Ga naar inhoud

massages na operatie


Gast Paty

Aanbevolen berichten

Hallo even een vraagje van Paty

Ik ben nu ruim een maand geleden geopereerd en moet nu massages geven bij mezelf.

Maar nou zei mijn arts dus 4 x op een dag 20 minuten! en dat voor 3 maanden!!

Nou ik vind dat wel heel erg veel hoor, waar moet ik die tijd vandaag halen. En het zijn flinke krachtzettende massages dus ook nog eens vermoeiend

Ik heb dus mcghan gel onder de spier, wie heeft dat nog meer en geven jullie ook massages en hoe vaak enzo

groetjes paty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Patty,

Ik heb ook Mghane, maar ik hoef niet te gaan masseren.

Ik heb dit voor mijn operatie nogaan mijn PC gevraagd, maar deze gaf aan dat dit helemaal niet nodig..

Natuurlijk zal dit wel weer per PC verschillen, maar ben benieuwd wat de andere meiden zeggen.

veel liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast steefke-89

Heey Paty,

Ik heb ook McGhan protheses onder de spier, is nu 5 weken geleden.

Maar ik mocht absoluut niet masseren!

Ik moet volgende week maandag terug, dan zijn er 6 weken om

en dan hoor ik dan wel wat ik dan moet doen. Maar tot nu toe

hoef ik dus helemaal niks te doen. Raar eigenlijk he?

Dat dat zo verschillend is per chirurg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, mijn pc heeft het ook ontraden bij de mcghan, omdat het ruwe protheses zijn die vanzelf een mooi laagje kapselvorming zouden krijgen. massage zou dit proces niet ten goede komen. maar goed, ik lees inderdaad op andere sites bij dezelfde protheses dat het wel weer wordt aangeraden. De eerste 6 weken in ieder geval niet masseren. Tja, zo wordt het lastig, wel/niet wel/niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb begrepen, dat je niet mag masseren bij ruwe protheses. Het kapsel, wat je lichaam aanmaakt in de eerste 6 weken hecht zich rond de ruwe buitenkant van je prothese. Door massage beschadig je dit kapsel, waardoor je lichaam opnieuw aan gaat maken: overmatig kapselvorming is dan het resultaat. Na 6 weken is je kapsel min of meer klaar ( je lichaam weet dan zeker dat de protheses, die gezien worden als iets vreemds wat er niet thuishoort, niet meer in aanraking komen met de rest van je lichaam) Nu zou je theoretisch kunnen beginnen met masseren. Ik heb ze echter óp de spier en masseren is ook niet nodig geweest. Ze zijn al hartstikkel zacht en soepel. Wellicht is ónder de spier of dual plane anders ;)

Oh ik heb dit topic trouwens even verplaatst naar het vragenhoekje ;)

Liefs, Trici :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Volgens mij las ik ergens op het .nl forum bij een antwoord van een chirurg dat de ene ruwe prothese wel gemasseerd mag worden en de ander niet, maar dat kwam omdat er bij de 1 een andere vloeistof in zit. Het ligt dus ook weer aan de inhoud van de ruwe prothesen.

Ik heb me zojuist suf zitten zoeken maar kan het niet vinden :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.