Ga naar inhoud

Verschil+voor/nadelen tussen dual plane/voor de spier


Aanbevolen berichten

Hallo meiden

Ik vraag me nu iets af waar ik niet heel duidelijk antwoord op kan vinden of ik moet allemaal topics doorspitten. Dit heb ik al beetje gedaan maar het is zoveel lezen dus vandaar dit topic.

Ik ga 25maart voor een bv 480cc dual plane.

Alleen nu vraag ik me af waarom dual plane en niet gewoon voor de spier?

Kan iemand mij duidelijk uitleggen wat de VOOR & NADELEN zijn van deze 2 verschillende methoden?

Alvast heel erg bedankt want ik zit zoo te twijfelen wat ik nu moet doen.

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het heel simpel, zeker bij een anatomische prothese...

1. Als je genoeg eigen weefsel hebt, is het het natuurlijkst om voor de spier te plaatsen.

2. Heb je niet genoeg eigen weefsel, dan kun je randen gaan zien als je voor de spier plaatst en is het het beste om de prothese achter de spier te plaatsen.

3. Kies je voor een ronde prothese en heb je genoeg eigen weefsel, dan geldt hetzelfde als bij 1

4. Kies je voor een ronde prothese en heb je niet genoeg eigen weefsel, dan geldt hetzelfde als bij 2

5. Kies je voor een ronde prothese en je wilt de bovenkant van de prothese platter hebben, dan kies je voor dual plane.

Het nadeel van achter de spier plaatsen, kan zijn dat je bij krachttraining je borsten mee ziet bewegen... Bij de een schijnt dit meer voor te komen dan bij de ander.

Volgens mij is dit het hele eier eten, maar als iemand een aanvulling heeft, dan leer ik graag bij :)

Wat ik me wel nog kan bedenken wat het voordeel kan zijn van dual plane of van voor de spier, is waar de arts de voorkeur voor heeft. Als de arts het vaakst dual plane plaatst, dan zou ik bij DIE arts ook voor dual plane kiezen, omdat hij hier de meeste ervaring in heeft, datzelfde geldt voor als de pc de meeste ervaring heeft met plaatsing vóór de spier.

Dat is ook de reden, waarom ik voorstander ben van meerdere consulten plannen. Als je voor de spier kunt laten plaatsen en dat heeft jouw voorkeur, dan kies een pc die hier goed in is :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het heel simpel, zeker bij een anatomische prothese...

1. Als je genoeg eigen weefsel hebt, is het het natuurlijkst om voor de spier te plaatsen.

2. Heb je niet genoeg eigen weefsel, dan kun je randen gaan zien als je voor de spier plaatst en is het het beste om de prothese achter de spier te plaatsen.

3. Kies je voor een ronde prothese en heb je genoeg eigen weefsel, dan geldt hetzelfde als bij 1

4. Kies je voor een ronde prothese en heb je niet genoeg eigen weefsel, dan geldt hetzelfde als bij 2

5. Kies je voor een ronde prothese en je wilt de bovenkant van de prothese platter hebben, dan kies je voor dual plane.

Het nadeel van achter de spier plaatsen, kan zijn dat je bij krachttraining je borsten mee ziet bewegen... Bij de een schijnt dit meer voor te komen dan bij de ander.

Volgens mij is dit het hele eier eten, maar als iemand een aanvulling heeft, dan leer ik graag bij :)

Wat ik me wel nog kan bedenken wat het voordeel kan zijn van dual plane of van voor de spier, is waar de arts de voorkeur voor heeft. Als de arts het vaakst dual plane plaatst, dan zou ik bij DIE arts ook voor dual plane kiezen, omdat hij hier de meeste ervaring in heeft, datzelfde geldt voor als de pc de meeste ervaring heeft met plaatsing vóór de spier.

Dat is ook de reden, waarom ik voorstander ben van meerdere consulten plannen. Als je voor de spier kunt laten plaatsen en dat heeft jouw voorkeur, dan kies een pc die hier goed in is :)

xxx BB

Dankje BB...

Ik doe verder niet aan krachttraining maar snap wat je bedoelt.

Ik zal hier nog eens over nadenken.

Is het zo als je voor de spier ze plaatst ook de 6 week ervoor staan voor herstel? Ik snap dat je je al snel beter voelt omdat er niet aan je spier is gezeten..

