Ga naar inhoud

Laura: 5 juni 2013 : Dr Verpaele: Coupure Centrum Gent


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik ben Laura, een transvrouw van 37 jaar. Sinds mijn 3de voelde ik me een meisje. Nu leef ik voltijds als vrouw, neem hormonen. Deze laatste geven echter niet de borstgroei die ik wil dus ga ik voor een borstvergroting.

Op 29 januari zal ik dr Verpaele van het Coupure Centrum te Gent zien. Thans heb ik een A-cup maar droom van een C-cupje. Deze kleine stompjes ben ik wel beu.

Andere ingrepen die ik zal ondergaan is een FFS (facial feminisation surgery). Mijn aangezicht is al heel vrouwelijk maar wil de laatste mannelijk trekken volledig weg.

Blijkbaar zijn hier op het forum weinig 'reviews' van het Coupure Centrum. Ik zou daarom gaarne wat meer ervaringen willen uitwisselen over dit centrum en over dr Verpaele.

Vele groetjes,

Laura, xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi laura,

Welkom op het forum! Allereerst alle respect voor het hele proces waar je, waarschijnlijk dus al je hele leven, in zit.

Fijn dat er tegenwoordig de middelen zijn om dit te ondergaan.

Ik kan je helaas niks vertellen over coupure centrum maar heel veel succes met het maken van je keuzes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum :D

Helaas ken ik zowel de arts als de kliniek niet, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Maar succes met je zoektocht en misschien is het handig om, net als wat ik alle andere meiden hier aanraad, om meerdere consulten te plannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Laura,

Ik wil even laten weten dat ik het super vind dat je je gevoel volgt en straks een prachtige en gelukkige vrouw zal zijn!

De kliniek en arts zeggen mij ook niks.Heel veel succes met het verzamelen van de informatie die je zoekt.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Laura

Welkom op dit forum!

Wat fijn dat je dadelijk op je 37 of 38ste eindelijk kunt zijn wat je altijd hebt willen zijn! Het lijkt me vreselijk om in het verkeerde lichaam geboren te zijn!

Hopelijk heb je in je leven veel begrip gehad voor de manier waarop alles gelopen is bij jou. Er zijn vaak veel vooroordelen als je anders bent dan anderen.

Gelukkig zijn er tegenwoordig allerlei manieren om te bereiken wat je zekerder en mooier maakt. Voor iemand die in het verkeerde lichaam geboren is, moet dit nog meer een uitkomst zijn, dan voor iemand die gewoon graag grotere borsten wilt (zoals ik) dan dat je gekregen hebt bij de fabrikage ;)

Over jouw pc en kliniek weet ik eigenlijk niets, helaas...

Wat ik wel heel leuk zou vinden, is als je je verhaal misschien met ons verder zou willen delen, tijdens de rest van je trajekt? Ik heb het nooit van dichtbij meegemaakt, en het intrigeert me wel, moet ik eerlijk bekennen. Toevallig was er laatst nog een programma op tv over mannen en vrouwen die geboren waren in het verkeerde lichaam (zo noem je het toch, als ik me niet vergis? )

Ik hoop niet dat je het vervelend vind, dat ik vraag of je je verhaal met ons wilt delen. Als je het niet wilt, is dat natuurlijk ook geen probleem.

Hopenlijk krijg je hele mooie borsten en zal je operatie aan je gezicht ook heel mooi worden!

Heel veel succes meid!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Laura

Welkom op dit forum!

Wat fijn dat je dadelijk op je 37 of 38ste eindelijk kunt zijn wat je altijd hebt willen zijn! Het lijkt me vreselijk om in het verkeerde lichaam geboren te zijn!

Hopelijk heb je in je leven veel begrip gehad voor de manier waarop alles gelopen is bij jou. Er zijn vaak veel vooroordelen als je anders bent dan anderen.

Gelukkig zijn er tegenwoordig allerlei manieren om te bereiken wat je zekerder en mooier maakt. Voor iemand die in het verkeerde lichaam geboren is, moet dit nog meer een uitkomst zijn, dan voor iemand die gewoon graag grotere borsten wilt (zoals ik) dan dat je gekregen hebt bij de fabrikage ;)

Over jouw pc en kliniek weet ik eigenlijk niets, helaas...

Wat ik wel heel leuk zou vinden, is als je je verhaal misschien met ons verder zou willen delen, tijdens de rest van je trajekt? Ik heb het nooit van dichtbij meegemaakt, en het intrigeert me wel, moet ik eerlijk bekennen. Toevallig was er laatst nog een programma op tv over mannen en vrouwen die geboren waren in het verkeerde lichaam (zo noem je het toch, als ik me niet vergis? )

Ik hoop niet dat je het vervelend vind, dat ik vraag of je je verhaal met ons wilt delen. Als je het niet wilt, is dat natuurlijk ook geen probleem.

Hopenlijk krijg je hele mooie borsten en zal je operatie aan je gezicht ook heel mooi worden!

