Ga naar inhoud

werken in de zorg en borstvergroting??


misssuusjjj

Aanbevolen berichten

Hoi meiden,

Ik wil heel graag een borstvergroting maarrr..

Ik kan 3 a 4 weken vrij krijgen van mijn werk in de zorg, en echt niet langer..

Hoe hebben jullie de borstvergroting geregeld met je werk?? En wat is jullie tijd qua herstellen geweest? Wanneer kan je weer tillen enzz?

Zijn er hier meiden die in de zorg werken en ook een borstvergroting hebben ondergaan?

Sorry voor dit vragenvuur haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk in de zorg en er zijn meerdere dames maar het valt onder ziekte! Je kunt gewoon in de ziektewet.

http://www.hrbase.nl/forum/topics/cosmetische-ingreep-ziekmelden?xg_source=activity

http://lenm-advies.nl/content/view/30/66/

Ik ga wel 6 week de ziektewet in... Anderen doen het net zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, volgens mij ligt dit aan de wijze waarop de prothesen geplaatst worden, als je het op de spier laat doen zal het herstel sneller zijn, nu is het ook zo dat de een veel sneller herstelt dan de ander, ik denk dat je het even aan je pc moet vragen, 4 weken lijkt mij echter wel voldoende.

Ik werk ook in de zorg en heb zelf gekozen om 2 weken vrij te nemen, ik kies er namelijk zelf voor om ''ziek'' te zijn, dus leek het mij niet eerlijk om de ziektewet in te gaan, ondanks dat het gewoon kan.

Groetjes,

Angelique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, volgens mij ligt dit aan de wijze waarop de prothesen geplaatst worden, als je het op de spier laat doen zal het herstel sneller zijn, nu is het ook zo dat de een veel sneller herstelt dan de ander, ik denk dat je het even aan je pc moet vragen, 4 weken lijkt mij echter wel voldoende.

Dat het uitmaakt of je op of onder de spier geplaatst krijgt, dat is idd waar, maar ik ben het niet zo eens met dat 4 weken wel ongeveer voldoende is....

Angelique, heb jij een reden om dit te schrijven? Ben jij al geopereerd en heb jij dat geadviseerd gekregen van je pc?

De reden waarom dat je eigenlijk 6 weken geen zwaardere dingen mag tillen (wat toch aan de orde van de dag is in de zorg) is dat het inkapselingsproces van je prothesen niet verstoord raakt, waardoor je later problemen kunt krijgen met kapselcontractie. Wees dus liever voorzichtig met adviezen geven die je niet zeker weet :)

Een bv is duur en doe het niet tussen de soep en aardappelen door! Dat is echt zonde! Je slaat jezelf voor je hoofd als je complicaties krijgt door eigen toedoen!

Natuurlijk kies je er zelf voor om een bv te ondergaan en ik begrijp dat je vanuit een bepaald standpunt kunt kijken en zeggen: ik kies er zelf voor, dus meld ik me niet ziek. Echter, als je er idd zelf voor kiest, wees dan slim en neem wat langer vrij :) Het is beter voor je herstel! Twee weken in de zorg vrij nemen is echt te kort! Je hebt geluk als het goed gaat, maar het risico is veel groter op kapselcontractie!

Na 4 weken kan het misschien wel, maar dan echt met aangepaste werkzaamheden. Je mag dan wel wat meer tillen, maar niet met mensen sjouwen en evt. met psycho-geriatrische patienten slepen.... (ligt er dus ook nog een beetje aan in welke hoek van de gezondheidszorg je werkt)

Steunkousen aantrekken bij mensen is dan bijvoorbeeld al echt zwaar...

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had voor mijn bv 2 weken verlof genomen, mijn pc zei dat ik normaal na 3 dagen terug zou kunnen werken (snap nog steeds niet hoe hij daarbij komt)

Na die 3 dagen kon ik nog niet eens de knop van mijn broek dichtkrijgen.

Dacht dat 2 weken dus voldoende zouden zijn, maar dus niet.

Het ging al wel wat beter, maar had vooral schrik om toch complicaties te krijgen door me te forceren.

Heb toen nog 3 weken ziekte bijgenomen, had dit op voorhand aan mijn huisarts gevraagd, of dit kon indien nodig, en was zeker geen enkel probleem.

Mijn mening was ook dat ik er 7 jaar werk en nog geen enkele keer ziek was geweest, dus kon mijn werkgever op dat gebied al zeker niet klagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle adviezen!

Ik ga even kijken wat er mogelijk is en hoeveel verlofuren ik nog heb, en anders maar in de ziektewet.. Als dat kan dan, ik zit nu op Neurologie, waar het momenteel rustig is.

Maar ik ga in maart naar Chirurgie waar het een gekkenhuis is en personeelstekort.. hoop dus dat het kan!! En anders maar een jaartje wachten helaas..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik werk ook in de zorg en eerlijk.

Ik ging na 1 week terug werken.

Ik gebruikte goed mijn tilliften om het zware werk over te nemen. Ook kon

Ik al veel zelfstandig na een paar dagen..

Ieder zijn herstel is anders.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik werk ook in de zorg en eerlijk.

Ik ging na 1 week terug werken.

Ik gebruikte goed mijn tilliften om het zware werk over te nemen. Ook kon

Ik al veel zelfstandig na een paar dagen..

Ieder zijn herstel is anders.. :)

Ieder zijn herstel is wel anders en bij de 1 gaat sneller dan bij de ander maar ze schrijven toch niet voor niets 6week voor? Dan zeiden ze wel minder.

