heb ik besloten dat ik ook de vergroting wil na de lift omdat anders de verhoudingen niet meer kloppen.

Je krijt de lift en de prothesen wel in operatie neem ik aan hè?

Ik zou zonder prothesen uitkomen om een kleine B en wil graag een volle C. Ook is er besloten de prothesen voor de spier te plaatsen. Volgens de dokter kan dit niet anders, mede omdat de kans op een 'double bubble' daarmee het kleinst is.

Beeeeetje dubieuze redenatie van hem,maar hey... ik ben geen chirurg.

Ik heb altijd gedacht, als ze genoeg overtollige huid weghalen, en je borst voldoende vullen je geen double bubble krijgt. Double bubbles zijn imo altijd een fout van de chirurg. Als hij kiest om de protheses vóór de spier te plaatsen, sluit hij idd een kleine kans uit op de double bubble omdat de protheses meezakken in/met je eigen borstweefsel.

Anderszijds snap ik niet goed waarom ze vóór de spier worden geplaatst omdat je huid al dunner is door het oprekken, en je huid al wat stevigheid is verloren en daardoor minder 'stevig' als iemand wiens huid nog strak staat zeg maar. Anderzijds, ik las dat hij maar 140cc wil plaatsen, dus het zal geen mega hang effect veroorzaken op je huid.

Ook wordt de tepelgroote gecorrigeerd.

Nu zit ik nog wel met een aantal vragen. Bijvoorbeeld over de gevoeligheid van de tepel. Is dit bij jullie hetzelfde gebleven of juist veranderd? En in welke mate? En (dit klinkt misschien een beetje raar) wordt de tepel nog wel gewoon 'stijf' of verdwijnt hij straks als het ware in mijn borst?

Ik heb ook een lift gehad, en kan alleen praten over mijn eigen ervaring/gevoel.

Mijn tepelgrootte is ook aangepast (tepelhofverkleining) en toen ik na 2 weken het verband eraf mocht doen werden mijn tepels direct hard, dus in principe functioneert dit helemaal prima.

Mijn gevoel in mijn tepels was altijd al minimaal, maar het gevoel is wel gewoon teruggekomen na een paar maanden. Nog steeds minimaal, maar wel aanwezig.

Kleine verandering is dat ik pijnprikkels nu wel heeeeel snel voel, die voelde ik voorheen zo goed als niet. Niet dat ik 23 soorten sm attributen en tepelklemmen heb liggen :45: Maar gewoon knijpen was voorheen niet pijnlijk, en dat kan het nu soms wel zijn :17:

Ook ben ik benieuwd of jullie ervaring hebben met het plaatsen van de prothesen voor de spier. Ik ben bijvoorbeeld ook bang dat wanneer ik buk of naar voren hang, ik de prothesen ook voel hangen en mijn vriend vraagt de hele tijd of het zo is dat hij (en ik natuurlijk ook) het implaat goed kan zien zitten van de buitenkant en of je dan ook 'rimpels' ziet, Hebben jullie hier ervaring mee? De dokter vertelde mij dat 140 cc genoeg is om een mooie cup te creeëren, maar ik vraag me af of dit genoeg is. Is er hier iemand die deze hoeveelheid cc's heeft gehad en daar misschien foto's van heeft?

Geen ervaring met 'voor de spier' maar wat ik zie en lees van het forum is dat je de prothese niet ziet zitten. Rimpels met 140cc lijken me uitgesloten. Vaak zie je rimpels bij ruimere hoeveelheden in combinatie met weinig eigen borstweefsel om de prothese te bedekken.

Ik vind 140 cc erg weinig, lees in je bericht hierboven ook dat je een laag profiel krijgt. Het is compleet afhankelijk van je eigen wens?! Heb je geen foto van een stel borsten wat je zelf zou willen?

Nu is je kans... ze gaan liften.. je kan de grootte nog zelf uitkiezen... dus er is in principe alles van te maken wat je zou willen.