Heel veel succes meid!!

xx BB

Ik heb geen probleem om mijn verhaal te delen, hoor. Ik heb trouwens een blog (www.bloggen.be/lauratransgender) waarin alles staat over mijn traject. Er staat veel gezeur en geklaag in, maar het illustreert wel hoe moeilijk het allemaal wel geweest is.

Voor mij loopt het traject ten einde, enkel nog operaties en administratieve wijzigingen maar dat beschouw ik als finishing touch. Het moeilijkste en lastigste deel van het traject is het psychologisch aspect, voorafgaand aan het voltijds leven als vrouw en deze ben ik gelukkig al voorbij.

Mocht je vragen hebben: laat maar komen ;-)

Laura, xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi laura,

eventjes een korte reactie want ik zie dat je nu online bent. Er staat hier nog een verhaal op het forum van iemand die dezelfde weg als jij heeft bewandeld. Ik stuur je eventjes een link per pb.

Ze is hier namelijk weggebleven omdat ze geloof ik herkend werd ofzo, iets was ermee... dus ik wil haar naam niet openbaar terug naar boven halen :17:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi laura,

eventjes een korte reactie want ik zie dat je nu online bent. Er staat hier nog een verhaal op het forum van iemand die dezelfde weg als jij heeft bewandeld. Ik stuur je eventjes een link per pb.

Ze is hier namelijk weggebleven omdat ze geloof ik herkend werd ofzo, iets was ermee... dus ik wil haar naam niet openbaar terug naar boven halen :17:

Dank je wel! De linkjes zal ik zeker bekijken :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk die link naar je blog. Ik ga morgen zeker een kijkje nemen.

Het psychologische zal idd heel zwaar zijn. Eerst ontevreden zijn met wie je bent/hoe je eruit ziet en daarna omschakelen naar dat je bent wat je altijd hebt willen zijn.

En het is een definitieve omschakeling, dus ondanks dat je je heel rot kunt voelen door het veranderen van hormonen en dergelijke, MOET je door. Neem ik tenminste even aan, naar aanleiding wat je hierboven schrijft.

Fijn dat je je zover al vrouw voelt en het leven als vrouw kunt beleven.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk die link naar je blog. Ik ga morgen zeker een kijkje nemen.

Het psychologische zal idd heel zwaar zijn. Eerst ontevreden zijn met wie je bent/hoe je eruit ziet en daarna omschakelen naar dat je bent wat je altijd hebt willen zijn.

En het is een definitieve omschakeling, dus ondanks dat je je heel rot kunt voelen door het veranderen van hormonen en dergelijke, MOET je door. Neem ik tenminste even aan, naar aanleiding wat je hierboven schrijft.

Fijn dat je je zover al vrouw voelt en het leven als vrouw kunt beleven.

X

Eerst moest met mezelf in het reine komen: dit duurde meer dan tien jaar. Eenmaal die stap begon ik mijn coming-out te organiseren. Ik wilde absoluut mijn partner en familie niet kwijt, het verlies aan vrienden beperken maar het allerbelangrijkste mijn baan niet verliezen.

De balans is heel positief: niemand heeft me laten vallen buiten mijn schoonouders. Ik word zelfs pro-actief gesteund door mijn omgeving. Ik had al een vrouwelijke baan, dus de coming-out is daar probleemloos verlopen.

Laura, xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst moest met mezelf in het reine komen: dit duurde meer dan tien jaar. Eenmaal die stap begon ik mijn coming-out te organiseren. Ik wilde absoluut mijn partner en familie niet kwijt, het verlies aan vrienden beperken maar het allerbelangrijkste mijn baan niet verliezen.

De balans is heel positief: niemand heeft me laten vallen buiten mijn schoonouders. Ik word zelfs pro-actief gesteund door mijn omgeving. Ik had al een vrouwelijke baan, dus de coming-out is daar probleemloos verlopen.

Laura, xxx

Je partner? Je hebt een vrouw las ik ( ik ben inmiddels begonnen met lezen op je blog) :45:

Ik ga daar fijn even verder lezen voor ik hier allerlei onnozele vragen ga stellen ( blond!! ) :97:;)

In ieder geval gefeliciteerd met je voorgenomen borstvergroting, hopelijk verloopt je consult naar wens, en zal je ideaalbeeld bereikt worden :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je partner? Je hebt een vrouw las ik ( ik ben inmiddels begonnen met lezen op je blog) :45:

Ik ga daar fijn even verder lezen voor ik hier allerlei onnozele vragen ga stellen ( blond!! ) :97:;)

In ieder geval gefeliciteerd met je voorgenomen borstvergroting, hopelijk verloopt je consult naar wens, en zal je ideaalbeeld bereikt worden :35:

In mijn oude mannelijke hoedanigheid was ze inderdaad mijn vrouw maar nu we een lesbisch koppel zijn, begin ik meer over mijn partner te praten ;-)

BTW: zij blijft het wel heel moeilijk vinden, maar ondanks alles steunt ze me wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het volume kiezen vind ik wel heel moeilijk. Ergens wil ik wel een C of zelfs een D-cup, anderzijds ben ik bang voor de reacties als ik echt voor grote boobs zal kiezen.Nu ben ik wel redelijk mager (BMI 19), de keuze zal ook hierin een rol spelen.