Je lichaam heeft gewoon tijd nodig.

En als ik zo lees hier op het forum ivm kapselvorming zou ik dat risico niet willen lopen.

Maar ieder zijn eigen keus,maar ik houd wel 6 week rust aan. Ookal voel ik me eerder goed.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik evt als er kantoorwerk is op kantoor bezig ga..om toch iets tegemoet te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 1 week alweer aan het werk en tilliften het zware werk voor je laten doen? Sorry hoor, maar hoe doe je de rest dan? Ik zou het voor geen goud doen!

Zelf ben ik de ziektewet in gegaan en ik heb een afspraak met de bedrijfsarts op 6 weken na de operatie. Nu ben ik 4 weken po dus die afspraak moet nog komen. Tot die tijd ben ik dus gewoon ziek! Je moet echt die 6 weken nemen hoor, het is zwaar werk in de zorg en als je er weer bent dan zullen je collega;s toch vragen of je niet even kan helpen met dit of dat... Je hebt als werknemen plichten en rechten. Je plichten kom je na dus je moet je rechten ook nemen. Net zoals je werkgever rechten en plichten heeft.
Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heb net mijn teamleider gemaild (ken haar nog niet, is van mijn volgende afdeling) en ben benieuwd naar haar reactie..! Heb ook aangegeven hier graag in een persoonlijk gesprek over te praten.

Ze heeft tm 7 januari vakantie dus nog even afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk ook in de zorg. Ik heb het 50/50 gedaan. De eerste 3 weken ga ik de ziektewet in en de laaste 3 weken neem ik vakantie op.. Ik heb het zelfs zo geregeld dt ik pas met 7 week aan het werk moet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk zelf in de zorg en ben inmiddels bij 3 pcs geweest, alle 3 vertelden mij dat ik na 2 weken gemakkelijk weer kon werken, zelfs dr. van der Weij vertelde mij dat ik na 1 week weer kon werken! Vandaar mijn antwoord.

Ook gevraagd waarom ze zeiden dat je weer zou kunnen gaan werken? Want van der Weij zegt ook altijd dat je niet zwaar mag tillen.... Heb je gevraagd waarom je dan wel zou mogen werken? :)

Ben ik wel benieuwd naar.

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik fitness veel en ze zeiden alle 3 wel dat ik echt 4-6 weken niet moest sporten. Ik ben mondhygienist, lijkt niet zwaar, maar ik gebruik continue mijn arm en borstspieren, dit ook duidelijk aangegeven, volgens hen zou dit niet onder zwaar vallen en vandaar dat ik gerust na 1-2 wk weer kon werken.

Ik begin me nu wel een beetje zorgen te maken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt er natuurlijk aan wat je doet in de zorg en hoe zwaar je je spieren belast... Ik kan me voorstellen dat je bij gecontroleerde bewegingen, zoals jij doet Angelique, het nog wel enigszins te doen is. Je zult niet gauw acute situaties tegenkomen waarin je moet handelen en dus niet kunt nadenken over wat je doet...

Als je in een ziekenhuis, verpleegkliniek, thuiszorg enz. werkt, kom je soms onverwachte dingen tegen... Het lijkt me dán zeker niet slim, om te gaan werken voordat je 6 weken po bent. Is toch net een iets andere situatie, waarmee ik niet wil zeggen dat het niet zwaar is als mondhygieniste. Begrijp me niet verkeerd :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

De patienten die ik behandel hebben meestal veel tandsteen (het zijn parodontitis patienten) duurt gemiddeld 45-60 min per patient, het is niet even bij de tandarts binnen 5 min tandsteen laten verwijderen haha, maar ik snap wel wat je bedoel, de verpleging is natuurlijk een stuk zwaarder.. dan zou ik zelf ook niet na 2 weken weer gaan werken.

Maar denk jij dat ik na 2 weken weer kan werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk zelf in de zorg en ben inmiddels bij 3 pcs geweest, alle 3 vertelden mij dat ik na 2 weken gemakkelijk weer kon werken, zelfs dr. van der Weij vertelde mij dat ik na 1 week weer kon werken! Vandaar mijn antwoord.

Daar zou ik toch niet op voortgaan gaan, is bij iedereen anders.

Zoals ik al zei, mijn pc zei dat ik al na 3 dagen terug zou kunnen werken.

Helemaal niet dus.

En toen ik na 1 week terug ging om de draadjes te verwijderen, vroeg ik nog eens

of het niet nodig was om mijn 2 weken verlof te verlengen, maar nee, de week nadien zou ik zeker kunnen gaan werken.

Weer dus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik krijg maar 2weken vrij van mijn werk en was ook een beetje bang dat het te weinig zou zijn, dus heb ik mijn pc gevraagt of ik het dan wel zou doen.
Ik werk 36uur als verpleegkundige dus dat is niet niks, maar ondanks dat antwoorde mijn pc dat ik na 10dagen mijn werk alweer zou kunnen hervatten. Het is dr Visser en ze werkt al meer dan 25jaar als pc dus neem aan dat ze gelijk heeft. Zo niet meld ik me gewoon ziek.

Heb jij al een datum staan? Ik moet 17janauri dus als het zover is laat ik je wat weten ;)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 3 dagen weer werken en dan heeft zij zoveel ervaring...sorry maar ik moet daar echt om lachen..dat kan toch nooit..

Ik heb begin april 2 weken vrijgenomen en 22 jan heb ik nog een consult bij een pc, ik ben zo een twijfelkont haaha, maar ik heb dus nog even de tijd, ik denk dat ik er voor de zekerheid maar een week aanplak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.