Jump to content

dilemma

Recommended Posts

Weet niet of het hier goed staat,

Ik heb afgelopen maandag een bvk ondergaan, en dat had ik eerder moeten doen

maar wat is eerder 10 jaar eerder 20 jaar eerder.

zit met een dilemma, mijn dochter is nu 11 heeft schrik niet 70e.

ze wordt wel eens voor dik uitgescholden maar kan iedereen gerust stellen dat is ze niet.

ze is 157 en weegt 54 kilo en sport 4 tot 5 keer per week intensief.

ze is al een week naar haar 10 de verjaardag ongesteld geworden en zit nu al vollop in de pubertijd.

alleen haar borsten beperken haar in haar dagelijkse dingen.

wedstrijd badpakken kopen is een hel.

leuke truitjes etc kan ook niet

is allemaal te klein.

haar rug kan niet altijd de druk aan die er van voren hangt

en vooral nu ik geholpen ben heeft ze zo iets van de zomer wordt ik 12 en dat wil ik ook

en eigenlijk heeft ze daar wel gelijk in.

wat zouden jullie doen

ze zit nu op de basis school en gaat na de zomer vakantie naar het voortgezet

voor haar zou het mooi zijn als ze in de zomervakantie van kleinere borsten wordt voorzien

kan ze de sport richting op zonder dat haar borsten in de weg zitten

niemand weet er van dat ze zulke grote had.

en heeft ze een mooie nieuwe start

pffieuw lastig hoor!
ik kan je er totaal niet mee helpen...wat zeggen de artsen ervan?
ik bedoel ik denk toch dat je een bepaalde leeftijd moet hebben voor zo'n operatie of zie ik dat verkeerd?
11 is bizar jong zeg! echt rot voor haar.
hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden.

Als je dochter er zo mee zit zou ik er denk ik wel wat aan laten doen.

Kinderen worden zo snel gepest als ze er ook maar net even iets anders uitzien.

En je wil toch dat je kind gelukkig is.

Ik weet alleen niet of het resultaat voor altijd is, omdat ze natuurlijk nog in de groei is.

Maar ja daar kan je PC alles over vertellen natuurlijk.

Succes met jullie beslissing.

Ik weet niet of het mag, maar áls het mag zou ik het je dochter echt gunnen.. Zeker op middelbare moet je vechten voor je plekje, en als je dan al even anders bent dan anderen, wordt je al gauw gepest en dat zou ik mijn dochter niet gunnen.. maar ik snap dat de keuze heel moeilijk zal zijn!

ben heel erg blij met jullie reacties

geen verwijten etc

in maart hebben we een gesprek bij de kliniek en dan hoop ik dat mijn plan kan werken

in de zomer vakantie geholpen worden en dan een nieuwe start op de middelbare

ook al weet niemand hier wat ze zouden doen lees ik toch een beetje door de regels heen dat ik geen slechte moeder ben als ik het goed zou vinden

Weet je wat me lastig lijkt? Ik snap dat je het wilt laten doen zodat ze echt met een 'schone lei' kan beginnen,

maar borsten groeien door tot 21 jaar.. Dus het kan zijn dat je dan haar borsten laat verkleinen, en dat ze over 5 jaar opnieuw onder het mes moet. En 5 jaar daarna weer opnieuw.

En dat is niet goed voor een lichaam denk ik..

Succes met de beslissing!

Xxx Lise

Ik zou het ook laten doen voor je dochter. Als ze er nu al gepest mee word zal dat op de middelbare school nog erger zijn. Ook voor haar zelf lichamelijk is het niet gezond. Dan ze zoals je zelf ook al zegt weer met een nieuwe start beginnen op een nieuwe school. Bij mij vroeger zijn er 2 meiden geweest maar die waren wel pas 16 de pc wouden het niet eerder omdat je borsten nog volop in de groei zijn. Als ze ze laat verkleinen is er wel een kans dat ze weer groeien.