Ik heb een week voor mijn operatie ook nog een afspraak bij mijn dokter zodat ik al mijn vragen nog een keer aan heb voor kan leggen. Ik heb vast nog veel meer vragen, maar die komen vanzelf op wanneer jullie reageren (wil dit berichtje ook niet te lang maken, haha)

Groetjes!

Eline

Ok... dat wordt nog een vragenlijstje opstellen... énnn een foto meenemen met wat je zou willen kwa borstvorm/cupmaat.

Maak het de chirurg 'makkelijk' door te laten zien wat je wil, dan kun je misverstanden en teleurstellingen voorkomen :35:

Ik heb even een link voor je opgezocht, daarin staan voorbeelden met foto's van borstvergrotingen van een b naar een c cup.

Rechts naast de foto;s staat tekst, en het aantal cc's dat gebruikt is. Misschien geeft het je een helder beeld.

http://www.aboutplasticsurgery.com/breast-enhancement/before-after-photos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties!

@ Piepke,

Ik krijg de lift en de vergroting in één keer ja. De dokter zei eerst dat het misschien verstandig is om eerst alleen de borstlift te doen en dan te kijken of ik wilde vergroten, maar ik was er al snel uit dat ik sowieso een vergroting erbij wilde.

Dat van die implantaten vraag ik mij idd ook af. Ik heb de vraag al op mijn 'vragenlijstje' voor de pc gezet en ben benieuwd naar zijn uitleg. Mijn gedacht is ook dat als het eigenlijk 'los' in je borst hangt, het toch naar beneden wil. Het implantaat is zwaarder en de zwaartekracht doet verder zijn werk wel. En ik ben toch niet van plan om over 5 jaar weer terug te moeten komen omdat mijn borsten weer op mijn schoenen hangen. :blink:

Goed om ook te horen dat de tepel bij jou na de ingreep nog gewoon 'zijn werk' doet. Die pijnprikkels zijn iets minder, maar dat komt dan vast wel goed.

Ik vind 140 CC ook erg weinig. Mijn pc zei dat ik dat wel uit kon proberen met een zakje gekookte rijst om te kijken hoe het resultaat is. Maar als ik zo foto's bekijk, dan gebeurd er eigenlijk niet veel met je borst als je er maar 140 cc in stopt.. Ik heb de laatste tijd al zoooooveeeel foto's van borsten gezien, dat ik door de borsten het bos niet meer zie. Ik zal eens op papier zetten wat mijn 'eisen' zijn voor een, volgens mij, mooie borst + de cup die ik graag wil etc. Hopelijk kan hij zo inzicht krijgen of de 140 cc genoeg is.Ik ben wel heel blij met de afspraak die ik heb zo die week voor de operatie, geeft toch wel rust zodat ik zonder vragen en onzekerheden de operatie in kan.

Die link is trouwens onwijs fijn! Goed vergelijkingsmateriaal enz. Helaas nergens een 140cc implantaat, maar sommige komen heel dicht in de buurt!

Ik hou je op de hoogte van de ontwikkelingen :116:

Groetjes,

Eline

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hallo Eline,

Welkom hier, hier kan je echt veel info vinden he. Piepke heeft gelijk, bereid je heel goed voor, en overtuig je arts met foto's van hoe jij het graag zou willen, zo bestaan er geen misverstanden.

Ik heb (na ook heel veel afvallen, ruim 75 kilo) 2 jaar geleden een borstlift en vergroting gehad. Ik had nog een hele slappe B cup over, en er is 450 cc achter de spier in gegaan. Als je nieuwsgierig bent kan je gewoon in de galerij foto's van me zien. (staan er ook van mijn buik in trouwens, heb gelijk een buikwandcorrectie gehad). Ben nog iedere dag megablij met m'n mooie fiere borsten :)

Succes en hopelijk kan jij binnenkort ook superblij zijn met je boobies!