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn arts gaf een herstel van 4 weken aan. Ik weet niet of dit standaard is, bij plaatsing voor de spier :)

Helaas had ik niks aan die termijn, omdat ik met die pocketverkleining zat. Daar heb ik 6 maanden 'last' van gehad, was daardoor beperkt haha, dus aan mij heb je niks op dat gebied :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ik doe wel aan krachttraining en krijg net als jij rosanne ook 480cc anatomisch dual plane geplaats, ik vroeg ook voor de spier maar van Onselen zei dat ik te weinig borstweefsel had, en omdat ik bovenop me borst weinig vulling heb,hij dit als beste optie zag met een groot aantal CC's wilde liefste 540cc maar van Onselen zei dat 480 het maximum werd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Na inmiddels wat rond te hebben gelezen wil ik ze echt dual plane,ik heb heel veel striae op me borsten en ben bang als ik ze voor de spier krijg Inc al dat extra gewicht het niet bevorderlijk is. Volgens mij gaan ze in no time hangen. Tenminste dat is mijn idee ervan. Ik zal dat aan de pc 25maart toch voor de zekerheid nog eens vragen. Wil niet met een verassing wakker worden hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Rosanne,

Ik begrijp dat je zo twijfelt. Maar ik wil even mijn ervaring met je delen ;)

Ik heb ook veel striae op mijn borsten door zwanger te zijn en borstvoeding.

Ongeveer een half jaar geleden heb ik een bv ondergaan waarbij de prothese voor de spier geplaatst is.

En ik moet zeggen, het valt reuze mee hoor, de striae zijn niet goed zichtbaar. Ook het hangen valt goed mee.

Natuurlijk is bij iedereen de situatie anders hé!

Succes met je keuze! Ik zie dat je niet zo lang meer moet wachten!

Groetjes,

N.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie alleen maar voordelen bij voor de spier plaatsen, maar dat is voor iedereen anders. Mijn pc zei, waarom in een "gezonde"spier gaan snijden, als het niet nodig is. Ook weer extra kans op complicaties. Nee, ik wilde perse voor de spier. Maar ik had dan ook genoeg weefsel en wil geen super grote borsten, ben blij met een mooie D! En een veel sneller herstel en geen pijn! (Al zou ik dat er veel voor over hebben, maar het is een extra voordeel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel gewoon. Maar voor de. Operatie zal ik et er og eens over hebben. ...

Jullie ervaringen vind ik leuk om te lezen.. Voor de spier lijken ze wel groter toch?

Omdat met dual plane wat verdwijnt achter de spier of is dit minimaal?

En wat is het verschil als je tzt afvalt? Iemand een idee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zegt iedereen he... dat je cc kwijt raakt achter de spier... maar ik heb het nog niet gemerkt. Ik gok maten, en of ze nou voor of achter de spier zitten, die prothesen, maakt allemaal geen bal uit :D

En afvallen.... sja... als je ze achter de spier hebt, dan zul je niet zo heel gauw last krijgen van zichtbare rimpels (al kan het wel natuurlijk) Je eigen weefsel wordt minder dik, dus minder bedekking en evt een cupmaat minder, ligt eraan hoeveel je wilt afvallen....

De grootte van de prothese blijft gelijk ;) (jaja, flauw, I know)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja BB dat lees ik hier steeds idd dat er cc verdwijnt..

Maar ik schommel sowieso met me gewicht maar het lijkt mij verstandig dit gewoon met de pc te bespreken die zal het wel weten.

Maar m'n voorkeur gaat daardoor wel uit na dual plane. Ik wil nog 10kilo kwijt maar dat zit voornamelijk aan me buik en benen want m'n cupmaat is nooit groter geworden. En omtrek ook niet.

Bij mij is dit ook ter sprake geweest, en het word zeer zeker voor de spier bij mij !

Waarom wrd het bij jou zeker oor de spier?genoeg weefsel of e eigen keuze ook ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze dual plane (anatomisch), doe graag krachttraining en bij mij beweegt er niets. Ook niet voor de spiegel als ik goed kijk, blijft allemaal netjes op zijn plek. Kan nog komen natuurlijk, ben iets meer dan 2 maanden PO. Mijn pc zei trouwens dat er helemaal niet in de spier gesneden wordt, dat ie alleen maar opgetild wordt, prothese eronder en terug. Ze branden hem alleen los van het weefsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 months later...

whahaha bij mij zijn er geen cc verdwenen hoor bij dualplane, met krachtzetten zie ik ze inderdaad wel meebewegen maar gelukkig sport ik nooit in mn nakie...

ieder voor zich, maar wat is het uitendelijk geworden dan?

480cc anatomisch voor de spier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Best Boobie, je weet er enorm veel van precies :-). Een vraagje dus voor jou... Mag ik uit de combinatie van 5, 3 en 1 opmaken dat een anatomische voor de spier natuurlijker is dan een bolle voor de spier?

1. Als je genoeg eigen weefsel hebt, is het het natuurlijkst om voor de spier te plaatsen.

2. Heb je niet genoeg eigen weefsel, dan kun je randen gaan zien als je voor de spier plaatst en is het het beste om de prothese achter de spier te plaatsen.

3. Kies je voor een ronde prothese en heb je genoeg eigen weefsel, dan geldt hetzelfde als bij 1

4. Kies je voor een ronde prothese en heb je niet genoeg eigen weefsel, dan geldt hetzelfde als bij 2

5. Kies je voor een ronde prothese en je wilt de bovenkant van de prothese platter hebben, dan kies je voor dual plane.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog even een vraagje!

