Ga naar inhoud

Lampionne: 15 april 2013: dr. Nolens: Virga Jesse (Hasselt)


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

zoals jullie wel zien ben ik nieuw hier :)

Ik ben een meisje van 22 jaar en ik kom uit België. De laatste week heb ik een heleboel op jullie forum gelezen. Nu heb me dus eens een profiel aangemaakt.

Ik overweeg al jaren een borstverkleining. Nu ben ik er echt klaar voor. Maar zit nog met een paar vragen. Waar kan ik deze het beste stellen?

Groetjes, Lampionne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lampionne

Je vragen kun je gewoon hier in je topic stellen :) Dan zal ik je topictitel wat aanpassen en dan hoop ik dat je reacties krijgt van de bvk'ers onder ons. Ik heb zelf een bv gehad, dus kan je niet veel helpen, denk ik.

Verder zou je ook je vragen in trefwoorden kunnen intikken bij de zoekbalk, rechtsboven in het scherm. Misschien dat je dan ook al wat antwoorden vindt :)

Heb je al bij de operatieverslagen van de borstverkleiningen gekeken? Misschien dat daar ook iets te vinden is, of bij: Algemene informatie borstverkleiningen?

Hier de links ernaar toe:

http://www.borstenforum.com/forum/17-operatie-verslagen-borstverkleining/

En:

http://www.borstenforum.com/forum/12-algemene-informatie-over-borstverkleining/

Succes!!

En heel veel lees- en forumplezier!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je reactie BB.

Zoals ik al zei heb al heel wat info gezocht, ben enkele dagen geleden ook bij de huisarts geweest. Zij gaf me zonder ook maar een vraag te stellen direct een verwijsbrief mee. (dat ik op mijn 14de eens in tranen bij haar op consultatie was geweest kon ze zich levendig herinneren, maar daarover zodadelijk meer.)

Nu woensdag heb ik al een afspraak bij de PC. Nu vroeg ik me af, wat wordt er zoal op een eerste consultatie gevraagd? En moet je dan ook al je borsten tonen of is dat voor later?

En als je dan wordt opgeroepen door de arts van het ziekenfonds, hoe verloopt dat daar dan precies? Is dat gewoon een gesprek of moet ik daar weer mijn bloes gaan uittrekken?

Nu, ik zal maar eens mijn 'borstenverhaal' hier neerpennen.

Op mijn tiende kreef ik mijn eerste beha. Na de eerste turnles, waarbij tijdens het omkleden gespot werd met mijn beha heb ik dat ding ver weg in mijn kast gegooid en er nooit meer eruit gehaald.

Maar een jaar later kon ik er niet meer onderuit: ik móest echt een beha gaan dragen, toen had ik een B.

In het eerste middelbaard ben ik overgeschakeld op C. Ik herinner me nog dat ik toen tegen mijn mama zei: ik denk dat ik eigenlijk een D heb. Zij werd toen boos omdat ze dacht dat ik graag aandacht wou trekken met grote borsten. (Zelf heeft ze een B)

Zomer 2004, ik was toen 14, was een zomer vol tranen. Voor het eerst werd ik geconfronteerd met het niet vinden van een geschikte bikini. Ook waren mijn borsten intussen nog gegroeid, dat zag mama ook. Maar ik wou absoluut geen D dragen. Een hele zomer heb ik geweend, ik was zo verdrietig dat mama op een gegeven moment zelf weende ervan. In deze tijd kwamen ook de eerste rugklachten. Ik ben toen met mama naar de huisarts gegaan voor info over een bvk. "Wachten", was daar de raad.

Tegen dat het winter werd ben ik een D gaan dragen. Die winter ben ik ook een tijd naar de kinésist geweest voor mijn rugklachten, maar veel heeft dat niet gebaat.

Tegen mijn 17de verjaardag ben ik overgeschakeld op een E. Deze cup heb ik vandaag nog steeds, al past ook deze cup soms niet.

Mijn rugklachten zijn nog steeds hetzelfde, alleen verdaag ik ze nu beter. Ik heb ook wel een vrij hoge pijngrens denk ik wel. Af en toe wordt de rugpijn weer wat erger en dan voel ik het wel. Sinds 2 jaar zijn daar nu ook nek- en schouderpijn bijgekomen. En vooral die nekpijn is erg. Soms weet ik gewoon niet hoe ik moet liggen om niet wakker te liggen van de pijn.