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind 140 CC ook erg weinig. Mijn pc zei dat ik dat wel uit kon proberen met een zakje gekookte rijst om te kijken hoe het resultaat is. Maar als ik zo foto's bekijk, dan gebeurd er eigenlijk niet veel met je borst als je er maar 140 cc in stopt..

Groetjes,

Eline

Hmz... als je nu twijfels hebt, en het eigenlijk net ietsje te weinig vind..misschien dat je toch voor iets meer cc's kan kiezen?

Op die ene link die ik stuurde, zie je dat er vaak 300/350 bijkomt als ze van een b naar een c gaan. Nu is het enige verschil dat die borsten een 'natuurlijke' b zijn met al wat hang, waardoor ze ietsje meer cc nodig hebben zodat het zaakje naar voren komt om op die manier een cupmaat extra te bereiken.

Jou cup b zal straks 'strak' en rechtop staan na een lift, waardoor er misschien geen 350 nodig is, maar 240cc (bijvoorbeeld) lijkt me een een mooie opvulling geven. Zou je bovenin de borst ook wat meer volume willen, dan zou je ook eens kunnen opperen dat je bijvoorbeeld een hoog profiel prothese krijgt.

Pfft, het kan echt zo ingewikkeld zijn allemaal :17:

Kijk maar eens naar de borsten van IngridK ( reactie boven mij) die heeft echt een hele mooie maat en vorm gekregen na de lift ! :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw @ Ingrid, dat is mooi geworden! Ik denk dat ik jouw resultaat zeker zie als mijn eigen 'goal'. Mooi rond aan de onderkant, vol aan de bovenkant, maar toch een mooie overloop van het sleutelbeen naar beneden. Ik ben nu een a4tje vol aan het maken met 'voorbeeld borsten' Haha.

@ Piepke, rond die koers cc's lijkt me inderdaad logischer. Het enige waar ik bang voor ben is dat, wanneer hij het toch allemaal voor de spier wilt plaatsen, de cc's teveel zijn en dat het binnen no-time weer gaat zakken. Wel een dilemma's allemaal. het komt steeds dichterbij en de spanning wordt steeds groter! Positief, omdat ik er zin in heb, maar ook negatieve spanning omdat ik nog zoveel vragen heb. Ach, misschien ben ik gewoon een controolfreak die alles tot in de puntjes wil weten?!

Ik hou jullie op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige waar ik bang voor ben is dat, wanneer hij het toch allemaal voor de spier wilt plaatsen, de cc's teveel zijn en dat het binnen no-time weer gaat zakken. Wel een dilemma's allemaal. het komt steeds dichterbij en de spanning wordt steeds groter! Positief, omdat ik er zin in heb, maar ook negatieve spanning omdat ik nog zoveel vragen heb. Ach, misschien ben ik gewoon een controolfreak die alles tot in de puntjes wil weten?!

Ik hou jullie op de hoogte!

Dan vraag je toch of ze achter de spier mogen? Als hij enkel "die double bubble" aandraagt, dan vind ik het een beetje kul van hem. Het is aan hem om te zorgen dat je borst weer mooi gevuld wordt en dat moet hij ook kunnen bij achter de spierplaatsing.

Sja, misschien zie ik het allemaal te simpel? :17: Plaatst deze meneer uberhaupt ooit achter spier? Mijn chirurg plaatst bijv haast alleeeeeeen maar achter de spier ( of dual plane) en die doet bijna niets voor de spier. Zo heeft ieder zijn werkwijze.

Controlefreak is in dit geval juist heeeeel goed!! Je moet echt zónder twijfels de ok in gaan, want het is eeuwig zonde als je 3 maanden na de operatie denkt "had ik maar..."

Nu kun je nog, straks niet meer!

