Ga naar inhoud

Ik ben nieuw en stel me even voor :)


Lievenheersbeestje

Aanbevolen berichten

Hallo, dag iedereen,

Ik ben nieuw op deze site sinds gisteren ! Ik ben een jongedame van 26 jaar en heb nog geen kinderen.

Ik heb zelf nooit veel borsten gehad van mezelf en aangezien ik toch wel veel sport (4-5 keer per week) zijn ze nog kleiner geworden de laatste 2 jaar.

Ik ben al een hele tijd aan het overwegen om een borstvergroting te laten doen, maar ben er nog onzeker over. Ik heb ook niemand die mij beïnvloedt in mijn keuze (geen vriend of man bijvoorbeeld) en ik zou het doen echt voor mezelf.

Ik ben in de kerstvakantie op consultatie geweest bij Dr. Patrick Willikens van de Atlaskliniek te Meise. Heeft iemand al ervaringen met deze chirurg?

Ik heb toen verschillende protheses gepast en wil echt niet groot gaan, want wil dat het uitzicht natuurlijk blijft voor mijn lichaamsbouw. Ik ben 1.72 m groot en weeg 61 kg. Voor de rest heb ik 'bredere' schouders en ben ik sportief gebouwd. Ik doe ook veel bewegingen met mijn armen/rug/schouders en borst (bv. Klassiek ballet, pump met gewichten, combat, lopen, zwemmen,...).

Hij stelde eerst 285 CC voor maar dit vond ik zelf te groot en nu hebben we 265 CC genoteerd. 240 CC was hetgene zich het meeste aansloot met de push up bha's dat ik nu draag. Toch hoop ik dat 265 CC zelfs niet te groot is. Hij heeft ronde protheses met silicone.

Ik heb blijkbaar ook de keuze ivm de plaatsing. Ik zou net voldoende weefsel hebben om de implantaten boven de spier te plaatsen (natuurlijker qua uitzicht, maar meer kans om de wanden van de implantaten te voelen). Onder de spier kan natuurlijk ook, maar is ingrijpender, maar minder kans om de wanden te zien.

Hij zou toch meer neigen naar boven de spier aangezien ik toch wat sport. De spier zou anders teveel 'drukken' op de protheses en ik zou bij mijn bewegingen rare vormen kunnen krijgen zegt hij. Ik weet niet wat ik zou beslissen als ik het laat doen !

Ik moet nu nog nadenken wanneer ik de operatie zou willen doen (jan-feb 2013).... Ik heb er toch stress van :) hehe

Als jullie dames mij wat raad zouden kunnen geven ivm de dokter en de ingreep zou ik echt al ver geholpen zijn !!

Ik wens jullie natuurlijk ook een 'Gelukkig Nieuwjaar ' !!

Groetjes,

Lievenheersbeestje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum :D

De arts waar jij voor je consult bent geweest zegt mij niets....Ik heb ook geen idee welke omgeving het is?

Wat betreft je vragen over dokter en plaatsing...Ik zou je aanraden om nog bij in ieder geval 1 andere arts/kliniek op consult te gaan. Sowieso prettig om een ander mans visie erover te horen ;)

Als je veel sport is plaatsing voor de spier inderdaad "mooier" qua vervorming. Maar je moet wel genoeg eigen weefsel hebben en een dik genoegen huid. Anders ga je zeker randen zien.

Het herstel van dual plane of volledig achter de spier is ten opzichte van voor de spier misschien wel iets heftiger maar ook dat geneest en na het herstel wil je toch het meest mooi mogelijke resultaat hebben toch :D

Daarom nogmaals mijn advies...ga op in ieder geval nog een consult ergens anders.

En lees en kijk veel op dit forum om veel vergelijking materiaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lievenheersbeestje

Welkom op het forum. Aller belangrijkste vind ik..... een bv doe je ook alleen voor jezelf!!! Nooit voor iemand anders. Jij bent de enige die erachter moet staan. Ik zou zeker ook bij een anders pc op consult gaan, vooral omdat je nog niet zeker van je zaak bent!! Succes met alles.

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ikzelf heb op 19 december een bv laten doen in de Atlaskliniek, voor het resultaat moet ik nog een beetje geduld hebben, momenteel zijn ze niet gelijk, de ene is momenteel ronder en hoger dan de andere.