Liefs

Hoi Zoekatje,

Goh een borstverkleining op de 11e..

Weet je dochter wel dat dit haar toch wel flinke littekens op gaat leveren?

Iets wat haar nu misschien niet interesseert omdat ze niet gepest wil worden,

maar er dient ook gedacht te worden aan later, deze littekens zijn wel blijvend...

Bijvoorbeeld:

Misschien wil ze later wel model worden en dan kan dat misschien niet omdat ze littekens heeft op haar boobs en dan baalt ze vet dat ze die operatie heeft laten doen op haar 11e. (ik noem maar een voorbeeld)

Ze is nu misschien wat anders met een grote boezem, maar vanaf 12jaar beginnen meiden te groeien (groeispurt) waardoor alles weet meer in proporties komt.

Misschien kan je bij een arts langs gaan die de uiteindelijke lengte van je dochter kan berekenen,

als ze later 1.70-1.80m wordt dan is een bvk misschien helemaal niet nodig,

want de littekens die je krijg bij een bvk zijn niet niets vandaar ;)

Als ze 1.60m blijft dan zou je het kunnen overwegen.

X

hoi hoi

Oef, moeilijk hoor! Ik kan me heel goed voorstellen dat je dochter dit heel graag wil, omdat ze zo gepest wordt, en zeker nu ze ziet wat het met jou doet :)

Gepest worden is, denk ik, erger dan de littekens die je aan je borsten overhoudt.....

Ik vind je juist een goede moeder dat je de mogelijkheid overweegt en al zo ver bent dat je iemand gevonden hebt die het zou willen doen! Mag ik vragen, puur uit interesse, wie en welke kliniek? Je gunt je dochter toch het beste? Daar is niks mis mee, lijkt mij.

De littekens van je dochter zullen lang niet zo mooi worden als na een gewone bvk, denk ik, omdat ze inderdaad, zoals hierboven al geschreven wordt, nog in de groei is..

Dat je dochter al zo vroeg in de puberteit gekomen is, is voor haarzelf ook niet leuk, en buiten dat, ook onhandig en lastig! Anders zijn dan anderen, is nou niet bepaald een boost voor je zelfvertrouwen... Echter, net dat zelfvertrouwen is zo verdomde belangrijk voor de rest van je leven!!

Wat ik wel denk, is dat je dochter goed voorgelicht moet worden over wat er in de toekomst gaat gebeuren... Ze zal ook in de toekomst waarschijnlijk nog een keer geopereerd moeten worden, want de groei houdt niet op met die bvk... De littekens zijn niet zo het probleem, neem ik aan, aangezien ze later toch nog een keertje geholpen moet worden, evt. Mocht dat niet het geval zijn, dan kan ze altijd nog een littekencorrectie uit laten voeren, lijkt mij, mocht ze niet tevreden zijn over de littekens.

Het geluk van je dochter staat voorop!

Ga ervoor mama! Als je de mogelijkheid hebt, maak dan je dochter gelukkig en voorzie haar van het hoognodige zelfvertrouwen! Het is heel belangrijk voor haar om straks op een nieuwe school een hele nieuwe start te maken!

Maar...... Laat je wel heeeeeeeeeeeeeel goed voorlichten! Vertrouw je het niet, zorg dan dat je dochter dit begrijpt. :)

xx BB

bij wie en waar laat ik in het midden

niet omdat ik het niet mag laten weten maar vind gewoon dat het iets tussen de arts en haar is.

en wil niet dat er ineens mensen zeggen van ja maar je hebt al eerder een 11 jarige geholpen dus waarom mijn kind niet

ik zat ineens te denken he....stel dat ze nu geholpen wordt en haar borsten gaan weer groeien...groeit het dan normaal terug???
mijn mams heeft (iet heeel anders) liposuctie laten doen een aantal jaar terug nu ze wat ouder wordt en dus iets dikker,krijgt ze rare bobbels terug op de plaatsen waar ze dus geen vet weg hebben gehaald ofzo.
bij een bvk halen ze natuurlijk ook vetweefsel weg en wat dan als het weer terug groeit kan je dan ook bobbels krijgen?
ik heb echt totaal geen verstand van bvk hoor maar dacht hier ineens aan...
hoop dat dat totaal niet kan maar dacht miss wel iets om te vragen aan je pc.