Zorg dat je achter ieder detail staat!! :35:

En laat hem ajb foto;s zien en laat hem vertellen of je dat resultaat ook mag verwachten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw @ Ingrid, dat is mooi geworden! Ik denk dat ik jouw resultaat zeker zie als mijn eigen 'goal'.

Maaaar ingrid heeft dus meeeeeer dan een c cup :17:

Verkijk je niet op de maat. Dat je dadelijk denkt "hmz.. is dit het?"

Als je de borsten van Ingrid mooi vind kwa formaat.. dan zul je ook meer cc's nodig hebben.

Echt hoor, denk er nog even heeel goed overna. Ga geen kleinere borsten nemen, omdat je bang bent dat hij ze voor de spier plaatst. Dan maar erachter ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt het trouwens dat een 'siliconen borst' om het maar even zo te noemen, kwa cupmaat verschilt van een echte borst? Ik lees op het forum wel eens dat mensen om een volle C vroege, maar dat dat er veel kleiner uitzag dan ze zich hadden voorgesteld. Misschien is daar de miscommunicatie ontstaan bij de pc. Ik heb gezegt een volle C en hij dacht misschien aan hoe een c met prothesen eruit zou zien. Ik heb in ieder geval een hele lijst met foto's op internet gevonden die ik mee neem op de 28e naar de pc. Ik ga er niet weg voordat ik 200% duidelijkheid heb en tevreden ben :76:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou wel eens kunnen meid...

Ik heb gevraagd voor een grote D en loop met een bh maat F rond :45: Ik had dus blijkbaar foto's bij me, die volgens de siliconenwereld een F moesten worden ;)

En het grappigste is, dat ik nog steeds wel eens denk, in een lekkere trui: hè waar zijn mijn tieten nou? (klinkt een beetje als familie flodder, sorry, maar haha, gedachten worden normaal niet gescreent he ;) )

Dus idd, neem foto's mee van wat je wil. Vraag niet om een cupmaat, maar vraag borsten naar aanleiding van je voorbeeld. Neem wel een voorbeeld mee van iemand die ongeveer jouw postuur heeft!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Zo, gister nog even op gesprek geweest bij mijn pc. Antwoord gekregen op al mijn vragen en nergens meer onzeker over. Helaas heeft er wel een ander noodlot toegeslagen... Ik heb last van acute bronchitis en mijn astma. Nou heb ik dat al van jongs af aan dat het terug komt, maar waarom uitgerekend nu?! :-( Ik heb het onwijs benauwd, longen doen pijn als de hel, koorts en de hele ratteplan. Ni heb ik gelukkig een zware antibioticakuur gekregen(waar ik trouwens ook ziek van word, kan niks binnenhouden en in mijn maag/darmen lijkt het wel een oorlogsgebied, charming). De pc heeft gezegd dat dit allemaal over moet zijn voor zondagavond, anders is het risico tijdens de operatie veel te groot. Nu dus maar hopen dat de kuur aanslaat en ik maandag gewoon kan worden geopereerd. So, please all cross your fingers!;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Beterschap! Ik ga echt voor je duimen. Misschien dat je ook tijdens je antiobiotica-kuur een probiotica kunt nemen. Antibiotica zorg ervoor dat je darmflora helemaal overhoop gehaald wordt, de probiotica doen hun werk hiertegen. Wel bij de apotheek halen, dus niet zo'n yakult ofzo want daar zit echt veel te weinig actieve bestanddelen in. Ik hoop en duim voor je dat je ok door kan gaan. Wat heb je uiteindelijk met je pc besproken?