Weet iemand hier als je sport of dat nadelige invloed kan hebben op je protheses? Wat ik daarmee bedoel is; kunnen ze dan kleiner worden doordat je spieren traint of iets dergelijks? En verschilt dit ook per plaatsing van de protheses?

Ik doe ongeveer twee keer in de week XCO (een uur lang met gewichtsstaven in je armen intensief bewegen) en ik weet niet meer of ze nou voor de spier of dual plane zijn geplaatst (heb hier vandaag een mailtje over gestuurd naar de kliniek), maar ik zat me laatst af te vragen of dat effect op je protheses kan hebben als je dus sport en als je ze voor de spier of dual plane hebt geplaatst. Of is sporten juist nadeliger voor je borsten als je ze achter de spier hebt geplaatst?

Weet iemand hier het antwoord op misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best Boobie, je weet er enorm veel van precies :-). Een vraagje dus voor jou... Mag ik uit de combinatie van 5, 3 en 1 opmaken dat een anatomische voor de spier natuurlijker is dan een bolle voor de spier?

1. Als je genoeg eigen weefsel hebt, is het het natuurlijkst om voor de spier te plaatsen.

2. Heb je niet genoeg eigen weefsel, dan kun je randen gaan zien als je voor de spier plaatst en is het het beste om de prothese achter de spier te plaatsen.

3. Kies je voor een ronde prothese en heb je genoeg eigen weefsel, dan geldt hetzelfde als bij 1

4. Kies je voor een ronde prothese en heb je niet genoeg eigen weefsel, dan geldt hetzelfde als bij 2

5. Kies je voor een ronde prothese en je wilt de bovenkant van de prothese platter hebben, dan kies je voor dual plane.

Ik denk dat je het beste BB even een pb kunt sturen. Ze is momenteel niet heel veel online ;)

Ik heb ook nog even een vraagje!

Weet iemand hier als je sport of dat nadelige invloed kan hebben op je protheses? Wat ik daarmee bedoel is; kunnen ze dan kleiner worden doordat je spieren traint of iets dergelijks? En verschilt dit ook per plaatsing van de protheses?

Ik doe ongeveer twee keer in de week XCO (een uur lang met gewichtsstaven in je armen intensief bewegen) en ik weet niet meer of ze nou voor de spier of dual plane zijn geplaatst (heb hier vandaag een mailtje over gestuurd naar de kliniek), maar ik zat me laatst af te vragen of dat effect op je protheses kan hebben als je dus sport en als je ze voor de spier of dual plane hebt geplaatst. Of is sporten juist nadeliger voor je borsten als je ze achter de spier hebt geplaatst?

Weet iemand hier het antwoord op misschien?

Ik denk niet dat het zozeer komt van het trainen van de spier, maar dat je gewoon vet kwijtraakt en dat ze daardoor kleiner worden. Borsten zijn voornamelijk vetweefsel. Met veel afvallen worden je borsten immers ook kleiner.

Het sporten wat jij doet moet verder geen enkel probleem zijn hoor. Voor je borsten is het niet erg. Als je ze dual plane heb kan het zijn dat als je je borstspier aanspant je borsten wat vervormen omdat je spier ze opzij duwt. De 1 heeft dat meer dan de ander.

Gewoon lekker blijven sporten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

IK heb een vraagje ,

Ik ben 1.75 en weeg 64 kilo, over 2 maanden word ik geopereerd, 330 cc, ronde protese en word achter de spier geplaatst! Ik wil het liefst natuurlijke borsten , dat er niet zoon grote spleet tussen komt en daarom ook niet voor teveel cc gekozen !! Ik sport erg veel , ook borst , vooral bodypump, met de eisen die ik heb en al dat sporten is het dan wel een goed idee om helemaal achter de spier te doen , wat zou het verschil zijn met dual plane ? ( voor de spier is voor mik geen optie, heb zelf totaal geen eigen borst )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

IK heb een vraagje ,

Ik ben 1.75 en weeg 64 kilo, over 2 maanden word ik geopereerd, 330 cc, ronde protese en word achter de spier geplaatst! Ik wil het liefst natuurlijke borsten , dat er niet zoon grote spleet tussen komt en daarom ook niet voor teveel cc gekozen !! Ik sport erg veel , ook borst , vooral bodypump, met de eisen die ik heb en al dat sporten is het dan wel een goed idee om helemaal achter de spier te doen , wat zou het verschil zijn met dual plane ? ( voor de spier is voor mik geen optie, heb zelf totaal geen eigen borst )

Sennes hoe gaat het met jou nu? Sport je al terug? Gaat bodypump goed? Ik heb het voor de borstvergroting ook gedaan, en wil er over een hele tijd ook wel terug mee beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.