aan de ene kant denk ik laat haar helpen maar aan de andere kant denk ik waarom doen niet alle pc's het als het inprincipe geen kwaad kan...
ben blij dat ik niet voor zo'n keuze sta zeg.
maar een slechte mama ben je zeker niet!wat je ook beslist.

ik heb een aantal keren contact met de kliniek gehad,

de arts wil haar helpen maar het wordt in een gewoon ziekenhuis dan

een prive kliniek is niet ingesteld op jonge meisjes.\

dus volgende maand hebben we een afspraak in het ziekenhuis m die heb ik vandaag gemaakt,

en dan wel bij de arts die we op het oog hebben

Zoekatje,

Met grote borsten rondlopen is niks voor zo'n jong meisje. Maar laat je inderdaad goed voorlichten. Die littekens ach daar went ze wel aan en die vervagen vanzelf. Geeft veel meer levensplezier maar ja daar ben je nu zelf ook achter toch.. Had ik maar eerder... Hihi hier nog zo een! Veel succes en voor jezelf een goede genezing nog!

Anma

• 2 weeks later...

Dat is een hele lastige!

Sowieso groeien meisjes op die leeftijd vaak nog en hun borsten ook.

Mijn dochter is 16 en heeft een 70DD, zelf heb ik een 75J en laat een bvk uitvoeren op 7 februari.

Mijn dochter heeft geen problemen met haar borsten maar dat kan nog komen natuurlijk.

Volgens mijn opereren artsen jonge meisjes niet snel.

Ik snap jullie dilemma en dat het petsen niet leuk is (al is het soms alleen maar vanuit jaloezie)

Dan nog denk ik dat ze beter nog een paar jaar kan wachten; doorbijten is mijn advies.

De komende jaren gaat ze zich alleen maar verder ontwikkelen, lichamelijk en geestelijk.

Vermoedelijk denkt ze er over een paar jaar nog steeds hetzelfde over maar dan is het zinvoller.

Zodra ze volledig is uitgegroeid heeft de operatie een vermoedelijk definitiever effect.

Als ze nu gaan opereren bestaat de kans dat er weer vanalles bij groeit....

Sterkte en succes met jullie beslissing!

Wachten tot haar 18de,het is niet anders.

Ze beseft nog helemaal niets van wat een borstverkleining betekend,en ze moet zowiezo volgroeit zijn.

Nee echt ,niet eerder doen.

Ik ken trouwens iemand die heeft t zelfde ,zij is nu 20 en weet niet of t nog in haar hoofd speelt,maar ze kan nu zelf beslissen erover om het te doen of niet.

toen ze zo jong was niet,en nog volledig in de groei,je wilt niet weten hoeveel er na dr 11de nog bij is gekomen.........

afijn ik zou wachten.

mijn dochter mag dan nog maar 11 zijn bijna 12 , maar ze beseft echt wel wat het inhoudt

ze maakt het nu allemaal van dichtbij mee.

en ondanks dat het bij mij niet makkelijk is gegaan en er complicaties zijn geweest, wil ze het nog veel meer.

we hebben in februari een gesprek met een arts en die moet alles maar vertellen de voors en tegens

wij zijn allemaal leken en kunnen makkelijk praten ze moet maar wachten of ze kan het nu het beste laten doen.

maar de arts heeft er verstand van mag ik hopen.

ik wil haar niet tot haar 18de laten wachten met nu al een e als ze het kunnen verkleinen op een verantwoordelijke manier heb ik daar niets op tegen.

vooral niet als ze diep ongelukkig met deze situatie is en nog 6 jaar zo rond moeten lopen dat zou ik pas zielig vinden

Wow, een E met haar leeftijd, grootte en gewicht, sorry maar dat moeten dan echt mega-borsten zijn (zeker (!) niet beledigend bedoeld, maar kan het mij gewoon moeilijk inbeelden)

Belangrijkste is de gevolgen afwegen he. Welke gevolgen hebben de grote borsten mentaal en fysiek (haar rug bv) nu en binnen 5 - 10 - 20jaar, en welke gevolgen heeft de bvk binnen 5 - 10 - 20 jaar qua littekens, het teruggroeien,...