Nu, ondanks dat ik wel degelijk pijn van mijn grote borsten heb, ben ik bang dat ik het niet terugbetaald krijg van het ziekenfonds. Ik ben bang dat ze zullen zeggen dat ze 'te klein' zijn. Ik heb ook gemerkt dat er precies niet zoveel vrouwen met een E cup een bvk overwegen. Zijn er hier vrouwen die een E hadden en een bvk hebben laten doen?

Liefs, Lampionne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

Jeetje, wat een verhaal, jij loopt echt al lang rond met je te grote borsten. Uiteindelijk gaat het idd om je gezondheid en om waar je je zelf prettig bij voelt...

Ik heb eens even zitten lezen, in de bvk-verhalen en volgens mij is het zo, dat je vanaf een E-cup met een gezond BMI, meestal vergoed krijgt. Je draagt een E cup, maar het zou ook zomaar een F kunnen zijn bij jou he? Je draagt een bh, die net past. Wat ik goed begrijp als je niet tevreden bent hoor.

Ik heb zelf een bv gehad, en liep altijd met een push up, van een maat groter.. Dat is precies hetzelfde, maar dan andersom :)

Als ik het goed heb, bekijkt de pc bij het eerste consult de hele situatie, dus zul je je ook moeten uitkleden. Hij zal namelijk alle informatie moeten hebben die hij moet opsturen naar de verzekering. Daarna is het afwachten wat de verzekering doet. Meestal krijg je, volgens mij, een goedkeuring op papier, zonder dat je nog gezien moet worden door een verzekeringsarts! Je hoeft dus maar 1 keer uit de kleren :) Denk dat dat op zich al een geruststelling is, toch?

Bij welke pc ga je als ik vragen mag?

Heeeel veel succes!! En vergeet niet dat die pc's al veel gezien en gehoord hebben. Schaam je niet. Straks krijg jij hele mooie kleinere borsten!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

De één wil meer, de ander minder, zo gaat dat ;)

ik heb al wel eens een F gepast, verkoopster dringde hierop aan. Zat toen perfect, vooral aan de hartkant zou ik het wel kunnen gebruiken, maar een F? Het gedacht met die letter rond te lopen kon ik echt niet verdragen! Mooi terug in de rek gehangen ;)

Ik twijfel nog tussen twee pc's.

Woensdag heb ik mijn eerste afspraak bij dr. Nolens in het Virga Jesse (Hasselt), en 31 januari bij dr. Verhelle in het ZOL (Genk).

Van beide chirurgen heb ik al positieve reacties gehoord, en hier op het forum heb ik ook al gelezen over dr. Nolens.

Van Verhelle heb ik nog geen resultaten gezien, van Nolens wel.

Een nicht van mijn papa heeft 10j geleden bij hem een bvk laten doen. Zij was heel tevreden over hem, en haar littekens zijn amper zichtbaar.

Mijn voorkeur gaat eigenlijk ook naar hem uit, maar ik heb gehoord dat hij ereloon vraagt. Hoeveel zou dit (ongeveer) kunnen zijn? Ik heb geen idee hoeveel een ereloon kan bedragen, is dat €700 of eerder €300? Want dat zou wel de doorslag kunnen geven om naar Verhelle te gaan. Al is dit iets waar ik een aardige cent voor over heb, de spaarpot van een student is niet zo groot ;).

Normaal gezien zal mijn BMI wel in orde zijn, ligt rond de 25, en las altijd dat vrouwen moesten afvallen tot een BMI beneden 30.

Liefs, Lampionne

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben pas geopereerd van een bvk. ik zou het zo opnieuw doen. ik had een f-cup en nu c-d cup. maar als ik het goed lees zou jij een f dragen in feite om perfect te passen.

gaat geen probleem geven denk ik.

opletten met die erelonen hoor, mijn eerste arts vroeg 2000€ te betalen 2weken voor operatie maw ging niet op factuur staan dus ook geen terugbetaling ziekenkas.

nu wordt alles terugbetaald bij mij omdat ik goedkeuring van de ziekenbond om medische redenen, die zal jij ook wel krijgen. "alles" is een groot woord maar de grote stukken toch.