Ik ben wel heel tevreden over hen zelf, allemaal even vriendelijk.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ik ben begin december geopereerd en heb prothesen onder de spier, ik had wel te weinig spek om het boven de spier te doen. Ze zien er erg natuurlijk uit en ik voel geen randen oid. Het herstel onder de spier vind ik persoonlijk wel mee vallen. Had het erger verwacht. Nu ben ik vandaag precies 4 weken post operatief en heb eigenlijk geen last meer. Natuurlijk moet ik mij gedurende de 6 weken wel rustig houden en niet te veel doen. Zelf heb ik werk waarbij ik mijn borstspieren ook veel gebruik, heb niet het idee dat mijn borsten een hele rare vorm krijgen als ik mijn spieren aanspan.

Succes met je keuze...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hey dames,

Zoals beloofd even de update na mijn tweede consult vandaag bij een andere chirurg. Ze noemt Hilde Van Steenland en heeft een praktijk in Schilde. Kent iemand haar toevallig? Mijn mama was al eens bij haar geweest voor een ooglidcorrectie en was zeer tevreden.

Zij stelde voor 250 CC, zeker achter de borstspier (volgens haar had ik echt niet genoeg weefsel om het ervoor te doen) en ze werkt met ronde protheses gevuld met zoutwateroplossing. Haar techniek is ook via de tepel.

Een heel ander verhaal dus als de eerste chirurg. De PO nazorg is hetzelfde, hoewel zij wel zegt best 1 week verlof nemen en 6 weken niets met de armen. Erna kan ik alles (dus ook al mijn sport) terug opbouwen totdat ik weer bezig ben als nu.

Wat vinden jullie ervan? Heeft er iemand ervaring met zoutwaterprothese en via de tepel?

Ik kijk al uit naar de reacties!

Lieve groetjes,

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met via de tepel of zoutwaterprothese. Ik sport ook veel (3-4 keer in de week) en bij mij zijn ze boven de spier geplaatst! Ik ben nog geen 6 weken PO, dus ik mag nog niet sporten, maar tot nu toe is het herstel echt geweldig gegaan! Ik kon na 1 week al alles weer doen zonder pijn. Heb in heel het genezingsproces eigenlijk totaal geen pijn gehad moet ik zeggen (ik had meer last van mijn verkoudheid!!) Volgens mijn chirurg was het het beste om de prothese bij mij (anatomisch) voor de spier te plaatsen omdat ik inderdaad dus veel sport en best sterke borstspieren had (ik doe aan paaldansen, dat is voornamelijk heel veel kracht in het bovenlichaam hebben). Ik had daarbij ook genoeg weefsel en het is heel natuurlijk geworden! Het zouden zo mijn eigen borsten kunnen zijn :) Als je wil mag je me toevoegen, dan kan je even in mijn gallerij kijken naar het resultaat!

Heel veel succes met alles! Stel vooral veel vragen, iedereen is hier heel behulpzaam vind ik :) Heb veel steun gehad aan dit forum maanden voor/tijdens en na mijn borstvergroting! Vind het erg fijn dat ik hier mijn 'hart kan luchten' en met anderen over hetzelfde te praten. Iedereen begrijpt je op dit forum tenminste :)

Hou ons op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ik heb geen ervaring met zoutwateroplossing (volgens mij word dit overigens haast nooit meer toegepast ivm dat ze heel snel lekken/leeglopen en je dan een wissel nodig hebt, verraste me om hier nog over zoutwaterprothesen te lezen eigenlijk!). Ikzelf heb een lift gehad en mijn prothese is achter de spier geplaatst, ivm te weinig eigen weefsel. Ik sport ook echt heel veel, ben zelf bodypump-instructrice en ik heb totaal geen last of krachtverlies van de borstspier. Mocht wel 6 weken niets doen, en daar heb ik me aan gehouden, en dan langzaam t gewicht weer opgebouwd. Veel succes met je zoektocht, je kunt hier op t forum echt veel info vandaan halen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hallo lievenheersbeestje,

Ben je er inmiddels al uit? Ik zal 15 Mei ook een bv krijgen in de atlas kliniek, ik was op meerdere consulten geweest en bij dr willikens had ik gelijk het beste gevoel (maar das natuurlijk ieder voor zich)

Bij mij zullen er 400 cc voor de spier geplaatst gaan worden omdat mijn borsten een beetje hang hebben en er anders "double bubble" zou kunnen komen.

Ben benieuwd waar je keuze op is gevallen.

Veel liefs,

Janou

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.