Maar ik droom vooral om met een mooie geproportioneerde decolleté te kunnen shoppen, uitgaan en me amuseren.

Laura, x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het volume kiezen vind ik wel heel moeilijk. Ergens wil ik wel een C of zelfs een D-cup, anderzijds ben ik bang voor de reacties als ik echt voor grote boobs zal kiezen.Nu ben ik wel redelijk mager (BMI 19), de keuze zal ook hierin een rol spelen.

Maar ik droom vooral om met een mooie geproportioneerde decolleté te kunnen shoppen, uitgaan en me amuseren.

Laura, x

Nouja, als je het doet, dan maar goed ;)

En wat is 'echt groot' tegenwoordig.

Een groot deel van de dames hier zal beamen dat het in kleding niet snel 'te groot' zal ogen, dus in dat opzicht zou ik zeggen : kijk wat er past, en dan zou ik voor de grootst mogelijke optie kiezen ;)

Degene die hier ook schreef die in dezelfde situatie als jij zat, die kreeg 500cc en die had uiteindelijk een c cup. Op zich een 'schrale' opbrengst voor 500cc, de meeste behalen hier een grotere cupmaat mee. Ik heb geen enkel idee of dit te maken heeft met de fysiek, dat het daardoor anders/kleiner uit zou vallen. Je zou vantevoren moeten kunnen testen hè.

Wat hier veel meiden doen, is boterhamzakjes met rijst vullen... en dan een bh in cup c en d kopen en deze vullen met bijv 300 gram rijst, en 500 gram rijst. Dan heb je een idee in kleding, waar voel je je lekker bij en wat vind je té opvallend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb borstprothese: gekocht als grote B maar past alleen in een D (grappig om dit te merken). Ik voel me juist reuzegoed in deze cup maar soms heb ik het gevoel dat wat overdreven is, zeker in strakke truitjes en jurkjes, Maar om eerlijk te zijn ben ik eerder geneigd om voor een grote C of D te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na wat leeswerk op diverse websites zou ik het liefste voor een anatomisch model willen gaan, achter de spier, incisie in de plooi. Implantaat met een ruw oppervlak.

Volume? Ik wil eigenlijk voor een volle C of D gaan.

Het is aftellen naar 29 jan wanneer ik mijn pc zie, dus nog 25 dagen ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Vandaag heb ik dr Verpaele gezien ! Deskundige man, raadde me een prothese met een polyurethaanoppervlak aan (ruw oppervlak omdat deze minder zouden incapselen). Voor de maat waren we er snel uit:

High Profile, 515 CC, anatomische prothese onder de spier, incisie in de borstplooi. Zou een C à D-cup moeten geven. Hij was voor mijn type borstkas geen voorstander van een dual plane.

De datum is voor woensdag 5 juni. Dus nog een viertal maandjes wachten op het grote moment ... zucht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie maat :35:

Fijn dat je een goed consult gehad hebt. Zijn het de anatomische prothesen die je wilde, of heeft hij je over wetn te halen omvoor rond te gaan ;)

Werkt deze meneer ook met andere protheses dat je weet?

Ik weet niet of je zelf al gezocht hebt naar de voor en nadelen van deze prothesen met een polyurethaan laagje?

Hier op het forum staat er een kort stukje over. Het is niet echt hoopvol, maargoed.. je kan beter vooraf er alles over lezen, dan dat je achteraf denkt van "verdorie, had ik dat toen maar geweten" :17:

http://www.borstenforum.com/topic/2645-polyurethaan-prothese/

Enne, 5 juni? Was dat je eigen keuze om zo lang t wachten of kon de arts niet eerder?

Spannend hè!! :43:

Ps;ik heb je titel aangepast, en je topic verhuisd naar de rubriek "operatieverslagen"

Now it's official ;):35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had zelf al wat medische literatuur nagekeken en was toch al overtuigd van de superioriteit van polyurethaan en wilde een anatomisch model. De pc had ook een soort presentatie in powerpoint laten zien met voor- en nadelen van andere types protheses, type incisies en locatie (voor of achter de spier), dus de info die ik kreeg was behoorlijk volledig. Uiteraard heb ik hem onderworpen aan een kruisverhoor ;-)

De datum 5 juni heb ik gekozen omdat tijdens dezelfde anaesthesie een andere ingreep (mijn tweede aangezichtschirurgie, door een andere chirurg) plaats vindt. Zo kan ik twee ingrepen in één combineren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Laura, ik heb heel veel respect voor je beslissing en vind je een enorm sterkte vrouw! Ik was je blog aan het lezen, maar opeens stopte hij. Nu ben ik zo benieuwd naar de rest :)

Je kan mooi en boeiend schrijven. Ik ga je zeker blijven volgen, in je weg om uiterlijk ook vrouw te worden!

Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De datum 5 juni heb ik gekozen omdat tijdens dezelfde anaesthesie een andere ingreep (mijn tweede aangezichtschirurgie, door een andere chirurg) plaats vindt. Zo kan ik twee ingrepen in één combineren.

Ooh vandaar! Jeeetje, dan is het echt een gigantische spannende dag!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.