ga er maar voor...ik kijk al uit naar de zomercollectie en bikini...eind april gaan we al weekend naar centerparcs, heb er nog nooit zo naar uitgekeken voor een bikini te kopen.

ik heb mijn borsten moeten laten zien bij eerste consult bij pc, ze kunnen dan meer inschatten van wat noodzakelijk is en of er veel lifting van tepel nodig is. mijn tepels zijn 10cm gelift.

bij adviserend geneesheer ziekenbond:

eerst uw verhaal laten doen en gaan ze uw lengte, gewicht, en cupmaat vragen. dan gaan ze ook vragen u uit te kleden en meten ze de stand op van de borst en tepels tov schouder denk ik zo kwam het toch over dat hij die afstand aan het meten was. en ik denk dat ze vooral beoordelen aan de hand van die afstand. ik heb direct mijn goedkeuring gekregen en ik vermoed dat jij dat ook wel gaat krijgen. bij welke ziekenbond ben je (ik ben bij bond moyson)?

vraag maar gerust als je nog vragen hebt

grts

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk voor je dat je binnenkort kan pronken in een mooie bikini, moet echt een geweldig gevoel geven!

Wow... €2000, dat is wel superveel! Zal er woensdag dan maar direct eens naar vragen, dan weet ik direct of een tweede consultatie nog zin heeft.

Dat van die afstand van schouder tot tepel heb ik eens in een reportage gezien. Ik meen mij te herinneren dat de chirurg toen zei dat een 'normale' afstand ong. 21cm is. Heb het net eventjes bij mezelf gemeten, en bij mij is het (in de mate dat je dat zelf correct kan meten) 26 en 28 cm.

Ik ben aangesloten bij de voorzorg.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ben bijna 2 weken geleden bij de pc in Hasselt geweest (weinig tijd gehad om hier te updaten, examens!). Hij vraagt een ereloon van €500. Maar hij zei dat als de hospitalisatieverzekering tussenkomt ik dit kan omzeilen door een 1persoonskamer te nemen, klopt dit? Iemand ervaring hiermee?

Zijn brief voor de ziekenkas is intussen gearriveerd en ik heb net een afspraak gemaakt bij de adviserend geneesheer. Volgende maandag kan ik al terecht!

Nu gaat het plots zooo snel! Ben best wel zenuwachtig voor de adviserend geneesheer. En ontzettend bang dat hij een negatief advies zal geven! Zijn er dingen waar ik op moet letten? Dingen die ik zeker wél moeten zeggen (uitgezonderd over rug-, nek- en schouderklachten), of dingen die ik zeker niet mag zeggen?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hey!

Nog een kleine 2 weken en dan is het zover! Eindelijk kleine borsten!

Maar nu begin ik stilaan toch ook schrik te krijgen, en nog het meest omdat ik me eigenlijk niet zo goed ingelicht voel.

Bij de eerste consultatie vond ik mijn chirurg heel aangenaam en was ik zeker dat ik het daar zou laten doen.

Nu ben ik er nog steeds van overtuigd dat ik bij hem wel in goede handen ben, maar op de tweede consultatie vond ik dat het allemaal nogal snel afgehandeld moest worden, ik denk dat ik op minder dan 10min. weer buiten was toen!

Op het einde van de consultatie vroeg ik hem nog wat de mogelijkheden voor mij waren. Hij zei me dat een C zeker mogelijk was, maar dat dat allemaal besproken zou worden tijdens het aftekenen.

Meer dan dat is er eigenlijk niet gezegd geweest, is dit de 'normale' gang van zaken voor een borstverkleining?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en nee. Er wordt idd de cup nogmaals besproken tijdens het aftekenen omdat hij dan precies de veld kan tekenen voor hoeveel hij weghaalt. Als jij je wat onzeker voelt over de gang van zaken moet je hem gewoon bellen en nog een afspraak maken of een mailtje kunnen sturen om jouw vragen te beantwoorden. Zo wordt jij ook gerust gesteld.

Wat twijfelen en onzekerheid is normaal hoor maar zoals ik al hoor uit jouw posts leef je hier al lan maar uit en heb je al je beslissing genomen.... Dus bel hem op of mail en tel rustig af naar je datum.... Als e meer vragen hebt beantwoordt ik die natuurlijk graag..

Veel succes....en gebruik dit als een fora je gevoelens te uiten en zo tellen wij ook samen met jou naar je datum

Xx angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.