Ga naar inhoud

Dikke buik na bv/herstel


Aanbevolen berichten

Ik ben ruim een maand po en heb door het lange niks doen en door stoppen met roken best wel een dikke buik gekregen. Ik wil daar graag van af want ik voel me een beetje pfff, maar aangezien heftig sporten voorlopig nog even niet zo handig is vraag ik me af hoe..

Wat kan ik - behalve dieten - doen om van m'n buikje af te komen? Of wat deed jij eraan?

Ik ga graag op de loopband maar echt rennen zou ik nu nog niet durven. Wel zou ik het al durven om snel te lopenop de loopband, zo'n 5 a 6 km per uur zeg maar, en uiteraard met een goede sportbh aan. Denken jullie dat dit al kan? Het enige verschil met buiten snel lopen is dat het in dit geval op een machine is. Ik weet dat ik op de loopband best wat calorien kwijt kan raken, dus ik kan eigenlijk niet wachten..

Zijn sit-ups slecht? Normaal doe je met sit-ups je handen achter je hoofd maar als ik m'n armen langs m'n zij hou kan ik dan wel sit-ups doen? Of ben ik dan iets te vroeg te fanatiek?

Kan er trouwens ruim een maand po nog sprake van vocht zijn in de buik? Kort na de operatie had ik wel het idee dat ik vocht vasthield in m'n buik, maar ik geloof dat ik me inmiddels gewoon een beetje dik voel haha.

Dank uuu xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha VIvienne

Zooooooooooooo herkenbaar :45:

Ik heb maanden volgehouden dat het vocht was, maar helaas, dat is het bij mij ook al lang niet meer. Nou zijn er mensen die zeggen dat ik me niet moet aanstellen, maar hey, ik houd mijn buik in op de foto's he ;)

Wat je met 4 weken po wel of niet kunt, voel je zelf denk ik wel als je bezig bent. Snel wandelen op een loopband zal geen probleem zijn, denk ik. Zorg er alleen voor dat je hartslag niet te hoog wordt, aangezien dat je doorbloeding opjaagt en de genezing (de energie die je nodig hebt voor genezing) vertraagd.

Dat is eigenlijk de hoofdreden dat sporten afgeraden wordt, de eerste 6 weken ;)

Sja, situps..... Je moet er al een heleboel op een dag doen, wil dat effect hebben.... Dansend en heupwiegend afwassen en zo, is misschien een optie? :D

Kijk even of het goed voelt, want onbewust span je je borstspieren aan, ook bij situps :)

Dus... zit niks anders op: nog even wat vetjes sparen op je buik en dan daarna extra hard er tegenaan :38:

X BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meis,

Kan je niet zon electrisch ding kopen voor je buikspieren te trainen?

die plak je dan op je buik en die spannen om ontspannen je buikspieren voor je.

Een voordeel is dat je dan niet per ongeluk je borstspieren gebruik ;)

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeeeel herkenbaar :74:
ik ben ff aan t sparen voor goeie hardloop schoenen maar ga er dan echt tegen aan.
heb mooie tieten maar ja met zo'n buik haha.

dat wat tijgertje zegt is echt een kut gevoel haha heb er vroeger ooit 1 gehad maar werkte bij mij alleen voor me boven buik spieren maar miss wel het proberen waard ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan 100 situps per uur doen maar die spieren zitten onder je vet. Het helpt natuurlijk wel om het wel te doen, maar in combinatie met het aanpassen van je eetpatroon.

Mijn buik was ook wel behoorlijk opgezwollen na de operatie maar weet ff niet meer hoe lang dat duurde. Wel balen dat het sporten ff niet kan he? Wandelen moet toch geen probleem zijn op 5/6 km per uur? En op de crosstrainer (zonder armen te gebruiken) of op een (lig)fiets in de sportschool? Is dat nog iets?

Ik heb laatst een hoola hoop gekocht op internet met gewicht erin. Is dat nog leuk om te proberen? Ik kon dat vroeger helemaal niet, maar met gewicht erin gaat het echt supergoed!

Groetjes! :48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.