Ga naar inhoud

Achter de spier geplaatst bij jou? Dan wil ik wat vragen!


Gast

Aanbevolen berichten

Bij mij zijn de prothesen achter de spier geplaatst, ben nu 4 weken po en heb niet het idee dat mijn spieren zich al goed aanpassen. Last heb ik er niet van, maar had verwacht dat ze langzaam aan iets groter zouden worden omdat de spieren zich aanpassen aan de prothese eronder. Hoe ging dit bij jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dat de bedoeling dan dat ze wat groter zullen worden? Ik heb ze ook achter mijn spier geplaatst 8 dagen geleden. Heb wel een gevoel dat ze wat groter zijn dan dag 4/5 maar dacht dat ik mij mij had vergist. Ben je verder wel flexibel met je dagelijkse bezigheden? Bij mij nog steeds moeilijk en soms nog last van steken en branderig gevoel linkborst. groetjess

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey ouarda, ik heb ook last van dat branderig en stekend gevoel. Overdag valt t mee maar als ik een tijdje gelegen heb en dan opsta voel ik het heel erg, vnl. Aan een borst. Weet ook niet wat t is?

Branderig gevoel... Bedoelen jullie in de borst(spier)? of op de huid van de borst.

Als het in de borstspier is, is het van het uitrekken van de spier. Deze moet zich aanpassen aan wat er opeens achter geplaatst is en dat kost wat moeite :) Als het branderigheid van de huid is, dan komt dit doordat de zenuwen die tijdens de operatie wat klappen gehad hebben, weer opnieuw het gevoel gaan doorgeven. Ook dit gaat niet zonder slag of stoot, dus kan een tijdje duren eer het gevoel weer normaal is! Kan soms wel langer dan een jaar duren eer het weer normaal is :)

Die steken hebben ook met die zenuwuiteinden te maken!

Geef het wat tijd :) Komt goed :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar had verwacht dat ze langzaam aan iets groter zouden worden omdat de spieren zich aanpassen aan de prothese eronder. Hoe ging dit bij jou?

Bij mij zit alleen het bovenste gedeelte van de prothese achter de spier, maar het heeft bij mij een MEGA verandering teweeg gebracht na een paar weken.

Waarom, of hoe het kan?! Geen idee.

Ik weet alleen dat mijn borstspier er heeeeel lelijk en dik bovenop lag, het was haast een vierkante borst. En vaak zie je bij die typische 'lelijke dikke spier borsten' dat ze na een paar weken voller, ronder en 'groter' zijn geworden.

Ik kan het typische beeld wat ik bedoel niet uitleggen, ik pik ze er wel zo uit als ik ze in de gallerij zie staan :35:

Misschien begrijpen jullie wel wat ik bedoel.

Ik denk zelf... dat mijn borstspieren erg krachtig en ontwikkeld waren ( krachttraining, paardrijden, kinderen altijd op de arm dragen wat indirect ook je borstspier stimuleert. En dat door 6 weken rust en herstel en géén krachtinspanningen de borstspieren 'los' zijn gaan laten ( wat ze overigens altijd moeten doen.. ze moeten zich op gaan rekken door de prothese die eronder zit) en dat daardoor de prothese meer kans ziet om naar voren/buiten te komen en dat ze dáárdoor ronder, en voller worden na 6 weken herstel :35:

Het verschil zit hem dus denk ik, in de ontwikkeling van de borstspier. De een heeft een gewone 'standaard' borstspier, waar niet onwijs veel kracht in zit, en deze zal dus makkelijker meerekken tijdens de operatie, waarna de spier ook niet veel hoeft aan te passen als de prothese eronder zit.

Als de spier dan eenmaal los heeft gelaten, en de borst wat ronder is geworden zal ook het vocht verdwenen zijn waardoor het volume gelijk is gebleven ( of zelfs verminderd omdat het naar voren komen minder is in verhouding tot het vocht wat er na de operatie op zit)

En bij degene met extra ontwikkelde borstspieren zal de prothese net na de operatie nog extra strak plat gedrukt worden, maar als deze spieren dan uiteindelijk gaan meerekken, denk ik dat de ronding meeeeer is dan de hoeveelheid vocht die er aanwezig was waardoor ze 'groter worden'.

Geen idee of mijn logica klopt, ik vind het logisch klinken, dus ik heb mezelf dit wijs gemaakt :42::101:

Ik heb heeeel toevallig gisteren wat oude fotos teruggevonden van toen ik nèt po was, en in verhouding tot nu, had ik toen écht mierentietjes :45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi bb, het is voor mij de 3e x dus de spier is al wel opgerekt denk ik.

Dat steken en branden had ik de eerste keer ook , maar de tweede keer niet. Bij mij is het vnl. Links terwijl ik rechts ben en rechts ook te strak gehecht is.

Het gevoel is zeg maar tussen de tepel en borstplooi, niet diep binnenin bij rib ofzo maar ik denk tussen huid en prothese denk ik. Zou het kunnen komen door een te grote pocket? In de ochtend als ik uit bed kom voelt het zeg maar net of de prothese op mijn borstkas ligt, maar als ik omhoog kom dat ze dan loskomen zeg maar. ( moeilijk uitleggen, hoop dat je het snapt, haha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik, maar heeft denk ik niets te maken met een te grote pocket.. Ik had dat ook, en heb het vaker gelezen. Als je rechtkomt, lijkt het net of je prothesen terug op hun plaats zakken. Ik moest ze dan altijd even vasthouden, want het gaf geen prettig gevoel haha.

Ik heb die steken ook gehad en heb mijn prothesen voor de spier, dus het kan evengoed gewoon het inkapselingsproces zijn, of het herstel van de wond. Hoe vaak je ook onder het mes gaat, iedere keer zal de wond opnieuw moeten herstellen he, zowel van buiten als van binnen. :)

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

JA, precies hoe je zegt. Net of ze terugzakken. ( vandaar dat ik dacht te grote pocket, ze zitten te los)

Voelt zeker niet prettig, maar als het herkenbaar is zal t wel overgaan. ( had trouwens verslagje van controle nog bij het topic geplaatst, maar kan ik hiervan de titel aanpassen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb lichamelijk zwaar werk met veel trekken, duwen en tillen. Afwachten dus wat het bij mij zal doen! Ik heb geen klachten als een branderig gevoel. Mag ik nu, na 4 weken po al wat buikspieroefeningen doen of moet ik daar echt mee wachten tot 6 weken po? Wil nu dat kleine speklaagje wat nog op mijn buik zit tgv de zwangerschap nu wel wegwerken. Moet zeker te doen zijn denk ik ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

JA, precies hoe je zegt. Net of ze terugzakken. ( vandaar dat ik dacht te grote pocket, ze zitten te los) Voelt zeker niet prettig, maar als het herkenbaar is zal t wel overgaan. ( had trouwens verslagje van controle nog bij het topic geplaatst, maar kan ik hiervan de titel aanpassen?)

stuur me ff pb met wat er in de titel moet aub :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.