Als je dochter heel volwassen is (en idd, ze ziet het nu allemaal van dichtbij) en duidelijk ALLES erover weet, kan je het overwegen.

En aangezien je het pas in de zomervakantie zou laten doen, heeft ze nog een half jaar de tijd om alles te overlopen.

pfff moeilijk.

Als ze nu al een E heeft... wat gaat dat dan worden als ze idd nog groeien??

Je bent zeker geen slechte moeder ;)

Maar idd goed informeren voor jullie er echt mee doorgaan.

kan me voorstellen dat het heel belastend is voor je dochter, emotioneel en fysiek, maar wat als ze idd nog gaan verder groeien na operatie?

je heel goed informeren en voor en nadelen afwegen, meer kan je niet doen denk ik.

succes

Heb ook een kennis met dochter met hele grote borsten, je ziet eerst haar borsten en dan pas t meisje ( grootte in shirt vergelijkbaar met piepke, maar dan van nature, dus slapper) ze is 15 heeft ook consult gehad e.d. Omdat ze zoo graag ervan af wil maar ze moet wachten tot haar 18e ivm groei.

Er zal wel een reden zijn waarom niemand het wil doen voor 18 denk ik dan.

Succes met het maken van deze keuze.

mijn dochter mag dan nog maar 11 zijn bijna 12 , maar ze beseft echt wel wat het inhoudt

ze maakt het nu allemaal van dichtbij mee.

en ondanks dat het bij mij niet makkelijk is gegaan en er complicaties zijn geweest, wil ze het nog veel meer.

we hebben in februari een gesprek met een arts en die moet alles maar vertellen de voors en tegens

wij zijn allemaal leken en kunnen makkelijk praten ze moet maar wachten of ze kan het nu het beste laten doen.

maar de arts heeft er verstand van mag ik hopen.

ik wil haar niet tot haar 18de laten wachten met nu al een e als ze het kunnen verkleinen op een verantwoordelijke manier heb ik daar niets op tegen.

vooral niet als ze diep ongelukkig met deze situatie is en nog 6 jaar zo rond moeten lopen dat zou ik pas zielig vinden

ik snap je reactie,maar is het niet zo dat de omgeving het zo maakt dat je dochter er nu probemen mee heeft? want waarom is ze diep ongelukkig? ja ik probeer te bedenken waarom ze het nu al zo graag zou willen,het is natuurlijk vreselijk als je zo jong al grote borsten hebt,ik had vroeger een meisje in de klas en heette ook nog eens Vanessa,(in die tijd een sexbom met grote borsten)en werd dus ook gepest met haar naam,ze was mn vriendinnetje,ik vond t gemeen dat ze door haar borsten gepest werd,maar heb eigenlijk nooit begrepen waarom kinderen elkaar pesten met iets waar ze niets aan kunnen doen.

Ken nu een meisje met t zelfde probleem,maar zij is er juist sterk door geworden nu ze volwassen is,maar zij liep eigenlijk altyd al in veel te lage truitjes,met een enorm decolete,nooit begrepen waarom haar moeder dat oke vond .(zo op haar 12de)

Afijn,geloof me ,ik begrijp je punt,het ligt natuurlijk ook een beetje aan het kind zelf,maar ik vind het een nogal heftige ingreep voor zon jong meisje,ze is nog flink in de groei he.

sterkte met de beslissing iig!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.