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaja, het wonder is geschied :43: (Thanks vor het duimen! :41: ) , Ik voel me alweer stukken beter!! En voel mij goed genoeg voor de operatie van morgen. Nog wel even afwachten wat de anethesist er morgen van vindt, maar ik ga er vanuit dat alles door kan gaan. Het rare is, ik ben ook totaal niet zenuwachtig. Ik ben heel rustig en heb er juist zin in. 6 jaar gewacht op dit moment en nu is het eindelijk zover. Net nog even de laatste foto's van mijn borsten gemaakt zodat ik het herstel ook in foto's kan volgen. Zo nog even mijn huisje aan kant maken en vanavond word ik mee uit eten genomen door mijn ouders(super lief!!) dus ik kom deze laatste dag met gemak door. Zodra ik kan zal ik hier weer een verslagje schrijven over hoe de operatie is gegaan. Ik moet om half 8 in het ziekenhuis zijn dus ben als eerste aan de beurt, wat ik wel prettig vind.

@ Ingrid, ik heb hem bijv. gevraagd over hoe het met het gevoel van de tepel zit en de vorm enz, natuurlijk over de implantaten, nog maals gevraagd waarom het voor de spier werd geplaatst, foto's meegenomen van boobs om te laten zien, het aantal cc nog een keer besproken, over het herstel gepraat enz. Dokter Brouha is echt een hele lieve rustige en aardige man. Ik vertrouw hem voor 200% en hij nam ook echt de tijd voor me. Hij ging samen met mij de lijst door, legde alles uit, tekende erbij om dingen te verduidelijken enzo, erg prettig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi Allemaal!

Sorry voor deze late reactie, ik heb t/m vandaag bij mijn ouders gelogeerd en het bijhouden van dit topic is er even bij ingeschoten. Het gaat hier hartstikke goed! De operatie duurde zo'n 2.5 uur en ik heb totaal geen last gehad van de narcose o.i.d. Ik was trouwens ook helemaal niet zenuwachtig, zelfs niet toen ik al op de operatietafel lag en alle medicijnen werden toegediend. Het allereerste wat ik schijnbaar na de operatie he gezegd toen ik wakker werd is (In tranen) 'Ik ben jullie zo onwijs dankbaar! Nu ben ik eindelijk mezelf'. Ik moest een nachtje in het ziekenhuis blijven. Dit vond ik eigenlijk wel heel prettig en de verpleegsters waren ook onwijs leuk. Ik was de enige op de hele afdeling dus omdat ik me goed voelde mocht ik samen met de verpleegster even op de gang in een stoel zitten om samen wat tv te kijken met wat thee en een koekje. De volgende dag werd ik opgehaald door mijn ouders. Ik was erg misselijk en vond het hebben van die drains maar eng. Eenmaal thuis ben ik lekker in bed gaan liggen en heb ik vooral veel geslapen. Helaas reageerde ik niet goed op de medicijnen die ik mee had gekregen en heb ik vervolgens een nacht en dag liggen braken. Gelukkig volstonden 2 paracetamol op een gegeven moment ook wel. dan was ik in ieder geval niet misselijk ondanks dat ik toch een beetje pijn had, maar dat had ik er wel voor over. Na 3 dagen mochten de drains eruit... Wat verschrikkelijk was dat! :24: Ik heb een hele gevoelige huid dus dat (en het foamverband eraf halen) waren geen succes. Mja, moest ook gebeuren he. Na het verwijderen van de drains ging alles meteen stukken beter. Ik heb sindsdien weinig pijn gehad en ben super tevreden. Er is 170 cc in gegaan en ik heb gister even vlug gemeten en dan zou ik nu een volle C/D cup hebben, precies wat ik wilde! Er is geen snee gemaakt in de borstplooi, en hij heeft een beetje 'gesmokkeld' bij het verticale litteken. Dit is nu aan de onderkant nog een beetje vervrommeld, maar dit komt allemaal goed vertelde de pc.

En wat niet mag ontbreken in dit bericht is een ode aan Dokter Brouha van de ATS kliniek. Deze man is zo rustig en respectvol. Geen vraag is te gek en hij heeft me super begeleid. De littekens genezen nu al erg mooi en hij heeft er echt een kunstwerk van gemaakt. Ik kan dan ook iedereen aanraden om hem als pc te 'nemen'!!! :59::59:

Grt Eline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.